Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää pliis lähettäkö jouluna ifolorin kuvakortteja lasten tai lemmikkien kuvilla

Vierailija
28.10.2023 |

Ne on niin persoonattomia ja mauttomia. Mielummin vastaanotan vaikka kaupan joulukortin jouluisella kuvalla. Jos lasten tai jonkun muun kuvan haluaa laittaa niin saa niistäkin korteista kauniit jos vaikka tulostaa ihan paperille, vähän repii reunoja ja liimaa sen korttipohjalle mihin sitten muutakin koristetta vielä. Mutta ei kun pitää vaan velvollisuus korttien lähettämisestä täyttää ja mennä sieltä mistä aita on matalin, eihän niissä korteissa ole edes käsin kirjoitettu mitä ifolorilta saa.

Kommentit (117)

Vierailija
21/117 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Älä sure, en lähetä sulle minkäänlaista korttia 😂

Hyvä, älä lähetä muillekaan niitä kuvakortteja, missä kekseliäästi lapsella ja kissalla tonttulakit päässä. 🤭Ap

Minusta on ainakin mukava saada kuvakortteja lapsuuskaverin perheestä, kun yhteydenpito on jäänyt joulukortteihin.

Vierailija
22/117 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan mielelläni teidän lemmikkien kuvilla koristeltuja joulukortteja vastaan 💖 Minusta ne on ihania.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/117 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä petofiili lähettelee toisille lasten kuvia? Häh?

Vierailija
24/117 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Sehän taas joulu lähestyy kun vakioaiheet alkavat pyöriä palstalla. 

-kortit 

-villasukat

-vihreätkuulat

-Kaikki itsetehty

-konvehdit      

Isoon ääneen julistetaan että kaikki kuka ja ei kukaan sitä ja tätä. Minun mielipiteeni on ainoa oikea. 

Kaikki käy ja ilahduttaa, itsetehdytkin, jos ovat joitain tarve-esineitä, esim kipukoukku, halkoteline tms.

Vierailija
25/117 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle saa lähettää. Näkee miten lapset kasvavat joulusta toiseen.

Vierailija
26/117 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lasten ja lemmikin kuvat on parhaita joulukorteissa. En usko, että ap saa minkäänlaisia kortteja.

Vierailija
27/117 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan posti kortti rahoilla jotain Roosa nauha tuotteita. Joulutervehdykset ja kuulumiset sitten hoidellaan kännykällä.

On elämä vaikken mitään kuvia lähettele.😘

https://roosanauha.syopasaatio.fi/roosa-nauha-tuotteet/

Vierailija
28/117 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mikä petofiili lähettelee toisille lasten kuvia? Häh?

Vaikka tiedotusvälineistä saa toisenlaisen kuvan, suurin osa ihmisistä on ihan normaaleita.

Vierailija
29/117 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini lähettää aina kortin, jossa on hänen lapsensa ja perheen lemmikki. Myönnettäköön, että kun ei muuten olla oltu yhteyksissä, niin tuntuu hassulta saada kuvia vieraista lapsista. Laittaisi edes kuvan itsestään! Kerran katson, viikon säilön ja sitten heitän roskiin.

Vierailija
30/117 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Älä sure, en lähetä sulle minkäänlaista korttia 😂

Hyvä, älä lähetä muillekaan niitä kuvakortteja, missä kekseliäästi lapsella ja kissalla tonttulakit päässä. 🤭Ap

Rajatonkin vielä. Ap, et voi määräillä muita. Eikö äiti opettanut jo lapsena tätä?

Vierailija
31/117 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

AP on oikeassa. Aina kun sellaisen saanut niin ei se lähettäjä ole vaivautunut edes itse siihen kirjoittamaan vaan jokainen saa sen saman painotalon painaman tekstin. Kohta niille varmaan palvelu että lähettää ne kortit suoraan painosta niin ei tarvitse itse kuitenkaan mitään laittaa.

Niin, kyllä se käsin tuherrettu teksti siinä kaupassa ostetussa tonttukortissa on suurempi ajatus ja vaiva, kuin kortissa, johon on viritetty lemmikkejä, lapsia ja joulurekvisiittaa, lähetetty johonkin kortiksi valmistumaan, noudettu kortti, kirjoitettu kuori ja laitettu postiin tai viety perille itse.

Törkeää.

Itse otan mielelläni vastaan kaikki joulukortit. Silti ajatuksella valitut valmiit kortit, lasten ja eläinten kuvilla varustetut tai itsetehdyt ovat aina niitä merkityksellisimpiä. Arvostan! 

Vierailija
32/117 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Sehän taas joulu lähestyy kun vakioaiheet alkavat pyöriä palstalla. 

-kortit 

-villasukat

-vihreätkuulat

-Kaikki itsetehty

-konvehdit      

Isoon ääneen julistetaan että kaikki kuka ja ei kukaan sitä ja tätä. Minun mielipiteeni on ainoa oikea. 

Jotenkin toivon, että vinkujat kertoisivat ystävällisesti ja suoraan, että eivät halua kortteja ja lahjoja jouluna tai muutenkaan. Ei tarvitsisi vinkua missään.

Ja toisaalta, jos jotakin noista saa, voinee vain lahjoittaa ne esim. vanhainkotiin.

Vierailija
33/117 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyttekö lapselta, haluaako hän olla joulukortissa? En lähettelisi toisten ihmisten kuvia ilman heidän lupaansa, vaikka olisivat omia lapsiani.

Vierailija
34/117 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle saa lähettää. Aidosti ilahdun kaikenlaisista korteista. En minä niitä säästä, mutta pidän esillä tammikuulle asti. Siivoan kortit pois samalla kuin kuusen ja muut koristeet.

Vierailija
35/117 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ifolorin kuvakortti ei tunnu missään, kun valokuvista saa yliannoksen somealustoilla? Itselläni ei ole perhettä, mutta suvun lapsista on hassu joulukuva jääkaapin ovessa.

Vierailija
36/117 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ottaen kaikenlaisia kortteja on kiva saada. Etenkin nykyaikana, kun postimaksut ovat niin korkeat, on hienoa, jos joku vielä muistaa kortilla. Ainoastaan siinä tapauksessa kuvakortti on vähän outo, jos saaja ei edes tunne kuvassa olijoita. Tällaisiakin on tullut. Puoliso on avannut yhteisellä nimellä tulleen kortin ja siinä sitten ihmetellään, keitä nämä ihan vieraat lapset ovat. 

Vierailija
37/117 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korttien tekijänä tuntuu kyllä kurjalta kuulla, että polttoon tai roskiin menevät. Siinä arvostus on alakanttiin. Itse säilytän ystävien, perheeni ja muiden kortit, vaikka eivät olisikaan itsetehtyjä. Säilön ne lähettäjän mukaan kirjekuoriin. Jotkut ovat jääkaapin ovessa, esim ystävänpäiväkortit. Niitä on kiva katsella vuodesta toiseen. Ja entäs sitten kun kortin lähettänyt vaikka menehtyy. Kortit ovat yhtälailla osa muistoja yhteisestä ajasta. 

Vierailija
38/117 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ymmärrän ap:ta. Joskus ysärillä lapsikuvat olivat harvinainen joulukortti, meidän perheeseen tulleiden noin 50 kortin joukossa niitä oli 1-2. Silloin ne kiinnittivät hyvällä tavalla huomion. Nyt tuntuu, että jos perheessä on lapsia, on lapsikuva käytännössä ainoa joulukorttivaihtoehto. Niitä tulee ihan tuhottomasti! Erottuu joukosta, jos on mitä tahansa muuta.

Vierailija
39/117 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt saa katsoa lahjahevosen suuhun tällä tavalla kuin ap tekee - sillä maksaahan postimaksukin jotain - niin toivon sitten niitä vähän kalliimpia ja laadukkaampia kuvallisia joulukortteja eikä mitään markettien halpiskortteja. Kiitos!

Vierailija
40/117 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Korttien tekijänä tuntuu kyllä kurjalta kuulla, että polttoon tai roskiin menevät. Siinä arvostus on alakanttiin. Itse säilytän ystävien, perheeni ja muiden kortit, vaikka eivät olisikaan itsetehtyjä. Säilön ne lähettäjän mukaan kirjekuoriin. Jotkut ovat jääkaapin ovessa, esim ystävänpäiväkortit. Niitä on kiva katsella vuodesta toiseen. Ja entäs sitten kun kortin lähettänyt vaikka menehtyy. Kortit ovat yhtälailla osa muistoja yhteisestä ajasta. 

Sama homma täällä. Varsinkin ne kortit, joissa on jotain sanomaa, kuten muutama rivi kuulumisia, kuva tai omaa kädenjälkeä muuten, ovat tosi tärkeitä minulle.

On muuten kiva vaihtaa kuvakortteja vanhojen tuttujen kanssa senkin puoleen, että näkee miten perheet kasvavat ja lapset kehittyvät.

Tuntuu, että osalla ihmisistä on aina valittamista. Viime vuonna tuttava valitti, että olimme ainoat, keltä sai kortin. En ihmetellyt, kun edellisenä vuonna haukkui ainakin minulle kaikki kortit ja lahjat. Laitoin kortin vain sen takia myöhemmin, ettei jää ihan ilman mitään jouluna...

Moni unohtaa, että jouluna voisi jakaa sitä hyvää oloa ja mieltä muille. Ei narista vain omaa napaa tuijottaen mitä sai tai ei saanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan