Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8327)

Vierailija
641/8326 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ylistetään ja kannustetaan huonoa äitiä ja aviopuolisot.surullista,vielä 30n vuotta site oli ihan normia että nainen hoisi kodin ,nyt tämä voimaantuminen on tullut tähän pisteeseen että siitä perheen hoidosta tullut negatiivinen asia.karkkia ja sipsiä kyllä keritään vetää kun katsotaan Netflixistä lempi paska sarjaa.onneksi itsellä ulkomaalainen vaimo jolle kunnia asia hoitaa kotia ja minua.

Ymmäräthän, että tämä sinun mielikuvitusvaimosikin joku päivä "voimaantuu" ja jättää sinut, jos kohtelet asiattomasti piikana! Ja mieti, et voi edes mielikuvissas enää haaveilla orjavaimostas!

Vierailija
642/8326 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ylistetään ja kannustetaan huonoa äitiä ja aviopuolisot.surullista,vielä 30n vuotta site oli ihan normia että nainen hoisi kodin ,nyt tämä voimaantuminen on tullut tähän pisteeseen että siitä perheen hoidosta tullut negatiivinen asia.karkkia ja sipsiä kyllä keritään vetää kun katsotaan Netflixistä lempi paska sarjaa.onneksi itsellä ulkomaalainen vaimo jolle kunnia asia hoitaa kotia ja minua.

Ohis

Näille sankareille nykyään  voimaantuminen ja uhriutuminen ovat asioita, jotka ovat jotenkin väärin. Heille siis negatiivista, kun osa ihmisistä pitää puolensa ja kertoo väärinkohtelusta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/8326 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ku7mpikin käy töissä niin kotityöt jaetaan, se on itsestään selvää 

Vierailija
644/8326 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kuinka ymmärrän että oma mielipiteeni ei ole aina sama kuin absoluuttinen totuus"

aihe jota vois joskus pohtia

Vierailija
645/8326 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla vähän eripäin: vaikka molemmilla oma asunto (vuokra) ja oma talous, tarvii naisystäväni aina multa "jeesiä" milloin mihinkin.

Oon kyllä sanonut, että mitoittaisi elämänsä siten, ettei sitä yhden elämää tarvitse kahden huhkia, mutta - ei toimi sanominen.

Ja tietysti kaikki vähänkin "tekninen" ikänkuin "kuuluu" mulle. (tv:n viritys, fillarin laitto, tietsikkaongelmat, sillee)

Ja itse en tosiaan edes ole erityisen tekninen tai edes kovin jaksava.

alapeukkujen perustelu? vai vain lämpimikseen koska mies?

Vierailija
646/8326 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"kuinka ymmärrän että oma mielipiteeni ei ole aina sama kuin absoluuttinen totuus"

aihe jota vois joskus pohtia

Joillekin oma tynnyri on se turvallisin paikka. Ulkopuolella on pelottavia toisinajattelijoita.

Vierailija
647/8326 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin oli tasa-arvoa ennen lapsia. Nyt molemmat painaa pitkää päivää suurinpiirtein samalla palkalla. Asumiskustannukset menee tasan, ruoka myös suurinpiirtein. Lasten hankinnat on mulla. Tänä syksynä sai mies ostaa talvitakit, niin hirveä valitus kun on kallista. No tiedän! Mä olen olen ne ostanut viimeiset kymmenen vuotta ja rapiat! 

Ruuan teen minä, siivouksen minä määrään ja jaan tehtävät (mikä kans ärsyttää. Mikä työnjohtaja se minä olen?). Mies sanoo: autetaan äitiä. Minä sanon: ei, ette auta, ei tämä ole yksin minun vastuulla, kaikki osallistuu tasavertaisina!

Minä koordinoin juhlat, synttärit, lahjat jne. niin omien lasten kuin kavereidenkin.

En enää ole vuosiin laittanut lasteni lahjoihin T. Äiti ja isä, vaan pelkästään että äidiltä.

Ei se ole tyhmä joka pyytää/olettaa vaan se joka suostuu. Tyhmähän sinä olet

Tuo sanonta: ei se ole tyhmä joka pyytää jne.  Ei tyhmä , mutta esim. kohtuuton paskiainen voi ollakin!

Vierailija
648/8326 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin oli tasa-arvoa ennen lapsia. Nyt molemmat painaa pitkää päivää suurinpiirtein samalla palkalla. Asumiskustannukset menee tasan, ruoka myös suurinpiirtein. Lasten hankinnat on mulla. Tänä syksynä sai mies ostaa talvitakit, niin hirveä valitus kun on kallista. No tiedän! Mä olen olen ne ostanut viimeiset kymmenen vuotta ja rapiat! 

Ruuan teen minä, siivouksen minä määrään ja jaan tehtävät (mikä kans ärsyttää. Mikä työnjohtaja se minä olen?). Mies sanoo: autetaan äitiä. Minä sanon: ei, ette auta, ei tämä ole yksin minun vastuulla, kaikki osallistuu tasavertaisina!

Minä koordinoin juhlat, synttärit, lahjat jne. niin omien lasten kuin kavereidenkin.

En enää ole vuosiin laittanut lasteni lahjoihin T. Äiti ja isä, vaan pelkästään että äidiltä.

Ei se ole tyhmä joka pyytää/

oikeasti: kyllä liian pyytäjä voi olla helvetin tyhmäkin!

Vierailija
649/8326 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

V. -89 olimme häämatkalla interreilaten. Olin 24v. ja opiskelin silloin. Tapasimme pitkin Eurooppaa suunnilleen saman ikäisiä ihmisiä. Näitä keskusteluita oli monia, mutta eräskin saksalainen nuori nainen ihmetteli, miksi menin naimisiin, kun kerran opiskelen. Kun se opiskelu menee sit hukkaan. Hän oli todella ihmeissään, kun kuuli, että Suomessa kaikki tekee töitä, naimisissa olevat naiset myös, vaikka lapsiakin saisi. Saksassa näin ei ollut. Ilmoitti heti hankkivan suomala

Näissä asioissa on puolensa ja puolensa. Suomalaisen naisen osa on työhevosen osa; sekä ansiotyö, että kotityöt ja lapset hoidettavana. Kadehdin vähän kotirouvakulttuuria. Saisi keskittyä perheeseen ja mies toisi rahat. Tämä tietenkin sillä edellytyksellä, että miehen rahat tosiaan olisivat koko perheelle. Monessa maassa miehelle on kunnia-asia elättää perheensä. Suomalainen mies on ihan hukassa tässä asiassa, ymmärrettävästi, koska kotirouvakulttuuria ei ole, eikä ole ollut. Mutta kaikkea ei voi saada, eivät miehet, eikä naiset. Niin kauan kuin naiselta odotetaan panosta työelämässä, on kohtuullista myös odottaa miehen panosta kotitöissä.

Vierailija
650/8326 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sanoin yhtenä päivänä miehelle, että teepä sinä ruoka, minä voin avustaa. Pilkoin sipulin, valkosipulin, paprikan ja tein wokkikastikkeen. Mies paistoi wokkivihannekset pakasteesta ja porsaan suikaleet, lisäsi tuoreet vihannekset ja kastikkeen. Heitti nuudelit kiehumaan kun kysyin mitä oli ajatellut lisukkeeksi wokin kanssa (ei ollut ajatellut). Kun oli syöty niin sanoin, että laitapa loppu ruoka jääkaappiin ja astiat koneeseen. Mies hätkähti, että ai minäkö. Juu, se joka laittaa ruuan niin siivoaa jäljet. Aina hyvä palauttaa maan pinnalle mitä kaikkea kuuluu ruuanlaittoon. Tykkään laittaa ruokaa mutta en tykkää olla itsestäänselvyys. 

Erittäin hyvä! 

Vierailija
651/8326 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla vähän eripäin: vaikka molemmilla oma asunto (vuokra) ja oma talous, tarvii naisystäväni aina multa "jeesiä" milloin mihinkin.

Oon kyllä sanonut, että mitoittaisi elämänsä siten, ettei sitä yhden elämää tarvitse kahden huhkia, mutta - ei toimi sanominen.

Ja tietysti kaikki vähänkin "tekninen" ikänkuin "kuuluu" mulle. (tv:n viritys, fillarin laitto, tietsikkaongelmat, sillee)

En osaa sanoa alapeukuista mitään, mutta ihmettelen kyllä asennettasi. Mitä siinä on outoa, että auttaa kumppaniaan? Jos sinulta sujuu nuo hommat ja häneltä ei, niin tottakai hyvänä ja normaalina, avuliaana ihmisenä autat häntä. Jos häneltä sujuu joku juttu, joka ei sinulta suju mutta tarvitset sitä, eiköhän hänkin auta sinua. 

Vierailija
652/8326 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

V. -89 olimme häämatkalla interreilaten. Olin 24v. ja opiskelin silloin. Tapasimme pitkin Eurooppaa suunnilleen saman ikäisiä ihmisiä. Näitä keskusteluita oli monia, mutta eräskin saksalainen nuori nainen ihmetteli, miksi menin naimisiin, kun kerran opiskelen. Kun se opiskelu menee sit hukkaan. Hän oli todella ihmeissään, kun kuuli, että Suomessa kaikki tekee töitä, naimisissa olevat naiset myös, vaikka lapsiakin saisi. Saks

Meillä on huonot palkat ja pihit miehet. Ei auta kuin tyytyä työhevosen osaan tai elää sinkkuna. Tai muuttaa ulkomaille ja hommata perinteinen mies, joka myös tienaa. 

Vierailija
653/8326 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtä juttua olen ketjussa ihmetellyt:

Jos jokainen pesee omat pyykkinsä, eikö se ole hirveää tuhlausta? 

Jos esim. itse pesisin vain omat farkkuni ja jotain, mitä voi farkkujen kanssa pestä samassa koneessa, siitä tulisi vajaa koneellinen. Mitä järkeä on jokaisen perheenjäsenen pestä näitä vajaita koneellisia? Sähköä ja vettä pitää säästää. 

Tai onko järkevää pestä yksi aluslakana, yksi pussilakana, tyynyliina ja ehkä pyyhe kerralla, kun voisi täyttää koneen muiden perheenjäsenten vastaavilla pyykeillä. 

Tämä. Tosin ap:n lakon kohdalla ymmärrän että jokainen pesee omansa, mutta normaalissa arjessa siinä ei ole mitään järkeä.

Ehkä sitä ei tarvitse ajatella niin kirjaimellisesti. Jokainen pesee omansa voi tarkoittaa myös sitä että jokainen huolehtii vaatteensa pyykkikoriin, laittaa itse kuivumaan kun kone on valmis, viikkaa kaappiin  kuivana jne. Eikä että jokainen vuorollaan pyörittää parit sukkaparit ja alkkarit koneessa. 

Vierailija
654/8326 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syy, miksi jätin ex-mieheni. Jos liitto olisi jatkunut, niin poikanikin olisivat oppineet siihen, että äiti vain tekee kaiken, mies ei mitään. 

Hänen rahansa sinulle kuitenkin kelpasivat, vaikka olit sitä ennen elänyt vuosikausia hänen tulojensa varassa. Toki olit maksanut omia menojasi palkallasi, mutta jos olisi yhtään osallistunut yhteisiin menoihin, ei sinulla olisi ollut varaa hankkia itsekkäästi niitä turhakkeita itsellesi. Typeryyttäsi et tätä tajua, etkä ymmärrä hävetä. 

Tunnetko siis tämän nimettömän vierailijan? Elät jossain kitkeryyskuplassa, jossa vain oma harhainen totuus.

Köyhillä ukoilla ei ole muuta sisältöä elämässään kuin narista rahasta. Raha lämmittää vieressä öisin ja rahat saa vaikka hautaan mukaan. Raha, raha, raha, raha. 

Vierailija
655/8326 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa alapeukuista mitään, mutta ihmettelen kyllä asennettasi. Mitä siinä on outoa, että auttaa kumppaniaan? Jos sinulta sujuu nuo hommat ja häneltä ei, niin tottakai hyvänä ja normaalina, avuliaana ihmisenä autat häntä. Jos häneltä sujuu joku juttu, joka ei

No tämä henkilöhän sanoi "Ja itse en tosiaan edes ole erityisen tekninen tai edes kovin jaksava.", mutta puoliso silti nakittaa hänelle tällaiset asiat.

Onko ok jos vastaavassa tilanteessa miesystävä pyytää aina "jeesiä" siivoamiseen, ruuanlaittoon ja pyykinpesuun, koska kyllähän nainen sukupuolensa ansiosta on sellaisissa vaan niin luontevampi kuin mies. 

Ai ei vai?

Vierailija
656/8326 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtä juttua olen ketjussa ihmetellyt:

Jos jokainen pesee omat pyykkinsä, eikö se ole hirveää tuhlausta? 

Jos esim. itse pesisin vain omat farkkuni ja jotain, mitä voi farkkujen kanssa pestä samassa koneessa, siitä tulisi vajaa koneellinen. Mitä järkeä on jokaisen perheenjäsenen pestä näitä vajaita koneellisia? Sähköä ja vettä pitää säästää. 

Tai onko järkevää pestä yksi aluslakana, yksi pussilakana, tyynyliina ja ehkä pyyhe kerralla, kun voisi täyttää koneen muiden perheenjäsenten vastaavilla pyykeillä. 

Sun logiikalla sinkku ei koskaan pese täysiä koneellisia. En siis ymmärrä sun ihmettelyä; kyllä yksikin ihminen 1-2 viikossa tuottaa koneellisen vaatepyykkiä (miksi farkut piti mainita erikseen, samalla 40-60 asteella kai ne menee kuin muutkin vaatteet?), ja sitäpaitsi yksi petivaatekerta + kylpypyyhe kyllä jo täyttää normaalikokoisen koneellisen. 

Vierailija
657/8326 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa alapeukuista mitään, mutta ihmettelen kyllä asennettasi. Mitä siinä on outoa, että auttaa kumppaniaan? Jos sinulta sujuu nuo hommat ja häneltä ei, niin tottakai hyvänä ja normaalina, avuliaana ihmisenä aut

Aina voi kieltäytyä. Senkun sanoo, että en osaa/pysty/kykene/jaksa/ei huvita. 

Vierailija
658/8326 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Myös toinen teineistä kyseli saunaa, mutta ei hänkään jaksanut käydä laittamassa lämpiämään. Huomenna pitäisi käydä kaupassa hakemassa viikon ruuat, saapa nähdä osaako mies raahata itse itsensä Prismaan.

ap

Onko puusauna vai sähkösauna?

Ilmeisesti sähkösauna jos pitää vain vääntää kytkimestä. Mutta mitä väliä? Ei puusaunan lämmittäminenkään mitään rakettitiedettä ole.

Minä en kertaakaan lapsuudenkodissani lämmittänyt (puu)saunaa. Näin jälkikäteen ajateltuna olisi kyllä ollut kiva jos sekin taito olisi opetettu nuorena, eikä olisi aikuisena tarvinut ihmetellä miksen saa kiuasta syttymään.

Kiuasta on tosiaan hankala saada syttymään, rautaa kun ovat.

Vierailija
659/8326 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkut oli esimerkki. Jos olisin maininnut jonkun muun vaatteen, olisit varmaan kysynyt; miksi kauluspaita, miksi neule jne. Mainitsein farkut siksi, että tuli ensimmäisenä mieleeni, koska itselläni on farkut, joista lähtee vähän väriä, enkä laittaisi samaan koneeseen esim. valkoisen paidan tms. kanssa.

Mutta joo, pese ihan miten haluat. Kunhan kysyin. Typerää se kuitenkin on. 

Vierailija
660/8326 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä lailla olet sairas tai vammainen, kun sinua tarvitsee hoitaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan