Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8327)

Vierailija
1081/8327 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en ole ikinä nähnyt kun:

- nainen vaihtaa oljyt?

- nainen korjaa moottorin?

- kaataa puun?

- kantaa rakennustarvikkeita?

..tai tekee, ylipäänsä mitään. 

(oikeita. ihmisen elämässä. tarpeellista!)

..Asioita?

en tiedä miksi, en ole ikinä nähnyt..

Varmaan siksi et ole nähnyt,kun nuo luettelemasi asiat ovat sellaisia,joita pitää tehdä todella harvoin. No öljynvaihto olisi hyvä tehdä kerran vuodessa. Unohdit listaltasi renkaiden vaihdon. Sehän pitää tehdä jopa kaksi kertaa vuodessa! Huh huh en osaa kuvitella miten raskasta sinulla täytyy olla. 

Ja mielestäsi siis syöminen,puhtaat vaatteet ja puhdas koti eivät ole yhtään tarpeellisia ja tärkeitä asioita?

Vierailija
1082/8327 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en ole ikinä nähnyt kun:

- nainen vaihtaa oljyt?

- kaataa puun?

..Asioita?

Varmaan siksi et ole nähnyt,kun nuo luettelemasi asiat ovat sellaisia,joita pitää tehdä todella harvoin. No öljynvaihto olisi hyvä tehdä kerran vuodessa. Unohdit listaltasi renkaiden vaihdon. Sehän pitää tehdä jopa kaksi kertaa vuodessa! Huh huh en osaa kuvitella miten raskasta sinulla täytyy olla. 

Ja mielestäsi siis syöminen,puhtaat vaatteet ja puhdas koti eivät ole yhtään tarpeellisia ja tärkeitä asioita?

Salaojat ja saranoiden rasvaaminenkin unohtuivat :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1083/8327 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en ole ikinä nähnyt kun:

- nainen vaihtaa oljyt?

- kaataa puun?

..Asioita?

Miehet aina unohtaa että:

Renkaan vaihto 40e/kerta

Öljyjen vaihto 80e

Puunkaato 70e/puu

Rakennustarvikkeiden kantaminen (?) Hehheh

Kun taas päivittäinen siivoaja ja kokki: 100e per päivä. 36500e vuodessa. Sillä rahalla saisi uuden auton per vuosi. :)

Vierailija
1084/8327 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Totta joka sana. Sisäistetty naisviha (internal misogyny) on yleistä ja syyllistyin tähän myös itse teininä. Kenties siinä perinteisimmässä muodossa, eli pidin itseäni parempana koska "en ole kuin muut tytöt". Tämä koska pidin poikamaisista harrastuksista. Ja siis, siinä ei ole mitään pahaa, että tykkää "maskuliinisista harrastuksista" (tykkään edelleen), mutta se, että pidin "tyttömäisiä tyttöjä" jotenkin alempiarvoisina taas on malliesimerkki---"

Ukrainan sota, korona, energiakriisi, bensakriisi ja inflaatio olivat Marinin syytä. Kun se on nainen ja naiset vaan sössii asioita. Olisi edes ollut mies johtamassa, niin ei olisi tullut koronaan, Ukrainan sotaa, pensakin maksaisi euron ja ruoan hinta olisi takaisin 1990-luvun hinnoissa 🙄

Vierailija
1085/8327 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

heikot ajat tekee vahvoja miehiä ja taas toisinpäin

meille miehille on valitettava tosiasia että naiset tulevat tarvitsemaan tulevaisuudessa meitä yhä vähemmän :(

Vierailija
1086/8327 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet herännyt passaamiseen vasta lasten ollessa teini-ikäisiä? 

Ihan oikeasti, älytöntä täällä yhdenkään naisen mussuttaa, että joutuu yksin tekemään kaiken, jos ei ole viitsinyt suutaan avata lasten ollessa pieniä. En vain ymmärrä tuota, ettei kasvateta lapsia auttamaan kotitöissä jo pienestä asti, saati sitten, ettei miehen ole tarvinnut osallistua mihinkään. 

Niin, miksei isä ole opettanut lapsille kotitöitä ja vastuunjakamista? Miksi se on aina vaimo, äiti, täti, sisko, mummi, anoppi, jonka vastuuta peräänkuulutetaan kaikissa kotiin ja perheeseen liittyvissä asioissa. Myös kun mies käyttäytyy huonosti tai on vapaamatkustaja, niin se on vaimon tai miehen äidin syytä. Ei miehen itsensä eikä hänen isänsä.

Tämä on kyllä jännää. Miesvauvoja siis riittää pilvin pimein, kun kaikki on aina ja yksinomaan naisen vastuulla. Jos talouteen päässyt kehittymään tällainen ap:n tapainen tilanne, niin totta kai vain siksi koska nainen on itse sen siihen jamaan päästänyt. Aikuisella miehellä ei mitään vastuuta mistään, ihan kuin hän ei myös olisi ollut sitä perhettä perustamassa. Ehei ehei. Miesvauvat odottaa, että äiti hoitaa. Äidin vastuulla kaikki. Myös se jos mies käyttäytyy kuin sika. 

Vierailija
1087/8327 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin kaksi yötä poissa kotoa. Kun tulin kotiin niin mies heti ensimmäisenä kysyi,että "Huomaatko,että olisin tehnyt täällä jotain?" Katselin ympärilleni, niin ihan yhtä likaista oli kun lähtiessänikin(En itsekään jaksanut siivota ennen lähtöä) Hän oli vain laittanut omat likaiset astiansa tiskikoneeseen ja ehkä pyyhkinyt tiskipöydän. Asioita,joita minä teen monia kertoja päivässä joka päivä sillä erotuksella,että minä siivoan muidenkin sotkut. Oli hänen mielestään erityisen kiitoksen arvoinen asia. Mietin vaan miksi minä en ansaitse kiitosta vaikka teen kaikki kotityöt yksin..

Miksi ihmeessä suostut tuohon? Minä olisin jo lähtenyt. Äläkä nyt vaan kerro, miten mies on "muuten niin ihana"... 

Vierailija
1088/8327 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me asutaan erillään miehen kanssa mutta vietetään aikaa yhdessä molemmissa. Hän on omassa kotonaan on hyvin tarkka siitä, että tavarat menee paikoilleen ja on siistiä mutta mun kotona voi heitellä kamat minne sattuu, kaikki valot jätetään päälle ja ollaan osallistumatta siivoukseen. Jos teen samaa miehen kotona alka amahdoton itku ja valitus. Muutaman kerran olen testannut.

Sun pitää pistää kova kovaa vasten ja aloittaa samanlainen itku ja valitus, kun mies heittelee tavaroita ja vähät välittää siitä, miten sun kotona eletään.

Fiksu mies ottaa opikseen ja korjaa tapansa. Tyhmä mies alkaa mököttää ja syyllistää naista.

Vierailija
1089/8327 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä joka kertoi ettei ole koskaan nähnyt, kun nainen kantaa puut jne. Vaihtaisitko nämä luettelemasi miehiset työt jokapäiväiseen pyykkäykseen, siivoamiseen, ruoanlaittoon ja lasten asioiden hoitamiseen jne naisten töihin? Veikkaan että hiljaista on. Puun kaatamisesta saa puhua kuukausikaupalla versus naisten tekemät työt pidetään itsestäänselvinä.

Naisena koen miesten työt paljon mukavampina, kun niitä tehdään niin harvoin, että se ei ole heti seuraavana päivänä uudelleen odottamassa tekemistään.

Kuin myös. Itseasiassa vihaan siivoamista, mutta renkaiden vaihto on vallan muikeaa. Ei tarvitse kuin kahdesti vuodessa joten tulee kiva onnistumisen tunne. Siivoaminen sen sijaa loppumaton työmaa, joka toistuu päivästä toiseen. Imuroiminen ottaa kupoliin jo pelkästään sen äänenkin takia. Sen sijaan rakastin ratkoa isälleni hänen tietotekniikkapulmia etänä. Ja myös ratkaisin. Harmi vaan, että asun yksin. Olisin tuolla renkaiden vaihdon ja tietokoneen "huollon" varjolla voinut luistaa varmaan puolen vuoden siivoamisesta. Minähän nyt sen miehisen, "oikeasti raskaan" ja tasan tarkkaan päivittäisiä askareita vastaavan työn tässä tein. Missä on kultamitalini? Miehet kyllä tuntuu jaksavan odottaa kehuja maasta taivaaseen jos kerrankin tyhjensivät vaikka tiskikoneen. 

Vierailija
1090/8327 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä naiset ja miehet pariutuvat? Tuntuu olevan aivan mahdoton yhtälö.

Samaa ihmettelen. Näiden kotipiikoojen ja lakkoilijoiden kannattaisi miehet unohtaa ja etenkin lapset, kun ei siitä näytä mitään tulevan. Kannattaisi piikojen ja orjien erota, kaikki voittavat.

On ketjussa muutama järkevänkin oloinen nainen. Näitä on häviävän pieni määrä. Varmasti pariutuvat nopeasti nuorina ja pysyvät liitoissaan, kun luovat omalta osaltaan perheeseen hyvää monilla tavoilla. 

Voi, kyllä nyt kaikki naiset siirtyvät kiireesti palvelijoiksi kun sitten saavat sinulta kehuja että ovat järkeviä ja "luovat hyvää monilla tavoilla". Oi kumpa joku random sovinistisika netissä hyväksyisi minut!!!

Muutosta on

Miten ne miehet sit kykenevät hoitamaan kodin ja lapset, kun piikaorja on lähtenyt? Jos siihen mennessä eivät ole kyenneet. Miksi eivät voi vain tehdä jo liiton aikana osaa, niin kaikki olisivat tyytyväisiä. Ilman avioeroja. Mitä ihmettä nää lakkoilijalusmumiehet saavat tosta kiukkuilusta? Miehisyyttään eivät siten todista. Mitä siis?

Vierailija
1091/8327 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me asutaan erillään miehen kanssa mutta vietetään aikaa yhdessä molemmissa. Hän on omassa kotonaan on hyvin tarkka siitä, että tavarat menee paikoilleen ja on siistiä mutta mun kotona voi heitellä kamat minne sattuu, kaikki valot jätetään päälle ja ollaan osallistumatta siivoukseen. Jos teen samaa miehen kotona alka amahdoton itku ja valitus. Muutaman kerran olen testannut.

Sun pitää pistää kova kovaa vasten ja aloittaa samanlainen itku ja valitus, kun mies heittelee tavaroita ja vähät välittää siitä, miten sun kotona eletään.

Fiksu mies ottaa opikseen ja korjaa tapansa. Tyhmä mies alkaa mököttää ja syyllistää naista.

Kyllä. Näin. Ja jos mies osoittautuu mököttäväksi syyllistäjäksi, niin...

Vierailija
1092/8327 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt, mutta sun miehesi on kyllä kamala. Kohta kuukausi käsi sipsipussissa ennemmin kuin tekisi oman osuutensa. Johan teidän teinitkin ovat aikuisempia. 

Aamen! Tämä "mies" haluaa enemmin olla voittaja ja oikeassa oleva puolisonsa alistaja, kuin normaali ihminen.

Kuvittelee, että kun tarpeeksi kauan haraa vastaan, niin ap luovuttaa ja sitten alkaa taas normaali passausarki.

Tuollainen "mies" ei siedä saada muuta kuin eropaperit nenänsä alle.

Vierailija
1093/8327 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika, 50, ja äiti, 70, asuvat yhdessä mies osaisi tehdä yhden kotiaskareen, mutta äiti saa tehdä senkin

https://www.is.fi/perhe/art-2000009993282.html?cs 

Lähellä vastaava surullinen tapaus. Äiti 80v. ja ms-tauti. Poika 60v. muutti äitinsä luo. Ensin äiti oli hoitanut parkinsonia sairastavan puolison loppuun asti. Sitten siirtyi poika isän tilalle. Yhtä laitasta ei saa tiskipöydälle siirrettyä, mistään muusta puhumattakaan. Täysin mahdoton ja toivoton yhtälö!

Vierailija
1094/8327 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä se aina ihmetyttää itseäni; on haluttu perhe, lapset ja mies. Ja sitten se työ siinä ei kelpaakaan. 

miksi sun tekemiesi lasten tarvitsisi mitenkään helpottaa sun elämää? Eivät ole valinneet sua äidikseen.

Sinulle tuntuu olevan vieras käsite perhe-elämä ? Kautta vuosi tuhansien kaikki perheen jäsenet ovat osallistuneet kotitöihin heti kun vain kykenevät ikänsä puolesta. haloo !

Vierailija
1095/8327 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä naiset ja miehet pariutuvat? Tuntuu olevan aivan mahdoton yhtälö.

Samaa ihmettelen. Näiden kotipiikoojen ja lakkoilijoiden kannattaisi miehet unohtaa ja etenkin lapset, kun ei siitä näytä mitään tulevan. Kannattaisi piikojen ja orjien erota, kaikki voittavat.

On ketjussa muutama järkevänkin oloinen nainen. Näitä on häviävän pieni määrä. Varmasti pariutuvat nopeasti nuorina ja pysyvät liitoissaan, kun luovat omalta osaltaan perheeseen hyvää monilla tavoilla. 

Harmillista, että sitä miestä ei voi koeponnistaa ennen avioliittoa ja lapsia. Siitä hyötyisivät kaikki.

Voihan. Sitä kutsutaan avoliitoksi. Kunhan ei tee lapsia heti kohta eikä sido rahojaan

Näitä koeajoja nähty. Ei ne aina tuota toivottua tulosta. Kun se lasten saanti usein kääntää systeemin. Tämä on ihan yleinen kuvio. Kun se äiti jää vauvan kanssa kotiin, siirtyy kaikki kotityövastuu sille naiselle. Nykyuroot kutsuu aitä kotona lepäämiseksi. Yässäkin ketjussa. Varsinaiset arjen sankarit.

Vierailija
1096/8327 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi, kyllä nyt kaikki naiset siirtyvät kiireesti palvelijoiksi kun sitten saavat sinulta kehuja että ovat järkeviä ja "luovat hyvää monilla tavoilla". Oi kumpa joku random sovinistisika netissä hyväksyisi minut!!!

Muutosta on

Te miestenmiehet, laitattehan aina deitti-ilmoituksiin, että haettw ei-ankeuttavaa piikaa. Siis jotakuta, joka ilolla piikoo ja teitä passaa. Niin ei tule näitä turhia pettymyksiä, kun paljastuu teidän oikea karva.

Vierailija
1097/8327 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poika, 50, ja äiti, 70, asuvat yhdessä mies osaisi tehdä yhden kotiaskareen, mutta äiti saa tehdä senkin

https://www.is.fi/perhe/art-2000009993282.html?cs 

Lähellä vastaava surullinen tapaus. Äiti 80v. ja ms-tauti. Poika 60v. muutti äitinsä luo. Ensin äiti oli hoitanut parkinsonia sairastavan puolison loppuun asti. Sitten siirtyi poika isän tilalle. Yhtä laitasta ei saa tiskipöydälle siirrettyä, mistään muusta puhumattakaan. Täysin mahdoton ja toivoton yhtälö!

Mistä syystä naiset tuohon suostuu?

Vierailija
1098/8327 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

heikot ajat tekee vahvoja miehiä ja taas toisinpäin

meille miehille on valitettava tosiasia että naiset tulevat tarvitsemaan tulevaisuudessa meitä yhä vähemmän :(

Niin, olen mieheni kanssa yhdessä, koska haluan, en sen takia, että olen niin riippuvainen hänestä.

Vierailija
1099/8327 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On tosi helppoa olla noin armoton ja vaatia muita tuollaiseen taisteluun. Et kuitenkaan tiedosta, miten yleistä on että miehet teettävät kotitöitä naisella. Ja sysäävät lastenhoidon naiselle. Tilastoista näet todellisuuden. Et myöskään ymmärrä tai välitä siitä, miten paljon yhteiskunta painostaa naisia hoivaajan rooliin. Luulet että asia on sillä selvä, kun joku sanoo että jätä se sika.

Tämä on yhteiskunnan rakenteissa. Se kannattaa jokaisen tiedostaa. Ja väitänpä että useimpia kommenttiasi kompanneita naisia väheksytään kotonaan tavalla tai toisella. Sitä ei vain tunnista, koska siihen on niin tottunut. Kuten ap:lla kävi."

...

Totta kai tiedostan. Mutta emmehän me koskaan saa mitään muutosta yhteiskunnassa aikaiseksi, varsinkaan naisten asioiden hyväksi, jos todetaan, että tilastot, tilastot, yhteiskuntarakenne, mutta kun miehet, mutta kun yhteiskunta.

Naisten oikeudet tähänkään asti eivät ole tulleet hiljaa hissukseen olemalla. Niiden vuoksi on pitänyt taistella kynsin ja hampain. Yhteiskuntaa vastaan. Uskontoa vastaan. Asenteita vastaan. Kulttuureita vastaan. Jopa se, että naiset saavat nykyisin pukeutua housuihin, piti saavuttaa taistelemalla ja olemalla periksiantamaton.

Ei tietenkään olla vielä siinä vaiheessa, että koko yhteiskunta Suomessa (saati muualla) olisi täysin tasa-arvoinen, ja että misogynistisiä miehiä ei olisi olemassa, joilla ei ole minkäänlaisia tunnontuskia heittäytyä "isännäksi talossa", joka lähinnä on vaan olemassa, kun naisen rooli on olla hänen huoltajansa, piikansa ja palvelijattarensa. Hoitaa lapset ja talous siinä samassa.

Mutta sitä muutosta ei tule sillä, että sanotaan, että no kun miehet nyt vaan sysäävät lastenhoidon naisille; ei voi mitään, selllaisia ne miehet on, siten se yhteiskunta nyt vaan rakentuu. Ei voi vaan nyt mitään, että miehet perzeilevät; jos haluat parisuhteen, niin pitää vaan hyväksyä se, että mies pyrkii kiilaamaan sinut naisena sinne huoltoketjuun heti, kun mahdollista. Ja jos yrität sieltä pois, alkaa kolmas maailmansota ja henkinen turpaanveto.

Minä nimenomaan tiedostan nämä asiat. Olen edelleen 40-vuotiaana sinkku ja tyytyväinen siihen, koska en ole vielä löytänyt sellaista miestä, joka ei yritä kiilata minua sinne vilttiketjuun äitirooliin omaksi hyväkseen. Olen itse nimenomaan pistänyt kaikki huonot tyypit luiskaan, jos muu ei auta - tosin omalla kohdallani en ole halunnut lapsia, joten ei ole sen puoleen ollut hätää, että pakko nyt löytää mies ja ottaa riski.

Yhteiskunta ja miehet jatkavat samaan malliin niin kauan kuin heidän annetaan jatkaa. Onneksi nuorempi sukupolvi alkaa olla tasa-arvoisempaa ja fiksumpaa. Jopa Japanissa, jossa käyn vuosittain, olen alkanut nähdä koti-isiä vaunulenkeillä ja lasten kanssa ulkona, vaikka Japanissa ei ole tasa-arvosta miesten ja naisten välillä tietoakaan.

Vierailija
1100/8327 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naulankantaan! Haluaisin ihan oikeasti tietää, että miten miehiä sorretaan ja syrjitään nykyään. Jo tilastot osoittavat, että perheissä naiset tekevät enemmän kuin miehet. Naiset myös kouluttautuvat korkeammalle kuin miehet, joka alkaa vähitellen näkyä myös palkkauksessa. Naiset ovat siirtyneet elämässään eteenpäin, kouluttautuvat ja luovat uraa. Miehet sen sijaan tuntuvat jämähtäneen johonkin menneisiin aikoihin, joita on tosiasiassa ollut vain heidän haaveissaan. Mitään kotirouva-aikaa Suomessa ei ole oikeastaan ikinä ollut, vaan pääasiassa naiset ovat olleet työelämässä pois lukien pikkulapsiaika. No turhaan minä aikaani tähän käytän, koska kohta joku tulee selittämään miten mies vaihtaa auton renkaat kaksi kertaa vuodessa ja ajaa nurtsin.

Ne vikisevät yksinomaan etuaseman menettämisen vuoksi. Koska kun on tottunut etuoikeutettuun asemaan, niin tasa-arvo tuntuu syrjinnältä. Omista eduista halutaan pitää kiinni. Tuollainen ajattelu toistunut läpi historian. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi