Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikkojen pikkujoulukausi lähestyy. Miksi jätät väliin?

Vierailija
27.10.2023 |

Meillä olisi parin viikon päästä. Ja tiedän jo etukäteen, ketkä eivät tule paikalle. Samat henkilöt vuodesta toiseen. 

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää 8 tuntinen työpäivä. Enempää ei tipu ilman lisäkorvausta.

Vierailija
22/95 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän väliin kun ne on 200km päässä pääkaupunkiseudulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua kiinnosta notkua perjantaina iltaa jossain työkavereiden kanssa. Lauantaina menen aamulla salille, joten senkään takia perjantaina riekkuminen ei iske.

Vierailija
24/95 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastan astmaa eikä keuhkot kestä hajusteita. Yhden illan takia kahden viikon sairastaminen ei ole sen väärti.

Vierailija
25/95 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ennen oman osaston pikkujoulut itsekseen ja ne oli erittäin kivoja tilaisuuksia. Mentiin jonnekin ravintolaan syömään ja höpöteltiin. Mutta muutama vuosi sitten ylemmän pomotason päätöksellä siirryttiin koko työpaikan (2000 ihmistä) valtavaan yhteistilaisuuteen. Ne pidetään jossain isoissa halleissa ja tunnelmaa ei ole. Oman osaston väki ei ole innostunut niihin osallistumaan, joten ei itsekään tule mentyä. En tunne sieltä ketään ja vaikka siellä olisikin joku tuttu, niin ei siellä väenpaljoudessa välttämättä kertaakaan niihin törmää.

Vierailija
26/95 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo se on liikaa että niitä pitää nähdä 8h joka arkipäivä, en halua tuhlata vapaa-aikaani 

Vierailija
27/95 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta hengata 60-v mummojen kanssa vapaa-ajalla. Toiseksi mulla on sos tilanteiden pelko ja tuollaiset tilaisuudet olisi mulle täyttä tuskaa. N35

Vierailija
28/95 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ohjelma on saunominen, paljuilu ja kän nääminen tai ihan vaan kän nääminen. Kyllä siellä jotain syödäänkin. Sama ohjelma olipa sitten tykyt, pikkujoulut tai mitkä tahansa kissanristäiset. 

En ymmärrä aikuisten ihmisten tarvetta rypeä toistensa hiessä ja muissa erit teissä. Tai nähdä työkaverit alas ti. Saunominen on ihanaa, kotona lämpiää sauna lähes joka ilta, mutta en halua saunoa työkavereiden kanssa.

En myöskään ymmärrä ryyp päämistä. Sitäkin oikein heku moidaan etukäteen, miten mahtavaa päästä vetämään kunnon kän nit ja vielä ilmaisilla juomilla. Naiset pahimpia tässäkin.

Jäin myös miettimään tätä ap:n aloitusta. Miksi sua liikuttaa, että jotkut ei osallistu? Mihin heitä kaipaat? Onko tunnelmasi pilalla, kun kaikki ei tule? Oletko illan päätähti ja kaipaat lisää yleisöä itsellesi? 

Vierailija
29/95 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn varmaan syömässä ja jos on jotai ohjelmaa, niin ehkä olen siellä mukana, riippuu ohjelmasta. Tuskin jaksan lähteä baariin. Hieman itrovertti tyyppi, jolla ei ole ketään ns. hyvää työkaveria, enkä oikein osaa tuppautua muiden seuraan.

Vierailija
30/95 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vihaan buffettiruokailua. Mutta paras syy on se, että teen iltatyötä, pikkujoulut ovat illalla, jolloin luonnollisesti olen töissä. En menisi vaikka ei olisi tätä työestettä. Meillä ne on enemmän johdon juhlat, ei sinne edes mahdu kaikki työntekijät, vain 40 nopeinta ilmoittautujaa. Varmaan hauskat juhlat.

Siis kauheeta! Miten voi olla ettei kaikille tarjota vaan että nopeimmat pääsee mukaan! Valittaisin.

Moni ihmettelee miksi ap kyselee tätä. Miksi ei saisi kysyä. Aihe vapaa. Älä vastaa tai lue jos ei kiinnosta.

31/95 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä vielä, menenkö pikkujouluihin vai en. Mulla on ihan kivat työkaverit ja juhannusta ennen olin yhden eläkkeelle jäävän työkaverini läksiäisissä. Oli oikein mukavaa. Ensin oltiin pakohuoneessa, sitten mentiin syömään ja sen jälkeen vielä terassille. Ei siis notkuttu pikkutunneille asti vaan jo ennen keskiyötä oltiin kotona. Tutun taksikuskin kanssa olin etukäteen sopinut, että laitan viestiä, kun alan olla valmis lähtemään kotiin ja hän sitten tulee, kun muilta ajoiltaan ehtii. Kauniina kesäiltana oli ihan kiva istua porukan kanssa terassilla odottamassa taksia. Pikkujoulut on sitten vähän toinen juttu eikä tämä tuttukaan enää tee taksikuskin hommia. Enää ei pääse stadista yhdellä bussilla kotiin ja värjötteleminen pimeässä ja kylmässä jollain vaihtopysäkillä ei oikein inspiroi. Ei myöskään inspiroi tilata tuntemattoman ajamaa taksia eikä varsinkaan ottaa taksia Elielin aukiolta. Mulla siis suurin syy jättää pikkujoulut väliin on se kotiinpaluu. 

Vierailija
32/95 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesti ei kiinnosta. Riittää, että olen työkavereitten seurassa työajan, en vapaa-ajan. Omakustanteisena vielä vähemmän. 

Vierailija
33/95 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua hassata vapaa-aikaani katselemalla humaltuvia suomalaisia

Vierailija
34/95 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yksinkertaisesti kiinnosta se kaksinaamainen ja tekopyhä mielistely mitä siellä ollaan ja ne porukan känniääliöt, vaikka kontenttia ehkä tuovatkin, ovat ihan s**tanan rasittavia. 

Vierailija
35/95 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mulla on silloin ja seuraavana päivänä työpäivä ja niitä ennen yhdeksän työpäivää. Ei näin vanha jaksa enää riekkua edes työnantajan piikkiin.

Vierailija
36/95 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpaikan pikkujoulut on 100 km päässä. Julkisia ei kulje. Että siellä kestäisi olla, pitäisi juoda eli maksaa myös hotelliyö. Mutta omalla ajalla pikkujoulut porukan kanssa josta 80% on vieraita ihmisiä, niin ei kiitos. Enkä ole ihminen joka käy ryypiskelemässä ja hotelliöissä, puolison ollessa kotona.

Eli olen mieluummin puolison kainalossa kotisohvalla.

Vierailija
37/95 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meillä olisi parin viikon päästä. Ja tiedän jo etukäteen, ketkä eivät tule paikalle. Samat henkilöt vuodesta toiseen."

Ja ne ihmiset varmaan miettii että eivät tule, koska siellä olette te samat ihmiset vuodesta toiseen. Eivätkä jaksa teitä.

Vierailija
38/95 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua viettää vapaa-aikaani apinoiden kanssa. 40 tuntia viikossa on ihan tarpeeksi.

Vierailija
39/95 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta viettää vapaa-aikaa työkavereiden seurassa, vapaa-ajalla teen omia juttuja.

Vierailija
40/95 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liian vanha (49), en jaksa mennä katsomaan parikymppisten biletystä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän