Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

24-vuotias Saara ei halua lapsia, koska ilman lapsia saa nukkua pitempään

Vierailija
31.10.2023 |

https://yle.fi/a/74-20056776

Ilman lapsia saa myös tehdä asioita vapaasti ja spontaanisti.

Kommentit (854)

Vierailija
281/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on viisi lasta ja ymmärrän Saaraa hyvin. 

Enkä ymmärrä miksi Saaran pitäisi hankkia lapsia?

Toki suomlaiset ovat katoava kansa jos emme lisäänny tarpeeksi, mutta pakottamalla tuskin saamme muuta kuin onnettomia aikuisia ja lapsia. 

Jos sovitaan vaikka niin että minä olen tehnyt lapsia Saarankin tarpeisiin joten Saara saa nauttia pitkistä aamu-unista ihan rauhassa 👍🏻

Vierailija
282/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tuo pitäisi saada kirjallisena lupauksena niin, että sitten jos mieli muuttuisikin, niin esimerkiksi lapsettomuushoitoja ei annettaisi ollenkaan. 

Syystä että?

En ole tuon kirjoittaja, mutta otaksun sen tarkoittavan sitä, että jos on todistettavasti siirtänyt lastenhankintaa niin kalkkiviivoille, että se ei enää ilman lapsettomuushoitoja onnistu, niin hoidon kustantaminen ei kuulu muille (veronmaksajille).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman naista ja lapsia elämä on täydellistä. Ei tarvii kuunnella naisen nälkkäkiukkua eikä kakaroitten valitusta.

Vierailija
284/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justiinsa noin, olen lähempänä 40v mies ja kauhulla seurannut tuttujen lapsiperhearkea. Aikaisia aamuja, jatkuvaa säätämistä ja selvittelyä. Ei kiitos, onneksi toinen puolisko on ollut samaa mieltä ja kiistaa ei tullut. 

jotenkin vaikea uskoa ystäviä, jotka potkii kiviä Pihalla taaperon kanssa ja viettää ”parasta aikaa elämässä” . Valehtelevat, koska tässä yhteiskunnassa ole soveliasta sanoa, että lapset eivät Ole mukavia. 

saan matkustaa ja mennä ihan kuten haluan. Ja sen verran pistän sukan varteen, että loppuelämästä ei tarvitse kituuttaa. 

tämä yhteiskunta on aivan liian lapsikeskeinen. Lapsiperheille ei tarvita mitään ylimääräisiä tukia. Tympeää se on minun maksaa muiden lapsiperheiden kuluja. Lapsia tulee aina olemaan siihen ei tarvita sen suurempaa kannustusta. Se, että Väki vähenee on vaan tämän kuulan kannalta positiivinen juttu. Vähemmän kuluttajia ja kuormittajia 

Vierailija
285/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Enemmän kiinnostaa tällä hetkellä keski-ikäisten ja vanhusten näkemykset: kuinka montaa jälkikäteen kaduttaa ja kuinka montaa ei kaduta, että lapsia ei ole syystä tai toisesta, vaikka olisi ollut mahdollisuus? Miten he, joita kaduttaa, ajattelivat asiaa 20-40 vuotiaana?

Yleisesti tutkimusten mukaan elämässä kaduttaa enemmän mahdollisuudet, jotka jäivät ottamatta kuin ne, jotka tuli otettua, menivät päin persettä ja aiheuttivat vaikeuksia ja harmia sen jälkeen. Kun jätetään rikokset ja päihteet yms. "mahdollisuudet" tämän tarkastelun ulkopuolelle.

En siis sitä väitä, että kaikkia jää jälkikäteen kaduttamaan valinta olla tekemättä lapsia. Veikkaan kuitenkin, että vanhenemisen myötä hohto himmenee niistä asioista, jotka olivat tärkeitä nuorena.

Kaikkia jää joka tapauksessa kaduttamaan monenlaiset asiat, teki elämässään niin tai näin.

Toki, jos syyt lapsettomuusvalintaan olivat tyyliä "biletys, leffaillat ja spontaani matkustelu", niistä voi hohto kadota.

Mutta jos syyt omaan lapsettomuusvalintaan löytyvät (kokonaan tai ed. mainittujen lisäksi) syvältä itsestä, omasta persoonasta ja voimavaroista, niin päätös on varmaan pitävämpi.

Ainakaan minun valintani ei liity 100 % siihen, "millaista elämää luulen haluavani elää", vaan siihen, kuka ja mitä minä olen.

Vierailija
286/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on melkein lapsi vielä itsekin.

Töihin joutuu kyllä heräämään aikaisin. Toki sitten vapaa-ajalla saa nukkua. Lapset valvottavat muutaman vuoden. Kouluikäisenä ne voivat jo leikkiä itsekseen aamulla.

Vierailija
287/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

24- vuotiaan mieli ehtii muuttua vielä moneen kertaan. Itse olin tuon ikäisenä varma siitä, etten halua lapsia. Onneksi niitä kuitenkin tuli vähän aikuisempana kaksi. :)

Vierailija
288/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoisesti koiraton täällä hei. Ihan hirveästi ahdistaa kun ihmiset joskus kysyvät minulta, onko minulla lemmikkiä. Jotkut kehtaavat jopa puhua läsnäollessani omista koiristaan ja postata niiden kuvia someen, vaikka minua ei kiinnosta!  Mielestäni tämä on valtava yhteiskunnallinen epäkohta. Annan mielelläni haastatteluja tästä vakavasta asiasta.

Vierailija
289/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Töihin joutuu kyllä heräämään aikaisin. Toki sitten vapaa-ajalla saa nukkua. Lapset valvottavat muutaman vuoden. Kouluikäisenä ne voivat jo leikkiä itsekseen aamulla.

"Töihin joutuu heräämään aikaisin"? Niin, ihan kaikki työthän alkaa viimeistään aamukasilta? Kuinka tyhmä sä olet?

Vierailija
290/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei töihinkään välttämättä, jos on vuorotyössä eikä tee milloinkaan aamuvuoroja.

Vierailija
291/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kuinkahan paljon on lapsettomia, jotka on aivopesty miesten tai vihreän ideologisen taholta? Itselläni meinasi jäädä lapset tekemättä juuri tällaisen aivopesun takia. Silloinen mies ei halunnut lapsia, mutta onneksi tajusin erota hänestä ja minulle tuli vauvakuume, kun tilanne oli vain oikea. Mies oli kontrolloinut mieltäni, mutta en sitä silloin ymmärtänyt. Vielä viisi vuotta hoettiin sitä, että lapsia ei kannata hankkia ilmaston takia. Onneksi nykyään saa oikeaakin tietoa, ettei Euroopan älykkäin kansa jätä lisääntymättä. Lasten saaminen on isänmaallinen teko.

Toivottavasti kukaan muu ei jää lapsettomaksi miehen tai vihreän ideologian takia.

Lääkkeet?

Vierailija
292/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

46-vuotiaana lapsettomana naisena totean, että kyllä se pitkään nukkuminen on ihanaa. Edelleen! 

Teen asiantuntijatyötä pääosin etänä. Arkena herään vähän ennen yhdeksää, napsautan kahvinkeittimen päälle ja vastailen sähköposteihin. Aamupäivän aikana pukeudun ja meikkaan. Etäpalaverit sovin yleensä iltapäivään. Iltaisin harrastan ja sosialisoin enkä pidä kiirettä kotiin.

Viikonloppuisin en ota mitään ohjelmaa ennen puoltapäivää.

Ok. Muista olla onnellinen siitä, että aiemmat sukupolvet ovat tuon mahdollistaneet. Tuleville sukupolville tuskin tuota on kauheasti tarjolla. 

Sinulla on köyhä elämä, kun sanelet muille mistä niiden pitää olla kiitollisia. Keskittyisit vaan itsesi kehittämiseen. 

Ja tästähän saadaan kelpo kehä, kun otetaan sutkin mukaan tuohon kehittämistarpeessa oleviin ja seuraava ja seuraava jne. 

Mutta on aika kestävän kuuloinen viritelmä, jos jokainen murehtii vain omista iloistaan, eikä mitään sovi kommentoida. Minäminäminä on kuitenkin se juurikin sama mentaliteetti mistä kumpuaa jokainen ongelma mikä meidän yhteiskuntaa tänä päivänä riivaa.

Vierailija
293/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tuo pitäisi saada kirjallisena lupauksena niin, että sitten jos mieli muuttuisikin, niin esimerkiksi lapsettomuushoitoja ei annettaisi ollenkaan. 

Mielenkiintoista, että joku ei halua lapsia ja se käy selkeästi hermoillesi. Miksi sen pitäisi olla lupaus? On aika paljon muuttuvia asioita elämässä. Miksi lapsettomuuden suhteen mielipide ei saisi muuttua?

Vaikutat todella yksinkertaiselta ihmiseltä.

Vierailija
294/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ihmetellään, miksi suhtaudutaan erikoisesti. Kyseessä on kuitenkin geneettinen itsemurha. Tuo geenikompinaatio on selviytynyt läpi nälänhätien, lukemattomien sotien ja sairauksien vain kohdatakseen loppunsa hyvinvointiyhteiskunnan tuottamassa saamattomuudessa. Sanoisin, että uhrauksia tehneet esivanhemmat eivät päät selittelisi.

No nyt oli ylilautamaista kommentointia :'D

Tolle jankkaajalle on useasti sanottu et painuu näihin kolmeen. https://www.co-parentmatch.com/, 

https://letsbeparents.com/#download ja 

100 000- 200 000 lainaa vastaan https://menhavingbabies.org/assistance/application1/

Vierailija
295/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Yli miljoona lapsetonta ei kyllä ole mikään vähemmistö eikä syrjäyttävä tekijä yhteiskunnasta. 

Ja tottakai lapsiperheille tulee myöntää enemmän tukia, koska ne on niitä lapsia varten. Niitä, jotka kuitenkin on meidän yhteiskunnan tulevaisuus. 

Noin muuten, ei ketään enää nykyään ole liiemmin kiinnostunut kenenkään lapsettomuudesta. Yhtä paljon saa selitellä sitäkin että miksi hankkii lapsia, etenkin useampia.

Mummelit ja papat nyt viljelee kaikissa muissakin asioissa ummehtuneita käsityksiään ja todennäköisesti teemme niin myös itse vanhaksi tullessamme. Se on normaalia että eri sukupolvet omaa erilaisia arvoja ja käsityksiä. 

Tämä on ilmiö joka jää piiloon ellei itse ole lapseton. Se meinaan kiinnosta

Kaikki ovat olleet jossain vaiheessa lapsettomia.

Jostain syystä lapsia hankkineet usein kuvittelevat tietävänsä, millaista lapsettomien neli- ja viisikymppisten elämä on, ja vain sen perusteella että ovat itse olleet lapsettomia alle kolmekymppisinä. 

Vierailija
296/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En mä ainakaan ole viimeiseen kymmeneen vuoteen joutunut heräämään aikaisin töihin. Ihan yksittäisiä kertoja silloin tällöin. Herään joka päivä töihin klo 8.55 koska olen valinnut näin. 

Vierailija
297/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Justiinsa noin, olen lähempänä 40v mies ja kauhulla seurannut tuttujen lapsiperhearkea. Aikaisia aamuja, jatkuvaa säätämistä ja selvittelyä. Ei kiitos, onneksi toinen puolisko on ollut samaa mieltä ja kiistaa ei tullut. 

jotenkin vaikea uskoa ystäviä, jotka potkii kiviä Pihalla taaperon kanssa ja viettää ”parasta aikaa elämässä” . Valehtelevat, koska tässä yhteiskunnassa ole soveliasta sanoa, että lapset eivät Ole mukavia. 

saan matkustaa ja mennä ihan kuten haluan. Ja sen verran pistän sukan varteen, että loppuelämästä ei tarvitse kituuttaa. 

tämä yhteiskunta on aivan liian lapsikeskeinen. Lapsiperheille ei tarvita mitään ylimääräisiä tukia. Tympeää se on minun maksaa muiden lapsiperheiden kuluja. Lapsia tulee aina olemaan siihen ei tarvita sen suurempaa kannustusta. Se, että Väki vähenee on vaan tämän kuulan kannalta positiivinen juttu. Vähemmän ku

Eihän lapsettomuuskaan ole yhtään sen hohdokkaampaa, jos listaat vain negatiivisia asioita.. Ja vastaavasti narkin elämä on paras mitä voi keksiäkään, jos ottaa vain ne hetken euforiat mitä niistä aineista saa.

Vierailija
298/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomien kannattaa tiedostaa, ettei vanhuus ole lapsettomana mukavaa. Silloin on täysin riepu yhteiskunnan hampaissa. Kukaan ei hoida sairauksia tai raha-asioita tai edunvalvoja vie kaikki rahat, kukaan ei käy tai juttele jne. Pitäisi ymmärtää myös ne lapsettomuuden haitat, koska ne ovat kamalia. Aamuherääminen viikonloppuisin jaetussa vanhemmuudessa max 10 vuotta on pientä ja kun itse menee aikaisin nukkumaan lasten rytmin mukaan niin aikainen aamu ei ole ongelma.

Sara ei oikeasti ymmärrä asiaa ihan täysin ja siksi luulee, että tuo aikainen herääminen on jotenkin vaikeaa. Eri asia, jos hänellä on joku (ehkä jopa periytyvä) sairaus, joka estää tuon aikaisin heräämisen.

Vierailija
299/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisenä kasvaminen jää väistämättä välistä jos ei hanki lapsia. Suurimmalla osalla näin. En ikinä palkkaisi esim lapsetonta henkilöä pomon asemaan. 

Vierailija
300/854 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä minä minä. Tällaisia ovat tuntemani lapsettomat. Kannattaa pohtia tarkkaan, haluaako jäädä lapsettomaksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi