Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8329)
Vierailija kirjoitti:
Eli jos mies käyttää aivojaan koko päivän töissä ja nainen kuormittuu vain fyysisesti (usein fyysiseen kuormitukseen töissä liittuu myös henkinen kuormitus), niin se miehen väsy on niin paljon valtavampi, että hänen ei tarvitse tehdä omaa osuuttaan kotitöistä? Mutta naisen täytyy jaksaa paahtaa vielä kaikki kotityöt, että mies saa palautua.
Juuri näin. Paitsi jos nainen käyttää aivojaan ja mies kuormittuu fyysisesti, mies on työstä uupunut ja oikeutettu makaamaan sohvalla.
Eli miehen ei missään kohtaa tarvitse jaksaa tehdä muuta kuin palkkatyönsä, lopun aikaa voi raapia muniaan sohvalla, koska miehelle kaikki muu on ylivertaisen raskasta naiseen verrattuna.
Mies: "Kotityöt on kevyitä, laiska nainen jos ei pysty tekemään niitä."
Mies: "Ai minäkö tekisin kotitöitä? Mutta minähän rakensin 15 vuotta sitten talon, työpäiväkin vähän väsyttää ja täytyy kaikki illat kilpailuttaa sähkösopimuksia. Nyt ei millään jaksa."
Vierailija kirjoitti:
"jos mies ei töiltään koskaan ehdi käydä kotona, miksi helvetissä se hankkii perheen ja rakentaa sitä taloa vuosikausia silmät nurin päässä? Hulluko se on?"
Ei, vaan kun teistä naisista ei siihen ole. No, yksi satutäti kertoi rakentaneensa jotain leikkimajoja.
Ootte te miehet sitten vekkuleita. Ensin kauhea parku, kun naiset ei ymmärrä kun mies rakentaa talon niin se on miehen työ! Eikä sillon siihen sotketa jotain pikkumaisia kotitöitä. Mutta kun nainen rakentaa, on se vaan leikkimaja. Sillä ei ole mitään tekemistä miehen rakentaman talon kanssa. Se kun on talojen talo? Ugh!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sitten talon rakentaminenkin ole osa arkea ja hoidetaan elämisen sivussa? Sinänsä ei tietenkään yllätä, että jälleen kerran nainen on se huonompi osapuoli. Vaikka nainen mahdollistaa se
Mitä mä just luin? Ei todellakaan ole osa arkea!? Se on julmetun iso PROJEKTI arjen päälle, ei osa sitä.
Sanot että "nainen mahdollistaa" :D Kevyttä taas jalustalle nostoa... Mitä se nainen mahdollistaa? Että mies "saa" rakentaa yhteistä taloa väsyneenä yömyöhään? "Minä naisena mahdollistan että sinä mies saat rakentaa meille yhteisen kodin"
Naisen armosta tämäkin asia on mahdollistettu, tulipahan sekin selväksi :D
Voi luoja, olet aika syvässä päässä feminismin kanssa.
Toki se mies voi rakentaa talon ilman naisen mitään panostusta. Jos perheessä on vaikka kaksi taaperoa, eikä vaimo osallistu mi
Nyyh 😪
Kokemuksesi on surullinen, tuliko ero? Surkee mies kun ei hoitanut lapsia samalla.
Vierailija kirjoitti:
Näissä miesvihamielisissä tarinoissa jätetään aina mainitsematta hyvin oleellsia asioita, kuten se, missä suhteessa talouden kulut jakautuvat miehen ja naisen välillä, sekä se, millaista työtä kumpikin tekevät. Olisi mielenkiintoista tietää mitä aloituksen mies tekee työkseen, koska naislauma on kuulemma niiiiiiiiiiiiiin poikki kevyen toimistotyön jälkeen, ettei millään jaksaisi (viitsisi) tehdä kotona yhtään mitään, vaan miehen pitäisi tehdä kaikki kotityöt. Jos mies siis tekee hiemankin raskaampaa työtä, kuin 99% palstan naisista, on mies kaiken järjen mukaan ihan oikeutettu köllöttelemään soffalla, kunnes on palautunut työn rasistuksista.
Nyyh 😪
Kokemuksesi on surullinen, tuliko ero? Surkee vaimo kun ei maksanut ihan kaikkia talouden kuluja yksin eikä hoitanut lapsia ja kaikkia kotitöitä palkkatyönsä lisäksi.
Kerrassaan epäonnistuneita parinvalintoja.
Katkeria ihmisiä valittamassa omia vääriä valintojaan.
Olkoon sitten vääriä valintoja, mutta niitä ovat tehneet näiden miesten äidit ja isät: he eivät ole opettaneet poikiaan tekemään kotitöitä, ja mies itse valinnut vääriin päättäessään parisuhteeseen päästyään, että kotityöt jäävät naisille.
En yhtään ihmettele miten niin monessa parisuhteessa ei ole vällyjen välissä vipinää, kun naisia yksinkertaisesti vtuttaa tehdä yksin kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
Oma äitini just samanlainen kuin tuo ap. Koko ajan olisi pitänyt kehua ja kiitellä kaikesta mitä se tekee vaikka safka mitä laittoi kelvotonta, tiskattuaan oli jokaisessa mukissa ja lasissa reunukset ja kerran kännissä pilasi pyykissä suurimman osan vaatteistamme.
Vanhemmiten kun isä kuollut eikä kukaan meistä lapsista viitsinyt nähdä naamaansa soitteli ja ruikutti yksinäisyyttään.
Olettepa itsekeskeisiä ja kiittämättömiä lapsia.
:( Joo, aika ikävä asenne heillä.
Ja teille lapsille..teidän äiti sentään on vielä jäljellä, mutta ei näemmä merkitystä tai ollut merkitystä, kun kirjoitit soitteli, eli lakkasi soittelemasta vai onko hänestäkin aika jo jättänyt yksinäisyyteen?
Otitteko osaa kotitöihin? esim. hoitaneet perästä ne reunukset ja vuorostanne tehneet myös ruokaa tai yhdessä..?
Pakko jtn muutakin olla taustalla, kun noin nihkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Eli jos mies käyttää aivojaan koko päivän töissä ja nainen kuormittuu vain fyysisesti (usein fyysiseen kuormitukseen töissä liittuu myös henkinen kuormitus), niin se miehen väsy on niin paljon valtavampi, että hänen ei tarvitse tehdä omaa osuuttaan kotitöistä? Mutta naisen täytyy jaksaa paahtaa vielä kaikki kotityöt, että mies saa palautua.
Aivot käyttävät ihmisellä kaikkein eniten energiaa, mutta ettehän te naiset siitä voi tietää mitään, kun aivonne ovat kooltaankin paljon pienemmät.
Vierailija kirjoitti:
Olkoon sitten vääriä valintoja, mutta niitä ovat tehneet näiden miesten äidit ja isät: he eivät ole opettaneet poikiaan tekemään kotitöitä, ja mies itse valinnut vääriin päättäessään parisuhteeseen päästyään, että kotityöt jäävät naisille.
En yhtään ihmettele miten niin monessa parisuhteessa ei ole vällyjen välissä vipinää, kun naisia yksinkertaisesti vtuttaa tehdä yksin kaikki.
Kun tutkittiin sinkkujen koteja, niin sinkkumiehet olivat huomattavasti siistimpiä, eli pitivät asuntonsa siisteinä, kun taas sinkkunaisilla oli yleensä sotkuista. Tuosta seuraa se, että naisia ei napostele siisteys senkään jälkeen kun mies löytyy ja siksi syntyi tämäkin laiskojen mammojen länkytysketju.
Hyvä esimerkki miesten ja naisten eroista:
Yleensä homomiehet ovat hyvin tyylitietoisia, pukeutuvat hyvin ja ovat muutenkin huoliteltuja. Lesbot taas näyttävät pyrkivän siihen, että nåyttäisivät mahdollisimman vsstenmielisiltä sekä vaatetukselta, että muutenkin lookiltaan. Mieleen tulee n. 60v rekkakuski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivot käyttävät ihmisellä kaikkein eniten energiaa, mutta ettehän te naiset siitä voi tietää mitään, kun aivonne ovat kooltaankin paljon pienemmät.
Aikamoista naisvihaa sieltä sitten. Onko ihme, että teille vastataan täällä aika kärkkäästi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tutkittiin sinkkujen koteja, niin sinkkumiehet olivat huomattavasti siistimpiä, eli pitivät asuntonsa siisteinä, kun taas sinkkunaisilla oli yleensä sotkuista. Tuosta seuraa se, että naisia ei napostele siisteys senkään jälkeen kun mies löytyy ja siksi syntyi tämäkin laiskojen mammojen länkytysketju.
Yleensä homomiehet ovat hyvin tyylitietoisia, pukeutuvat hyvin ja ovat muutenkin huoliteltuj
Linkki tutkimukseen kiitos! Muuten se on vaan legendaarinen palstalaisen kaveri, joka oli töissä isännöitsijätpimistossa ja joka sanoi, että sinkkunaisilla nähty sotkuisia koteja.
Sinkuilla ihan sama, kuin huiskin haiskin asiat on. Pointti on parisuhde ja lapset. Silloin sillä on merkitystä, kuka tekee ja kuinka paljon. Ei ketään kiinnosta se, miten kukin on elänyt yksin nuoruudessaan. Se, jos sinkkumies on ollut joskus yksinään siisti, ei ole vapaudu kotitöistä-kortti perheellisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä homomiehet ovat hyvin tyylitietoisia, pukeutuvat hyvin ja ovat muutenkin huoliteltuj
Miksi te heteromiehet ette ole tyylitietoisia ja itsestänne ja kodistanne huoltapitäviä, kun kerran homoveljennekin ovat sellaisia.
Mun lepakkoystävät ovat monet sellaisia ulkoisesti, ettette ikinä ulkonäöstä arvaisi. Aikamoista stereotyyppistä ajattelua, lisäks absurdissa yhteydessä. Et lepakoiden ulkoinen habitus todistaa, että palstanaiset ovat...sotkuisia? Vai mitä? Oletko itse stereotyyppinen homomies? Mitä se todistaa miehistä yleisesti?
Onpas sekavaa settiä sieltä.
"Linkki tutkimukseen kiitos! Muuten se on vaan legendaarinen palstalaisen kaveri, joka oli töissä isännöitsijätpimistossa ja joka sanoi, että sinkkunaisilla nähty sotkuisia koteja.
Sinkuilla ihan sama, kuin huiskin haiskin asiat on. Pointti on parisuhde ja lapset. Silloin sillä on merkitystä, kuka tekee ja kuinka paljon. Ei ketään kiinnosta se, miten kukin on elänyt yksin nuoruudessaan. Se, jos sinkkumies on ollut joskus yksinään siisti, ei ole vapaudu kotitöistä-kortti perheellisenä."
Minäkin muistan jonkun artikkelin että asiaa ois tutkittukkin. Oon ittekkin nainen ja myönnän et en mikää siivoushullu kyllä oo.
"Sinkuilla ihan sama, kuin huiskin haiskin asiat on. Pointti on parisuhde ja lapset. Silloin sillä on merkitystä, kuka tekee ja kuinka paljon. Ei ketään kiinnosta se, miten kukin on elänyt yksin nuoruudessaan. Se, jos sinkkumies on ollut joskus yksinään siisti, ei ole vapaudu kotitöistä-kortti perheellisenä."
Naurahdin ääneen. Eli kun äiti ei ole poikaansa opettanut tekemään kotitöitä, niin se on myös parisuhteessa sohvalla muniaan raavisteleva tursake. Jos taas äiti ei ole tytärtään opettanut tekemään kotitöitä, niin kyllä se sottapytty sitten muuttuu siistiksi. Sallikaa mun nauraa. :)
On muuten muutama sutina päättynyt aika lyhyeen, kun mulle on paljastunut miten nainen pitää kodistaan huolta.
Olen suhteellisen siisti mies. Pidän paikat puhtaana ja tavarat järjestyksessä. Oon törmännyt sellaiseen että tosi monella naisella koti on aika heikossa kunnossa. Vaatteita lattialla kasassa, kaapit täynnä tavaraa, kylpyhuoneessa hiuksia ja hammastahnaa siellä täällä, lavuaari täynnä pilaantunutta ruokaa, likaset tiskit pöydällä....
Menee halut naista kohtaan heti kun näkee millaisessa läävässä asuu. Jos oma asuintila on likainen niin on siellä asuvakin... jos ei mene yllätyskäynnille niin kämppä on usein siisti. Hetken tapailun jälkeen sikolättielintavat tulee esille.
Onko tämä joku meidän sukupolven tapa? Ennen naiset elivät siististi ja miehillä oli kalsarit ja sukat lattialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tais olla se sama tutkimus, jossa kerrottiin sinkkumiesten kämppien siisteyden selittyvän sillä, että äiti kävi siellä siivoamassa. Sinkkumiehet myös kävivät äitimuorin luona syömässä ja veivät hänelle pyykkinsäkin pestäväksi. Tuosta seuraa se, että mies sitten parisuhteessa kuvittelee edelleen olevansa mamman täysihoidossa, ja siksi jatkuu jatkumistaan tämäkin laiskojen miesvauvojen länkytys muuten ihan asiallisessa ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivot käyttävät ihmisellä kaikkein eniten energiaa
Tuostako siis johtuu, että suomalaisissa miehissä on niin paljon enemmän ylipainoisia kuin naisissa? Kaikki mässätty energia varastoituu viskeraaliseksi rasvaksi vatsaonteloon, kun hapertuneet aivot eivät sitä käytä? 🤔