Lääkäri määräsi Voxraa masennukseen, mutta pelkään sen alottamista koska olen ollut tähän asti lääkevastainen
Lääkkeen sivuvaikutukset hirvittää :( Onko kenelläkään kokemuksia tuosta lääkkeestä? Lääkäri sanoi että sen pitäisi nopeasti energisoida
Kommentit (171)
Itsellä on kokemusta tuosta lääkkeestä parin vuoden verran. Ihan hyvä lääke. Sivuvaikutuksia voi tulla, mutta niistä ei nyt tällaisella palstalla kannata jauhaa.
Mitä positiivisia vaikutuksia olette huomanneet ? Häipyykö vihan tunteet ?
Moi! Itselleni voxra määrättiin venlafaxin-lääkityksen lisäksi. Masentuneempana en oikein jaksanut innostua mistään tai keskittyä miuinkään ja siihen voxra on auttanut. Siinä missä venlafaxin vei syvimmät aallonpohja pois ja tasasi mielialaa, niin voxra on palauttanut värit mun elämään. On hienoa, kun nykyään osaa innostua taas asioista, eikä elämä ole enää vaan tasaisen latteaa rämpimistä eteenpäin. Suosittelen kokeilemaan, sillä se selviää, että sopiiko itselle. Aina ensimmäinen masennuslääke ei sovi, itselläkin venlafaxin on jo kolmas lääke kokeilu, joka onneksi on auttanut. Tsemppiä ja voimia arkeen! Yritä jaksaa hakea itsellesi aktiivisesti apua ja lääkkeiden lisäksi myös keskusteluapua. Jos asut Pirkanmaalla niin täällä on ainakin kriisikeskus osviitta, johon voi mennä juttelemaan. Lisäksi monelta kunnalta löytyy matalan kynnyksen keskusteluapua. Ei kannata odottaa, että masennus pahenee. Itse olen kärsinyt vuosikymmenen mt-ongelmista ja niiden pahentuessa sairastuin loppujenlopuksi psykoottiseen masennukseen ja jouduin moneksi viikkoa suljetulle. Ota siis apu vastaan ja yritä jaksaa hakea sitä myös itse aktiivisesti. Onko sillä ketään läheistä tukemassa sua? Joka voisi auttaa etsimään apua jos omat voimat ei riitä?
Voxra pelasti mun hengen! Nosti syvyyksistä elämään. Sivuvaikutukset oli kamalat, ahdistus, pelkotilat, laihduin 10 kiloa. Käytin pari vuotta maksimiannostuksella, lisäksi lääkitys ahdistukseen. Lopettaminen sujui helposti.
Kovin on ristiriitaista infoa kys. lääkkeestä.
Itsellä voxra auttoi hyvin masennukseen ja ahdistukseen. Ei yhtään sivuvaikutuksia. Lievästi helpotti jopa ADHD-oireilua.
Vierailija wrote:
Itsellä voxra auttoi hyvin masennukseen ja ahdistukseen. Ei yhtään sivuvaikutuksia. Lievästi helpotti jopa ADHD-oireilua.
Miten lievitti adhdtä
Vierailija wrote:
Jos pärjäät omasta mielestä ilman, älä aloita. Lääkärit määrää noita joka vaivaan. Ihan oikeasti. Niistä voi olla päinvastoin haittaa.
Sama asia kuin viinan kanssa, moni luulee että se on lääke vaikkapa ahdistukseen tai ujouteen ja rentouttaahan se ja irrottelee kielenkantoja, vaan ei voi suositella.
Mahtaakohan hän omasta mielestään pärjätä ilman kun on kerran apua lähtenyt hakemaan?
Vierailija wrote:
Varmaan kannattaa toimia vastoin lääkärin ohjeita vauvapalstan tietojen varassa.
Ja muistaa lääkeyhtiöiden ja lääkäreiden korruptio salaliitto ja että valtamedia ei kerro lääkkeistä oikeaa kuvaa
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Varmaan kannattaa toimia vastoin lääkärin ohjeita vauvapalstan tietojen varassa.
Ja muistaa lääkeyhtiöiden ja lääkäreiden korruptio salaliitto ja että valtamedia ei kerro lääkkeistä oikeaa kuvaa
Lääkärit auttaa potilaita.
Rakastuminen on paras lääke masennukseen!
Kokemukset näyttävät olevan hyvin yksilöllisiä. Itsellä positiivinen vaikutus oli alussa, että vähensi ruokahalua. Itse en polta, mutta tupansavua en kestänyt ollenkaan, jos joku toinen poltti eli auttaa tupakoinnin lopettamisessa. Muita hyviä vaikutuksia en huomannut. Itsellä inhottavin vaikutus oli jatkuva puristava ja kiristävä tunne päässä. Väsymys kasvoi, mitä kauemmin söin, koska nukkuminen oli vaikeaa ja muutenkin kärsin unettomuudesta eli minulle ei tuonut yhtään lisäenergiaa, päinvastoin. Korkea verenpaineeni kohosi entisestään. Kurkku ja suu olivat rutikuivat, myös silmät tuntuivat kuivilta. Lopetin 3 viikon jälkeen, koska en kestänyt haittavaikutuksia. Mitään lopetusoireita ei ollut, niinkuin SSRI-lääkkeillä tuntuu olevan. Voxrahan ei ole SSRI-lääke.
Toimi nooeasti ja hyvin masennukseen ja nosti aloitekykyä, piti lopettaa, koska laukaisi epileptisiä kouristuskohtauksia.
Vierailija wrote:
Jos pärjäät omasta mielestä ilman, älä aloita. Lääkärit määrää noita joka vaivaan. Ihan oikeasti. Niistä voi olla päinvastoin haittaa.
Sama asia kuin viinan kanssa, moni luulee että se on lääke vaikkapa ahdistukseen tai ujouteen ja rentouttaahan se ja irrottelee kielenkantoja, vaan ei voi suositella.
Kiva kun irtoaa ”kielenkannat” ja huomaat vasta apteekissa kun mokellat ”pipäss shaahah hihää pihhehei…” ja huomaat et oops, kieli putos syliin!
Otatteko voxran aamulla vai illalla.. Kaksi viikkoa syönyt ja aamupäivät ovat tokkuraisia.. helpottaa iltaa kohti..
Miten kauan söit lääkettä kunnes oireet helpotti.
Voxra on ollut ainut lääke, joka on auttanut uusiutuvaan masennukseen (sitä ennen kokeiltu mm. eri SSRI, Brintellix, lamotrigiini). Ekat 2-3 viikkoa oli todella voimakasta ahdistusta ja itsetuhoiset ajatukset lisääntyivät, mutta aloitusoireiden tasannuttua mieliala parani selkeästi, ahdistus lähti lähes kokonaan ja aloitekyky parani huomattavasti. Ainoa haittavaikutus ollut kuiva suu. Olo on Voxran kanssa sellainen "tavallisen hyvä", eli masennusoireet lähtivät mutta olo ei tunnu lattealta eikä hyvät tunteet leikkautuneet.
Tekee aika enegisen olon.