Kun työpaikalla kiusataan "hienovaraisesti" ja sitä ei pysty todistamaan, mutta silti oma mielenterveys on mennyttä
Vastassani on kierot ja karismaattiset, pidetyt henkilöt.
Kommentit (10)
Itsellä sama ongelma, varhaiskasvatuksessa olen töissä. Olen ottanut ylemmälle taholle yhteyttä, ei auttanut. Jos viikon vielä jaksaa oll kiusattavana, niin sitten aloitan sairasloman!
Päiväkotiympäristössä , vaka-alalla surullisen yleistä. Työsuojeluvaltuutettukin on aika voimaton kun naiset (ihan esimiestasolta saakka) osaa savustaa niin taitavasti ulos sen ketä kadehtii....
Vierailija wrote:
Päiväkotiympäristössä , vaka-alalla surullisen yleistä. Työsuojeluvaltuutettukin on aika voimaton kun naiset (ihan esimiestasolta saakka) osaa savustaa niin taitavasti ulos sen ketä kadehtii....
Miten savustus tapahtuu?
Vierailija wrote:
Otin ylemmälle taholle yhteyttä, sillä pomo kiusaa myös ja pitää minua kiusaajana. Ylempi taso vastasi "mitä haluat että teen asialle? Se on se naisten alla sellainen."
Ai että pistää kiehumaan, vabhat työntekijät mustamaalaavat pomolle ja kiusaavat päivittäin ihan naurettavista asioista...
Etenkin jos kiusaajat itse kohtelevat kaltoin ja vähät välittävät oikeuksista, on todella raskasta jos sitten väittävät täysin sivuutetun tai päähän potkitun olevan kiusaaja. "No miksei se ole meidän ystävä?" "Miksei se tee enemmän?"
"Hän ei suostu töihin" vaikka suostuisi kaikkeen. "Hän ei halua töihin" vaikka kuinka hakisi ja tekisi mitä vain töissä. Jne.
Sama tilanne. Olen kolme kuukautta ollut ja etsin jo uutta paikkaa. Esihenkilö (mies) on erittäin veemäinen eikä omaa esimiestaitoja yhtään. Nakittaa uusia tehtävä ilmoittamalla niistä chatissa. Painostaa koko ajan olenko oppinut ja antaa aikarajoja. Opettelen kolmannen henkilön töitä jo ja yhä jatkuu. Omaa selkeää toimenkuvaa ei ole määritelty enkä oikein tiedä mitä minulta odotetaan.
Olen huomannut että kun kaikkien kuullen kerää rohkeutensa ja kysyy kiusaajalta, miksi hän on niin ilkeä kaikille, mikä puristaa, saattaa tehota.
Vaikea erottaa vainoharhaisuutta ja oikeaa kiusaamista. Kuka lopulta puhuu totta?
Onko siinä pisteessä, ettet pysty kiusaamaan takaisin?