Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

24-vuotias Saara ei halua lapsia, koska ilman lapsia saa nukkua pitempään

Vierailija
31.10.2023 |

https://yle.fi/a/74-20056776

Ilman lapsia saa myös tehdä asioita vapaasti ja spontaanisti.

Kommentit (854)

Vierailija
321/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Lapsettomien kannattaa tiedostaa, ettei vanhuus ole lapsettomana mukavaa. Silloin on täysin riepu yhteiskunnan hampaissa. Kukaan ei hoida sairauksia tai raha-asioita tai edunvalvoja vie kaikki rahat, kukaan ei käy tai juttele jne. Pitäisi ymmärtää myös ne lapsettomuuden haitat, koska ne ovat kamalia. Aamuherääminen viikonloppuisin jaetussa vanhemmuudessa max 10 vuotta on pientä ja kun itse menee aikaisin nukkumaan lasten rytmin mukaan niin aikainen aamu ei ole ongelma.

Sara ei oikeasti ymmärrä asiaa ihan täysin ja siksi luulee, että tuo aikainen herääminen on jotenkin vaikeaa. Eri asia, jos hänellä on joku (ehkä jopa periytyvä) sairaus, joka estää tuon aikaisin heräämisen.

Aah. Mikään ei ole ihanampaa kuunneltavaa kuin mammaihmisen kertomukset siitä, miten muiden tulee elää ja ajatella.a Oman lisämausteensa tuo vielä se että kys. mammaihminen on aamuihminen jonka mielestä iltavirkkuja ei ole tai ainakaan pitäisi olla olemassa.

Vierailija
322/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Justiinsa noin, olen lähempänä 40v mies ja kauhulla seurannut tuttujen lapsiperhearkea. Aikaisia aamuja, jatkuvaa säätämistä ja selvittelyä. Ei kiitos, onneksi toinen puolisko on ollut samaa mieltä ja kiistaa ei tullut. 

jotenkin vaikea uskoa ystäviä, jotka potkii kiviä Pihalla taaperon kanssa ja viettää ”parasta aikaa elämässä” . Valehtelevat, koska tässä yhteiskunnassa ole soveliasta sanoa, että lapset eivät Ole mukavia. 

saan matkustaa ja mennä ihan kuten haluan. Ja sen verran pistän sukan varteen, että loppuelämästä ei tarvitse kituuttaa. 

tämä yhteiskunta on aivan liian lapsikeskeinen. Lapsiperheille ei tarvita mitään ylimääräisiä tukia. Tympeää se on minun maksaa muiden lapsiperheiden kuluja. Lapsia tulee aina olemaan siihen ei tarvita sen suurempaa kannustusta. Se, että Väki vähenee on vaan tämän kuulan kannalta positiivinen juttu. Vähemmän ku

Ja anna kun arvaan, sä oot niitä jotka sitten loukkaantuu verisesti, kun joku kyseenalaistaa tätä sun "tietoa" paremmasta elämästä? Sä tiedät ihan yhtä vähän perheellisen nelikymppisen elämästä kuin se perheellinen tietää lapsettoman elämästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ihmisenä kasvaminen jää väistämättä välistä jos ei hanki lapsia. Suurimmalla osalla näin. En ikinä palkkaisi esim lapsetonta henkilöä pomon asemaan. 

Lapsien saanti laajentaa maailmankuvaa, mutta monikaan johtajilla muisti ei riitä, mitä siihen vanhemmuuteen kuuluikaan, jos omat lapset ovat aikuisia. Järjestetään iltapalaverejä ym. lapsiperhevastaisia juttuja. Empatiakykyä joko on tai ei. Monet johtajamiehet jättävät lasten hoidon vaimoille, jolloin maailmankuva vääristyy ja sovinismi vain lisääntyy, kun lapsia pidetään naisten juttuna. 

Vierailija
324/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ihmisenä kasvaminen jää väistämättä välistä jos ei hanki lapsia. Suurimmalla osalla näin. En ikinä palkkaisi esim lapsetonta henkilöä pomon asemaan. 

Karmea taakka lapsille kasvattaa vanhemmistaan aikuisia. Tervepäiseltä ihmiseltä se sujuu ilman lisääntymistäkin. Ehkä paremminkin.

Vierailija
325/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voi kuule, esimerkiksi minä olen. Uskallan myös väittää, että jos on nelikymppisenä hoidoissa yrittämässä nimenomaan ensimmäistä lastaan (ja näitä on paljon) kyse ei ole siitä että niitä olisi toivottu hartaasti parikymppisestä asti ja lähdetty silti hoitoihin vasta tuossa vaiheessa, vaan nämä ovat juuri niitä jotka ovat muuttaneet mieltään . -eri"

Siltikään tuo ei ole se ainoa syy. Aika köyhä mielikuvitus saa olla jos ei muuta syytä pysty edes kuvittelemaan.

Vierailija
326/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minä minä minä. Tällaisia ovat tuntemani lapsettomat. Kannattaa pohtia tarkkaan, haluaako jäädä lapsettomaksi.

En tunne tällaisia lapsettomia. Monet heistä ovat suoranaisia yhteiskunnan tulipilareita. 

Lapsettomia henkilöitä tulee mieleen esimerkiksi äiti Teresa, Leonardo da Vinci, Ruotsin prinssi Bertil, Joulupukki ja Jeesus.

Vierailija
327/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma näkemykseni on,että kyllä elämäni on paljon antoisampaa,kun lapsia saimme.On paljon tietenkin huolta ja murhetta,kaikki tämä kuitenkin kuuluu elämään.On mahtavaa olla osa lapsiperhettä,jossa sattuu ja tapahtuu.Kaikille on olemassa omanlaisensa elämä,valinta on useimmiten vapaa T.tyytyväinen.

Vierailija
328/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Minä minä minä. Tällaisia ovat tuntemani lapsettomat. Kannattaa pohtia tarkkaan, haluaako jäädä lapsettomaksi. 

Haluan ❤️❤️❤️

Koska olet se minä-henkilö, joka jaksaa jauhaa olemattomista saavutuksistaan maan tappiin. Onnea!?

Ei vaan koska olen vapaa elämään tämä ainoan elämäni niin kuin haluan. Mitään maallista en ole "saavuttanut" niin eipä voi sellaisesta edes jauhaa. Rauhaa, onnea, ja tarkkaan valittuja nautintoja, siinä ne mun saavutukset.

Vierailija
329/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Haluan ❤️❤️❤️

Koska olet se minä-henkilö, joka jaksaa jauhaa olemattomista saavutuksistaan maan tappiin. Onnea!?

Mistä sinä jauhat? Lapsistasi? Eivätkö lapset ole elämässä se kaikkein olemattomin saavutus, kun melkein kuka tahansa niitä voi saada aikaan vaikkei yrittäisikään?

Vierailija
330/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jengi on nykyään retardeja.

Syntyvyyshän on lähes joka puolella maailmaa laskenut alle uusiutumistason, länsimaissa sekä Kaakkois-aasiassa jopa katastrofaalisen alas. Maapallon väkiluku kasvaa vielä hetken koska ihmiset elävät pidempään, mutta kohta sekin lähtee laskuun.

Nykyisen tilanteen jatkuessa esim. Etelä-Koreassa tulee olemaan 100 vuoden päästä jokaista sataa nykyistä asukasta kohti 5,9 lastenlastenlasta.

Kaikki varmaan ymmärtää että tämä tilanne johtaa talouden romahtamiseen, hyvinvointivaltion olemassaolon loppumiseen, tieteen ja taiteiden tason romahtamiseen yms. nälkään ja kurjuuteen.

Kannattaa katsoa esim. Birth Gap-dokkari youtubesta:

https://www.youtube.com/watch?v=A6s8QlIGanA 

Vierailija
331/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kuinkahan paljon on lapsettomia, jotka on aivopesty miesten tai vihreän ideologisen taholta? Itselläni meinasi jäädä lapset tekemättä juuri tällaisen aivopesun takia. Silloinen mies ei halunnut lapsia, mutta onneksi tajusin erota hänestä ja minulle tuli vauvakuume, kun tilanne oli vain oikea. Mies oli kontrolloinut mieltäni, mutta en sitä silloin ymmärtänyt. Vielä viisi vuotta hoettiin sitä, että lapsia ei kannata hankkia ilmaston takia. Onneksi nykyään saa oikeaakin tietoa, ettei Euroopan älkkäin kansa jätä lisääntymättä. Lasten saaminen on isänmaallinen teko.

Toivottavasti kukaan muu ei jää lapsettomaksi miehen tai vihreän ideologian takia.

Nyt ois taas korkea   aika sun varata käyntiaika ammattiauttajalle.

Vierailija
332/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

10 vuoden päästä tuo etsii epätoivoisesti miestä isäksi.

Tai sitten ei. Itse tiesin 22-vuotiaana etten halua lapsia. Olen nyt 56 eikä mieli koskaan muuttunut, ei edes kun tapasin elämäni miehen 25 vuotta sitten. Onneksi hänkään ei halunnut lapsia.

Joo ei kaikki muuta mieltään, mutta hyvin moni kuitenkin. Lapsettomuushoitoja tehdään lähes 40 v vaikka kuinka paljon. 

Mikä saa sinut luulemaan että nelikymppisenä lapsettomuushoitoihin hakeutuva on mieltään muuttanut entinen vela??

Tuskin se on kovinkaan monelle epäselvää, mutta halutaan silti yrittää vaikka sitten epäonnistumisen uhalla.

Vierailija
333/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ja joku vielä ihmetteli miten veloja kohdellaan mukamas huonosti ja että ketään ei oikeasti kiinnosta onko lapsia vai ei...

Ihan vaan tiedoksesi, että monella velalla on lapsia lähipiirissä, voi olla että jopa työskentelevät lasten parissa. Ei lapsettomuus ole automaattisesti lasten vihaamista. Ihmisenä kasvamista tapahtuu niille, joilla on siihen mahdollisuus ja halua. Joskus tuntuu, että kaikki äidit ja isät eivät ole mahdollisuutta käyttäneet vaan ovat lapsista huolimatta edelleen varsin keskenkasvuisia ajatusmaailmaltaan ja näkemyksiltään.

Vierailija
334/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten lapsettomuudesta ilkeilee ne joilla on lapsia, mutta joiden lapset eivät toimi ilkeilijän toivomalla tavalla.

Yksikään aikuinen lapsi, ei kukaan haaveile vaihtavansa vanhempien vaippoja, vaan se on vanhempien harha.

Sitten on vielä elämän pelko. Pitää olla porukkaa ympärillä, koska pelkää kuolemaa, koska pelkää elämää, jolloin oma sisältö koostuu muiden kyttäämisestä ja ilkeilystä.

Vierailija
335/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Hän on melkein lapsi vielä itsekin.

Töihin joutuu kyllä heräämään aikaisin. Toki sitten vapaa-ajalla saa nukkua. Lapset valvottavat muutaman vuoden. Kouluikäisenä ne voivat jo leikkiä itsekseen aamulla.

En mä ainakaan ole viimeiseen kymmeneen vuoteen joutunut heräämään aikaisin töihin. Ihan yksittäisiä kertoja silloin tällöin. Herään joka päivä töihin klo 8.55 koska olen valinnut näin.

Eli vähän aikaisemmin kuin minä heräsin äitiyslomalla, ja vähän aikaisemmin kuin heräsin viikonloppuna vapaapäivinä päiväkoti-ikäisen kanssa. :)

Vierailija
336/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Eniten lapsettomuudesta ilkeilee ne joilla on lapsia, mutta joiden lapset eivät toimi ilkeilijän toivomalla tavalla.

Yksikään aikuinen lapsi, ei kukaan haaveile vaihtavansa vanhempien vaippoja, vaan se on vanhempien harha.

Sitten on vielä elämän pelko. Pitää olla porukkaa ympärillä, koska pelkää kuolemaa, koska pelkää elämää, jolloin oma sisältö koostuu muiden kyttäämisestä ja ilkeilystä.

En voi olla naurahtamatta aina kun työkaverini ottaa puheeksi lapsettomuuteni. Sitten kun sulla on niitä pikkuisia... Kun hankit lapsia niin... Tiedät sitten kun olet äiti... Ihanaa olla äiti... Sinustakin tulee vielä äiti niin sitten...

Hänen jälkikasvunsa ovat molemmat masentuneita, toinen yrittänyt itsemurhaa säännöllisesti vuosikaudet ja toinen lopetti koulut kesken ja kökkii nyt vanhempien helmoissa juomassa kaljaa.

Mutta lapsia on pakko hankkia kun elämä on sitten niin ihanaa, aikuisen ihmisen elämää.

Vierailija
337/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei kai kukaan edes odota joltain 24 -vuotiaalta vielä lapsia!? Ainakin 8 vuotta pitää kulua, ennen kuin kukaan edes kyselee mitään. 

Ja siinä ajassa ehtii se mielikin vielä muuttua monta kertaa.

Vähän noloa kuuluttaa kirjaimellisesti koko kansalle juuri teini-iän ylittäneenä että kyllä on vaikeeta olla lapseton omasta tahdostani, mä oon niinku niiiin väärinymmärretty!

21 vuotiaan nuoren äiti

Mulle on sanottu jo 15-vuotiaana, kun kerroin, etten halua lapsia, että "Kuulehan. Kun miehellä molemmissa päissä seisoo, siinä ei kysytä, haluatko lapsia".

Kommentoija oli fysiikan (mies) opettaja. Aiheena oli, että mitä teemme sitten tulevaisuudessa, kun yläaste loppuu ja olemme aikuisia. Opettaja oli vannoutunut lapsiperhemies ja sitä mieltä, että lapset ovat p3rziistä, isän roolin on paaaaaljon tuskallisempi kuin äidin ja että lapsia pitää siitä huolimatta olla jokaisella vähintään 5. Eikä ollut edes uskontohihhuli.

Toivottavasti nyt on asiat vähän eri tavalla kuin ysärin lopussa.

Vierailija
338/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ja se on erittäin hyvä syy olla niitä hankkimatta. Joillain on syystä tai toisesta suurempi unentarve, tai univaje vaikuttaa rankemmin terveyteen. 

Ja itsekin olen yksi näistä ihmisistä. Se on minulle oikea valinta, eikä terveyteni asiat kuulu kenellekään muulle. 

Sama. Lisäksi on sen verran huonot geenit fyysisesti, että en halua näitä samoja ongelmia eteenpäin kenellekään. Tiedän, millaista niiden ja niihin liittyvien kroonisten sairauksien kanssa on elää, kun et ole terve muttet riittävän sairas, että yhteiskunta ei pitäisiä sinua lähinnä vaan laiskana lusmuna.

Vierailija
339/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Hän on melkein lapsi vielä itsekin.

Töihin joutuu kyllä heräämään aikaisin. Toki sitten vapaa-ajalla saa nukkua. Lapset valvottavat muutaman vuoden. Kouluikäisenä ne voivat jo leikkiä itsekseen aamulla.

"Töihin joutuu heräämään aikaisin"? Niin, ihan kaikki työthän alkaa viimeistään aamukasilta? Kuinka tyhmä sä olet?

Anna kun arvaan, sulle juuttui kurpitsa pyllyyn? :D

Vierailija
340/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsosten hoitaminen ja kasvatus on rankkaa ja maksaa, muistakaa se.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä