Onko totta että jotkut etätyöläiset oikeasti esimerkiksi pesevät pyykkejä
Onko totta että jotkut etätyöläiset oikeasti esimerkiksi pesevät pyykkejä käyvät koiran kanssa ulkona sun muuta joka ei liity töihin? Nimittäin tuo on laitonta, koska työaikana tehdään töitä T. 20 henkilön esimies
Kommentit (197)
Vierailija wrote:
Veritulppariski kasvaa jos istuu yli tunnin. Pakko pitää liikunnallisia mikrotaukoja. Muutoin työntekijä voi kuolla tai vammautua pahasti ja kuka ne työt sitten tekee? Toisekseen työntekijän pakkoistuttaminen on jo väkivaltaa työntekijää kohtaan.
No ei ainakaan normaaleilla ihmisillä kasva. Ja tuo koskee muutenkin lähinnä jalkoja joten jos et ole liimannut koipiasi lattiaan niin että on pakko istua hievahtamattakaan tuntikausia niin ei ole mitään ongelmaa.
Ihan varmasti liikutat jalkojasi ihan huomaamattakin vaikka kuinka paljon jolloin veri pääsee liikkumaan eteenpäin ja viimeistään sitten kun liikkumattomuus alkaa tuntumaan.
Ei kannattais sen toimistotyöläisen huudella. Jos etätyöläinen pääsee samaan tai parempaan tulokseen siellä kotona ja ehtii pesemään pyykkiäkin, niin oleellisempi kysymys on, että mihin se aika siellä toimistolla käytetään.
Vierailija wrote:
Pyykkien pistäminen pyörimään kestää ehkä kaksi minuuttia. Siinä ajassa ehtii toimistolla ehkä just kävellä kahviautomaatille.
Niin ja senkin pyykkien pyörimään pistämisen aikanakin voi puhua työpuhelua.
Sitäpaitsi etätyötä on monennäköistä. En usko että suurinta osaa pomoista paskaakaan kiinnostaa, mitä sinä siellä kotonasi touhuat, kunhan vaan sovitut työt tulee hoidettua.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tottakai. Katsos, ap, kun se työaika ei ole kaikilla tietystä kellonlyömästä toiseen tiettyyn kellonlyömään. Kunhan työt tulee tehtyä, se riittää.
Tietenkin kotihommia voi tehdä ja kannattaakin tehdä sopivissa väleissä. Pyykit koneeseen, tunnin päästä koneesta kuivuriin ja taas tunnin päästä pyykit on kuivat. Ei vaadi vieressä seisomista, kunhan heittää pyykit koneeseen ja myöhemmin kuivuriin. Tiskikone päälle, kun se on täysi, siinähän pesee itsekseen. Ruoka uuniin tuntia ennen päivällisaikaa. Ja niin edelleen.
Niinpä. Mun mies tekee töitä (IT) silloin kun niitä on ja hänelle parhaiten sopii. Palaverit on tietenkin aina sovittuihin aikoihin, ja kiireisiä töitä varten hänelle saattaa tulla puhelu vaikka kolmelta yöllä ja silloin on lähdettävä. Tarvi
Moniko kirjaa vessakäynnit, tupakkatauot, kahvinhaun tai lounastunnin toimistolla?? Ihan yhtä moni kuin eätöissäkin.
Ei kukaan ellei sitten kulje kulkunapilla tilasta toiseen jolloin siitä voidaan tarkistaa.
Mä avaan koneen heti kun herään, ennen klo 7 joka tapauksessa. Viestien lukuajat voi varmaan tarkistaa jos haluaa. Itse lasken työajan suunnilleen 1. ja viimeisen lähetetyn työviestin välille. Voi olla mitä tahansa 7-12h välillä
Vierailija wrote:
Veritulppariski kasvaa jos istuu yli tunnin. Pakko pitää liikunnallisia mikrotaukoja. Muutoin työntekijä voi kuolla tai vammautua pahasti ja kuka ne työt sitten tekee? Toisekseen työntekijän pakkoistuttaminen on jo väkivaltaa työntekijää kohtaan.
😂😂😂😂😂 Ootte te virka-aikatortut dramaattisia. Tuollahan on tuhansittain kuolleita ja pahasti vammautuneita rekkakuskeja, poliiseja, kokoonpanijoita, kaupan kassoja ym jotka työssään istuvat tuon maagisen rajan yli joka päivä. Ilman liikunnallisia mikrotaukoja.
Itse vastaavasti olen pessyt pyykkini töissä yövuoroissa jo 15 vuotta. Kivaa kun on kuivauskaapit jne. Muutakaan hommaa ei juuri klo 00-06 ole.
Työasujakaan meillä ei ole, joten kun omissa vaatteissa laitostyössä pyörin, niin voin kai ne silloin ilmaiseksi töissä pestäkin.
Mä olen etätöissä ollut koko päivän kännissä, harrastanut seksiä, katsonut leffoja ynnämuuta kaikenlaista kivaa.
Käyn koiran kanssa lenkillä keskellä päivää, pesen pyykit, täytän astianpesukoneen, imuroin, käyn kaupassa ja matkalla poikkeen kahville kahvilaan, täytyyhän etätyöntekijän nähdä ihmisiä että ei tule mökkihöperöksi.
Minä olen vähän kateellinen etätyömahdollisuudesta.
varhaiskasvatuksen opettaja
Korona aikana tehtiin työaikana pihatyöt ja rakennettiin piharakennus ja paljon muuta.
Vierailija wrote:
Minä olen vähän kateellinen etätyömahdollisuudesta.
varhaiskasvatuksen opettaja
Sen takia me tuommekin lapset sulle ja painumme kotiin etätöihin.
Vierailija wrote:
Onneksi kaikkialla maailmassa ollaan palaamassa toimistolle. Se on tutkitusti tuottavien paikka yrityksen kokonaisuuden kannalta.
Ei olla.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Luulisi että kun on lähes neljä vuotta siitä kun etätyöt yleistyivät että tämä etätöiden mollaaminen riittäisi jo. Hani, etätyöt on tulleet jäädäkseen vaikka yrittäisit niitä dissata.
Vai jäädäkseen? Amerikkalaiset suuryritykset Apple jne ovat pitkään vaatineet läsnäoloa toimistolla ja ne yritykset eivät tee mitään fiilispohjalta, kaikki perustuu tutkittuun tietoon siitä että työ muiden kanssa työpaikalla tuottaa eniten.
Kyllä. Jäädäkseen.
Mua harmittaa, ettei mulla ole langattomia kuulokkeeita, pystyisin palaverien aikaan silloin helpommin puuhailemaan jotain muuta tai edes kävelemään pidemmälle kuin kuulokkeiden johdon etäisyydelle. Se, että on jotain tekemistä, mihin ei tarvitse keskittyä, auttaa keskittymään sitten ihan asiaan. Olen joskus jopa neulonut palaverissa (tai lähinnä infotilaisuudessa), jossa on tarvinnut vain kuunnella.
Mutta tähän pyykin pesuun tai tiskikoneen tyhjennykseen. Lounastauolla on hyvää aikaa laittaa pyykkikone päälle tai tyhjentään tiskikone. Tällöin kun ei mene aikaa siihen lounasruokalaan kulkemiseen kuten konttorilla menisi, niin tuleepa käytettyä koko puolituntinen taukoon. Ja minä kun harvoin juon iltapäiväkahvia / -teetä, niin tuleepa sitten sen pyykkikoneen tyhjentämisen takia noustua tietokoneelta hetkeksi. Mulla usein aivot työstää jotain ongelmaa samalla, kun teen muuta, joten moni ongelma on ratkennut minitauon aikana (tai työmatkalla autoa ajaessa).
Harmittaa, kun ei ole työajan seurantaa. Tai onhan meillä. Mutta jos siihen laittaa todelliset tunnit, niin tuntilistojen tarkastaja poistaa ylimääräiset tunnit. Liukumia ei kerry etätöistä kuten toimistolla tehtävistä töistä, koska tunneiksi hyväksytään vain normaalityöajan tunnit etätöissä ollessa.
En minä ainakaan tee mitään tuollaista. Aamun ja iltapäivän kahvitauot jäävät myös pois (ellei iltapäivällä ole nälkä, että tarttee välipalaa), ruuan kanssa juon kahvin.
Pidän kotona enemmän taukoja, mutta toisaalta teen kotona enemmän töitäkin. Töissä on avokonttori, äänet kuuluu joka puolelta, lisäksi tulee vähän väliä joku keskeyttämään, kysymään jotain tai kertomaan kuulumisiaan. Kotona ei. Ja kun työt saa kunnolla käyntiin ja on oma rauha, tulee innolla tehtyä. Työteho varmaan kolminkertainen toimistoon verrattuna, silti vaikka käytän koiraa omassa pihassa, laitan välillä pyykit tms.
Ja tuo työteho etätyössä on huomattu, eikä siksi ollakaan palaamassa kokonaan toimistolle.
Pyykkikoneen täyttäminen ei kauaa kestä, mutta pyykkien ripustaminen kyllä. Ei missään tapauksessa mitään tällaista työpäivän aikana.
Vierailija wrote:
Pyykkikoneen täyttäminen ei kauaa kestä, mutta pyykkien ripustaminen kyllä. Ei missään tapauksessa mitään tällaista työpäivän aikana.
Paitsi jos se on esimiehelle ok tai jopa suosittelee sitä 😉
Oikeasti on todella ekologista tehdä etätyötä. Työntekijä ei ole saastuttamassa kulkuneuvollaan ruuhkissa, eikä tee ylimääräistä hiilijalanjälkeä.