Lääkäri määräsi Voxraa masennukseen, mutta pelkään sen alottamista koska olen ollut tähän asti lääkevastainen
Lääkkeen sivuvaikutukset hirvittää :( Onko kenelläkään kokemuksia tuosta lääkkeestä? Lääkäri sanoi että sen pitäisi nopeasti energisoida
Kommentit (171)
Kolme viikkoa syönyt. Siveoireena suun kuivuutta, ajittainen päänsärky, silmiä kirvelee. Nukun kyllä hyvin. Nyt kolmatta päivää kuumetta.. Onko ollut muilla. Selosteessa luki että joka 10 voi tulla kuumetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Söin tuota, lääkettä noin 2 vuoden ajan. Sitten tuli fyysisiä oireita, kuten pahoinvointia, päänsärkyä ja voimattomuutta. Ei osattu yhdistää tuohon lääkkeeseen, koska olin käyttänyt sitä niin pitkään. Lukuisten tutkimusten jälkeen oireet yhdistettiin tuohon lääkkeeseen.
Tuo on paskamainen kun haittavaikutuksia voi alkaa tulla vasta pidemmän käytön jälkeen, tai teho häviää. Monen muunkin lääkeryhmän lääkkeen kanssa käy itseasiassa usein niin.
Eli kertoo siitä että onkin haitallinen aine....
Niin haitallinen että olen saanut toimintakykyni takaisin?
Se on mieto psykostimulantti. Venäjällä luokiteltu huumeeksi.
Entä myssyhoito ? Olisi lääkkeetön vaihtoehto .
Vierailija kirjoitti:
Myssyhoito ?
Itse söin 5v, nyt tauolla, mutta ehdottomasti aloitan myöhemmin uudestaan, jos alkaa masentamaan. Autto väsymykseen, sain asioita aikaan, tupakointi väheni, olin iloisempi. Mut myös pinna oli tosi lyhyt ja meinasin alkaa raivoamaan jos joku oli esim mun tiellä kaupassa ja yleensä oon tosi vieraskorea. Eli sellaisia äkillisiä raivopuuskia aiheutti, jotka laantu myös yhtä nopeasti. Olin tosi laiha syödessäni tota lääkettä ja vaikutti ruokahaluun
Vierailija kirjoitti:
Kolme viikkoa syönyt. Siveoireena suun kuivuutta, ajittainen päänsärky, silmiä kirvelee. Nukun kyllä hyvin. Nyt kolmatta päivää kuumetta.. Onko ollut muilla. Selosteessa luki että joka 10 voi tulla kuumetta.
Minulla oli alussa ylikuumumista ja suun kuivuutta. On mennyt ohi.
Ja mitä joku kirjoittaa haitallisuudesta niin joo, jollekin voi olla haitallinen, kuten moni muukin lääke, mutta ei kaikille. Itselläni tulee taas eri lääkkeestä vain sivuvaikutuksia ja todella vähän positiivista vaikutusta eli ei sovi minulle, mutta sopii joillekin toisille.
Vierailija kirjoitti:
Parantaako keskittysmikykyä ?
Joo ja ei.
Miten vaikuttaa masennukseen liittyvään aloitekyvyttömyyteen ja aivosumuun?
Lopeta tuollaiset puheet vai haluatko olla huonossa kunnossa mieluummin. Ei niitä turhaan määrätä. Ei sitten saa valittaa huonoa vointia jos ei tee mitään tilanteelle. Mitä pitempään hoitamatta, niin sen pahemmaksi pääsee ja on pitempi toipuminen. Näin on lääkäri sanonut. Lääkkeitä on vaikka kuinka paljon. Jos se ei sovi, niin se vaihdetaan toiseen. Ala nyt syömään niitä.
Vierailija kirjoitti:
Miten vaikuttaa masennukseen liittyvään aloitekyvyttömyyteen ja aivosumuun?
Itselläni auttoi juuri siihen.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta tuollaiset puheet vai haluatko olla huonossa kunnossa mieluummin. Ei niitä turhaan määrätä. Ei sitten saa valittaa huonoa vointia jos ei tee mitään tilanteelle. Mitä pitempään hoitamatta, niin sen pahemmaksi pääsee ja on pitempi toipuminen. Näin on lääkäri sanonut. Lääkkeitä on vaikka kuinka paljon. Jos se ei sovi, niin se vaihdetaan toiseen. Ala nyt syömään niitä.
Just näin. Itsekään en meinannut aluksi uskoa, onneksi lääkäri jaksoi olla sinnikäs. Sovi lääkärin kanssa, miten voit olla yhteydessä, jotta saat heti tukea liian häiritseviin sivuoireisiin tai annoksen nostoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myssyhoito ?
Niin lääkkeetön hoito mitä lääkärikin terveyskeskuksesta voi tarjota
Kun googlasin Voxran vaikutusperiaatteen, halusin ehdottomasti kokeilla. Ainakin omalla kohdalla oli helppo ajatella, että tarvitsen lisää sekä dopamiinia että noradrenaliinia ja totta tosiaan, lääke auttaa.
Minkä takia te periaatteesta lääkevastaiset ihmiset käytte siellä lääkärin vastaanotolla, jos ette kuitenkaan aio noudattaa annettuja ohjeita/lääkityksiä? En ole koskaan tuota ymmärtänyt.
Mennään kivun kanssa lääkäriin, lääkäri määrää kipulääkekuurin, mutta ei aloiteta sitä "koska mä en ihan periaatteesta syö lääkkeitä".
Sama juttu masennuksen kanssa. Mennään lääkäriin, lääkäri katsoo, että voisit hyötyä mielialalääkityksestä alkuun. Ei aloiteta sitä, koska ei periaatteesta haluta lääkkeitä syödä.
Lopettakaa se resurssien tuhlaaminen, jos kaikki on niin periaatteellista.
En saanut itse kummempia sivuoireita kuin ruokahalun huononemisen. Masennukseen ei oikein auttanut. Huomattavasti kevyempi lääke oli kuin SNRI.
Se että on lääkevastainen vain koska ja siksi, on aika tyhmää. Elämä on helpompaa jos saa oireita helpotettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myssyhoito ?
Niin lääkkeetön hoito mitä lääkärikin terveyskeskuksesta voi tarjota
Mun psykiatri nauroi tuolle ja sanoi, että kyseinen "hoito" on ihan humpuukia. Siksi sitä ei esim ole saatavilla erikoissairaalahoidossa. Vastaa lähinnä korvavalohoitoa, joka sekin todettiin täysin hyödyttömäksi aikoinaan.
Minä kokeilin voxraa joskus ja se lähinnä väsytti. Mutta niin saattaa käydä jos on adhd. Aivan kuten amfetamiiniin perustuvat lääkkeet rauhoittaa ylivilkkaita aivoja ja virkistää sellaisia kenellä ei adhd:tä ole.
Asiallinen kommentti, mulle määräs lääkäri voxran kokeeksi, kumminkin kysymys oli enemmänkin pitkäaikaisesta unen ja levon puutteesta, ja varsinkin kun oli kesäaika niin keskustelun hoitajan kanssa perusteella jätin ottamatta ja myöhemmin palautin apteekkiin avaamattoman purkin, anto kyllä ihan huolella saikkua ja lievää rentouttavaa nappia ja saatiin unet ja nukkuminen kuntoon