Lääkäri määräsi Voxraa masennukseen, mutta pelkään sen alottamista koska olen ollut tähän asti lääkevastainen
Lääkkeen sivuvaikutukset hirvittää :( Onko kenelläkään kokemuksia tuosta lääkkeestä? Lääkäri sanoi että sen pitäisi nopeasti energisoida
Kommentit (171)
Tuohan on Jenkeissä yksi suosituimmista mielialapillereistä
Vierailija wrote:
Tekee aika enegisen olon.
Mua se väsytti, mutta mulla onkin adhd ja heillä lääke toimii päinvastoin kuin normaaleilla ihmisillä.
Vierailija wrote:
Ota vaikka puolikas alkuun muutaman päivn ajan. Itsekkin tein niin oman lääkkeen kanssa alussa. Pelkäsin myös sivuvaikutuksia. Kaikki meni hyvin ei tullut mitään.
Eihän sitä pysty puolittamaan. Pilleri on depot ja ihan super kova. Jos yrittää puolittaa niin se vaan lentää seinään. En tiedä onnistuisiko puolittamaan apteekin pillerisärkijällä. Mutta miksi puolittaisi, koska depotteja ei kannata ikinä puolittaa?
Yritän syödä vielä kolmannen viikon, jos olo ei helpota, niin luulen että se ei sovi minulle.. Otatteko illalla vai aamulla.
Parhaassa tapauksessa voit saada kyllä tunnehuiput pois eli olet välinpitämätön mihinkään. Ongelmiasi tuo lääke ei ratkaise.
Kokemusta on. Tuntui kuin olisi vaan robotti ja samalla hämmästelin ja inhosin sitä etten välitä enää mistään enkä kenestäkään. Eli vaikutuksia voit saada, hintaa on maksettava.
Lopetusoireet sitten on kauheat ja joitakin pysyviäkin haittoja voi jäädä. Oikeasti, jos vaan voit keksiä jotain muuta mikä auttaisi.
Vierailija wrote:
Jos pärjäät omasta mielestä ilman, älä aloita. Lääkärit määrää noita joka vaivaan. Ihan oikeasti. Niistä voi olla päinvastoin haittaa.
Sama asia kuin viinan kanssa, moni luulee että se on lääke vaikkapa ahdistukseen tai ujouteen ja rentouttaahan se ja irrottelee kielenkantoja, vaan ei voi suositella.
Aika kaksipiippuinen juttu.
Puolison sukulainen (mies) on aika helvetin ahdistunut ja ujo. Pitkältä näkee, että kaveri ehdottomasti tarvitsisi jotain lääkitystä. Peittää oireet agressiivisella käytöksellä. Käy kaupassa vain myöhään illalla ja muuten ei poistu kotootaan mihinkään. Ettei vaan tapaisi ihmisiä.
Työtkään ei oikein tuon vuoksi luista, vaan paljon työttömänä, jos johonkin on päässytkin.
Oli tuollainen 20 vuotiaana, ja oireet vaan pahemmat, kun 50 vuotta kolkuttelee ovella.
Voi miettiä, että onko elämä valunut hukkaan, kun periaatteesta ei halua syödä mitään lääkettä?
Voiko tuon voxra ottaa illalla.. kokemuksia.
Vierailija wrote:
Otatteko voxran aamulla vai illalla.. Kaksi viikkoa syönyt ja aamupäivät ovat tokkuraisia.. helpottaa iltaa kohti..
Aamulla. Mua myös voxra väsytti alussa, mutta meni ohi.
Oli itselleni toimiva lääke. Antoi energiaa tehdä asioita, sain pikkuhiljaa itseni ylös ja töihin aamulla, ja treeneihin illalla. Ei juuri haittavaikutuksia, sähköjänismäinen olo ja hassuja unia parikolme päivää kun aloitin. Jonkin verran nukahtamisvaikeuksia piristävän vaikutuksen takia. Voinnin parantuessa aloin käyttää vain tarvittaessa huonompina päivinä ja lopulta lopetin kokonaan, kun alkoi tuntua olo taas ihmismäiseltä.
Vierailija wrote:
Oli itselleni toimiva lääke. Antoi energiaa tehdä asioita, sain pikkuhiljaa itseni ylös ja töihin aamulla, ja treeneihin illalla. Ei juuri haittavaikutuksia, sähköjänismäinen olo ja hassuja unia parikolme päivää kun aloitin. Jonkin verran nukahtamisvaikeuksia piristävän vaikutuksen takia. Voinnin parantuessa aloin käyttää vain tarvittaessa huonompina päivinä ja lopulta lopetin kokonaan, kun alkoi tuntua olo taas ihmismäiseltä.
Voxra on synteettinen katinoni. Eli verrattavissa moniin huumausaineisiin.
Vierailija wrote:
Parhaassa tapauksessa voit saada kyllä tunnehuiput pois eli olet välinpitämätön mihinkään. Ongelmiasi tuo lääke ei ratkaise.
Kokemusta on. Tuntui kuin olisi vaan robotti ja samalla hämmästelin ja inhosin sitä etten välitä enää mistään enkä kenestäkään. Eli vaikutuksia voit saada, hintaa on maksettava.
Lopetusoireet sitten on kauheat ja joitakin pysyviäkin haittoja voi jäädä. Oikeasti, jos vaan voit keksiä jotain muuta mikä auttaisi.
Tämä kuulostaa enemmän SSRI-lääkkeiltä kuin Voxralta, joka on NDRI.
En ole koskaan kokenut oloa niin hyväksi kuin tuon lääkityksen aikana.
Vierailija wrote:
Kokemukset näyttävät olevan hyvin yksilöllisiä. Itsellä positiivinen vaikutus oli alussa, että vähensi ruokahalua. Itse en polta, mutta tupansavua en kestänyt ollenkaan, jos joku toinen poltti eli auttaa tupakoinnin lopettamisessa. Muita hyviä vaikutuksia en huomannut. Itsellä inhottavin vaikutus oli jatkuva puristava ja kiristävä tunne päässä. Väsymys kasvoi, mitä kauemmin söin, koska nukkuminen oli vaikeaa ja muutenkin kärsin unettomuudesta eli minulle ei tuonut yhtään lisäenergiaa, päinvastoin. Korkea verenpaineeni kohosi entisestään. Kurkku ja suu olivat rutikuivat, myös silmät tuntuivat kuivilta. Lopetin 3 viikon jälkeen, koska en kestänyt haittavaikutuksia. Mitään lopetusoireita ei ollut, niinkuin SSRI-lääkkeillä tuntuu olevan. Voxrahan ei ole SSRI-lääke.
Ohhoh kauan jaksoit taistella sivuoireiden kanssa! Itse kestin 3 päivää 😂 tosin minulla oli myös rintakipuja tuon kiristävän pään lisäksi, ja se oli se pahin ongelma. Yritin siis venlafaxinin ohella aloittaa voxran.
Siskolle määrättiin tuo psykoottiseen masennukseen osastolla, kun mikään muu ei auttanut. Ko. lääke sitten aiheutti kivana haittavaikutuksena manian. Eipähän masentanut, mutta ei kyllä pystynyt olemaan paikoillaankaan tai nukkumaan. Lopetettiin 4 pvän päästä aloituksesta.
Onko kenelläkään neutraalia kokemusta lääkkeestä?
Teki paremman aloitekyvyn ja jaksoin taas aloittaa lenkkeilyn
Vierailija wrote:
Poisti masennuksen, mutten saanut mitään ylimääräistä virtaa siitä kuten moni muu. Aloitekyky oli yhtä huono kuin ennen lääkitystä, mutta juurikaan sivuvaikutuksia ei ollut.
Sinulla on varmaankin ADD, aivosi tarvitsisi jotain stimulanttia toimiakseen normaalisti.
En todellakaa söisi niitä.