Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8327)

Vierailija
681/8327 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Voi ei. Tee niin kuin monet naiset ennen sinua: ota ero. Saat joka toisen viikon lapsivapaata omaa aikaa. Suosittelen!

Tuttavanainen teki näin passaamiseen kyllästyttyään. Sai toki alkuunsa viikon lapsivapaata ja itselleen sitä omaa aikaa. Kiva oli elellä itsekseen omassa asunnossa ilman lapsia joka toinen viikko. Sitten ei enää ollutkaan niin mukavaa kun vanhempi lapsistaan hirttäytyi siinä äitinsä uuden asunnon kellarissa.

Tämä taisi olla syyllistäminen maailmanennätys. Häpeä edes!

Vierailija
682/8327 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luoja, että tälläiset ap:n kaltaiset ihmiset ovat rasittavia. Luulevat olevansa korvaamattomia. Nyt kun muu perhe huolehtii itse enemmän tarpeistaan, ei se kuitenkaan tule riittämään tälle marttyyrille.

Marttyyriluonne tuli kanssa itellä mieleen. Inhottavaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/8327 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, kaikkien pitää osallistua. Kotitalousvähennys on iso. Ota ihmeessä viikkosiivous kotiin.

Vierailija
684/8327 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä,että perheessä tuollaisia lakkoja. En usko, että tilanne tuolla korjaantuu. 

Vierailija
685/8327 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Farkut oli esimerkki. Jos olisin maininnut jonkun muun vaatteen, olisit varmaan kysynyt; miksi kauluspaita, miksi neule jne. Mainitsein farkut siksi, että tuli ensimmäisenä mieleeni, koska itselläni on farkut, joista lähtee vähän väriä, enkä laittaisi samaan koneeseen esim. valkoisen paidan tms. kanssa.

Mutta joo, pese ihan miten haluat. Kunhan kysyin. Typerää se kuitenkin on. 

Vaatteiden peseminen on typerää? Joku muu tässä on typerä. Ne farkut voi pestä muun tumman pyykin kanssa, ja vaalean paidan voi pestä muun vaalean pyykin kanssa. Näinhän varmaan teet useammankin hengen pyykkien kanssa? Lähes kaikilla on nykyään sen verran paljon vaatteita, että niitä riittää useammaksi viikoksi, ts, koneellisen voi kerätä esim. viikon tai kahden ajalta ja sitten pestä täyden koneellisen vaikka siinä olisikin vain yhden ihmisen pyykit.

Sinä teet ihan turhasta

Tässä ei ole kyse enää sinun koneesi vajaudesta, vaan älykkyydessäsi on paha vaje. Unohda koko juttu, kun et ymmärrä!

Vierailija
686/8327 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Toinen teineistä pesee omat pyykkinsä, tarvitsi kyllä alkuun ohjeistusta mutta neuvoin tietysti kun nätisti pyysi. Toinen on vielä löytänyt kaapin perältä vaatetta, mutta pyykkivuori kasvaa. Sama miehellä. Pyykkäävä teini tekee nyt myös ruokaa, mutta vain itselleen ja minulle (tuon ainekset kaupasta ja opetan kun haluaa tehdä jotain mitä ei vielä osaa). Meidän on vain tarvinnut jemmata yhdet tiskatut astiat itsellemme. Toinen teini elää nuudeleilla ja pakastepizzalla, on opetellut hakemaan niitä kaupasta kun kotona olleet oli syöty. Mies käy päivisin lounaalla ja syö illat sipsejä ja karkkia.

Alkaa olla sotkuista. Lievästi sanottuna kireä tunnelma. Saunaa kukaan ei viikonloppuna kysellyt.

ap

Hyvä ap! Lapsettomana sinkkuna täällä heilutan mielikuvituspompomeja ja kannustan projektissa.

Töissä katselen päivittäin asiantuntijatehtävissä työskente

Jep, mulla oli työparina tällainen mies. Työssä oli myös elintarvikkeita ja tietysti niihin liittyvät asiat eli niitä "akkojen hommia" joita tämä mies ei suostunut tekemään. :D vaikka työsopimuksessa selkeästi eroteltu nämä työt.

Oppi lopulta karkaamaan näkymättömiin aina sopivissa ajankohdissa ja keksi täysin toissijaista muka-tekemistä aina kun ilmeni epämieluisa työ. 

Lopulta minä tein 80% kaikista töistä ja "mies" 20% kaikista töistä koska ne on akkojen hommia. 1-2 kertaa viikossa kuorman purku oli kruunun arvoinen saavutus. Niin ei siitä mitään hyötyä ollut kun ei koskaan koko kuormaa purkanut, vaan pelkästään isot tavarat ja painavat kuiva-aineet laittoi hyllyyn. Ja oli silloin MIEHINEN MIES. Eli 10-50% kuormista. Kaikki ikävä pienempi ja yksittäinen silppu, esim maidot, kasvit, lihat jäi mulle tehtäväksi. Ihan pokkana jätti ne pilaantumaan rullakkoon kun "en minä tiedä mihin kylmiöön nää kaikki kuuluu". 

Koitin saada työparin osallistumaan hyvällä ja pahalla, kerroin johtajalle, ei auttanut mikään. Otin lopputilin. En tiedä jatkuuko sama meno edelleen. 

Vierailija
687/8327 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Toinen teineistä pesee omat pyykkinsä, tarvitsi kyllä alkuun ohjeistusta mutta neuvoin tietysti kun nätisti pyysi. Toinen on vielä löytänyt kaapin perältä vaatetta, mutta pyykkivuori kasvaa. Sama miehellä. Pyykkäävä teini tekee nyt myös ruokaa, mutta vain itselleen ja minulle (tuon ainekset kaupasta ja opetan kun haluaa tehdä jotain mitä ei vielä osaa). Meidän on vain tarvinnut jemmata yhdet tiskatut astiat itsellemme. Toinen teini elää nuudeleilla ja pakastepizzalla, on opetellut hakemaan niitä kaupasta kun kotona olleet oli syöty. Mies käy päivisin lounaalla ja syö illat sipsejä ja karkkia.

Alkaa olla sotkuista. Lievästi sanottuna kireä tunnelma. Saunaa kukaan ei viikonloppuna kysellyt.

ap

Hyvä ap! Lapsettomana sinkkuna täällä heilutan mielikuvituspompomeja ja kannustan projektissa.

Töissä katse

Se mies on varmaan jo kuollut nälkään, jos kaikki elintarvikkeisiin koskeminen on akkojen hommia.

Vierailija
688/8327 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

ap

Hyvä ap! Lapsettomana sinkkuna täällä heilutan mielikuvituspompomej

Vastasitkohan mulle, pätkii nää lainaukset. Jos vastasit tuohon missä valitin työparista, niin tämä oli vieläp parisuhteessa. Valitti kumppanistaan joka viikko kuinka akka nalkuttaa ja määkii ihan pikkuasioista. :D ja teki päivien katoamistemppuja kun "ei jaksanut kuunnella sitä".

Ja ne työt, ei oikeasti niitä tehnyt. Katosi kokonaan paikalta tai viivytteli niiden aloitusta toimettomana niin pitkään että asiakkaiden aikarajat alkoivat tulemaan vastaan, jolloin minun ne oli pakko juosta tekemään. Vähän ärsytti kun saatiin samaa palkkaa kummatkin mutta toinen van istuu ja minä juoksen koko vuoron ja voin pitää ruokatuon vasta silloin kun seuraava vuoro tulee ja olen lähdössä pois. Siihen hän todennäköisesti tähtäsi, että minä teen ne kuitenkin joka tapauksessa. Olis varmaan pitänyt olla tekemättä. Tosin asiakkaat olisivat äänestäneet jaloillaan. En tiedä onko tämä ukko enää siellä töissä ja miten työt nykyään siellä järjestetään. Tuollainen ei vaan voi onnistua. 

Vierailija
689/8327 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on naisille voimaannuttavaa, kun päätä nyökytellen voi yläpeukuttaa vihamielisiä miehiin liityyviä kommentteja. Tämä kommentti sitä vastoin saa alapeukkuja. Aikamoisia miesvihaajia...

En minä vihaa miesystävääni, rakastan häntä, mutta en muuta saman katon alle. Se yhteiselo miehen kanssa on jo nähty. Tiedän, että kotitöihin täydellä panostuksella osallistuvia miehiä on, mutta sellaisen löytäminen on perin vaikeaa, ovat harvinaisia poikkeuksia ja toisaalta sellaisen harvinaisuuden löydyttyä ei muita kriteerejä voisi asettaa. Näin ollen omat asunnot on ratkaisu.

Vierailija
690/8327 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on naisille voimaannuttavaa, kun päätä nyökytellen voi yläpeukuttaa vihamielisiä miehiin liityyviä kommentteja. Tämä kommentti sitä vastoin saa alapeukkuja. Aikamoisia miesvihaajia...

Mitään muita miehiä täällä ei vihata kuin kotiorjuuttajia. Kotiorjuuttajat kun avoimesti halveksivat naisiaan: eivät kunnioita heitä pätkän vertaa vaan näkevät naisensa pelkkinä kotityöpalvelijoina.

Täällä on moni nainen, jolla on oikeasti osansa hoitava mies kyllä kertonut, että hyviä miehiä löytyy. Oletko pitänyt silmiä kiinni niiden kommenttien kohdalla?

Jep. Naisia vihaavia sovinistisikoja on ihan ok vihata. 

Vierailija
691/8327 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on naisille voimaannuttavaa, kun päätä nyökytellen voi yläpeukuttaa vihamielisiä miehiin liityyviä kommentteja. Tämä kommentti sitä vastoin saa alapeukkuja. Aikamoisia mies__vihaajia...

Kukaan mitään vihaa, kommenttisi on typerä ja asiaan liittymätön. Vihata en todellakaa jaksa, mutta kaltaisesti vinkujat ottavat pattiin. 

Vierailija
692/8327 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luoja, että tälläiset ap:n kaltaiset ihmiset ovat rasittavia. Luulevat olevansa korvaamattomia. Nyt kun muu perhe huolehtii itse enemmän tarpeistaan, ei se kuitenkaan tule riittämään tälle marttyyrille.

Olet palkaton piika talossa jossa lapsetkin ikänsä puolesta voisivat asua omillaan. Kulutat päivittän vapaa-aikaasi sen edestä että muu perhe voi sitä haluammallaan tavoin viettää. Olen pahoillani että ap antanut jatkua liian kauan ja iloinen että vihdoin kasvatti selkärangan ja sanoo EIn, joka olisi pitänyt niin ukolle kuin lapsillekin sanoa aikaa sitten. Marttyyriydesta kaukana.  

Vierailija
693/8327 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te miehet, jotka vingutte miten siivoaminen kuuluu naisille: kuinka monta kertaa olette nähneet pölyjä pyyhittävän rinnoilla? Tai lattioita mopattavan vaginalla? Kas kummaa kun kotitöihin tarvitaan vaginan sijaan toimivat kädet ja jalat. Suurimmalta osalta maailman miehistäkin löytyy moiset.

Tätä ketjua voitaisiin hyvin käyttää kouluissa opettamaan syy-seuraussuhteista: jos ei suostu kohtelemaan kumppaniaan yhdenvertaisena vaan kokee pippelin oikeuttamaan toisen kotiorjuttaamiseen, sitä päätyy vain yksinäisenä keskustelupalstalle ulisemaan, miten kaikki naiset ovat itsekkäitä rahan perässä juoksevia haaskoja.

Niimmutku salaojat, auton huolto ja renkaiden vaihto.

Joo ne salaojat!! Meillä ei o autoo, eikä naapurin renkaisiin saa koskea, mut mies kaivelee salaa ojia ihan kaikki vapaa-ajat. Ihan koko ajan. Täytyy häntä sit vähän passata😅

Vierailija
694/8327 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ylistetään ja kannustetaan huonoa äitiä ja aviopuolisot.surullista,vielä 30n vuotta site oli ihan normia että nainen hoisi kodin ,nyt tämä voimaantuminen on tullut tähän pisteeseen että siitä perheen hoidosta tullut negatiivinen asia.karkkia ja sipsiä kyllä keritään vetää kun katsotaan Netflixistä lempi paska sarjaa.onneksi itsellä ulkomaalainen vaimo jolle kunnia asia hoitaa kotia ja minua.

V. -89 olimme häämatkalla interreilaten. Olin 24v. ja opiskelin silloin. Tapasimme pitkin Eurooppaa suunnilleen saman ikäisiä ihmisiä. Näitä keskusteluita oli monia, mutta eräskin saksalainen nuori nainen ihmetteli, miksi menin naimisiin, kun kerran opiskelen. Kun se opiskelu menee sit hukkaan. Hän oli todella ihmeissään, kun kuuli, että Suomessa kaikki tekee töitä, naimisis

Siellä on kuulemma uudestaan alkanut tämä kotiäitikulttuuri kukoistaa. Keskiluokalla ri ole tarpeeksi rahaa palkata apuja kotiin. Ja lasten koulut vievät aikaa ja vaivaa, niin vaimot ovat kotona. Sitten pieksevät ihan itse itsejään, kun pelkäävät miehen jättävän. Eronneena jäävät tyhjän päälle ja menettävät myös lasten huoltajuuden, koska eivät tienaa. On kuulemma ihan hysteerisyä, mitä temppuja joutuvat tekemään, putääkseen itsensä timmina ja houkuttavana. 

Tästä kirjoitti joku suomalainen toimittaja, jok asui siellä vuosia.

Vierailija
695/8327 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä ole yleistä miesvih*a. Ei sitä sellaiseksi lasketa, jos kyse on laiskoista miehistä, tai alistavista. Oma ukko juuri imuroi. Miksi häntä, tai hänen kaltaisiaan vih*isin??

Vierailija
696/8327 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllä kaikenlainen uhriutuminen on inhottavaa!! Turpa tukkoon ja passaamaan vaan!

Vierailija
697/8327 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hä? Marttyyri on se, joka vaan jatkaa sitä toimintaansa, ja murjottaa. Ap sentään teki selkeän eleen tilanteen muuttamiseksi. 

Vierailija
698/8327 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä,että perheessä tuollaisia lakkoja. En usko, että tilanne tuolla korjaantuu. 

Mikä olisi sinun ratkaisu? Jos puhe ei auta.

Vierailija
699/8327 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä vihaa miesystävääni, rakastan häntä, mutta en muuta saman katon alle. Se yhteiselo miehen kanssa on jo nähty. Tiedän, että kotitöihin täydellä panostuksella osallistuvia miehiä on, mutta sellaisen löytäminen on perin vaikeaa, ovat harvinaisia poikkeuksia ja toisaalta sellaisen harvinaisuuden löydyttyä ei muita kriteerejä voisi asettaa. Näin ollen omat asunnot on ratkaisu.

Tämähän se on ongelma. Ne hyvät miehet on lähes poikkeuksetta varattuja. Sitten jos lähtee kokeilemaan yhteisasumista, niin äkkiä se rakkaus muuttuu katkeruudeksi, jos mies ei tee osaansa. En mä ainakaan viitsi edes ottaa sitä riskiä.

Oon havainnut sellaisenkin ilmiön, että osa kotitöihin paneutuvista miehistä on sitten hirveitä nipottaja. Isäni on tästä oiva esimerkki. Jos me lapset siivottiin kotona, niin aina kauhea kysely, imuroitteko sieltä ja täältä ja tuolta ja teittekö sen ja sen. Ikinä mikään tekemämme ei ollut tarpeeksi tai oikein tehty. Kiitokseksi tuli vain huokailua, vaikka ei kai me kiitosta odotettu, mutta että jos isä olisi kerrankin ollut edes iloinen.

Vierailija
700/8327 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän se on ongelma. Ne hyvät miehet on lähes poikkeuksetta varattuja. Sitten jos lähtee kokeilemaan yhteisasumista, niin äkkiä se rakkaus muuttuu katkeruudeksi, jos mies ei tee osaansa. En mä ai

Ongelma on siinä että naisille ei kelpaa eikä naiset edes huomaa miehen tekemistä jos mies ei tee täsmällisesti niin kuin nainen on aina tehnyt kun onhan joka naisen mielestä se ainoa oikea tapa tehdä kotitöitä se mihin nainen itse on tottunut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi