Työkaverimiehen outo käytös
Ollaan tunnettu saman työn puolesta pari kuukautta. Mies vaikutti alkuun tosi mukavalta ja sellaiselta, että meillä juttu luistaa ja huumorintaju kohtaa. Tietyllä tapaa miehen seurassa tuli sellainen kodikas fiilis, tuntuu kuin olisimme tunteneet kauemminkin ja oli kiva olo, että kerrankin mukavat työkaverit. Hän vaikutti ihmiseltä, jonka kanssa voisin olla kaveri vapaa-ajallakin, mutta toki sellaiseen ei tarvitse ryhtyä vaan työkaverit ovat työkavereita.
Tässä vaiheessa kerron, että olen itse varattu enkä etsi seuraa. Hänen statuksesta en tiedä. Tämä topic ei siis ole tarkoitettu niin, että suren etten saa vastakaikua vaan enemmän haluaisin ymmärtää, miksi hän käyttäytyy noin "sekavasti" ja ristiriitaisesti.
Mies on jutellut minulle jotain henkilökohtaisia asioitaankin, kun ollaan nähty. Lomareissuista ja asioista, joita haluaisi tehdä tulevaisuudessa.
Aloin kuitenkin huomaamaan hänessä joitakin merkkejä, jotka alkoivat vaivaamaan ja myöhemmin minä olen kokenut monesti oloni jotenkin hermostuneeksi hänen seurassaan, kun häntä on niin vaikea lukea. Toisinaan olen ajatellut, että eikai hän vaan ole ihastunut tms., mutta sitten en ole kuitenkaan varma.
Miehen katse. Porautuu syvälle silmiin jutellessaan minulle, ja hymyilee aina (myös silmillään) meidän jutellessa. Pokka ei siis pidä, kun katsoo minua silmiin. Olen huomannut, että muiden työkavereiden kanssa pystyy puhumaan vakavasti ja jotenkin rennommin, mutta minulle kun selittää työjuttuja niin aina se hymy tulee sieltä esiin.
Tämä mies on myös alkanut välttelemään, eli ei hakeudu samoihin paikkoihin enää, vaikka välillä pitäisikin (töiden takia). Mutta kun olemme samassa paikassa, niin taas tuo miehen käytös on outoa, jatkuvaa hymyilyä ja silmiin tuijotusta. Jotenkin todella ristiriitaista käytöstä. Viimeksi olimme työporukalla neuvotteluhuoneessa ja muut puhuivat jostain asiasta X, niin hän kiusoitellen heitti asian huumoriksi minuun kohdistaen.. "Roosalla varmaan kävisi asian kanssa näin heh.."
Kun jäämme kaksin, mies saattaa selittää jotain työasiaa, mutta yhtäkkiä huikkaa jotain asioita mitä on esimerkiksi tehnyt viime viikonloppuna. Tuntuu oudolta, että hän niitä haluaa jakaa, kun toisinaan ottaa selkeästi etäisyyttä ja on kirjaimellisesti outo. Kun olemme samassa paikassa, huumorintajumme kohtaa ja meillä on kivaa.
Onko hän ihastunut? Jos ei pitäisi minusta ja välttelee siksi, on todella outoa tuo ihmeellinen "silmäpeli" ja hymyily ja vaivihkaa omien asioiden jakaminen kun vielä ns. työjuttu kesken.
Toki en myöskään haluaisi, että on ihastunut joten sen vuoksi toisaalta hyvä jos ottaa etäisyyttä. Hämmennyttää vain käytös, kun en oikein ymmärrä mitä tässä tapahtuu. Toisinaan vaikuttaa siltä, että haluaa tilaa ja olla rauhassa. Sitten päätän sitä antaa, ja seuraavaksi onkin taas lähettyvillä puhumassa asioistaan ja hymyilemässä, jolloin ajatukseni menee taas enemmän sekaisin hänen tarkoitusperästään. Hän kai saa mutkin jotenkin hermostuneeksi tuolla käytöksellä, koska olen epätietoinen mitä hänen päässä oikein liikkuu ja miksi käyttäytyy näin.
Kommentit (57)
Eli olet ihastunut, ja kohta rakastunut
En tiedä mitä hän tarkoittaa. Ehkä hän ei tiedä miten päin olisi ja millaista rajaa pitäisi sinuun.
Miltä se silmiin poraavasti tuijottaminen ja hymyileminen sinusta rehellisesti sanottuna tuntuu? Tuntuuko mukavalta vai inhottavalta ja karmaisevalta? Yksi mies, johon olin vähän tutustunut, tuli lähemmäs istumaan, alkoi katsoa minua tosi tarkasti ja hymyili samalla. Se tuntui minusta hämmentävältä, kiusalliselta, nololta, ällöttävältä ja kammottavalta. Vetäydyin kauemmas. En ollut häneen yhtään ihastunut. Myöhemmin ilmeni, ettei olisi koskaan pitänyt tutustua tähän mieheen. Työkaverisi ei ehkä ole niin rankka tapaus, mutta on varmaan parempi, että lakkaat miettimästä häntä ja keskityt työhösi.
Pointtina näissä tällaisissa aloituksissa on vain huomionhaku. Tällaisten ketjujen päälle voi huoletta paskoa.
Uskomatonta mökellystä ja naismaista jonninjoutavaa spekulointia ja ylianalysointia. Ikäänkuin täällä voisi kukaan tietää. Täysin turha aloitus.
Jos sinua ei kiinnostaisi itseäsi yhtään et edes huomaisia käytöstä, etkä kyselisi täällä vauva-palstalla. Miehestä vaikea sanoa mitä meinaa. Saattaa olla ihastunut tai sitten ei.
Mies ei kuitenkaan vaikuta onneksi miltään limanuljaskalta, enemmän ehkä vähän ujolta ja herkkikseltä. Eli päällekäyvä ei missään nimessä ole, vaan jotenkin hermostunut ja hämmentynyt.
Ei nuo katseet nyt muuten kai miltään tunnu, paitsi tosi sellainen WTF fiilis, että mitä täällä nyt oikein tapahtuu.
T. AP
K U L L I S U U H U N J A S A S S I I N
Ei tuota voi tietää. Mulla myös työpaikalla parikin miestä jotka hakee aina kiinteää katsekontaktia. Koen ne häiritsevinä. Syitä voi vain arvailla.
Lopeta työkaverisi seksulaarinen ahdistelu.
Kai teillä on viikko palaveri? Luotamusnainen/ Luottamusmies/ työpaikka lääkäri?Nosta asiasta jollekin heille kissan häntä pöydälle siellä.Täällä asiaasi ja kenties mielikuvituksesi mukaan lukien: Kukaan ei voi sinua auttaa.
No sehän on selvästi pyllyseksin aika!
Juu kaikki maailman miehet on taas rakastuneita suhun... Next.
Vierailija wrote:
Lopeta työkaverisi seksulaarinen ahdistelu.
Seksulaarinen?🤔
Tarvitseeko jokaisen ihmisen käytöstä analysoida niin paljon? Onhan sitä kaikenlaista silmiin katselijaa omituista kyselijää tullut työelämässä vastaan. Ehkä jollain on ollut jotain tunteita, tai ei. En jaksa asiaa tarkemmin miettiä. Yleensä kanssaihmiset herättävät toisissa aina jotain tunteita. Se on elämää.
Silmiin tuijotteluun ei ole pakko lähteä mukaan. Sen kun katsoo muualle, niin kyllä se siihen jää. Kohtelias ja ystävällinen voi silti kaikille olla.
Et pohtisi asioita noin syvällisesti, etkä olisi vaivautunut kirjoittamaan noin pitkää tekstiä ilman mitään tunteita. Ole itsellesi rehellinen.
..