Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää pliis lähettäkö jouluna ifolorin kuvakortteja lasten tai lemmikkien kuvilla

Vierailija
28.10.2023 |

Ne on niin persoonattomia ja mauttomia. Mielummin vastaanotan vaikka kaupan joulukortin jouluisella kuvalla. Jos lasten tai jonkun muun kuvan haluaa laittaa niin saa niistäkin korteista kauniit jos vaikka tulostaa ihan paperille, vähän repii reunoja ja liimaa sen korttipohjalle mihin sitten muutakin koristetta vielä. Mutta ei kun pitää vaan velvollisuus korttien lähettämisestä täyttää ja mennä sieltä mistä aita on matalin, eihän niissä korteissa ole edes käsin kirjoitettu mitä ifolorilta saa.

Kommentit (117)

Vierailija
1/117 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Älä sure, en lähetä sulle minkäänlaista korttia 😂

Hyvä, älä lähetä muillekaan niitä kuvakortteja, missä kekseliäästi lapsella ja kissalla tonttulakit päässä. 🤭Ap

Vierailija
2/117 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on oikeassa. Aina kun sellaisen saanut niin ei se lähettäjä ole vaivautunut edes itse siihen kirjoittamaan vaan jokainen saa sen saman painotalon painaman tekstin. Kohta niille varmaan palvelu että lähettää ne kortit suoraan painosta niin ei tarvitse itse kuitenkaan mitään laittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/117 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

AP on oikeassa. Aina kun sellaisen saanut niin ei se lähettäjä ole vaivautunut edes itse siihen kirjoittamaan vaan jokainen saa sen saman painotalon painaman tekstin. Kohta niille varmaan palvelu että lähettää ne kortit suoraan painosta niin ei tarvitse itse kuitenkaan mitään laittaa.

Niinpä, ei tarvitse nähdä vaivaa pujottaa kortteja kirjekuoriin tai saattaahan ne tulla niissä valmiina. Itse joutuu sitten kirjekuoreen raapustamaan itse osoitteen ja nimen, huh siinäpä vasta olikin homma. Onneksi meni muuten helpolla tämä yksi joulun velvollisuus, johon ei muuten jaksa panostaa. Ap

Vierailija
4/117 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Seuraavaksi AP myös kertoo, että villasukat on huono lahja. Kuten nämä lahjattomiksi jääneet joka vuosi palstalla trollaavat.

Päinvastoin, villasukat, jotka vielä itse tehdyt on mitä hienoin lahja! Itse ainakin olen ollut hyvin tyytyväinen kun joskus niitä olen saanut. Eli vinkkinä vaan jos joku on näppärä neulomaan, niin sukat ilahduttaa kyllä! Ap

Vierailija
5/117 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teetän Ifolorilla joulukortteja tai muita kortteja, en painata niihin tekstiä ollenkaan vaan kirjoitan tekstit käsin. Niinkin on mahdollista tehdä, vaikka ohjelma herjaakin tekstin lisäämisestä. Ja minun korteissa on useimmiten kuvaamani luminen maisema. Nykyään on valokuvatulostin, joten saan kortit tehtyä itse. 

Vierailija
6/117 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Ei kukaan tykkää katsella tuttujen tai sukulaisten lasten kuvia. Kamalia. Lemmikkien kuvat kyllä menettelee.

Vierailija
7/117 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jos teetän Ifolorilla joulukortteja tai muita kortteja, en painata niihin tekstiä ollenkaan vaan kirjoitan tekstit käsin. Niinkin on mahdollista tehdä, vaikka ohjelma herjaakin tekstin lisäämisestä. Ja minun korteissa on useimmiten kuvaamani luminen maisema. Nykyään on valokuvatulostin, joten saan kortit tehtyä itse. 

Tuo lumimaisema olisikin jo vaihtelua! Itse olen nähnyt vaan niitä jossa lapsia tai lemmikkejä tonttulakit päässä, laiskimmilla joku aiempi lapsista napattu satunnainen kuva. Ap

Vierailija
8/117 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka vielä lähettää joulukortteja?

Vierailija
9/117 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on aina ollut kiva saada valokuvakortteja. Muuten en oikein jaksa innostua enää joulukorteista. 

Vierailija
10/117 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vuosiin lähettänyt  joulukortteja kenellekään. Muutama edelleen lähettää meille. Noissa personoiduissa korteissa on se paha puoli, että saaja tuntee jotenkin velvollisuutta säilyttää ne, kun on oikein sukulaislapsen, koiran, kissan tai muu kuva.

Muutenkin tavaraa laatikot täynnä ilman, että siellä pitäisi säilyttä vuori joulukortteja vuosikymmeniä. Pankaa nekin rahat johonkin keräykseen.

Vierailija
11/117 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eijjuma, mikä urputtaja.

Pistä kuule tonttulakki  päähän ja lähde pihalle puuskuttamaan.

Vierailija
12/117 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iflorin mainoksesta näkyy kenelle heidän tuotteensa on tarkoitettu.

Vierailija
13/117 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä logiikalla kuva omasta lapsesta tai lemmikistä voi olla persoonaton? Minusta paljon persoonattomampia ovat ne postissa ilmaiseksi tulleet, joissa on liitteenä pankkisiirtolomake.

Mutta älä huoli, en lähetä! Pistän puhelimella jonkun viestin, jossa voi olla vaikkapa eläin.

Vierailija
14/117 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

teetän paikallisessa valokuvakaupassa kissastani jokavuosi kortit, hyvin on tyytyväiset saajat, kaikilla on kortit tallella, erääseen perheeseen laitan aina 3, koska lapset haluaa oman korttinsa kissa kansioonsa ja aikuiset omansa.

Vierailija
15/117 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Millä logiikalla kuva omasta lapsesta tai lemmikistä voi olla persoonaton? Minusta paljon persoonattomampia ovat ne postissa ilmaiseksi tulleet, joissa on liitteenä pankkisiirtolomake.

Mutta älä huoli, en lähetä! Pistän puhelimella jonkun viestin, jossa voi olla vaikkapa eläin.

Jos luit aloituksen niin ap ei väittänyt että kuva on persoonaton vaan se on persoonatonta että laittaa jonkun muun tekemään sen kortin ja vielä kirjoittamaan tekstin siihen. Massana vaan samaa kaikille.

Vierailija
16/117 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittajan kanssa samaa mieltä. Kuva omista kersoista on lopultakin täysin mielikuvitukseton ja myös aika itsekeskeinen valinta. Etenkin lapsettomat sukulaiset ja ystävät voivat ilahtua enemmän ihan perinteisestä joulukortista.

Vierailija
17/117 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän taas joulu lähestyy kun vakioaiheet alkavat pyöriä palstalla. 

-kortit 

-villasukat

-vihreätkuulat

-Kaikki itsetehty

-konvehdit      

Isoon ääneen julistetaan että kaikki kuka ja ei kukaan sitä ja tätä. Minun mielipiteeni on ainoa oikea. 

Vierailija
18/117 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Samat pallinaamat vuosi toisensa jälkeen. Ei ole ainakaan kovin luovaa tai kekseliästä. Omat lapset eivät myöskään ole mikään joulun symboli tai kuulu aihepiiriin oikeastaan millään lailla. Olen itse lähettänyt säännöllisesti viidentoista vuoden ajan joulukortteja. Lapset ovat esiintyneet niissä yhden kerran ja silloinkin pienissä kuvissa upotettuin pääaiheeseen.

Vierailija
19/117 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni saa joka vuosi ifolorin kuvakalenterin jossa kahden lapsensa lapsien kuvia. Olen saanut vaikutelman, ettei niitä kuvia tutki sen kummemmin. Joka vuosi saa samoista lapsista koulukuvat. Kun ikää on jo niin kalenterit menevät roskiin sitä mukaa kun uusia tulee.

Vierailija
20/117 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos AP  että muistutit, pistän pakettiin myös  VILLASUKAT.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi