Miksi käyt hammashoidossa mieluummin yksityisellä kuin julkisella hammaslääkärillä?
Katselin yksityisen hammaslääkäripalvelujen hintoja ja aivan törkeän kalliita! Miksi siis käyt yksityisellä, kun samaa palvelua saat julkisella puolen paljon halvemmalla.
Kommentit (71)
En ole onnistunut saamaan aikaa. Kerran olen joutunut käymään päivystyksessä, ja minua pyydettiin varaamaan aika seuraavana arkipäivänä. Ajanvarauksessa melkein naurettiin, mitään aikaa ei ollut tarjolla niin kauan kun aikoja järjestelmässä oli, useita kuukausia. Lopulta sanottiin että hammastarkastuksern saa varata ajan, sain sen 5 kk ja 3 viikon päähän. Paikka oli kunnan toisessa reunassa, matkaan menis yli puolitoista tuntia suuntansa. Lähin hammashoitolan on minun kodista 150 m päässä
Yksityiselle pääsee hoitoon heti - ei tarvitse odottaa viikkokausia hammassäryn kanssa, kuten julkisella.
Käyn töissä, joten alle 300€/vuosi hammaslääkärimaksuihin ei ole minulle iso raha. Varsinkaan, kun huomioidaan, että sillä rahalla saan ajan juuri silloin kuin itse haluan (tarvittaessa myös klo 16 jälkeen illalla) ilman viikkojen jonotusta.
Koska haluan valita lääkärini ja käydä aina sillä samalla, joka tietää jo tilanteeni.
Voi olla, että tekisin näin anyway, mutta taustalla lapsuuden traumat hirviöhammaslääkäristä.
Vierailija kirjoitti:
En ole onnistunut saamaan aikaa. Kerran olen joutunut käymään päivystyksessä, ja minua pyydettiin varaamaan aika seuraavana arkipäivänä. Ajanvarauksessa melkein naurettiin, mitään aikaa ei ollut tarjolla niin kauan kun aikoja järjestelmässä oli, useita kuukausia. Lopulta sanottiin että hammastarkastuksern saa varata ajan, sain sen 5 kk ja 3 viikon päähän. Paikka oli kunnan toisessa reunassa, matkaan menis yli puolitoista tuntia suuntansa. Lähin hammashoitolan on minun kodista 150 m päässä
Siis sain päivystyksessä väliaikaisen paikan, joka oli niin rouheasti tehty, että syöminen oli vaikeaa. Meni yksityiselle, joka kirosi , JS sanoi että joutuu tekemään tuplatyön, koska väliaikainen oli tehty niin väärin.
En halua pihistellä terveysasioissa ja laatu maksaa. Hinta kuitenkin maksaa itsensä takaisin sillä, että asiat hoidetaan kerralla kunnolla eikä tarvitse rampata paikkailemassa mokia jatkuvasti. Lisäksi oireet eivät ehdi pitkittyä ja pahentua, kun hoitoon pääsee viimeistään seuraavana päivänä, usein jo samana päivänä jos on tarve.
Vierailija kirjoitti:
Minulla meni monta vuotta ilman hammaslääkärikäyntiä muutettuani pääkaupunkiseudulle. Välttelin hammaslääkäriä pitkään, mutta lopulta rohkaistuin soittamaan ja varaamaan ajan julkiselta puolelta, koska pienituloisena halusin säästää rahaa. Sain ajan neljän kuukauden päähän lähihammashoitolaan. Kun menin paikalle, hammaslääkäri oli sairastunut eikä minulle ollut ilmoitettu mitään. Sain uuden ajan kolmen kuukauden päähän, tällä kertaa kauempana, noin 30 minuutin bussimatkan päässä sijaitsevaan pisteeseen. Maksoin bussilipun, matkasin bussilla vieraalle alueelle ja etsin lähiön keskeltä oikean osoitteen. Kun pääsin perille, hoitaja ilmoitti, että hammaslääkäri on äkillisesti sairastunut. Aika peruttu. Uutta aikaa ei löytyisi lähikuukausille. Lähdin turhautuneena itkien pois, varasin samana päivänä netin kautta ajan yksityiselle hammaslääkärille, jolta löytyi aika parin päivän päähän. Sain hampaat vihdoin hoidettua, pari sata
Pari sataa? Sehän on hinta: vasta tarkastus ja hammaskiven poisto/puhdistus.
Jos oikeesti reikiä tai kiillevaurioita on, summa on tuhansia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla meni monta vuotta ilman hammaslääkärikäyntiä muutettuani pääkaupunkiseudulle. Välttelin hammaslääkäriä pitkään, mutta lopulta rohkaistuin soittamaan ja varaamaan ajan julkiselta puolelta, koska pienituloisena halusin säästää rahaa. Sain ajan neljän kuukauden päähän lähihammashoitolaan. Kun menin paikalle, hammaslääkäri oli sairastunut eikä minulle ollut ilmoitettu mitään. Sain uuden ajan kolmen kuukauden päähän, tällä kertaa kauempana, noin 30 minuutin bussimatkan päässä sijaitsevaan pisteeseen. Maksoin bussilipun, matkasin bussilla vieraalle alueelle ja etsin lähiön keskeltä oikean osoitteen. Kun pääsin perille, hoitaja ilmoitti, että hammaslääkäri on äkillisesti sairastunut. Aika peruttu. Uutta aikaa ei löytyisi lähikuukausille. Lähdin turhautuneena itkien pois, varasin samana päivänä netin kautta ajan yksityiselle hammaslääkärille, jolta löytyi aika parin päivän
Ei mulla maksa hammastarkastus paria sataa yksityisellä. Viimeksi hinta oli 69€ toimistomaksun kera. Sisälsi hammaskiven poiston. Paikkaus maksoi 150€. Tuhansilla euroilla olisin saanut jo uudet hampaat.
t. eri
Olen (nyt jo entinen) pelkopotilas, mun hampaisiin saa koskea vain yksi tietty lääkäri, joka sattuu olemaan yksityinen. Mun hampaiden kuntoon laittamiseen on mennyt parin lomamatkan verran rahaa, mutta nyt kun ovat kunnossa, käyn vain hammaslääkärin tarkastuksessa joka toinen vuosi ja suuhygienistillä kerran vuodessa.
Toivon hammaslääkärilleni pitkää ikää ja uraa. Onneksi hän on mua nuorempi, eli todennäköisesti hoitaa hampaitani vielä pitkään.
Kärsin pahasta hammaslääkäripelosta.
Olen käynyt tällä samalla yksityisellä jo yli 10v ja aion käydä niin kauan kun hän nyt tässä on.
Luotan häneen ja poraaminenkaan ei pelota, koska hän osaa tehdä sen niin ettei satu.
Todella ammattitaitoinen ja ihmisenä aivan ihana.
Ei arvostele koskaan hampaitani tms.
Julkiset ovat aina kauhistelleet hampaitani ja poranneet niin että sattuu. Sain pahat traumat.
Niin kauan ku se on mahdollista, niin en anna kenenkään muun hammaslääkärin koskea suuhuni.
Itsellä ihan päinvastaisia kokemuksia Oulusta. Hammaslääkäriä ei voi itse valita ja ihan arpapeliä on mimmonen sattuu kohdalle.