Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallitus leikkaa joukkoliikenteen tukea ja lippujen hinnat nousevat

Vierailija
25.10.2023 |

”Hallitus on poistamassa joukkoliikenteen ilmastoperusteisen valtionavustuksen. Poisto osuu erityisesti kaupunkiseutujen julkisen liikenteen matkustajiin.”

https://yle.fi/a/74-20055870

Kommentit (150)

Vierailija
41/150 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työssäkäyvässä perheessä hallitus heikentää ostovoimaa. Työmatkat kallistuvat jo ennestään työmatkavähennyksen heikennyksen takia ja lisäksi joukkoliikenne kallistuu. Perheen esikoinen menee opiskelemaan ja opiskelijoilta leikkaaminen osuu pahasti häneen. 

Asumme aso-asunnossa. Niiden tuotanto lopetetaan kokonaan ja kohtuuhintainen vuokra-asuntotuotanto romahtaa, mikä vaikuttaa varmaan kohta kotoa muuttaviin lapsiin tulevaisuudessa. Ei meillä ole mahdollisuutta ostella lapsille asuntoja ja iso opintolaina rajoittaa kyllä mahdollisuutta päästä käsiksi omaan asuntoon.

Vierailija
42/150 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokatapauksessa jätän Suomen joten ihan sama

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/150 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Taas yksi leikkaus, joka vaikuttaa eniten pienituloisiin ja suhteellisesti enemmän naisiin ja lapsiin kuin miehiin.

Kun kokoomus voitti vaalit niin tämän ei pitäisi olla yllätys kenellekkään.

Riikka Purra: ”Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista – Se ei meille käy”

Persujen valehtelu ei myöskään ole yllätys.

Vierailija
44/150 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuota itkemään, nuorisolla on rahaa ajella skuuteilla, alkakaa nyt hoitamaan  kuntoa ja kävelemään.

Vierailija
45/150 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Hemmetin typerää ja vastuutonta! Ja kaikkien muiden leikkausten päälle! Kyllä se vaan opsikelijoilla ja kaikilla muillakin tuntuu kiperästi kukkarossa, joiden on vain pakko käyttää julkisia. Eihän tämä nyt niitä haittaa joilla on varaa omaan autoon ja bensaan. Yksityisautoilua piti vähentää mutta päinvastoin, muutenkin bussiliput jo nyt kalliita ja jos hinta nousee niin tosiaankaan ei monilla ole enää varaa. Sittenpä ei kauempana keskuksesta asuva, erakoitumiseen taipuvainen sairaseläkeläinen enää käy uimahallissa terveyttään kohottamassa. Ja opiskelijalla jää entistä vähemmän rahaa ruokaan. Kiitos vaan. 

Haistakaa kokkarreet pitkä pase.

Älä huoli, joulun alle yleislakko.

Vierailija
46/150 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan aikaan persujen ja kokoomuksen mielestä pienituloisten pitää muuttaa pois Helsingistä. 

Kallistuva työmatka Stadiin sitten onkin kiva jostain kehyskunnasta, kun joukkoliikenne on muutenkin suuri menoerä pienituloiselle. 

Vierailija
47/150 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Samaan aikaan persujen ja kokoomuksen mielestä pienituloisten pitää muuttaa pois Helsingistä. 

Kallistuva työmatka Stadiin sitten onkin kiva jostain kehyskunnasta, kun joukkoliikenne on muutenkin suuri menoerä pienituloiselle. 

Pienituloiset muuttaa Joensuuhun, Kemiin, Kuopioon, Mikkeliin. 

Kannattaa varautua, että ensi vuonna ei saa avustajaa kotiin, jos olet 87-vuotias eläkeläinen. 

Vierailija
48/150 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta ei ole töitä, ei asuntoa, ei pääse liikkumaan kuin kävellen sun muuta ihanaa.. lomautukset nykyhallituksen aikana +85% työttömyys huimassa nousussa. Sellaista unelmaa!

Vierailija
49/150 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kohta ei ole töitä, ei asuntoa, ei pääse liikkumaan kuin kävellen sun muuta ihanaa.. lomautukset nykyhallituksen aikana +85% työttömyys huimassa nousussa. Sellaista unelmaa!

Kerrostalossa ollaan vastuussa naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista ja jos taloyhtiö menee konkurssiin niin kaikki menettävät asuntonsa ja velka jää niille kenellä sitä on. 

Vierailija
50/150 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Pienituloiset muuttaa Joensuuhun, Kemiin, Kuopioon, Mikkeliin. 

Kannattaa varautua, että ensi vuonna ei saa avustajaa kotiin, jos olet 87-vuotias eläkeläinen. 

Eli Helsingissä ei enää tarvita kaupan alan työntekijöitä, siivoojia, lähihoitajia, kouluavustajia, päiväkotien työntekijöitä jne?

Vierailija
51/150 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on otettava lusikka kauniiseen käteen ja alettava maksaa ihan itse menonsa. Järkyttävää miten paljon yhteiskunta on tukenut ja yhä tukee valtaosaa kansalaisista.

Olkaa joskus kiitollisia jostain älkääkä aina valittako.

Vierailija
52/150 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ja kukaan ei tee avustajan töitä, jos ei saa 40 h joka viikko palkkaa. 

Omaisten vastuu kasvaa, tosin hallitus leikkaa bensarahat, että hoitaako valtio eläkeläiset, en tiedä. 

Vierailija
53/150 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Se on otettava lusikka kauniiseen käteen ja alettava maksaa ihan itse menonsa. Järkyttävää miten paljon yhteiskunta on tukenut ja yhä tukee valtaosaa kansalaisista.

Yritystukia hotelleille ja ravintoloille.

Palkkatukityöläisiä ja palkattomia työkokeilijoita. 

Verovähennystä 30-vuotiaalle asunnon siivouksen ostoon, siis laiskalle. 

Vierailija
54/150 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapurissa käy siivooja. Puhuttiin muiden naapureidesi kanssa, että laiska uusavuton pariskunta. 

Vierailija
55/150 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Sehän sitten onkin halpaa jos kaikki hyppää auton rattiin ja ruuhkauttaa Helsinkiin menevät tiet ja kaikille taiotaan parkkipaikka jostain. Ehkä uusien monikaistaisempien teiden ja parkkiluolien verkoston rakentaminen on ilmaista.

Vierailija
56/150 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Sehän sitten onkin halpaa jos kaikki hyppää auton rattiin ja ruuhkauttaa Helsinkiin menevät tiet ja kaikille taiotaan parkkipaikka jostain. Ehkä uusien monikaistaisempien teiden ja parkkiluolien verkoston rakentaminen on ilmaista.

Mun puoliso joutuu lopettamaan työt kaupassa, kun kauppa menee kiinni klo 23.00 eikä silloin kulje enää linja-autoa ja mun ansiosidonnainen leikataan niin meillä ei ole rahaa enää autoon. Meinaako kauppiaat istua joka ilta itse kaupassa klo 23.00 asti ensi vuonna vai meneekö kaupat kiinno jo klo 17.00 niinkuin 1980-luvulla? 

Vierailija
57/150 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Naurettavaa valittaa neljästä eurosta. Täällä maalla 4km matka lähimpään kaupunkikeskukseen maksaa yli 4€ joka tapauksessa. 20km matka maksaakin sitten jo 10€ jne. Eli on kilometriperusteista koko liikenne, koska paikallisliikennettä ei ole. Vaihto-oikeutta eikä tunnin vaihtoikaa ole, mutta ei ole kyllä muita linjojakaan kuin tämä yksi. Kulkee 1-3h välein, viikonloppuisin pari vuoroa päivässä. Mun mielestä pk-seudun ja suurten kaupunkien julkisesta liikenteestä voi maksaa tuon 4euroa, sillä rahoilleen saa katetta.

Meidän maalla taas on vaihto-oikeus ja vaihtoaika samoin matkojen hinnat hinnoiteltu vyöhykeittäin. Tosin itse käytän kausilippua ja sillä saa matkustaa 55 eurolla niin paljon kuin kerkeää. Itse matkustan esimerkiksi vähintään viitenä päivänä viikossa töihin 50 kilometrin päähän ja tietysti sieltä takaisin. Vapaapäivisinkin käytän usein ja kaikki tuo toistaiseksi 55 eurolla.Vaikka hinta nousisi niin silti niin edullinen ettei oman auton käyttö järkevää kun vuorot sattuvat itselleni kohdalleen. 

Vierailija
58/150 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaan niin saa kaupunkilaisetkin itse maksaa matkustamisensa niin kuin koko muussakin suomessa joudutaan. Ja oikeastaan ihan hyvä että vihdoin aletaan rakentamaan yhteiskuntaa joka on tasa-arvoinen ilman että asuin paikka ratkaisee oletko tasa-arvoinen vai et yhteiskunnan silmissä

Vierailija
59/150 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty pitämään enää autoa, kun puolison ansiosidonnaisen leikataan. Pitää lopettaa siivoustyöt, ei voi tehdä enää ilta- ja viikonloppu vuoroja.

Hallituksella on 2 kuukautta aikaa laitta linja-auto liikenne kuntoon kaikissa Suomen kaupungeissa. 

Alkaa olla jo kiire. 

Vierailija
60/150 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mun puoliso joutuu lopettamaan työt kaupassa, kun kauppa menee kiinni klo 23.00 eikä silloin kulje enää linja-autoa ja mun ansiosidonnainen leikataan niin meillä ei ole rahaa enää autoon. Meinaako kauppiaat istua joka ilta itse kaupassa klo 23.00 asti ensi vuonna vai meneekö kaupat kiinno jo klo 17.00 niinkuin 19

Homma itsekin töitä äläkä loisi puolison tuloilla niin saatte auton pidettyä