24-vuotias Saara ei halua lapsia, koska ilman lapsia saa nukkua pitempään
Ilman lapsia saa myös tehdä asioita vapaasti ja spontaanisti.
Kommentit (854)
Vierailija wrote:
Mieli voi muuttua myös toisinpäin. Itse olen lapsellinen. Eräs kaverini suunnitteli jo nuorena sopivaa lastenteko aikaa ja 3 lasta. Vähän alle 30 v päätti ettei haluakaan.
Ja todella moni katuu lasten saamista. Tämä on tietenkin tabu koska varsinkin naiselle ei pyhempää tehtävää ole kuin olla äiti... mutta totta se on monelle. Myös parille ystävälleni. Sanovat että lasta toki rakastaa mutta jos saisi menee ajassa taaksepäin ja valita toisin, niin sen tekisi.
Olen lapseton ja joudun silti heräämään töihin klo 5:00 :/
Ystäväni päätti lukiossa, ettei hanki lapsia.
Heti, kun sai (30v?), hankki sterilisaation.
Nyt 55v kiittelee meitä ystäviään, ettemme koskaan painostaneet häntä hänen päätöksestään.
Olen vapaaehtoisesti lapseton enkä jaa jutussa mainittua ulkopuolisuuden tunnetta. Olen hyvin aktiivinen työ- ja vapaa-ajallani ja tiedän, että integroituminen erilaisiin yhteisöihin on omalla vastuullani, toisin kuin yhteiskunta väittää (että kaikki on aina jonkun muun syytä). Elänkin varsin rikasta elämää, olen nähnyt vaivaa ystävien hankkimiseen ja minulla on kaikki, mitä voin elämältä toivoa. Ei tarvitse laittaa kaikkia lapsettomia yhteen kastiin.
Hyvä valinta, jätä lasten hankinta niitä haluaville !
Niin no nuohan ovat hyviä perusteluita. Jokainen saa sen yhden elämän joten jokainen käyttäköön sen mihin haluaa. Ei täällä ole mitään velvollisuutta kenenkään lisääntyä.
Eläkkeellä olevia vanhempia en tule hoitamaan, koska saan enemmän vapaa-aikaa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Yli miljoona lapsetonta ei kyllä ole mikään vähemmistö eikä syrjäyttävä tekijä yhteiskunnasta.
Ja tottakai lapsiperheille tulee myöntää enemmän tukia, koska ne on niitä lapsia varten. Niitä, jotka kuitenkin on meidän yhteiskunnan tulevaisuus.
Noin muuten, ei ketään enää nykyään ole liiemmin kiinnostunut kenenkään lapsettomuudesta. Yhtä paljon saa selitellä sitäkin että miksi hankkii lapsia, etenkin useampia.
Mummelit ja papat nyt viljelee kaikissa muissakin asioissa ummehtuneita käsityksiään ja todennäköisesti teemme niin myös itse vanhaksi tullessamme. Se on normaalia että eri sukupolvet omaa erilaisia arvoja ja käsityksiä.
Tämä on ilmiö joka jää piilo
Ystäväni, mies, on vapaaehtoisesti lapseton. Ainoa kerta, kun olen kuullut hänen ikinä maininneen, että lapset ovat tulleet hänen kohdallaan puheenaiheeksi, oli asunnonosto. Kiinteistövälittäjä esitteli, että tässä lähellä on päiväkoti ja koulu. Ei muuta.
Ainoa velamies, jonka tiedän joutuneen vähän edes painostuksen alaiseksi, on italiainen. Italialaiset vanhemmat tietysti odottavat isoa perhettä ja pommittavat poikaansa asialla.58
Minä miehenä suostun tekemään lapsia vain kauniin ja seksikkään naisen kanssa. Jos en saa pillua sellaiselta, niin mieluummin en tee lapsia.
M38
Jaha, ei toimi taas lainaukset.
Eli, miehet ja velaus. Ystäväni on velamies. Ainoa kerta, kun olen häneltä kuullut nyt 10+ vuoden aikana, että lapset olisivat tulleet puheeksi, oli asunnonosto, ja sekin epäsuorasti. Kiinteistövälittäjä esitteli, että tässä lähellä on päiväkoti ja koulu. Edes mentyään naimisiin ei kuulemma kukaan kysellyt, että milloin tulee lapsia.
Ainoa velamies, jonka tiedän joutuneen vähän tenttiin tästä, on italialainen. Italiaiset vanhemmat tietysti odottavat isoa perhettä ja paljon lapsenlapsia häneltä, mutta ovat tässä nyt miehen lähestyessä neljääkymppiä ymmärtäneet yskän.
Minä olen saanut kuulla "mieli muuttuu"-kommentteja siitä lähtien, kun 10-vuotiaana sanoin, etten halua lapsia. Toivottavasti viimeistään tuossa, kun 50 tulee mittariin, niin loppuu se vähättely.
Hei hyvä idea joltain toi "vakaumuksellisesti lapseton". Mä olen tästä lähtien Vakaumuksellisesti lapseton.
Jätetäänkö toi "vapaaehtoisesti lapseton" niille hetken fiilistelijöille, joilla ei _vielä_ ole lasta eikä mielipidettä.
Tehdään pesäero niihin, jotka "muuttavat mielensä" kun matkustelu ym. kyllästyttää.
Olen vakaumuksellisesti lapseton.
Ystäväni puhui jo 13-vuotiaana, että hän haaveilee äitiydestä. Hänellä onkin nyt 4 lasta ja on hyvin onnellinen, kun pääsi näinkin ison perheen äidiksi.
Kukaan ei ole koskaan sanonut hänelle, että mielesi muuttuu ja että et voi tietää 13-vuotiaana, että haluatko lapsia. En muista itse asiassa koskaan kuulleeni kenenkään sanoneen, että kun kerroin lapsena haluavani lapsia, niin päätökseni kyseenalaistettiin turhana haihatteluna, joka häviää aikuisena.
Näin syvällä meillä on lisääntymisen normaalius ja naisen rooli äitinä.
Ei kai siinä. Hyvästit Suomelle, tervetuloa Mogadishu.
Vierailija wrote:
Ei kai siinä. Hyvästit Suomelle, tervetuloa Mogadishu.
T u r p a k i i n n i rasisti.
Hyvä ratkaisu. Mikä tahansa syy olla hankkimatta lapsia ylikansoitettuun maailmaan on hyvä. Ulkomailta saamme kyllä uusia suomalaisia.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mieli voi muuttua myös toisinpäin. Itse olen lapsellinen. Eräs kaverini suunnitteli jo nuorena sopivaa lastenteko aikaa ja 3 lasta. Vähän alle 30 v päätti ettei haluakaan.
Ja todella moni katuu lasten saamista. Tämä on tietenkin tabu koska varsinkin naiselle ei pyhempää tehtävää ole kuin olla äiti... mutta totta se on monelle. Myös parille ystävälleni. Sanovat että lasta toki rakastaa mutta jos saisi menee ajassa taaksepäin ja valita toisin, niin sen tekisi.
Eihän sitä olekaan mitään "pyhempää" tehtävää. Voi sitä silti katua, ei ne mitenkään sulje toisiaan pois.
Miksi syyt pitää tuoda esille, "vapaaehtoisesti" lapseton. Mitä se kellekkään kuuluu miksi on lapseton. Eikö lapseton voi olla pelkkä lapseton?
Vierailija wrote:
No tuo Saara näyttää kyllä siltä, että naama on tyynyssä ollutkin pitkään.
24-vuotias ja näyttää... No: tuolta.
Saara on vasta 24 v ja en yhtään ihmettele jos ei halua lapsia. En ollut itkekään kiinnostunut kun vasta n 36 v. Alkoi nk biologinen klo tikittää. Mietin ja funtsin erilaisia näkökohtia ja kysyin mutta vähän negatiivista viestiä vaikka oli lapsiakin. Ei sen puoleen ei ollut silloin miestä. Meni n 2 v ja löysin miehen ja ajattelin aika pian että tuon kanssa haluun naimisiin ja lapsen. Meni muutama vuosi ja tulin raskaaksi, voi sitä ilon ja onnen pvää. En ollut tiennytkään kuinka antoisaa on olla äiti. Paljon olisin menettänyt ellen saanut lasta. Kiitos.
Vierailija wrote:
Miksi syyt pitää tuoda esille, "vapaaehtoisesti" lapseton. Mitä se kellekkään kuuluu miksi on lapseton. Eikö lapseton voi olla pelkkä lapseton?
No joo, ensisijassa olen lapseton. Sillä tavalla esittelen itseni jos joku kysyy. Ja jos asia on sillä selvä, niin ok, kaikilla on kivaa.
Mutta minä en jaksa:
- surkuttelua (voi voi, eikö hän voi saada, hän jää paitsi)
- vihjailua tai puhuttelua "tulevana äitinä" (tyyliin "kyllä sinäkin sitten kun", "sinähän et _vielä_ ymmärräkään", "ai sinulla on huono olo, oletkos raskaana;)").
Joskus on parempi kertoa totuus. Mieluummin ei.