Onko mitenkään mahdollista satakiloiselle, että paino putoaa tällaisella ruoalla ja liikkumisella? Vai meneekö metsään.
Tiedän, ettei suositukset vihanneksista täyty mutta nyt puhutaan painon pudotuksesta. Ei kiinnitetä huomiota muihin seikkoihin.
Arkeni on työtä täynnä, joten syön välillä niin, että heitän vain uuniin jotain jos en ehdi ruokaa tekemään.
Aloitetaan vaikka kolmen päivän takaisesta liikunnasta ja ruoasta mitä olen syönyt.
Eli kolmen päivän aika olen pyöräillyt yhteensä 36 km sekä askelia tullut yhteensä 20 000.
Kolmen päivän syömiset;
Päivä 1: jauhelihaa, kesäkurpitsaa, tomaattia, kurkkua, jossa mukana raejuustoa. Yksi eväsrasiallinen..
- illalla 2 perunaa, 3 pekoninsiivua ja kermaviiliä pari rkl päälle.
- sämpylä ilman voita mutta välissä yksi sulatejuustoviipale
Päivä 2.
- jauhelihaa, kesäkurpitsaa, tomaattia ja kurkkua, jossa raejuustoa seassa. Yksi eväsrasiallinen.
- yksi makkara
- illalla 5 nakkia ja 100 g leipäjuustoa, chilimajoa päälle.
Päivä 3.
- vaaleaa kalaa tomaattikastikkeessa, salaattia, perus pakaste vihanneksia. Pieni annos.
- kanaa, kesäkurpitsaa, sieniä ja parmesania päällä, vähän chilimajoneesia myös.
Siinä. Ehkä juon pari light lonkeroa illalla kun haluan rentoutua.
Jos tämä jatkuu, onko todennäköisempää, että paino tippuu vai, että se pysyy ennallaan?
Kommentit (116)
vaikea sanoa kun ei tiedä mikä sinulle on "pieni annos" tai "vähän". lihava ihminen tunnetusti aliarvioi rankasti omia syömisiään tai vähättelee niitä. helpompaa on kertoa ihan vain määrät grammoissa, niin voi tehdä ihan oikeita laskelmiakin siitä onko ruokavalio rakentava ja järkevä painonpudotusta ajatellen.
illalla 5 nakkia ja 100 g leipäjuustoa, chilimajoa päälle.
Jo tässä on helposti 1000kcal. Ei ole mitään pieniä iltapaloja...
Kun ei tiedä sun annoskokoa niin on täysin mahdotonta sanoa miten käy..
En tiedä. Sen kuitenkin tiedän että valtaosa ihmisistä epäonnistuu painonpudotuksessa kun käy oikeasti ilmi joko ravintoterapeutin tai lääkärin kautta, miten pieni se sallittu kalorimäärä päivässä oikeasti on jotta sitä ylimääräistä rasvaa alkaa palaa pois.
Esim. siskoni ajatteli että voi laihtua kun vähän liikkuu ja syö sen perus 2000kcal päivässä. Totuus oli se että hänen olisi sillä pituudella ja painolla täytynyt syödä 1200-1300kcal per päivä jotta saa edes vuodessa mitään näkyviä muutoksia aikaan. Ei riittänyt itsekuri ja hän on vain saanut entistä enemmän painoa.
Tuo määrä kun täyttyy jo sillä että syö pari hyvinkin kevyttä kotiruoka-ateriaa, ilman mitään herkkuja, suklaita tai sipsejä joita moni vielä mättää kotiruokien päälle.
Itse laskin että minulla menee jo aamiaisleivissä levitteineen ja juustoineen joku 800kcal aamulla. Siihen jos vielä päälle kananmuna tai puuroa niin 1000kcal. Siihen päälle ei saisi syödä seuraavaan 24 tuntiin kuin n. 300kcal (eli noin yhden suklaapatukan verran energiaa) jotta minun pituudella laihtuisi.
Se on oikeasti hermoja raastavaa ja todella vaikeaa laihtua. Homma ei sovellu kaikille ja näkyy lihavuusepidemiana länsimaissa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo onkin isoin annos minkä olen syönyt.
Muuten oikeasti annoksella noin 100 g lihaa/kalaa. Kasviksia se puoli lautasellista.
Kermaviiliä tai majoneesia on juuri ollut se Max pari rkl.
Olen siis syönyt oikeasti normaalia vähemmän.
Ap
Itse en ainakaan pystynyt laihtumaan pelkällä ruokavalion nipistämisellä koska alkoi kiristää vannetta liikaa. Kompensoin sitten esim. sen puolikkaan suklaalevyn kahden tunnin kävelyllä ja olin muutoin miinuskaloreilla.
Punitse ja laske kaikki mitä syöt 2 viikon ajan. Sitten tiedät, muuten kaikki on pelkkää mutua.
Lonkero yksistään riittää sotkeen sun aineenvaihdunnan niin että jojoilua kummempaa on turha odottaa.
Se ei myöskään rentouta vaan päinvastoin nostaa kortisolitasoja.
Minkä kokoinen sun eväsrasia on? 🤔
Itselläni ainakin monta eri kokoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten oikeasti annoksella noin 100 g lihaa/kalaa. Kasviksia se puoli lautasellista.
Olen siis syönyt oikeasti normaalia vähemmän.Ap
Mutta siinä on aika iso ero onko sinulla pari rkl majoneesia vai kermaviiliä. Majoneesissa on tuplasti enemmän kaloreita kuin kermaviilissä kun puhutaan ihan normaalirasvaisista tuotteista.
Syksyllä teippaa tyynyjä omenapuun runkoon ja tömäyttele nyrkeillä tyynyjä niin että tumahtelee.
Sitten väistelet omenoita ja elät pelkästään omenoiden varassa syksyn.
Muista tumautella niin että tuntuu ja tulee hiki.
Niin minäkin teen syksyisin. Naapurit katsoo, mutta ei sano mitään. Ne pelkää.
sotataitoja takapihalla kirjoitti:
Syksyllä teippaa tyynyjä omenapuun runkoon ja tömäyttele nyrkeillä tyynyjä niin että tumahtelee.
Sitten väistelet omenoita ja elät pelkästään omenoiden varassa syksyn.
Muista tumautella niin että tuntuu ja tulee hiki.
Niin minäkin teen syksyisin. Naapurit katsoo, mutta ei sano mitään. Ne pelkää.
Ne nauraa. :'D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen siis syönyt oikeasti normaalia vähemmän.Ap
Finelin mukaan yksi ruokalusikallinen majoneesia sisältää 112 kcal. Kannattaa vaihtaa tuollaiset turhanpäiväiset kalorit kevyempiin tuotteisiin tai mieluiten opetella elämään ilman.
Unohda hetkeksi laihduttaminen. Keskity niihin juurisyihin mitkä alunperin ajoi painon nousuun. Mikäli kyseessä on lääkitys ruokavalion päivitys onnistuu suht helposti. Jokin muu syy vaatii tarkempaa tarkastelua. Ruokapäiväkirjan ohella ala kirjaamaan syötyjen ruokien perään suru/ilohymiö. Laita sulkuihin syönnin aikana koetut tunteet. Pidä noin 2 kuukauden ajan kirjaa koetuista syömistuntemuksia. Pystyt paremmin vertailemaan kahdelta eri kuukaudelta saatuja tuloksia. Seurannan jälkeen laihdutus lähtee liikenteeseen ihan uudesta valosta.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Sen kuitenkin tiedän että valtaosa ihmisistä epäonnistuu painonpudotuksessa kun käy oikeasti ilmi joko ravintoterapeutin tai lääkärin kautta, miten pieni se sallittu kalorimäärä päivässä oikeasti on jotta sitä ylimääräistä rasvaa alkaa palaa pois.
Esim. siskoni ajatteli että voi laihtua kun vähän liikkuu ja syö sen perus 2000kcal päivässä. Totuus oli se että hänen olisi sillä pituudella ja painolla täytynyt syödä 1200-1300kcal per päivä jotta saa edes vuodessa mitään näkyviä muutoksia aikaan. Ei riittänyt itsekuri ja hän on vain saanut entistä enemmän painoa.
Tuo määrä kun täyttyy jo sillä että syö pari hyvinkin kevyttä kotiruoka-ateriaa, ilman mitään herkkuja, suklaita tai sipsejä joita moni vielä mättää kotiruokien päälle.
Itse laskin että minulla menee jo aamiaisleivissä levitteineen ja juustoineen joku 800kcal aamulla. Siihen jos vielä päälle kananmuna tai puuroa niin 1000kcal. Siihen päälle ei saisi syödä seuraavaan 24 tuntiin kuin n. 300kcal (eli noin yhden suklaapatukan verran energiaa) jotta minun pituudella laihtuisi.
Se on oikeasti hermoja raastavaa ja todella vaikeaa laihtua. Homma ei sovellu kaikille ja näkyy lihavuusepidemiana länsimaissa.
Mitä ihmettä sä laitat leipien päälle? Kuinka montaa leipää syöt?
Ihan oikeasti helpoin tapa laihtua, on syödä muutamia kuukausia pelkkiä kaupan valmisruokia, joissa on kalorit merkittynä pakkaukseen. Niissä on ravintoarvotkin usein ihan kohdallaan, vaikka kohta joku tulee tänne ulisemaankin kotiruoan puolesta.
Valmisruokien lisäksi voit syödä kasviksia niin paljon kuin sielu sietää, kunhan et lisää niihin mitään kastikkeita, voita tai edes mitään "terveellisiä" öljyjä.
Katsot jostain laskurista mikä on sinulle sopiva kalorivaje per päivä, jotta laihdut. Kirjaat orjallisesti ylös kaikki mitä syöt. Tämä on tylsää ja vie aikaa, mutta toimii.
Jos olet yhtään Dr. Now:tä katsonut, niin huomaat että tuollaisella mutulla kuten "vähän chilimajoneesia", "kermaviiliä pari rkl" ei pääse puusta pidemmälle.
Opettele niiden ruokien ravintoarvot, laske oma peruskulutuksesi (kcal) per päivä, ja syö sen alle. Karua se on sanoa, mutta keskitysleireillä ei ollut ylipainoisia vankeja.
Olin itse 125kg ja pääsin 85kg kun söin pari vuotta kurinalaisesti 500kcal alle päiväkulutukseni. Lihavuusleikkaukseen en olisi päässyt.