Salilla käyvät naiset, millä painoilla treenaatte?
Esim kuinka paljon laitatte jalkaprässiin, lähentäjiin, loitontajiin, hauiskääntöihin, ojentajiin jne?
Mietin vain että teenkö itse liian kevyillä. Jalkaprässissä on tällähetkellä 80 kg, lähentäjät ja loitontajat 45 kg, lantionnostossa tanko 25 ja molemmissa päissä kahdenkympin kiekot, eli yhteensä 65 kg.
hauiksia treenaan 6 kilolla ja taljassa 35 kiloa.
Kommentit (62)
Lähentäjissä ja loitontajissa sama määrä minulla. Keski-ikäinen nainen.
Tänään oli hauiskäännöissä 6 kg, penkissä 30 kg, ylätaljassa 40 kg, lantion nostossa tanko ja 10 kg (surkeaa, tiedän), hack-kyykyssä 30 kg (surkeaa sekin). Olen keski-ikäinen ja kastemadon voimat
Kerrotko, mikä on vaikka prässissä maksimi? Siitähän ne kilot lasketaan.
Ainoa laite, jota käytän, on avustettu leuanveto jotta voin tehdä 8-10 sarjoja. Avustusta on 14-5 kg. Muutoin teen maastavetoja 120kg, takakyykky 60 kg, penkistä 45 ja pystypunnerrusta tangolla 30 noin 4-6 toiston sarjoina. Vapaapainot tuntuvat monipuolisimmilta kuin laitteet. Vastus/paino on sopiva, jos treeni oikeasti tuntuu jossain ja kehitystä tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Tänään oli hauiskäännöissä 6 kg, penkissä 30 kg, ylätaljassa 40 kg, lantion nostossa tanko ja 10 kg (surkeaa, tiedän), hack-kyykyssä 30 kg (surkeaa sekin). Olen keski-ikäinen ja kastemadon voimat
Ylätalja 40? Nainen? Miten skrode olet?
Sillä mikä sulle on sopivaa, liian kevyttä tai liian raskasta, ei ole missään tekemisissä sen kanssa, mikä random nettityypeille on sopivaa, liian kevyttä tai liian raskasta. Kysymyksesi kertoo, että et oikein tiedä mitä olet tekemässä.
Jos haluat treenata voimaa, treenaat isoilla painoilla. Jos kestävyyttä, treenaat kevyemmillä painoilla pidempiä sarjoja.
Tarkemmat tiedot esim Lihastohtorin sivuilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen...enkä kyllä yhtään skrode. Jostain syystä tuo menee helposti, mutta monet muut haastavia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla 35 ja olen pieni mutta lihakset löytyy. Läskejä näkee äheltämässä kymmentä kiloa aika-ajoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40 kg ei ole paino eikä mikään. Minulla ei ole kovin paljon treenitaustaa ja ylätaljassa menee sarjaa 60 kilolla. Jos 40 kg ei jaksa niin on aika kaukana leuanvedosta.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa laite, jota käytän, on avustettu leuanveto jotta voin tehdä 8-10 sarjoja. Avustusta on 14-5 kg. Muutoin teen maastavetoja 120kg, takakyykky 60 kg, penkistä 45 ja pystypunnerrusta tangolla 30 noin 4-6 toiston sarjoina. Vapaapainot tuntuvat monipuolisimmilta kuin laitteet. Vastus/paino on sopiva, jos treeni oikeasti tuntuu jossain ja kehitystä tapahtuu.
Kerrotko vielä kauanko olet treenannut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40 kg ei ole paino eikä mikään. Minulla ei ole kovin paljon treenitaustaa ja ylätaljassa menee sarjaa 60 kilolla. Jos 40 kg ei jaksa niin on aika kaukana leuanvedosta.
Olen narukäsi.
Painosi ovat aika tavalliset. Useimmat eivät uskalla laittaa kunnolla painoja. Esimerkiksi tuohon jalkaprässiin voit varmasti lisätä samantien 20 kg. Aluksi voi jäädä sarja vajaaksi, mutta pian nousee enemmän.
Lähentäjiä ja loitontajia tuskin tarvitseekaan pumpata enempää. Sen sijaan ohjelmaan kannattaa ottaa penkki ja mave. Unohda hauiskääntö ja korvaa se pystypunnerruksella.
Erivalmistajien laitteet ei ole ihan verrannollisia keskenään. Oli treenipainot mitä hyvänsä niin kannattaa aina pyrkiä hieman lisäämään.
Sillä on paljon merkitystä miten ja minkälaisella tekniikalla tekee. Salilla näkee paljon väärin tehtyjä liikkeitä. Tärkeintä on tekniikka. Jos saat liikkeen tuntumaan hyvin siellä missä pitääkin, ilman että tuntuu pahalta missään muualla esim. lantionnostossa liike tuntuu kunnolla pakaroissa. Sitten voit lisätä sitä painoa niin että pystyt just ja just tekemään sen noin 12 toistoa kerralla niin sitten on sopiva.
Millasilla painoilla teette hack-kyykkyä tai maastavetoa? Itselläni maastavedossa loppuu aina käsivoimat kesken...onko semmosista remmeistä hyötyä?
Normaalipainoinen keski-ikäinen nainen, pienet lihakset. Ylätaljassa 3 x 10 sarjaa 36kg. Hauiskäännöt 3 x 10 7kg, jalkaprässissä 3 x 10 50kg jne... Tiedän, ei ole mitkään isot lihakset, mutta tässä sitä pikkuhiljaa niitä kasvatetaan.
Kauheet painot. Itsellä on kolmen kilon puntit.