HS: Stubbin suosio presidenttinä kasvanut kansalaisten keskuudessa
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011709006.html
Peräti 42% kansalaisista antaa Stubbille erittäin hyvän arvosanan. 34% melko hyvä-arvosanan. Vain 4% pitää Stubbia melko huonona ja toiset 4% erittäin huonona presidenttinä.
Vain vasemmistoa äänestäneiden keskuudessa Stubbin presidenttiyyteen suhtaudutaan heikoimmin. Vasemmistosta vain puolet pitää Stubbin presidenttikautta hyvänä.
Kaikkia muita puolueita äänestäneiden keskuudessa selvän enemmistön mukaan Stubb on onnistunut joko erittäin hyvin tai melko hyvin presidenttinä.
Kommentit (92)
Hienoa, että suurin osa kansasta osaa ajatella ja tehdä johtopäätöksiä. Stubb on nyt samoilla prosenttiluvuilla suosiossa Niinistön kanssa, jos katsotaan Niinistön ajan keskiarvoja.
Miksi vasemmistoa äänestäneet ei pidä Stubbista? Kuitenkin demareiden ja vihreiden keskuudessa Stubb nauttii suosiota tuon gallupin mukaan.
Varmaan kun ollut näkyvästi esillä, etenkin koko syksyn, niin se vaikuttaa suosioon. Omalta kohdaltani antaisin tässä vaiheessa Stubbille melko hyvä-arvosanan.
No joo, ei ole vielä mokannut. Sen verran suomalainen olen, että odotan niitä mokailuja ja tulen sitten ilkkumaan.
Tähän maailmanaikaan ok.
Sisäpoliittiset kommenttinsa voisi kylläkin jättää tykkänään pois.
Todella hyvä presidentti Suomella. Olen ylpeä.
Uskon, että YLE kääntää tämänki gallupin jollain tavoin päälaelleen.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, että suurin osa kansasta osaa ajatella ja tehdä johtopäätöksiä. Stubb on nyt samoilla prosenttiluvuilla suosiossa Niinistön kanssa, jos katsotaan Niinistön ajan keskiarvoja.
Molemmat hyviä aikaansa sopivia pressoja.
Yllättävän hyvän arvosanan Stubb saa. Vielä on kuitenkin matkaa Salen saappaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vasemmistoa äänestäneet ei pidä Stubbista? Kuitenkin demareiden ja vihreiden keskuudessa Stubb nauttii suosiota tuon gallupin mukaan.
Liikaa puoluepolitiikkaa mukana arviossa, veikkaan.
Ei mitenkään erityisen hyvää ole saanut aikaiseksi, paitsi sen, että Ukrainaa pitäisi koko ajan tukea vähäiilläkin varoilla. Ukraina ensin.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän hyvän arvosanan Stubb saa. Vielä on kuitenkin matkaa Salen saappaisiin.
On, mutta Stubb johtaa maata vaikeampaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Mennyt ohi jo, hengailee maailman johtajien kanssa toisin kun Sale (no offence Sauli)
Tuon perusteella Stubbin on hyvä jatkaa samalla linjalla.
Minä en tykkää yhtään. Mitäänsanomaton. Ei minkäänlaista karismaa.
Enkä ikinä anna anteeksi "Sori siitä" -juttua. EK:n juoksupoika.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään erityisen hyvää ole saanut aikaiseksi, paitsi sen, että Ukrainaa pitäisi koko ajan tukea vähäiilläkin varoilla. Ukraina ensin.
Olennaista on se TUNNE, jonka presidentti saa kansassa aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että heidän mielestään Stubb ei ole ottanut riittävästi roolia Palestiina-asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikaa puoluepolitiikkaa mukana arviossa, veikkaan.
Automaattisesti ovat heittereitä kun Stubi oli koksu, nyt on koko kansan pressa
Vierailija kirjoitti:
Minä en tykkää yhtään. Mitäänsanomaton. Ei minkäänlaista karismaa.
Enkä ikinä anna anteeksi "Sori siitä" -juttua. EK:n juoksupoika.
Luokkaviha on vielä voimissaan, mitäs se EK siellä ulkopolitiikassa hyörisi?
Itse kuulun tuohon 42% joukkoon. Stubb on onnistunut kerrassaan mainiosti presidentin virassa toistaiseksi.