Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

24-vuotias Saara ei halua lapsia, koska ilman lapsia saa nukkua pitempään

Vierailija
31.10.2023 |

https://yle.fi/a/74-20056776

Ilman lapsia saa myös tehdä asioita vapaasti ja spontaanisti.

Kommentit (854)

Vierailija
701/854 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tyhmää väittää, että "kyllä se mieli vielä muuttuu", koska kaikilla se ei muutu. Itse en halunnut lapsia teininä, en halunnut lapsia parikymppisenä, en halua lapsia edelleenkään näin 37-vuotiaana.

miksi se on niin myrkkyä jos joku sanoo että se mieli saattaa vielä muuttua? Etenkin keskustelupalstalla aiheesta keskusteltaessa. Noin muuten keksin montakin skenaariota missä se olisi tahditonta, mutta usein nämä en halua lapsia tyypit jaksavat näkemystään toitottaa. Silloin kannattaa varautua siihen että oma avoimuus ja vahva mielipide herättää keskustelua

Vierailija
702/854 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aakkoset on lapsettomia, pää sekaisi  kuin Haminan kaupunti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/854 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Itse lauoin typeryyksiä tuon ikäisenä. Onneksi kukaan ei haastatellut mua mihinkään.

Korjasin vähän kommenttiasi.

Onko meillä työtön äidinkielenopettaja palstalla?

Vierailija
704/854 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tyhmää väittää, että "kyllä se mieli vielä muuttuu", koska kaikilla se ei muutu. Itse en halunnut lapsia teininä, en halunnut lapsia parikymppisenä, en halua lapsia edelleenkään näin 37-vuotiaana.

miksi se on niin myrkkyä jos joku sanoo että se mieli saattaa vielä muuttua? Etenkin keskustelupalstalla aiheesta keskusteltaessa. Noin muuten keksin montakin skenaariota missä se olisi tahditonta, mutta usein nämä en halua lapsia tyypit jaksavat näkemystään toitottaa. Silloin kannattaa varautua siihen että oma avoimuus ja vahva mielipide herättää keskustelua

Ihan noin vaan ohiksena kysyn, kun tuli mieleen tuosta sanomastasi "toitottamisesta". Oletko sä yhtään tietoinen, mihin ketjuun sä nyt tulit? Tämän aihehan on nimenomaan juuri se itse valittu lapsettomuus...

Ja ohiksena vielä jatkan: mistä sä repäisit tuon "saattaa" tuohon väliin? On eri asia sanoa, että mieli  saattaa muuttua kuin mieli muuttuu.

Eri

Vierailija
705/854 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Oikea valinta, jos halutaan synnytys koneita niitä voidaan tuoda lähi-idästä tai Afrikasta.

Le stadiolaisalueilla niitä synnytyskoneita on meillä Suomessa ihan omastakin takaa.

Vierailija
706/854 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Itse lauoin typeryyksiä tuon ikäisenä. Onneksi kukaan ei haastatellut mua mihinkään.

Korjasin vähän kommenttiasi.

Onko meillä työtön äidinkielenopettaja palstalla?

Et edes ymmärtänyt mitä korjasin. :D

Vierailija
707/854 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuleeko nämä naiset, että he kostavat meille miehille olemalla veloja? HAH!

Minäkin olen vapaaehtoisesti sinkku vela Suomessa asuessa. Tokion lomamatkoilla käytän Tinderiä joka ilta, mutta minusta se on eri asia.

Turhaan yritätte kostaa. Olette epäonnistuneet siinä. Miehet ovat veloja. M28

Vierailija
708/854 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Oman lapsen hankkiminen on suuri ja paljon tärkeämpi asia kuin nykynaiset ymmärtävät.

Katumus lapsen puutteesta tulee 100% varmasti. Siinä on kyseessä elämän tärkeimmän ihmissuhteen kokemisesta, olemalla vanhempi omalle lapselleen. Se on rakkautta ilman ehtoja ja yhteisen elämän kokemusta.

Omassa lapsessa on parasta se pyyteetön rakkaus lapseen. Oman lapsen elämää haluaa auttaa ja kokea yhdessä. Suhde lapseen on usein koko elämän mittainen eikä sitä korvaa suhde koiraan tai poikaystävään.

Hulluja on ne ihmiset jotka jättävät kokematta suurimman suhteen elämässään!

Tuo logiikkasi koskee sitten myös miehiä, ei niitä lapsia yksin hankita (tai jotkut hankkii, mutta suurin osa saadaan edelleen tavanomaisin keinoin). Jostain syystä miehille ei vaan ole samaa voivottelua tai päällekäyvää asennetta, jos mies sanoo olevansa perheetön ja tyytyväinen.

Sitten taas, en tiedä miten joku voi ajatella noin, mutta melkoiset harhakuvitelmat pitää olla että esittää tuollaisia väitteitä.

Vierailija
709/854 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Se on myrkkyä, koska kyseenalaistat ihmisen itsetuntemuksen ja kokemuksen, mikä aiheeseen liittyy. Kyllä, mieli voi muuttua, mutta sen hokeminen ihmiselle joka kokee olevansa varma asiastaan ei ole millään tavalla kehittävää. Ehkä jos kyseenalaistaisit kaikki muutkin päätökset, niin tuossa olisi joku logiikka ja olisit vaan sietämätön ihminen, mutta aika harva kyseenalaistaa samalla tavoin muita päätöksiä mitä oman elämän suhteen tehdään. Mieti jos kaikki keskustelut pitäisi käydä jotenkin näin kaikkien kanssa töissä ja sukujuhlissa ja kavereidenkin kesken:

Haluan muuttaa vuorkalle. -> Omakotitalo on paljon parempi, kyllä sun kannattaa muuttaa mielummin ok taloon kuin maksaa rahaa vuokranantajalle. Kadut vielä, jos et nyt nuorena hanki omaa asuntoa.

Haluan koiran -> Mitä jos koiran kanssa elämä ei ole sitä mitä kuvittelet etkä pidä siitä? Kyllä sun mieli muuttuu ja alat kokemaan koiran liian hankalana, kun hetken elät pennun kanssa.

Haluan ottaa avioeron -> Mitä jos kadut päätöstäsi? Kyllä sun mieli muuttuu, kun tajuat miten hieno mies sulla on ollut ja pistit sen vaan kiertoon.

En halua lasta -> Kyllä sun mieli vielä voi muuttua, kadut sitten kun lasten hankinta on liian myöhäistä.

Vierailija
710/854 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minäkin olen vapaaehtoisesti sinkku vela Suomessa asuessa. Tokion lomamatkoilla käytän Tinderiä joka ilta, mutta minusta se on eri asia.

Miehet alkavat aina vinkua vauvoja suhteeseen vaikka ensin väittäisivät muuta. Siltä osin trollolointisi osui hutiin.

Vierailija
711/854 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei lapset sovi kaikille, itselläkin tuli oksennusta suuhun kun kaveri antoi väkisin vauvansa syliini. Teki mieli heittää se vauva parvekkeelta alas.

Mulle tulee sama mieleen kun näen hämmästyttävän rumia vauvoja (muutama havainto ulkomailta); hauska nähdä miten äidit olivat ihan onnessaan vaikka vauvat olivat sysirumia.

Vierailija
712/854 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on totta, että saa nukkua pidempään ja tehdä ihan mitä haluaa. So?

Vierailija
713/854 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mikä saa sinut kuvittelemaan että velojen maailma pyörii miesten ympärillä?

Vierailija
714/854 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jotkut miehet vinkuvat vauvoja siinä missä jotkut naisetkin, mutta kyllä ihan oikeita vela miehiäkin löytyy. Pari suhdetta takana 17 vuotta ja naimisissa 9 vuotta, enkä vieläkään halua lapsia vaikka olen mies.

Vierailija
715/854 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Miehet alkavat aina vinkua vauvoja suhteeseen vaikka ensin väittäisivät muuta. Siltä osin trollolointisi osui hutiin.

Ehkä jotkut miehet vinkuvat vauvoja siinä missä jotkut naisetkin, mutta kyllä ihan oikeita vela miehiäkin löytyy. Pari suhdetta takana 17 vuotta ja naimisissa 9 vuotta, enkä vieläkään halua lapsia vaikka olen mies.

Vierailija
716/854 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tokiossa et ole vela vaan pistät menemään ilman ehkäisyä. No on siinä pojalla harrastukset, enpä muuta sano.

Vierailija
717/854 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Hear, hear!

Vierailija
718/854 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Yli miljoona lapsetonta ei kyllä ole mikään vähemmistö eikä syrjäyttävä tekijä yhteiskunnasta. 

Ja tottakai lapsiperheille tulee myöntää enemmän tukia, koska ne on niitä lapsia varten. Niitä, jotka kuitenkin on meidän yhteiskunnan tulevaisuus. 

Noin muuten, ei ketään enää nykyään ole liiemmin kiinnostunut kenenkään lapsettomuudesta. Yhtä paljon saa selitellä sitäkin että miksi hankkii lapsia, etenkin useampia.

Mummelit ja papat nyt viljelee kaikissa muissakin asioissa ummehtuneita käsityksiään ja todennäköisesti teemme niin myös itse vanhaksi tullessamme. Se on normaalia että eri sukupolvet omaa erilaisia arvoja ja käsityksiä. 

Yli miljoona ei pidä heteroseksistä. Todennäköisesti heitä on paljon enemmän kuin yksi miljoona.

Vierailija
719/854 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on Hänen päätöksensä ja ei kuulu muille.

En edelleenkään ymmärrä, miksi vapaaehtoinen lapsettomuus herättää joissain niin suuria tunteita, miten se kuuluu kenellekään muulle, tai haittaa kenenkään muun elämää? Itselläni on lapsia, mutta en oleta että kaikki haluavat lapsia, enkä edes oleta että kaikki edes sietävät lapsia. Ihan mielenkiintoinen aihe kyllä.

Vierailija
720/854 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Yleensä heteromiehet haluaa vain seksiä, ei vauvoja eikä perhettä vaan pelkkää panoa. Sitten kun saavat niin häipyvät ja ghostaavat tai alkavat pettämään.