Miksi käyt hammashoidossa mieluummin yksityisellä kuin julkisella hammaslääkärillä?
Katselin yksityisen hammaslääkäripalvelujen hintoja ja aivan törkeän kalliita! Miksi siis käyt yksityisellä, kun samaa palvelua saat julkisella puolen paljon halvemmalla.
Kommentit (71)
Pääsen silloin kun haluan ja kaikki hoidetaan yhdellä kerralla; tarkastus, paikkaus, hygienisti. En myöskään kuormita julkista, jotta huonompiosaiset pääsevät nopeammin hoitoon.
Koska hammashoito kuuluu työterveyteeni, se järjestetään yksityisellä, ja työnantajani piikkiin saa monen sadan euron edestä hammashoitoa per vuosi.
Palvelun ja hoidon laadun takia käyn yksityisellä suuhygienistilla ja hammaslääkärillä. Ajan saa helposti itselle sopivaan ajankohtaan. Ei tarvitse odottaa pientä ikuisuutta saadakseen kiireessä puolihuolimattomasti tehdyn tarkastuksen/hoidon. Onhan yksityisellä toki hintavaa. Mutta, kun hampaistaan huolehtii arjessa tunnollisesti, niin pääsee halvemmalla. Lisäksi itse ei tarvitse huolehtia milloin on viimeksi tullut käytyä, vaan minulle soitetaan joka vuosi, ja saan valita itselleni sopivan ajan. Ja töistä saadulla epassi -edulla saan maksettua osan kustannuksista.
Julkiselle ei pääse edes koululaiset, joten miten sinne tämmöinen keski-ikäinen voi edes haaveilla pääsystä?
Julkisella ei pahemmin välitetä mitä puoskareita sinne töihin saadaan kunhan saadaan joku.
Yksityisellä on niin hyvä, ammattitaitoinen ja pelkopotilaan huomioiva henkilökunta että mielelläni siellä käyn.
Työnantaja tarjoaa e-passin ja sillä voi onneksi maksaa yksityisellä hammaslääkärin.
Lääkärien motivaatio hoitaa on nolla.
Minä en mihinkään arvauskeskukseen mene millään asialla.
Käyn yksityisellä hammasläkärillä.Selätti hammaslääkäri pelon 23 vuotta sitten.Sama hyvä hammaslääkäri, häntä käytän kuolemaani asti. Maksan palvelusta ja hyvästä hamasslääkäristä.Omilla vallinoilani mahdolistan se vaikka en suuri tuloinen.Tilastojen mukaan lehdistö olen köyhä tuloineni: Naisen työ-eläke tuloni.. Omat valintani: En tupako,ei juo.En risteile,en lomaile ja asun vuokralla. Voin silti hyvin,enkä kadehdi muita. Itä Helsinki on Merta paljon,kuin metsää.Osan kävellä ja pyöräillä.Hiihtää ja luistella. Käytää urheilupuistojen kuntolaiteita ulkona.Ilmasia auki 24h/ 7 päivää.
Onhan se hyvä, että joitain työnantajia kiinnostaa työntekijöidensä hammaskalusto.
Säästän muusta ja käyn yksityisell. Edällä on kerrottu juurikin ne kaikki hyvät syyt, ja myös jollakin oli se kokemus, että julkisella minun hampaani haukuttiin ja minua nöyryytettiin . Siitä seurasi etten pystynyt kymmeneen vuoteen käymään hammaslääkärissä.
Nyt menen vain yksityiselle, ja mieshammaslääkärille.
En luota siihen että ne osaavat, saavat tai hankkivat tarpeeksi koulutusta uusimmista menetelmistä.Yksityisellä olen sattunut aina löytämään aivan huippulääkäreitä vaikka olen joutunut vaihtamaan lääkäriä muuton tms vuoksi. Hyvästä hammaslääkäristä olen valmis maksamaan enemmän vaikka luotolla jos en pysty kerralla maksamaan.
Asuin pitkään Helsingissä, jossa hammaslääkärijonot on hirmuiset, hyvä jos lapsille saa aikoja vakitarkastuksiin. En edes haaveillut saavani aikaa, ja kun mitään vikaa ei ollut, tarkastuksen väli venähti yli viiteen vuoteen. Viime vuonna muutimme Uusimaalla pienemmälle paikkakunnalle, josta sitten tilasin ajan, tai siis pääsiin jonoon. 8 kk:n jonottamisen jälkeen sain jononpurkuajan lauantaille, oli melkein otettava, vaikka ajankohta ja sijainti olikin vähän epäedullinen.
Hammaslääkäri ja hoitaja olivat supermukavia ja asiantuntevia, tarkastivat tehokkaasti, kyselivät, mitään turhia toimenpiteitä ei määrätty, mutta ottivat esim. röntgenit siinä samalla varmistaakseen tilanteen. Ja suuhygienistille sai ajan parin viikon päähän. Että hyvää palvelua, kunhan vain sinne joskus pääsee.
Soitan julkiselle puolelle Heidi Hammashoitajalle.
Minä: Pääsisinkö hammaslääkäriin
HH: Onko sinulla kipuja tai muita ongelmia?
Minä: Ei ole, mutta haluaisin päästä monen vuoden jälkeen tarkistukseen ja hammaskiveä pitäisi poistaa.
HH: Meillä ei ole nyt aikoja. Soita 6 kk kuluttua uudelleen.
Kiitti moiiiiiii ja seuraava puhelu onkin yksityiselle, jonne pääsen viikon sisällä.
Vierailija wrote:
Soitan julkiselle puolelle Heidi Hammashoitajalle.
Minä: Pääsisinkö hammaslääkäriin
HH: Onko sinulla kipuja tai muita ongelmia?
Minä: Ei ole, mutta haluaisin päästä monen vuoden jälkeen tarkistukseen ja hammaskiveä pitäisi poistaa.
HH: Meillä ei ole nyt aikoja. Soita 6 kk kuluttua uudelleen.
Kiitti moiiiiiii ja seuraava puhelu onkin yksityiselle, jonne pääsen viikon sisällä.
Niin siis, sähän et edes saa sitä kiinni soittamalla vaan ne soittaa sulle takaisin kun niitä huvittaa. Siinähän sitten vastaat ruuhkabussissa ja selittelet vähänkin inhottavampaa vaivaa.
Yksityisillä on yleensä nettiajanvaraus. 👍
Parempi palvelu, ajan saa valita netissä silloin kun itselle sopii, miellyttävämmät tilat ja asiakaskokemus sekä parempi hoito.
Eikä se niin paljon maksa. Pidän hampaistani huolta niin maksan reilun satasen hammaskiven poistosta ja tarkastuksesta kerran vuoteen. Aina ei tule käytyä edes joka vuosi.
Hyviä pelkopotilaita hoitavia hammaslääkäreitä olen avustanut sekä julkisella että yksityisellä puolella.
Pahimmat äksyilevät (sekä potilaalle että hoitajalle) hammaslääkärit ovat olleet nimenomaan yksityisvastaanotoilla ja olen työskennellyt n. 20 vuotta hammashoitajana muutaman kymmenen hammaslääkärin kanssa 50/50 julkisella ja yksityisellä.
Pahimmat aseptiikkavirheet (hygienia) yksityisellä: sormukset ( yhden sormuksen alle mahtuu puoli miljoonaa pöpöä, rannekellon alle 5 miljoonaa!), lakatut kynnet ja pahin: hammaslääkäri niistää nenänsä ja jatkaa toimenpidettä vaihtamatta hanskoja!!!
Tuolta nenänniistäjältä sai myös pyyhkeitä kun vaihdoin jokaisen potilaan hoitoajalle uudet hanskat ja uuden maskin ruokatauon jälkeen ( maskin suodatusaika on n. 4 tuntia, mutta olisi pitänyt käyttää samaa maskia koko työpäivän ajan!).
Ainoa hoitovirhe mitä jouduin todistamaan tapahtui yksityisellä. Jo ensimmäisillä tunneilla "hammashoitajakoulussa" iskostettiin meidän hoitajien päähän: EI KOSKAAN fosfaattisementtiä ELÄVÄÄN hampaaseen. Mutta hammaslääkäri painosti sen sekoittamaan kruunun kiinnitykseen ja tuloksena juurihoito muutaman kuukauden kuluttua, laskutettuna tietysti! Eija-Sinikalle terveisiä, turhaan kärsit hammaskivusta ja vielä maksoit siitä ja sen hoidosta!
Molemmissa myös hyviä hammaslääkäreitä, yksityisellä tietysti etuna tuo nopeasti hoitoonpääsy.
Onneksi jo eläkkeellä!
Mäkin käyttäisin, jos tilanne olisi toi.
Onneksi omassa kotikaupungissani on valtavan hyvä julkinen hammashoito, minne pääsee nopeasti tarvittaessa, ei tarvitse käyttää yksityisiä.
Koska siellä saa puudutuksen ennen poraamista.
Itselläni helposti reikiintyvät hampaat ja viimeisellä kerralla suuhygienisti tuntui vtuilevan siitä miten huonosti hoidan hampaitani. Sai motivaation aika nollaan vaikka harjannut päivittäin. Loppui julkisella käynti siihen ja siirryin yksityiselle. Osaavat hoitaa pelkopotilaita ja ystävällistä palvelua. Kalliimpaa kyllä mutta maksan mieluummin siitä, kun saan hyvää palvelua.
Työpaikka maksaa laskut yksityisellä hammaslääkärillä 500€/vuosi.