Paljon annatte Wolt kuskille tippiä?
Aina sama summa vai vaihteletteko?
Mä laitan aina 2 euroa, onko se vähän, ok vai paljon?
Kommentit (96)
Tippien antaminen lopulta polkee työntekijöiden palkkoja, tippaaminen ei ole mitenkään suositeltavaa.
Kukaan, joka ei halua että palvelualojen palkat laskevat, ei tippaa.
Tippaan 1-2e koska en asu Suomessa ja täällä olisi aika kurjaa olla laittamatta mitään.
Vierailija wrote:
Annan pillua.👵
Kiva 🤗 haluutko pitsan? Voin tuoda.
Vierailija wrote:
Tilaan "ilman kontaktia"-palveluna, joten en tapaa kuskia. Näin ollen tipin määrä perustuu sellaisiin seikkoihin kuin arvioidun kuljetusajan paikkansapitävyys ja miten osaa vastata ovipuhelinkeskusteluun (="lähetin ammattimaisuus"), sekä joskus olosuhteisiinkin kuten kamalaan ajokeliin. Tyhmää kyllä säätää pikkurahoissa tällaisten yksityiskohtien suhteen. Yleensä tippaan 5 euroa, joskus 0, jos sujuu kovin vaivalloisen tuntuisesti.
Se tippihän Woltissa päätetään jo ennen kuin ruoka on tullut... Eli palvelun tasoon sillä ei voi vaikuttaa, tai hyvästä palkita.
Ihan hullua toimintaa tippailla Woltissa. Ei tarkoita parempaa palvelua, vaan se ainoastaan siirtää palkanmaksua työnantajalta asiakkaalle.
Mihin tuo perustuu? Eikö hän saa muuten palkkaa työstään?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ne saavat liksaa siitä kuljettamisesta, joten EN anna penniäkään mitään "tippiä".
Tippaatko kaikkia muitakin kuljetusalojen työntekijöitä? Roskakuskit?
Se liksa on ihan älyttömän huono, joten jos sulla on varaa tilata kuljetus, pitäisi olla varaa myös tipata.
Nimenomaan päin vastoin. Jos haluamme että heille maksetaan riittävää palkkaa niin tippiä ei todellakaan pidä antaa. Se paine palkan maksamiseen pitää olla siellä palveluntarjoajan päässä eikä asiakkaalla.
Olen antanut ylöspäin pyöristetyn summan, ja sanonut, että voit pitää loput. Siis silloin, kun olen tilannut kotiinkuljetuksella ruokaa, ja maksanut kässyllä. Sama homma taksinkuljettajille.
Vierailija wrote:
Olen antanut ylöspäin pyöristetyn summan, ja sanonut, että voit pitää loput. Siis silloin, kun olen tilannut kotiinkuljetuksella ruokaa, ja maksanut kässyllä. Sama homma taksinkuljettajille.
En tiennyt että Woltissa voi maksaa käteisellä... Kusetat?
Suomessa tippaaminen on aivan idioottimaista. Kukaan ei halua tänne amerikkalaista kulttuuria palvelualoille, joilla työnantajan palkka enimmäkseen koostuu tipeistä.
Älkää tipatko.
Tippaamattomuus on huolen pitämistä siitä, että työnantaja maksaa palkan eikä ole riippuvainen asiakkaan huonosta omatunmosta.
En tippaile, mutta annan 120 sekunttia etumatkaa. Ja jos ei tajua sutia helvettiin näköpiiristä sinä aikana, niin annan etumatkan lisäksi niska-perseotteella myös lisää vauhtia.
En käytä Woltia ja vastaavia ikinä kun ovat vain alipalkattuja tummia kavereita. ei siinä tipit auta. Jos Wolt-kuski tienaisi hyvin normityön vaivalla, olisi siellä paljon Timoja ja Pirkkoja töissä.
Ei tippikulttuuria eikä alustaorjiakaan Suomeen, kiitos.
Ottaen huomioon, miten paljon Wolt ryövää asiakkailta täysin aiheettomia summia, en näe mitään syytä, eikä minulla ole varaakaan maksaa kuljettajille yhtään mitään ylimääräistä.
Jouduin maksamaan viimeksi pienen tilauksen lisää (3,82e), kilometrilisää (alle 1 km kuljetus 2,99e), palvelumaksua (0,99e) ja pakkausmaksua (0,3e). Tuotteet yksin 7,88e, mutta ylimääräisten maksujen 8,1e kera summa yhteensä 15,98e. Ihan hullua.
Kaiken lisäksi niillä kuljettajilla ei ole oikeasti mitään tapoja - kaahaavat aina jalkakäytävillä, ahnehtivat matkalla aina kolme muuta tilausta ja kuljetusajat venyvät aina luvatuista 20 minuutista vähintään 90 minuuttiin oli vuorokauden aika mikä tahansa.
Viimeksi käytin vain, koska piti saada tavarat kaupasta nopeasti, eikä ollut aikaa lähteä hakemaan. Never again.
Vierailija wrote:
Ottaen huomioon, miten paljon Wolt ryövää asiakkailta täysin aiheettomia summia, en näe mitään syytä, eikä minulla ole varaakaan maksaa kuljettajille yhtään mitään ylimääräistä.
Jouduin maksamaan viimeksi pienen tilauksen lisää (3,82e), kilometrilisää (alle 1 km kuljetus 2,99e), palvelumaksua (0,99e) ja pakkausmaksua (0,3e). Tuotteet yksin 7,88e, mutta ylimääräisten maksujen 8,1e kera summa yhteensä 15,98e. Ihan hullua.
Kaiken lisäksi niillä kuljettajilla ei ole oikeasti mitään tapoja - kaahaavat aina jalkakäytävillä, ahnehtivat matkalla aina kolme muuta tilausta ja kuljetusajat venyvät aina luvatuista 20 minuutista vähintään 90 minuuttiin oli vuorokauden aika mikä tahansa.
Viimeksi käytin vain, koska piti saada tavarat kaupasta nopeasti, eikä ollut aikaa lähteä hakemaan. Never again.
Nyt kyllä jossain fibaat hinnoissa. Ja mikä pakkausmaksu?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
En mitään.
Vastustan tippikulttuuria. Sitä ei pidä tuoda Suomeen.
se on tullut jo kauan sitten. Et voi taistella tuulimyllyjä vastaan.Kyllä voin. Sitä paitsi tuo tuulimyllyvertaus on huono, koska don Quijote luuli niitä höperyyksissään jättiläisiksi tsjp ja ihan todellista tippikulttuuria vastaan voi taistella olemalla tippaamatta ja vastustaa sitä muutenkin suullisesti aina kuin tuollaista harmaata taloutta koitetaan ajaa rehellisille ihmisille.
Kauanko olet ollut Woltilla hommissa? Sotketko fillarilla vai oletko investoinnut mopoon?