Hallitus leikkaa joukkoliikenteen tukea ja lippujen hinnat nousevat
”Hallitus on poistamassa joukkoliikenteen ilmastoperusteisen valtionavustuksen. Poisto osuu erityisesti kaupunkiseutujen julkisen liikenteen matkustajiin.”
Kommentit (150)
Kun iltavuoro päättyy helsinkiläisessä kaupassa ja ravintolassa myöhään, siitä vaan hyppäämään omaan autoon ja ajamaan kotiin Kuopioon tai Lahteen, missä pienituloinen saa hallituspuolueiden kannattajien mukaan asua. Joukkoliikennekin on mukavan hintaista.
Turussa bussilippu maksaa 3€. Minusta tosi kallis. Bussikortin hankkimalla matka on hieman edullisempi tosin.
Vierailija wrote:
Kun iltavuoro päättyy helsinkiläisessä kaupassa ja ravintolassa myöhään, siitä vaan hyppäämään omaan autoon ja ajamaan kotiin Kuopioon tai Lahteen, missä pienituloinen saa hallituspuolueiden kannattajien mukaan asua. Joukkoliikennekin on mukavan hintaista.
Ei noita töitä enää tehdä. Toivottavasti rikkaat osaa laittaa itse ruokansa.
Vierailija wrote:
Ei voi enää nousta. 3,14 hintainen kertalippu on jo yli kipukynnyksen.
Se on pysyttävä kävelyetäisyydellä kotoa kyllä kohta :(
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei noita töitä enää tehdä. Toivottavasti rikkaat osaa laittaa itse ruokansa.
Eikö ole kivaa, kun ravintolat ei ole auki enää viikonloppuisin.
Kandee ottaa ruoanlaittotaitoinen vaimo.
Vierailija wrote:
Ja tuon lipun todellinen hinta ilman tukea on n. 6,3 €.
Sinä matkustat jo nyt puoli-ilmaiseksi toisten kustannuksella.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Se on otettava lusikka kauniiseen käteen ja alettava maksaa ihan itse menonsa. Järkyttävää miten paljon yhteiskunta on tukenut ja yhä tukee valtaosaa kansalaisista.
Olkaa joskus kiitollisia jostain älkääkä aina valittako.
Sehän sitten onkin halpaa jos kaikki hyppää auton rattiin ja ruuhkauttaa Helsinkiin menevät tiet ja kaikille taiotaan parkkipaikka jostain. Ehkä uusien monikaistaisempien teiden ja parkkiluolien verkoston rakentaminen on ilmaista.
Mun puoliso joutuu lopettamaan työt kaupassa, kun kauppa menee kiinni klo 23.00 eikä silloin kulje enää linja-autoa ja mun ansiosidonnainen leikataan niin meillä ei ole rahaa enää autoon. Meinaako kauppiaat istua joka ilta itse kaupassa klo 23.00 asti ensi vuonna vai
Kuule, kun on vain sijausuuksia ja palkkatukitöitä joissa ei saa jatkaa.
Käy sä kaupassa ennen klo 17.00 ensi vuonna.
Vai tuleeko kauppoja ilman myyjiä?
Vierailija wrote:
Meidän naapurissa käy siivooja. Puhuttiin muiden naapureidesi kanssa, että laiska uusavuton pariskunta.
Harva sairaus näkyy päällepäin eli jos on avun tarve. Toisaalta hyvä työllistää kun rahaa riittää, kiitos siitä.
Rikkaat rikastuu, köyhät köyhtyy ja Helsinki ghettoutuu, kun työssäkäyvillä ei ole varaa elää täällä.
Vierailija wrote:
Miksi ne edes lähtisivät ajamaan Helsinkiin kun töitä löytyy siellä kotikaupungissakin?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ja tuon lipun todellinen hinta ilman tukea on n. 6,3 €.
Sinä matkustat jo nyt puoli-ilmaiseksi toisten kustannuksella.
Se työssäkäyvä joukkoliikenteen käyttäjä maksaa ihan itse veroissaan sen, että autoilijoilla on tilaa liikkua omalla autollaan kaupungeissa eikä ruuhkauta teitä ja vie parkkipaikkoja niiltä, jotka haluaa posottaa omalla autollaan tien tukkeena.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Meidän naapurissa käy siivooja. Puhuttiin muiden naapureidesi kanssa, että laiska uusavuton pariskunta.
Harva sairaus näkyy päällepäin eli jos on avun tarve. Toisaalta hyvä työllistää kun rahaa riittää, kiitos siitä.
Kyllä nuo käy töissä päivisin. Istuvat kokouksissa puhumassa paskaa ja mussuttamassa viinereitä.
Laiskat on laiskoja.
Täytyy sanoa, että halpaa täällä Helsingissä on joukkoliikenne. Ymmärrän sen, jos hinnat nousevat.
Toivoisin vain saavani lipun pelkästään A-vyöhykettä varten. En minä ole menossa minnekään Käpylän taakse lampaita rakastelemaan.
Kuka hullu vielä käy ravintoloissa? Antakaa nyt purraorpojen näivettää kiimassaan koko Suomi kivikaudelle.
lidlistä ruokaa ja rahat sijoitetaan ulkomaanmatkoihin.
kalsarikännit kunniaan, Virosta viinat tottakai
En minä ole kyllä koskaan ketään köyhän näköistä ihmistä nähnyt bussissa kun koko kesän bussilla kulljin. Koskaan en esim. mitään likaista spurgua tainnut nähdä. Ja välillä näki kun äitit meni bussiin kulkivat kilometrin matkan vauvavaunuilla, ja äidithän pääsee ilmaiseksi bussiin jo on lastenkärryt mukana.
Vierailija wrote:
Taas yksi leikkaus, joka vaikuttaa eniten pienituloisiin ja suhteellisesti enemmän naisiin ja lapsiin kuin miehiin.
Mitä jos te naiset joskus alkaisitte pikkuhiljaa vuonna 2023 tulemaan toimeen omillaan kun tuota tasa-arvoa täällä Suomessa on ollut jo pitkään?
Kuinka paljon on ilmastoperusteinen valtionavustus? Kyllä bussifirmat ja vr saa sitä normaalia valtionavustustakin.
Vierailija wrote:
Rikkaat rikastuu, köyhät köyhtyy ja Helsinki ghettoutuu, kun työssäkäyvillä ei ole varaa elää täällä.
Kuulemma lastenhoitajat päiväkodeista muuttaa muualle. Mutta onhan meillä 500 euron kotihoidontuki, lääkäri voi hoitaa lapsensa itse.
Onneksi kilometrikorvausten omavastuuta ollaan lisäämässä ja vähentämässä ennimmäismäärää matkakuluissa jonka saa vähentää.