Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Peppi Robinsonin, 25, mielestä miehen kuuluu maksaa laskut ja tarjota fyysistä turvaa parisuhteessa."

Vierailija
26.10.2023 |

https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000009926790.html

Mitä mieltä? Olisitko miehenä valmis elättämään naisen ja maksamaan laskut? Olisitko naisena valmis tienaamaan omat rahasi, laittamatta niitä yhteiseen kassaan? Kuulemma muissa kuin pohjoismaissa tällainen järjestely yleistä. 

Kommentit (890)

Vierailija
221/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nykyään tapahtuu avioeroja, veikkaisin seuraavia syitä: kotityöt kasaantuvat naisille, vaimon palkka on 50-80 % miehen palkasta (korkeammalla koulutuksella) ja siitä huolimatta menot pitäisi jakaa tasan kahtia. Tokihan myös vaimo käy työssä, koska Suomessa ei tule toimeen pelkästään miehen palkalla. Naiset heräävät jossain vaiheessa miettimään, mitä saavat avioliitolta paitsi ikuisen työleirin, ei mitään arvostusta siitä työstä, jota tekevät miesten ja lasten hyväksi, ei välttämättä edes mitään huomioimista syntymä-, nimi- ja hääpäivänä tai jouluna, jotka nekin vaimot järjestävät. Naiset yrittävät korjata tilannetta kertomalla miehelle, miten toivoisivat tilanteen muuttuvat, miehet puolestaan eivät reagoi naisten puheisiin millään tavalla. Miesten mielestä kaikki sujuu hienosti avioliitossa (koska heidän ei tarvitse tehdä mitään sen hyväksi), kunnes vaimo jättää sen avioerohakemuksen. Ero sysätään vaimon vastuulle, joka jättää täysin "kunnollisen" ja avioero tapahtuu miesten mielestä pelkästään itsekkäistä syistä. Miesten olisi syytä herätä ja miettiä sitä, mitä naiset haluavat nykyään eikä elää 60-luvun mallien mukaisesti.

Vierailija
222/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kyllä sitä mielellään yhden Pepin ottaisi elätiksi mutta kun

palkasta menee veroa 40-50%, niin ei vaan rahat riitä. 

Joskus 50-70 luvulla kyllä miehen palkalla pärjäsi suomessa koko perhe, enää ei.

Häh? Tiedän monta lestadiolaisperhettä jotka elää nytkin miehen tuloilla, eli juttusi on puppua. 

Lestanaiset ei käytä aikaansa meikkaamiseen ja sometteluun. Jos käyttäisi, mies vaihtaisi vaimonsa silmän ympärysten värin tummaksi muutaman viikon ajaksi. Tuo loinenhan haluaa vain jonkun maksavan kulut että saa itse leikkiä somessa prinsessaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Peruste jutussa siihen, miksi naista pitää kohdella kuin prinsessaa, on että naiset synnyttävät ja imettävät. Peppi sanoo, että siinä vaiheessa kun mies on 4,5 kuukautta raskaana, voidaan jakaa kulut tasan. 

Tämä on niin kulunut ja ummehtunut ajatus, että hohhoijaa. Tosielämässä perheet nimenomaan jakavat kuluja ja vastuita uusiksi silloin kun perhevapaa on ajankohtainen, mutta suuri osa nuorista aikuisista ei koskaan lapsia halua, ja ne lapsetkin jokainen perhe hoitaa omalla tavallaan ja mallillaan.

Jep. Ja kun nykyään kukaan ei pakota sitä kakaraa hankkimaan. Jos kokee sen niin suurena rasitteena niin jättää tekemättä, se on just niin simppeliä. Toi selitys ei mee enää läpi tänä päivänä, kun nainen saa itse valita.

Vierailija
224/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olen osittain samoilla linjoilla Pepin kanssa. Henkilökohtaisesti en ole kiinnostunut miehistä, jotka eivät pysty tarjoamaan turvaa. Naisella täytyy kuitenkin olla koulutus ja potentiaali huolehtia itsestä ja lapsista yksin. Muuten mies voi hallita naista rahalla ja vallalla. Riippuvuus voi koitua naiselle kohtalokkaaksi. 

Kaikista suurimmassa vaarassa ovat köyhät ja yleensä miehensä armoilla elävät naiset. En tajua Pepin kaltaisia naisia. Naisella pitää olla hätätili mihin tulee jostain rahaa ettei tarvitse jäädä kurjaan suhteeseen/liittoon.

Vierailija
225/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kommentoin 38v miehenä:

Riippuu ihan siitä minkälaisesta naisesta tässä on kyse. Jos olisin yhdessä kauniin 25v naisen kanssa, niin toki voisin maksaa kaikki taloutemme laskut. 

Jos olisin yhdessä ylipainoisen 35vuotiaan, ei-erityisen kauniin naisen kanssa, niin en todellakaan maksaisi yksin kaikkia laskujamme, koko ajatus on aivan naurettava. 

Eli jos nainen tuo pöytään poikkeuksellista kauneutta, niin maksuhalukkuutta minun suunnaltani kyllä löytyy. Jos nainen ei ole kaunis, niin hän saa ihan kiltisti maksaa omat laskunsa :D :D

OK. Eli olet naisen kanssa yhdessä pelkästään ulkonäön vuoksi. Ei haittaa, vaikka nainen olisi kuinka ilkeä ja kettumainen, kunhan on kaunis. No, onnea valitsemallesi tielle.

Hyvä ulkonäkö kompensoi huonoa luonnetta tiettyyn pisteeseen saakka. Mielummi

Ilmeisestikään et ole kauhean pitkissä suhteissa ollut. Muutaman vuoden yhdessäolon jälkeen ihmisen ulkonäköön on niin tottunut, ettei hän ole kumppanin silmään enää erityisen ruma eikä kaunis. Enemmän reagoi hänen ilmeisiinsä ja nonverbaalisiin viesteihinsä, jotka taas kytkeytyvät esimerkiksi seksuaalisuuteen. Eli enää ei mieti, miltä hän näyttää objektiivisesti, vaan enemmänkin sitä, miltä hän näyttää juuri minulle juuri tänään.

Vierailija
226/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miksi nykyään tapahtuu avioeroja, veikkaisin seuraavia syitä: kotityöt kasaantuvat naisille, vaimon palkka on 50-80 % miehen palkasta (korkeammalla koulutuksella) ja siitä huolimatta menot pitäisi jakaa tasan kahtia. Tokihan myös vaimo käy työssä, koska Suomessa ei tule toimeen pelkästään miehen palkalla. Naiset heräävät jossain vaiheessa miettimään, mitä saavat avioliitolta paitsi ikuisen työleirin, ei mitään arvostusta siitä työstä, jota tekevät miesten ja lasten hyväksi, ei välttämättä edes mitään huomioimista syntymä-, nimi- ja hääpäivänä tai jouluna, jotka nekin vaimot järjestävät. Naiset yrittävät korjata tilannetta kertomalla miehelle, miten toivoisivat tilanteen muuttuvat, miehet puolestaan eivät reagoi naisten puheisiin millään tavalla. Miesten mielestä kaikki sujuu hienosti avioliitossa (koska heidän ei tarvitse tehdä mitään sen hyväksi), kunnes vaimo jättää sen avioerohakemuksen. Ero sysätään vaimon vastuulle, jok

Miehet yleensä kuolevat ensin, joten nainen perii sitten sen yhteisen omaisuuden. Mutta sekään ei riitä nykynaisille. Pitää saada enemmän. Aikaisemmin. Nyt heti.

Vierailija
227/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompi maksaa ammattilaiselle.

Vierailija
228/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mä olen tuollaisessa suhteessa. Kulut jaetaan suunnilleen suhteessa tuloihin (eli maksan itse enemmän) ja kokonaiskuorma jaetaan suunnilleen tasan. Teemme osin eri asioita vahvuuksiemme mukaan, tarvittaessa kummatkin osaavat tehdä kaikkia tehtäviä.

”Kummallekin tarpeidensa mukaan, kummaltakin kykyjensä mukaan” kuvaa hyvin meidän parisuhdetta. Olen aina pitänyt tätä tasa-arvoisena suhteena enkä voisi kuvitellakaan muunlaista parisuhdetta. Erikoista, että joku nyt kuvailee tätä joksikin provider-suhteeksi.

Se mitä artikkeli ei paljasta Pepin ajattelusta, on mitä tapahtuu jos jomman kumman kyky huolehtia toisesta, lapsista tai itsestään heikkenee esimerkiksi työttömyyden tai sairauden takia. Saako mies kenkää, jos ei enää kykenekään tarjoamaan turvaa?

Meille vaimon kanssa on itsestäänselvää, että silloin toinen osapuoli ottaa enemmän vastuuta taloudellisesti ja arjessa. Näin olen itse tehnyt esimerkiksi vaimon työttöm

Eli olet normaalissa tasa-arvoisessa parisuhteessa, jolla ei ole mitään tekemistä tuon Pepin ajattelumaailman kanssa. Oikeastaan vähän kauhistuttaa  jos rinnastat itsesi "provider"-mieheen vain siksi, että maksat hieman enemmän yhteisistä kuluista. Ja ennen kaikkea vaimosi tuollaiseen loiselämästä haaveilevaan Peppiin. 

Vierailija
229/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Robinson sanoo olevansa feministi, mutta hänen mukaansa sukupuolten välisen tasa-arvon pitäisi toteutua myös niin, että huomioidaan sukupuolten välisiä eroavaisuuksia."

– Musta bosslady-trendi on voimaannuttava juttu, ja sellaisia esikuvia tarvitaan, että voit olla yhteiskunnassa johtavassa asemassa.

Naisen pitäisi kuitenkin Robinsonin mielestä kuluttaa tienaamansa rahat itse.

Eli on feministi!

Vierailija
230/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mä olen tuollaisessa suhteessa. Kulut jaetaan suunnilleen suhteessa tuloihin (eli maksan itse enemmän) ja kokonaiskuorma jaetaan suunnilleen tasan. Teemme osin eri asioita vahvuuksiemme mukaan, tarvittaessa kummatkin osaavat tehdä kaikkia tehtäviä.

”Kummallekin tarpeidensa mukaan, kummaltakin kykyjensä mukaan” kuvaa hyvin meidän parisuhdetta. Olen aina pitänyt tätä tasa-arvoisena suhteena enkä voisi kuvitellakaan muunlaista parisuhdetta. Erikoista, että joku nyt kuvailee tätä joksikin provider-suhteeksi.⁸

Se mitä artikkeli ei paljasta Pepin ajattelusta, on mitä tapahtuu jos jomman kumman kyky huolehtia toisesta, lapsista tai itsestään heikkenee esimerkiksi työttömyyden tai sairauden takia. Saako mies kenkää, jos ei enää kykenekään tarjoamaan turvaa?

Meille vaimon kanssa on itsestäänselvää, että silloin toinen osapuoli ottaa enemmän vastuuta taloudellisesti ja arjessa. Näin olen itse tehnyt esimerkiksi vaimon työttöm

Joko et lukenut artikkelia tai ymmärtänyt lukemaasi.

Vierailija
231/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miehet yleensä kuolevat ensin, joten nainen perii sitten sen yhteisen omaisuuden. "

Vaimo ei peri puolisoaan Suomen lain mukaan jos on lapsia. Kannattaa tutustua lainsäädäntöön.

Vierailija
232/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Olen osittain samoilla linjoilla Pepin kanssa. Henkilökohtaisesti en ole kiinnostunut miehistä, jotka eivät pysty tarjoamaan turvaa. Naisella täytyy kuitenkin olla koulutus ja potentiaali huolehtia itsestä ja lapsista yksin. Muuten mies voi hallita naista rahalla ja vallalla. Riippuvuus voi koitua naiselle kohtalokkaaksi. 

Kaikista suurimmassa vaarassa ovat köyhät ja yleensä miehensä armoilla elävät naiset. En tajua Pepin kaltaisia naisia. Naisella pitää olla hätätili mihin tulee jostain rahaa ettei tarvitse jäädä kurjaan suhteeseen/liittoon.

Oletteko oikeesti noin vajaita, ettette ymmärrä mitä Peppi puhuu???? Mikä siinä lukemisessa ja lueten tekstin ymmärtämisessä tuottaa näin suuria ongelmia? 

Vierailija
233/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kommentoin 38v miehenä:

Riippuu ihan siitä minkälaisesta naisesta tässä on kyse. Jos olisin yhdessä kauniin 25v naisen kanssa, niin toki voisin maksaa kaikki taloutemme laskut. 

Jos olisin yhdessä ylipainoisen 35vuotiaan, ei-erityisen kauniin naisen kanssa, niin en todellakaan maksaisi yksin kaikkia laskujamme, koko ajatus on aivan naurettava. 

Eli jos nainen tuo pöytään poikkeuksellista kauneutta, niin maksuhalukkuutta minun suunnaltani kyllä löytyy. Jos nainen ei ole kaunis, niin hän saa ihan kiltisti maksaa omat laskunsa :D :D

OK. Eli olet naisen kanssa yhdessä pelkästään ulkonäön vuoksi. Ei haittaa, vaikka nainen olisi kuinka ilkeä ja kettumainen, kunhan on kaunis. No, onnea valitsemallesi tielle.

Aivan ohiksena: minulla on lähipiirissäni muutamakin tällainen mies, joka arvioi aina naista jonkinlaisena matemaattisena funktiona, jossa ulkonäkö, rahat ja ikä muodostavat kokonaisuuden.

Kaikkia heitä yhdistää se, että pitkää suhdetta ei ole löytynyt ja perhe on jäänyt perustamatta, ja nyt ollaan nöyrästi oman ikäisen toisella tai kolmannella kierroksella olevan naisen kanssa, jolla on jo aikuiset lapset.

Pitkä ja onnellinen liitto vaatii lähtökohtaisesti, että puolison pystyy näkemään ihmisenä ja sellaisena yhtä arvokkaana niin myötä- kuin vastoinkäymisissä.

Miksi ihmeessä ne naiset ovat kelpuuttaneet nuo tuntemasi miehet kumppaniksi. Nuo miehet kuulostavat yököttäviltä tyypeiltä, miksi kukaan nainen ottaisi tuollaista miestä?

Vierailija
234/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

"Robinson sanoo olevansa feministi, mutta hänen mukaansa sukupuolten välisen tasa-arvon pitäisi toteutua myös niin, että huomioidaan sukupuolten välisiä eroavaisuuksia."

– Musta bosslady-trendi on voimaannuttava juttu, ja sellaisia esikuvia tarvitaan, että voit olla yhteiskunnassa johtavassa asemassa.

Eli on feministi!

Ei se että noukkii sieltä täältä jotain itselleen sopivia kohtia tee kenestäkään feministiä.

Vierailija
235/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Eli on feministi!

Ei ole. Tämän päivän feministi pauhaa Tiktokissa kuinka vähentää miehiin kohdistuvaa kanssakäymistä. Nämä on just niitä naisia mistä miehet varoittaa toisiaan ja kumminkin päätyvät ottamaan. Ongelma on nyt siellä teidän päässä.

Vierailija
236/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko artikkelissa ei mainittu rakkautta tai rakastamista kertaakaan, mikä kertoo aika paljon.

Vierailija
237/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden "peppien" tavoitteena ei ole mikään perinteinen rooli, jossa nainen hoitaa kotityöt ja mies maksaa kaikki kulut. Heidän tavoitteenaan on, että mies hoitaa myös ne kotityöt ja nainen keskittyy pelkästään itseensä.

Vierailija
238/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Oletteko oikeesti noin vajaita, ettette ymmärrä mitä Peppi puhuu???? Mikä siinä lukemisessa ja lueten tekstin ymmärtämisessä tuottaa näin suuria ongelmia? 

Peppi haluaa kotirouvaksi joka tarkoittaa miehen armoille heittäytymistä. Tajuatko itse mikä ero on sokerideitillä ja kotirouvalla?

Vierailija
239/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kommentoin 38v miehenä:

Aivan ohiksena: minulla on

Hyvä kysymys. Kyllä näyttää raittiille ja työtätekeville miehille löytyvän pariksi vuodeksi kerrallaan aina nainen. Mutta ennemmin tai myöhemmin se arvomaailma puskee esiin.

Vierailija
240/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä ajattelen, että tuo Peppi on ihan oikealla asialla, ja etenkin, kun näyttää paljastavan korttinsa heti ensitreffeiltä alkaen. 

Jos joku pojanjolppi, jolla sattuu olemaan vähän rahaa, on niin tyhmä että haksahtaa tuollaiseen Peppiin, niin kaikin mokomin sellaisen jätkän saa vapauttaa rahoistaan.

Itse olen nähnyt ikävä kyllä lähipiirissäni, miten ihan aikuisten oikea gold digger yrittää toimia, joten itse osaan olla erittäin varovainen.

Jos pitäisi valita tuollaisen Pepin ja ikuisen sinkkuuden väliltä, valitsisin ikuisen sinkkuuden. Tosin ei taida olla omalta kohdaltani pelkoa; Peppihän kannustaa naisiakin ihan avoimesti vain jättämään muut kuin top tier providermiehet väliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi