Älkää pliis lähettäkö jouluna ifolorin kuvakortteja lasten tai lemmikkien kuvilla
Ne on niin persoonattomia ja mauttomia. Mielummin vastaanotan vaikka kaupan joulukortin jouluisella kuvalla. Jos lasten tai jonkun muun kuvan haluaa laittaa niin saa niistäkin korteista kauniit jos vaikka tulostaa ihan paperille, vähän repii reunoja ja liimaa sen korttipohjalle mihin sitten muutakin koristetta vielä. Mutta ei kun pitää vaan velvollisuus korttien lähettämisestä täyttää ja mennä sieltä mistä aita on matalin, eihän niissä korteissa ole edes käsin kirjoitettu mitä ifolorilta saa.
Kommentit (117)
Vierailija wrote:
Ja kun nuo lähettävät möllöttävistä pennuistaan otetut kuvat kaikille, sellaisillekin jotka eivät edes ole tekemisissä heidän kanssaan. Mun serkku oli omaa luokkaansa tässä. Ensin vei koiransa kuvaamoon, tonttulakki päähän ja joulunauha kaulaan ja sama teksti harmaalla taustalla. Joka helvetin vuosi siihen saakka kunnes lisääntyi. Koiran lopetti pian pentunsa syntymän jälkeen ja sen jälkeen pentu sinne kuvaamoon, tonttulakki päähän ja joku valkoinen talja kaveriksi, sama harmaa tausta aina. Muistan kun mummo jo alkoi ihmetellä, että miksi ihmeessä se laittaa joka vuosi tuon saman kuvan :D Naurettiin, että on tässä vuosi eroa, vaikka kuva muuten samalta näyttääkin ja kai tuo äpäräkin tuossa on vähän kasvanut. Lähetteli muutenkin kuvia niistä pennuistaan ympäri sukua kaikille, jotka eivät olleet missään tekemisissä koko porukan kanssa. Kalle edestä, Kalle takaa, Kalle päällä, Kalle makaa...
Vastenmielistä kieltä käytät. Kertoo paljon sinusta.
En jaksanut lukea koko ketjua, eli en tiedä onko tätä jo ehdotettu, mutta kortin sijaan tai lisäksi kannattaa tietenkin teettää siitä omasta kullannupustaan, tai miksei vaikka koko perheestään mahdollisimman suuret canvas-taulut kaikkien tuttujen ”iloksi”, sillä kukapa ei haluaisi juuri sinun rakkauden hedelmäsi kuvaa seinälle osaksi kotinsa sisustusta ja päivittäin ihailtavaksi.
Vierailija wrote:
En jaksanut lukea koko ketjua, eli en tiedä onko tätä jo ehdotettu, mutta kortin sijaan tai lisäksi kannattaa tietenkin teettää siitä omasta kullannupustaan, tai miksei vaikka koko perheestään mahdollisimman suuret canvas-taulut kaikkien tuttujen ”iloksi”, sillä kukapa ei haluaisi juuri sinun rakkauden hedelmäsi kuvaa seinälle osaksi kotinsa sisustusta ja päivittäin ihailtavaksi.
Nii aattele! Kuvakollaasille voisi rakentaa alttarin. Alttarilla vois sytyttää kynttilän iltaisin. Kynttilän valossa voisi ihailla kaikkia kuvansa lähettäneitä perheineen, ja pitää sellaisen hartaan muistelohetken.
Voi että, mulle saa lähettää ehdottomasti lemmikkien kuvilla! Säästän jokaisen tällaisen kortin :)
En harrasta joulukorttien lähettämistä joten ei onneksi tarvitse murehtia loukkaantuuko joku kortista :D
kaikesta ihmiset pahoittaakin mielensä.
Mitä persoonallista on kaupan valmiissa korteissa?
Toivottavasti läheisesti näkevät toiveesi. Ja jättävät joulutervehdykset lähettämättä kaltaisellesi moukalle.
Vielä yksikin kuva nuhapeikkolaumasta tonttulakeissaan aseteltuna muovikuusen eteen rumasti sisustetussa olohuoneessa, niin alan huutamaan.
En lähetä mitään kortteja. Tänäkään vuonna.
Minusta olisi mukava nähdä, minkä näköisiä kaukaisempia sukulaisia minulla on :)
Joku vuosi sisko valitti kun synttärikortti oli halvan näköinen, onko se jostain halpahallista ostettu? Ei ollut, ihan ison marketin paperiosastolta oli ja taisi olla noin 2€ ja tarkoituksella juuri siskolle valittu, mutta ei ollutkaan tarpeeksi hieno. Että ei näköjään mikään kortti kelpaa, omat kuvat on tyhmiä ja huolella valittu kortti näyttää liian halvalta. Ei voi onnistua kortin valinassa.
Mä aina heitän ne roskikseen jos tulee. Turhaa roinaa. Mua ei kiinnosta muutenkaan pennun joulutonttu kuva- Mulla on 4 siskoa ja niillä on kaikilla lapsia ja aina sitä kuvaa pukkaa, vaikka olen sanonut asiasta.
Vierailija wrote:
Olen aloittajan kanssa samaa mieltä. Kuva omista kersoista on lopultakin täysin mielikuvitukseton ja myös aika itsekeskeinen valinta. Etenkin lapsettomat sukulaiset ja ystävät voivat ilahtua enemmän ihan perinteisestä joulukortista.
Vaikka olisikin lapseton, voi silti rakastaa lapsia. Sukulaisten ja ystävien lasten kuvat ilahduttavat enemmän kuin lumiset puut persoonattomissa joulukorteissa. Miksi luulette, että lapsettomat eivät sietäisi toisten lapsia. Syy lapsettomuuteen voi olla moninainen, eikä automaattisesti aiheuta kateutta tai katkeruutta lapsellisia kohtaan.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Nii aattele! Kuvakollaasille voisi rakentaa alttarin. Alttarilla vois sytyttää kynttilän iltaisin. Kynttilän valossa voisi ihailla kaikkia kuvansa lähettäneitä perheineen, ja pitää sellaisen hartaan muistelohetken.
Jos noin paljon inhoaa sukulaisia ja ystäviään, niin kannattaa pyytää, etteivät ole yhteyksissä edes joulutervehdyksen verran. Tai kertoa heille, minkälaisissa rajoissa yhteydenpito on sallittua. Esim sallittua on joulukortti, jossa piirretyt tontut syövät läskiä joulupöydässä, piirrettyjen enkelien soitellessa harppua kimaltavan kortin yläreunassa. Varmasti menee viesti perille ja saatte olla rauhassa.
Vierailija wrote:
Tuttuni saa joka vuosi ifolorin kuvakalenterin jossa kahden lapsensa lapsien kuvia. Olen saanut vaikutelman, ettei niitä kuvia tutki sen kummemmin. Joka vuosi saa samoista lapsista koulukuvat. Kun ikää on jo niin kalenterit menevät roskiin sitä mukaa kun uusia tulee.
Eiväthän lapsenlapset kaikille ole rakkaita. Kuvat ja kalenterit ovat kalliita, niin kannattaa kertoa, ettei halua niitä. Meillä säästetään kaikki ja lastenlasten kanssa usein katsellaan vanhojen kalentereiden kuvia ja muistellaan menneitä. Aika outo syy repiä pelihousut! Toisten lähettämistä tervehdyksistä?Toivottavasti elämässä on jotain hyvääkin, eikä pelkkää kärttyisyyttä.
Vierailija wrote:
Mä aina heitän ne roskikseen jos tulee. Turhaa roinaa. Mua ei kiinnosta muutenkaan pennun joulutonttu kuva- Mulla on 4 siskoa ja niillä on kaikilla lapsia ja aina sitä kuvaa pukkaa, vaikka olen sanonut asiasta.
Onko sulla jotain vikaa päässä?
Olet oikeassa, ne olivat kamalia.
Kannattaa muuttaa ja jättää uusi osoite ilmoittamatta pösilöille.