Hallitus leikkaa joukkoliikenteen tukea ja lippujen hinnat nousevat
”Hallitus on poistamassa joukkoliikenteen ilmastoperusteisen valtionavustuksen. Poisto osuu erityisesti kaupunkiseutujen julkisen liikenteen matkustajiin.”
Kommentit (150)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kun iltavuoro päättyy helsinkiläisessä kaupassa ja ravintolassa myöhään, siitä vaan hyppäämään omaan autoon ja ajamaan kotiin Kuopioon tai Lahteen, missä pienituloinen saa hallituspuolueiden kannattajien mukaan asua. Joukkoliikennekin on mukavan hintaista.
Miksi ne edes lähtisivät ajamaan Helsinkiin kun töitä löytyy siellä kotikaupungissakin?
Eikö Helsingissä enää tarvita kauppoja, ravintoloita, päiväkoteja ja muita paikkoja missä nämä pienipalkkaiset työskentelevät, joiden pitää muuttaa muualle Suomeen?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kun iltavuoro päättyy helsinkiläisessä kaupassa ja ravintolassa myöhään, siitä vaan hyppäämään omaan autoon ja ajamaan kotiin Kuopioon tai Lahteen, missä pienituloinen saa hallituspuolueiden kannattajien mukaan asua. Joukkoliikennekin on mukavan hintaista.
Miksi ne edes lähtisivät ajamaan Helsinkiin kun töitä löytyy siellä kotikaupungissakin?
Eikö Helsingissä enää tarvita kauppoja, ravintoloita, päiväkoteja ja muita paikkoja missä nämä pienipalkkaiset työskentelevät, joiden pitää muuttaa muualle Suomeen?
Rikkaat voi mennä tunnin junalla Turkuun ruokakauppaan.
Vierailija wrote:
Tämä on hyvä asia. Valtionavustukset pois ja jokainen kunta kustantakoon itse toimintansa.
Tulisiko tuo yhteiskunnalle jotenkin halvemmaksi, avaa vähän !
Ihan hyvä, että käyttäjä maksaa enemmän. Jos ei taas ole varaa käyttää niin usein, siinähän ne päästöt sitten laskevat samalla.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Miksi Helsinki on ainoa paikka suomessa mistä ei tarvitse muuttaa muualle töiden perässä samalla tavalla kuin muuallakin pakotetaan muuttamaan?
Vierailija wrote:
Näin tämä hallitus nostaa elämisen kustannuksia vaikka ennen vaaleja oli muu puhe
Joko nyt uskotte että vaalilupaukset ovat oikeasti vaalivalheita !
Se on ollut jo siinä ja siinä onko minulla varaa käydä töissä. Jatkossa ei taida enää olla. Mitenhän työnantaja suhtautuu kun joudun ilmoittamaan ettei ole varaa tulla työpaikalle?
Opiskelijoiden tilanne heikkenee entisestään, kun julkinen liikenne kallistuu. Asumistukikin pienenee. Mutta meillä keskiluokkaisilla verotus kevenee. Kun pystyy tekemään osan viikosta etätöitä, ei kulu rahaa työmatkoihin. Minun taloudellinen tilanteeni vaan paranee ja pääsen lääkäriinkin tosi helposti työterveyden kautta. Minä en hyväksy sitä, että meidän jo valmiiksi hyväosaisten asemaa parannetaan ja valmiiksi vaikeuksissa olevien asemaa heikennetään. En ole ikinä äänestänyt kokoomusta, perussuomalaisia enkä rkp:ta. Olen tiennyt, että he haluavat luokkayhteiskunnan. Ilmastoasioistakaan eivät välitä. Äänestän jatkossakin vihreitä ja vasemmistoa vuoron perään.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Sehän on sille pienipalkkaiselle kuopiolaiselle tai lahtelaiselle ihan yhdentekevää, mitä ne Helsingissä tarvitsevat. Hänen työstään ja työmatkastaan on kyse.
On typerä iloittaa omista asioista silloin, kun enemmistö on laitettu kärsimän eikä ihmiset yhteen ei hoia, vaan jokainen katsoo, miten itse pärjää. Äärimmäisen rajoittunut ymmärrys elämästä. Tässä maailmassa ollaan ME, ei minä. Me kukaan ei pärjää täällä yksin ilman toisia. Eivät myös varakkaat, koska he eivät osaa itse valmistella jalkineita, ommella vaatteita, rakentaa taloa. Rikkaatkin tarvitsevat jonkun, kuka tekee sen niiden puolestaan. Ne, ketkä sen tekevät, on hetkellä hätää kärsimassä. On typerä tulla vahinkoniloa tuntemaan ja egoistisesti sitä maailma tajuta. Entä jos joskus se leikkausten kolaus itseensä myös kolahtaa ja kosketa, mitä silloin? Hetkellä pitäisi koko kansa olla yksimielinen ja seisomaan ihmisoikeuksien puolestaa. Alle köyhyysrajaa eletään täällä Suomessa, mistä EU on tehnyt montaa muistutusta Suomelle. Ei kun lisää keikkauksia vaan. Vaan sadomasohhistit riemustuvat, saadessaan aiheuttaa toisille kärsimyksiä tai iloitsevat, kun toisilla on hätä. Vahinkonilo ei ole ilo.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei ja kehyskunnista on liian kallista käydä Helsingissä töissä.
Erittäin ikävää pienipalkkaisille HUS sairaaloiden laitoshuoltajille, välinehuoltajille, lähihoitajille ym, jotka eivät voi tehdä työtään etänä ja joilla monilla on pitkähkö työmatka julkisten kulkuneuvojen varassa.
Vierailija wrote:
Se on otettava lusikka kauniiseen käteen ja alettava maksaa ihan itse menonsa. Järkyttävää miten paljon yhteiskunta on tukenut ja yhä tukee valtaosaa kansalaisista.
Olkaa joskus kiitollisia jostain älkääkä aina valittako.
Tämä. Kun nyt joudutte maksamaan pienen osan matkakuluistanne, niin voivoi ja lämmin leipä.
Suomesta halutaan tehdä kehitysmaa, jossa on köyhät ja rikkaat. Köyhät palvelemaan rikkaita aamusta iltaan, palkaksi riittää pieni huone ja vähän ruokaa.
Turussa meinataan laittaa meidät aikuiset maksamaan alta kolmekymppisten matkat. Juu, nuorten lippujen ikärajaa meinataan nostaa yhdeksästätoista vuodesta kahteenkymmeneen yhdeksään, ne pääsevät pennosilla bussiin ja me aikuiset maksetaan todennäköisesti vitonen. Reiluu, eiks jeh???
Taitaa Föli paremminkin menettää rahaa kuin sitä saada, jos tuon oikeasti toteuttavat. No, sittenpähän taas sitä parkuvat Turun Sanomissa ensi vuonna. 🙄
No no no. Se olisikin kaikki kivaa ja kaunista, kun työstä saatava palkka olisi sellainen, että palkalla todella pärjäisi ja tukia ei tarvittais. Mutta kun ei pärjää. On ylin kyllin matalapalkkaisia aloja, missä vuokran, laskujen, ruuan maksamisen jälkeen on koko kuukausipalkka mennyt melkein saman tien. Niin kauan, kun palkat ei ole sidoksissa inflaatioon, on aina joku, kuka niitä tukia tarvitsee. Niiten leikkaus tarkoitta tämmöisille pienipalkkaisille suoraan köyhyyden vajoamista. Se kun näyttä olevan tämän ja edellisten hallitusten tarkoituskin. Yhteiskuntaa on tasa tarkkaan niin vahva, kuinka vahvaa on sen yhteiskunnan heikoin jäsen. Niin kun metalliketjussakin. Riittä yhdestä heikosta lenkistä, kun koko ketju voi hajota. Yhteiskunnan köyhdyttäminen vaan siksi, että jotkut saavat sitten itseensä vasta tuntea joksikin, on todella heikkojen hallitsijoiden vääristynyt asenne niin Suomessa kun koko maailmassakin, missä hallitse samanlainen asenne toisia kohti.
Vierailija wrote:
Opiskelijoiden tilanne heikkenee entisestään, kun julkinen liikenne kallistuu. Asumistukikin pienenee. Mutta meillä keskiluokkaisilla verotus kevenee. Kun pystyy tekemään osan viikosta etätöitä, ei kulu rahaa työmatkoihin. Minun taloudellinen tilanteeni vaan paranee ja pääsen lääkäriinkin tosi helposti työterveyden kautta. Minä en hyväksy sitä, että meidän jo valmiiksi hyväosaisten asemaa parannetaan ja valmiiksi vaikeuksissa olevien asemaa heikennetään. En ole ikinä äänestänyt kokoomusta, perussuomalaisia enkä rkp:ta. Olen tiennyt, että he haluavat luokkayhteiskunnan. Ilmastoasioistakaan eivät välitä. Äänestän jatkossakin vihreitä vasemmistoa vuoron perään.
Käske niiden opiskelijoiden tulla Turkuun. Me aikuiset maksetaan niiden bussimatkat, ne pääsevät halavalla.
Vierailija wrote:
Suomesta halutaan tehdä kehitysmaa, jossa on köyhät ja rikkaat. Köyhät palvelemaan rikkaita aamusta iltaan, palkaksi riittää pieni huone ja vähän ruokaa.
Hei, se on jo.
Veroja vaan maksetaan, mutta mitään niistä ei enää tavallinen suomalainen hyödy. Terveydenhuolto mennyttä, turvallisuus mennyttä, kaikki maksut sen kuin nousee.