Älkää pliis lähettäkö jouluna ifolorin kuvakortteja lasten tai lemmikkien kuvilla
Ne on niin persoonattomia ja mauttomia. Mielummin vastaanotan vaikka kaupan joulukortin jouluisella kuvalla. Jos lasten tai jonkun muun kuvan haluaa laittaa niin saa niistäkin korteista kauniit jos vaikka tulostaa ihan paperille, vähän repii reunoja ja liimaa sen korttipohjalle mihin sitten muutakin koristetta vielä. Mutta ei kun pitää vaan velvollisuus korttien lähettämisestä täyttää ja mennä sieltä mistä aita on matalin, eihän niissä korteissa ole edes käsin kirjoitettu mitä ifolorilta saa.
Kommentit (117)
Hyvä että sanoit, että Ifolorin kuvakortit lasten ja lemmikkien kuvilla on mauttomia. Meinasin tilata näitä, mutta tulin sitten järkiini ja tilasin sen sijaan ne kortit kuvilla itsestäni. Näitä pääsee sitten kohta lähettelemään.
Vierailija wrote:
Kuka vielä lähettää joulukortteja?
Niin,kallista on. Varmaan on vähentynyt korttien lähettäminen.
Emojivaras lausahtihe:
Vierailija wrote:
Älä sure, en lähetä sulle minkäänlaista korttia 😂
Hyvä, älä lähetä muillekaan niitä kuvakortteja, missä kekseliäästi lapsella ja kissalla tonttulakit päässä. 🤭Ap
Totta kai saa lähettää - ja kuva myös ukosta, pikkujoulun jälkeisenä aamuna ”pukin vaatteissa”! 🤭
Ja kun nuo lähettävät möllöttävistä pennuistaan otetut kuvat kaikille, sellaisillekin jotka eivät edes ole tekemisissä heidän kanssaan. Mun serkku oli omaa luokkaansa tässä. Ensin vei koiransa kuvaamoon, tonttulakki päähän ja joulunauha kaulaan ja sama teksti harmaalla taustalla. Joka helvetin vuosi siihen saakka kunnes lisääntyi. Koiran lopetti pian pentunsa syntymän jälkeen ja sen jälkeen pentu sinne kuvaamoon, tonttulakki päähän ja joku valkoinen talja kaveriksi, sama harmaa tausta aina. Muistan kun mummo jo alkoi ihmetellä, että miksi ihmeessä se laittaa joka vuosi tuon saman kuvan :D Naurettiin, että on tässä vuosi eroa, vaikka kuva muuten samalta näyttääkin ja kai tuo äpäräkin tuossa on vähän kasvanut. Lähetteli muutenkin kuvia niistä pennuistaan ympäri sukua kaikille, jotka eivät olleet missään tekemisissä koko porukan kanssa. Kalle edestä, Kalle takaa, Kalle päällä, Kalle makaa...
Koirakuvat ei kiinnosta yhtään. Kissat ja lapset joulukorteissa ovat mun mielestä kivoja.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Niin,kallista on. Varmaan on vähentynyt korttien lähettäminen.
Se on 5 e/kpl postimaksun kanssa, ei ole varaa. Toisaalta ei itsekään halua enää niitä pahvisia säilytettäväksi. Kuva ja tervehdys välittyvät yhtä hyvin puhelimeenkin.
Kyllä on ap kiittämätön itsekäs katkera ihminen.
voimia ap sinulle.
Kun myrkkyä kylvää ympärilleen, myrkky elämässä lisääntyy..
Me lähetetään miehen kanssa tänä vuonna joulutervehdys kuvalla, jossa ollaan alasti takkatulen loimussa seksin jälkeen. Otettiin kuva viime jouluna matkalla. Valkoinen talja peittää kriittiset paikat, mutta isot silikonirintani saavat näkyä. Kuva on erittäin hyvällä maulla otettu, takana näkyy siis loimuava tuli, sivussa upea kuusi ja tunnelma on lämmin ja rakastava. Miehen kateellinen sisko varmaan sihisee jotakin asiasta, mutta tyhjät tynnyrileissönit kolajavat eniten :)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Korttien tekijänä tuntuu kyllä kurjalta kuulla, että polttoon tai roskiin menevät. Siinä arvostus on alakanttiin. Itse säilytän ystävien, perheeni ja muiden kortit, vaikka eivät olisikaan itsetehtyjä. Säilön ne lähettäjän mukaan kirjekuoriin. Jotkut ovat jääkaapin ovessa, esim ystävänpäiväkortit. Niitä on kiva katsella vuodesta toiseen. Ja entäs sitten kun kortin lähettänyt vaikka menehtyy. Kortit ovat yhtälailla osa muistoja yhteisestä ajasta.
Jos asetat ehtoja lahjan saajalle, aseta ehtoja myös itsellesi.
Ajattele saajaa _ihan kunnolla_. Tee kortti ihan jokaiselle sen mukaan, mitä hän todella haluaa. Mieti _jokaisen_ kohdalla, haluaako hän juuri tänä vuonna juuri tällaisen kortin?
Sinun mielestäsi en tee näin, niinkö? Joka kerta kun teen kortteja, tasan varmasti ajattelen sen saajaa. Ja jopa olen oppinut tietämään mistä tykätään. Että näin. Lisäksi vielä mietin, mistä itse tykkäisin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Korttien tekijänä tuntuu kyllä kurjalta kuulla, että polttoon tai roskiin menevät. Siinä arvostus on alakanttiin. Itse säilytän ystävien, perheeni ja muiden kortit, vaikka eivät olisikaan itsetehtyjä. Säilön ne lähettäjän mukaan kirjekuoriin. Jotkut ovat jääkaapin ovessa, esim ystävänpäiväkortit. Niitä on kiva katsella vuodesta toiseen. Ja entäs sitten kun kortin lähettänyt vaikka menehtyy. Kortit ovat yhtälailla osa muistoja yhteisestä ajasta.
Säilytät siis itse kaikki joulukortit? Olet elänyt x vuotta ja jokainen saatu kortti joka ikiseltä vuodelta on tallessa?
Kaikki tuossa edellä mainitut, kyllä. Haittaaks se?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Älä sure, en lähetä sulle minkäänlaista korttia 😂
Hyvä, älä lähetä muillekaan niitä kuvakortteja, missä kekseliäästi lapsella ja kissalla tonttulakit päässä. 🤭Ap
Mitä se sinulle kuuluu, millaisia kortteja lähetän muille?
Tämä. Joulukortit ovat itsessään mukava perinne. En ole vain koskaan ymmärtänyt miksi joku laittaa lapsensa kuvan joulukorttikuvaksi. Millä tavalla liittyy jouluun? Aivan, ei millään tavalla. Kun ei se ylisuojeltu Suvi-Elmeri kiinnosta oikeesti ketään. Se on just sitä tietynlaisten lapsiperheiden teatteria.
Vierailija wrote:
Minä lähetän, tosin harvoille ja valituille jotka arvostavat käsintehtyjä kortteja. Eli noin kymmenkunta joulukorttia teen nykyisin, myös synttärikortit täyskymppisille teen itse suunnitellen jokaiselle omanlaisensa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Olen aloittajan kanssa samaa mieltä. Kuva omista kersoista on lopultakin täysin mielikuvitukseton ja myös aika itsekeskeinen valinta. Etenkin lapsettomat sukulaiset ja ystävät voivat ilahtua enemmän ihan perinteisestä joulukortista.
Sinkkukavereiden kanssa puhuttiin joskus että kyllä noista korteista tulee välillä sellainen "hei sinä epäonnistuja jolla ei ole perhettä" - fiilis. Siis etenkin kun niitä tuli todella paljon muutamana vuonna. Vitsailtiin että pitäisikö laittaa oma kortti jossa istuu yksi sohvalla viinipullon ja sipsipussin kanssa.
Tämä. Terveisin perheellinen, joka ei lähetä lapsen/lapsen kuvaa. Tunnistan tuon täysin!
Itselle voi teettä kuvan omasta perheestä. Muita se kuva ei kiinnosta, joten älä lähetä. Lähetä vaikka joku kiva maisemakuva ajankohtaan liittyen. Kortti on kiva lähettää ja saada.
Mä tykkään ainakin nähdä miltä sukulaislapset näyttää nykyään. Mitä väliä, vaikka on massatuotantoa. Ajatus on tärkein.
Vierailija wrote:
Voi, onneksi teetin tänä vuonna thaikkuvaimon kuvalla joulutunnelmaa pursuavat kortit.
Mahtavaa! Ja tekstiksi painatit: Tämä on hyvä joulu, sain vihdoin vaimon kun tarpeeksi maksoin. Hyvää joulua teillekin toivottaa Pertti.
Kelpaaks mun omalla kuvalla kortti sitte
Suurin osa korteista on persoonattomia. Etenkin persoonallista tavoittelevat. Ihan sama, tervehdys on se pääasia.