Älkää pliis lähettäkö jouluna ifolorin kuvakortteja lasten tai lemmikkien kuvilla
Ne on niin persoonattomia ja mauttomia. Mielummin vastaanotan vaikka kaupan joulukortin jouluisella kuvalla. Jos lasten tai jonkun muun kuvan haluaa laittaa niin saa niistäkin korteista kauniit jos vaikka tulostaa ihan paperille, vähän repii reunoja ja liimaa sen korttipohjalle mihin sitten muutakin koristetta vielä. Mutta ei kun pitää vaan velvollisuus korttien lähettämisestä täyttää ja mennä sieltä mistä aita on matalin, eihän niissä korteissa ole edes käsin kirjoitettu mitä ifolorilta saa.
Kommentit (117)
Vierailija wrote:
Pieniä ovat ongelmanne.
Siltä näyttää kun ketjua luki. :D
Joulukorttien lähettäminen on jäänyt lähestulkoon täysin. Sen jälkeen, kun suvun vanhimmat ovat kuolleet, ei ole tuntunut järkevältä pistää rahaa sellaiseen turhuuteen, kuin joulukortit. Laitan sen rahan mieluummin hyväntekeväisyyteen, ja lähetän kortit viestinä. Sellaisia saan itsekin nuoremmilta sukulaisilta ja lapsilta, joten ei tarvitse miettiä edes säilytystä.
Vierailija wrote:
Kaikkein tylsintä on saada kortti, joka on jo jaettu postin mukana lähes joka talouteen ennen joulua. Tarkoitan niitä kortteja, joita tulee muutama ja niiden mukana lasku, joka on vapaaehtoista maksaa.
Ne on halpalaatuisia ja rumiakin.
Invalidiliitto piti huolen, että nimet Omppu ja Marja-Liisa Pitkäranta aiheuttavat edelleenkin masennusta joulunalla.
Mulle kelpaa mikä kortti vaan. En ole nirso. Harmi kun niitä ei enää saa.
No ne pahviläpyskät missä on tekstitkin valmiina ne vasta tylsiä on, mielummin otan sen valokuvan ifolorilta.
No nimenomaan EIVÄT OLE persoonattomia, ehkä se on ap:n ogelma, kun joillakin on jotain spesiaalia omassa elämässään? Ja mulle saatte lähettä ihan tosi mielellään, minusta on kiva seurata kun lapset kasvavat kuvissa ja eläimet on aina söpöjä.
Kiitos tästä masentavasta ketjusta. Tänäkin vuonna jätetään kortit lähettämättä ja lahjat ostamatta sukulaisille ja tutuille, ja käytetään ne omaan perheeseen
Kiva saada niitä kuvia. Näkee lasten kasvamisen ja eläimet on aina kivoja.
Ei kaikki ole mitään askartelijoita. Joitakin tyydyttää eniten selkeys ja yksinjertaisuus
Vierailija kirjoitti:
Sehän taas joulu lähestyy kun vakioaiheet alkavat pyöriä palstalla.
-kortit
-villasukat
-vihreätkuulat
-Kaikki itsetehty
-konvehdit
Isoon ääneen julistetaan että kaikki kuka ja ei kukaan sitä ja tätä. Minun mielipiteeni on ainoa oikea.
Ihanaa.
Lapsi- ja lemmikkijoulukortit ovat mielestäni ihan ok.
Ystäväni lähettää joulukortteja, joissa poseeraa hänen kolmikymppinen tytär ukkonsa kanssa 😂.
Ei ole lasten eikä lemmikkien kuvilla. Minä teetin tuollaisen kuvakirjan itsestäni. Siinä on yli 50 kuvaa minusta vuosien varrelta. Annan tuon lahjaksi kaikille, joille nyt yleensä olen lahjoja antanut.
Mä aion piirtää miehen sukupuolielimen tänä vuonna kortteihin ja sille tonttulakin päähän. Kelpaako? Onko tarpeeksi persoonallista?
Samaa mieltä. Ja joka joulu yhtä kiusallinen ja koen myötähäpeää. Jotenkin tulee sääli lasta, joka esineistetään ja uhrataan julkisuuden alttarille ja on julkista riistaa. En ole koskaan tykännyt.
N43
Ihme nyrpytystä. Kannattaa olla iloinen, että muistetaan yleensä yhtään millään tavalla. Hirveän tympeä ap.
Älkää myöskään laittako tekstiviestijouluntoivotusta tai helppoa meemiä. Laiskaa ja persoonatonta. Älkää soittako jouluna, se häiritsee.
Älkääkä antako joululahjaksi mitään kaupasta ostettua persoonatonta kulutuskrääsää. Älkääkä antako mitään itsetehtyjä räpellyksiä kuten hilloa tai villasukkia.
Älkääkä antako mitään kulutustavaroita, ne ovat liian arkisia, Älkääkä mitään luksustuotteita, ne ovat turhaa kulutusta. Älkää antako lahjakortteja, ne ovat persoonattomia velvollisuuslahjoja, Älkääkä ainakaan mitään lastenhoitolupauksia, ne paljastavat köyhyytesi.
Älkää käärikö lahjaa pakettiin, joulupaperi on törmäystä, mutta Älkää käärikö sanomalehtipaperiin, koska sormet likaantuvat kun avaa pakettia, Älkää käärikö pakkauskierrätyspapereihin tai vaikutatte pultsareilta. Älkää laittako lahjaa lahjakassiin, se on luonnonvarojen tuhlausta.
Älkää toivottako hyvää joulua, koska siitä tulee paha mieli niille joilla on paha joulu, ja joulua ei ollenkaan.
Antakaa rahaa kaikille setelitukoittain, älkääkä toivottako mitään, Älkää sanoko mitään. Ojennatte paljon rahaa vain.
Villasukat niin kelpaisi kyllä , kiitos.
Me saatiin kerran kiva joulukortti sukulaisperheeltä. Lapsi oli piirtänyt jonkun kuvan ja he olivat siitä sitten teettäneet joulukortit.