Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8334)

Vierailija
5461/8334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koti on yhteinen, silloin kaikille asukkaille kuuluu kodin ylläpito asuttavana.

Ei nyt tietenkään voi yksi ihminen vastata 2-4 hengen taloudessa yksin siivoamisesta.

Aivan hyvin voi yksi ihminen vastata. Hommaa helpottaa todella paljon se, ettei elä kuin siat vatukossa.

Silloin yksi ihminen voi vastata yksin perheen elatuksesta. Hommaa helpottaa todella paljon, että tienaa tarpeeksi.

Voi tietysti jos itse haluaa, mutta ei siihen pidä ryhtyä jos toinen yrittää pakottaa. Eikä nykyisin niitä kotitöitä niin paljoa ole, että niistä kannattaisi haloota nostaa. Eri asia oli ennenvanhaan ja minä tein nuorena monena kesänä mummolassa takuulla enemmän kotitöitä yhdessä päivässä, kuin muutama mamma nykyisin viikossa. Siihen aikaan astiat tiskattiin käsin, talousvesi haettiin kaivosta, ei ollut pölynimureita, vaan lattiat lakaistiin, sekä luututtiin ja huoneet olivat isoja. Lisäksi puuhellaa, leivinuunia ja niihin halonhakkuuta, niin aletaan puhua oikeista kotitöistä. Pyykikonekin oli pulsaattori ja joskus pestiin ihan käsin pyykilaudalla.

Nykyään jengi asuu jossain 30 neliön kaksiossa ja tulee maailmanloppu, jos sitä aivan valtavaa kotityömäärää ei jaeta just tasan puoliksi ukon kanssa. Astianpesukoneet, pyykikoneet ja robotti-imurit löytyy useammilta, niin kyllä se aika helppoa hommaa nykyisin on.

Vierailija
5462/8334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt tietenkään voi yksi ihminen vastata 2-4 hengen taloudessa yksin siivoamisesta.

Aivan hyvin voi yksi ihminen vastata. Hommaa helpottaa todella paljon se, ettei elä kuin siat vatukossa.

Silloin yksi ihminen voi vastata yksin perheen elatuksesta. Hommaa helpottaa todella paljon, että tienaa tarpeeksi.

Voi tietysti jos itse haluaa, mutta ei siihen pidä ryhtyä jos toinen yrittää pakottaa. Eikä nykyisin niitä kotitöitä niin paljoa ole, että niistä kannattaisi haloota nostaa. Eri asia oli ennenvanhaan ja minä tein nuorena monena kesänä mummolassa takuulla enemmän kotitöitä yhdessä päivässä, kuin muutama mamma 

nykyisin viikossa. Siihen aikaan astiat tiskattiin käsin, talousvesi haettiin kaivosta, ei ollut pölynimureita, vaan lattiat lakaistiin, sekä luututtiin ja huoneet olivat isoja. Lisäksi puuhellaa, leivinuunia ja niihin halonhakkuuta, niin aletaan puhua oikeista kotitöistä. Pyykikonekin oli pulsaattori ja joskus pestiin ihan käsin pyykilaudalla.

Nykyään jengi asuu jossain 30 neliön kaksiossa ja tulee maailmanloppu, jos sitä aivan valtavaa kotityömäärää ei jaeta just tasan puoliksi ukon kanssa. Astianpesukoneet, pyykikoneet ja robotti-imurit löytyy useammilta, niin kyllä se aika helppoa hommaa nykyisin on.

Ajatella. Ja silti nuo mitättömät pikkuhommat ovat aivan ylivoimaisen vaikeita ja raskaita monille miehille. Uskomatonta velliperseporukkaa ovat nykymiehet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5463/8334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tietysti jos itse haluaa, mutta ei siihen pidä ryhtyä jos toinen yrittää pakottaa. Eikä nykyisin niitä kotitöitä niin paljoa ole, että niistä kannattaisi haloota nostaa. Eri asia oli ennenvanhaan ja minä tein nuorena monena kesänä mummolassa takuulla enemmän kotitöitä yhdessä päivässä, kuin muutama mamma

Siinä 30 neliön kaksiossa on kulut paljon pienemmät mitä isossa maatalossa, joten yksi ihminen pystyy kyllä helposti maksamaan kaikki kulut. Ja ainahan pari voi ostaa maalta puulämmitteisen omakotitalon, jossa on paljon niitä miestentöitä. Sitten voi kulutkin laittaa puoliksi kaikkien kotitöiden lisäksi.

Vierailija
5464/8334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä tällainen perinteisenpuoleinenkin nainen antaisi äkkilähdön ukolle, josta ei ole mitään hyötyä kotona. Molemmat kun käydään töissä.

Vierailija
5465/8334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ajatella. Ja silti nuo mitättömät pikkuhommat ovat aivan ylivoimaisen vaikeita ja raskaita monille miehille. Uskomatonta velliperseporukkaa ovat nykymiehet."

Monilla, ellei jopa enemmistöllä naisista oma taso rajoittaa millaisen miehen sattuu saamaan. Asian kanssa on vaan opittava elämään.

Vierailija
5466/8334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kieltämättä tällainen perinteisenpuoleinenkin nainen antaisi äkkilähdön ukolle, josta ei ole mitään hyötyä kotona. Molemmat kun käydään töissä."

Teillä on omituinen käsitys parisuhteesta, kun ainoat hyödyt miehissä ovat, että maksavat vähintään puolet kuluista, mieluummin kaikki ja että tekee vähintään puolet kotitöistä, mieluummin kaikki. Ei ihmekään, jos eroatte ja ennen sitä ukko alkaa ravaamaan vieraissa..

Vierailija
5467/8334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kieltämättä tällainen perinteisenpuoleinenkin nainen antaisi äkkilähdön ukolle, josta ei ole mitään hyötyä kotona. Molemmat kun käydään töissä."

Teillä on omituinen käsitys parisuhteesta, kun ainoat hyödyt miehissä ovat, että maksavat vähintään puolet kuluista, mieluummin kaikki ja että tekee vähintään puolet kotitöistä, mieluummin kaikki. Ei ihmekään, jos eroatte ja ennen sitä ukko alkaa ravaamaan vieraissa..

Höpsis. Mulla on kauan ollut tyytyväinen ukko, helppohan se on tyytyväisenä pitää, ja päinvastoin. Puolet riittää. Niitä passaajia varmaan saa jostain, Aasiasta?

Vierailija
5468/8334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hän sanoi, ettei kirjoituksistasi välity kunnioitus vaimoasi kohtaan. Olen samaa mieltä. Toivon kuitenkin olevani väärässä. Toivon, että vaimosi kokee olevansa arvostettu kokonaisena persoonana, eikä vain iloisesti pyllyä pyörittävänä kodinhoitajana. 

Meillä koti on aina perussiisti, eikä kirjoitustesi arvostelu kerro mitään meidän muiden kodeista.

Eri"

Minulle on aivan sama mitä teille pösilöille välittyy, kun te vääristelette kaiken joka tapauksessa. :D

Tuskin teillä, jotka eniten olette tässä ketjussa mölisseet, on koti siinä kunnossa että joku voisi tulla yllätysvierailulle. Sellaiset naiset, jotka OIKEASTI pitävät huushollin hyvässä järjestyksessä, eivät istu palstoilla aamusta iltaan aukomassa päätään miehille.

Teidän olisi hyvä ystävystyä aasialaisten naisten kanssa ja otta

Kuka istuu aamusta iltaan? Itse istun aamukahvilla ja toisen kerran iltaruokaa laittaessa.... joku toinen päivystää päivällä :D mistä päättelet että täällä kukaan istuisi aamusta iltaan? 

Ja minäkin olen eri,  jolle vastasit.

Vierailija
5469/8334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ajatella. Ja silti nuo mitättömät pikkuhommat ovat aivan ylivoimaisen vaikeita ja raskaita monille miehille. Uskomatonta velliperseporukkaa ovat nykymiehet."

Tuolla asenteella joudut jatkossakin siivoamaan kaikki sotkusi ilman miehen apua.

Vierailija
5470/8334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuka istuu aamusta iltaan? Itse istun aamukahvilla ja toisen kerran iltaruokaa laittaessa.... joku toinen päivystää päivällä :D mistä päättelet että täällä kukaan istuisi aamusta iltaan? 

Ja minäkin olen eri, jolle vastasit."

Ilmeisesti täällä vain miehet istuvat aamusta iltaan vaikka kävisivät töissä ja mammoilla on jotku botit pitämässä huolen, että ilkeää ja miesvihamielistä kommenttia tulee tasaisesti klo 7-23 välillä. Minä olen huomannut, että kommenttini kirvoittavat niin voimakkaasti mammojen mieliä, että monien muidenkin vähänkään samaa mieltä olevat kommentit saavat mammat (siis ne botit) luulemaan, että varsinkin minä istusin täällä aamusta iltaan haukkumassa kaikkia ihania ja kilttejä suomalaisia kaunottaria. Eilen tein koneella töitä useamman tunnin ja tuli heiteltyä mammoille välillä hyvää läppää, mutta silti tein kiltisti myös kotitöitä.

Vierailija
5471/8334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla, ellei jopa enemmistöllä naisista oma taso rajoittaa millaisen miehen sattuu saamaan. Asian kanssa on vaan opittava elämään.

Minusta olet hieman heikoilla jäillä. Kuinka moni sinkkunainen on valmis ottamaan kenet tahansa? Itse olin avioeron jälkeen tyytyväinen elämääni. Kun tapasin mieheni, olin varsin vastahakoinen jakamaan elämääni kumppanin kanssa. Jos minä kuusikymppinen, tavallinen tallaaja, voin päättää ja valita, jatkanko sinkkuna, kyse ei ole tyytymisestä vaan valinnasta. Ja valinta kohdistui ihmiseen, joka pystyy ja haluaa tasavertaiseen kumppanuuteen. Tämän ikäisenä ei huoli kumppania, jota pitäisi hoivata kuin lasta. Jos minulla on mahdollisuus valita, miksi joku nuorempi tyytyisi huonompaan. 

Vierailija
5472/8334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta olet hieman heikoilla jäillä. Kuinka moni sinkkunainen on valmis ottamaan kenet tahansa? Itse olin avioeron jälkeen tyytyväinen elämääni. Kun tapasin mieheni, olin varsin vastahakoinen jakamaan elämääni kumppanin kanssa. Jos minä kuusikymppinen, tavallinen tallaaja, voin päättää ja valita, jatkanko sinkkuna, kyse ei ole tyytymisestä vaan valinnasta. Ja valinta kohdistui ihmiseen, joka pystyy ja haluaa tasavertaiseen kumppanuuteen. Tämän ikäisenä ei huoli kumppania, jota pitäisi hoivata kuin lasta. Jos minulla on mahdollisuus valita, miksi joku nuorempi tyytyisi huonompaan.&n

Saat paljon totuudenmukaisemman kuvan varsinkin omasta tilanteestasi, kun luet kommenttisi kuvitellen sen kirjoittajaksi kuusikymppisen miehen. Ei ketään ihmistä oteta, vaan suhde syntyy vain kun kiinnostusta on puolin ja toisin. Minusta se kertoo hyvin heikosta itsetunnosta varsinkin naisilla, jotka käyttävät sanoja ottaa tai huolia. 

Vierailija
5473/8334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti. Silloin toisen toki pitää ottaa taloudellisesti suurempi vastuu.

Vierailija
5474/8334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voi tietysti jos itse haluaa, mutta ei siihen pidä ryhtyä jos toinen yrittää pakottaa. Eikä nykyisin niitä kotitöitä niin paljoa ole, että niistä kannattaisi haloota nostaa. Eri asia oli ennenvanhaan ja minä tein nuorena monena kesänä mummolassa takuulla enemmän kotitöitä yhdessä päivässä, kuin muutama mamma nykyisin viikossa. Siihen aikaan astiat tiskattiin käsin, talousvesi haettiin kaivosta, ei ollut pölynimureita, vaan lattiat lakaistiin, sekä luututtiin ja huoneet olivat isoja. Lisäksi puuhellaa, leivinuunia ja niihin halonhakkuuta, niin aletaan puhua oikeista kotitöistä. Pyykikonekin oli pulsaattori ja joskus pestiin ihan käsin pyykilaudalla.

Nykyään jengi asuu jossain 30 neliön kaksiossa ja tulee maailmanloppu, jos sitä aivan valtavaa kotityömäärää ei jaeta just tasan puoliksi ukon kanssa. Astianpesukoneet, pyykikoneet ja robotti-imurit löytyy useammilta, niin kyllä se aika helppoa hommaa nykyisin on."

Kun se kerran on niin helppoa, niin sittenhän ei liene mikään ongelma, että nainen makaa sohvalla ja mies hoitelee ne pikkuhommat ihan ohimennen?

Vierailija
5475/8334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat paljon totuudenmukaisemman kuvan varsinkin omasta tilanteestasi, kun luet kommenttisi kuvitellen sen kirjoittajaksi kuusikymppisen miehen. Ei ketään ihmistä oteta, vaan suhde syntyy vain kun kiinnostusta on puolin ja toisin. Minusta se kertoo hyvin heikosta itsetunnosta varsinkin naisilla, jotka käyttävät sanoja ottaa tai huolia. 

Missasit koko ajatuksen. Kuvittelet, että naiset etsivät epätoivoisesti kumppania. Mutta todella harvalle naiselle, mies on itseisarvo. Jos ihmistä, jota rakastaa, ei löydy, nainen pystyy täysipainoiseen elämään yksinkin. Miksi tyytyä huonoon kumppaniin?

Vierailija
5476/8334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun se kerran on niin helppoa, niin sittenhän ei liene mikään ongelma, että nainen makaa sohvalla ja mies hoitelee ne pikkuhommat ihan ohimennen?"

Niinhän monessa palstamammalassa tehdäänkin. Mamma joko piereskelee sohvalla sidun  ja sipsien kera tai turauttelee tuoliinsa tietokoneen äärellä.

Vierailija
5477/8334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kun se kerran on niin helppoa, niin sittenhän ei liene mikään ongelma, että nainen makaa sohvalla ja mies hoitelee ne pikkuhommat ihan ohimennen?"

Niinhän monessa palstamammalassa tehdäänkin. Mamma joko piereskelee sohvalla sidun  ja sipsien kera tai turauttelee tuoliinsa tietokoneen äärellä.

Millaisella laitteella pierufetisti näkee palstamammojen tekemiset? Jollain aasialaisella ihmehilavitkuttimella, joka on yhtä todellinen kuin vaimosi? 

Vierailija
5478/8334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei kalkkunat, tulkaapas nyt sättimään tätä laiskimusta!

"Meillä kotitöitä tekee se, kenellä milloinkin on enemmän aikaa. Yleensä se olen minä, koska mies on töissä tai tekee ns. miestentöitä. Ja mielestäni on ihan kohtuullista, että minä teen valtaosan kotitöistä, kun mies elättää perheen hyvin pitkälti. Jos minulla on jotai menoja, enkä ole kotona, niin silloin hän kyllä tekee kotitöitä."

Sulta loppui omat jutut ja nyt linkkaat jonkun toisen juttuja? Tavoitteesi on vain riidellä. Ihan sama mitä sinulle vastaa, pascaa tulee takaisin. No, puolestani saat riidella ihan keskenäs, tällaiset jutut vaan pilaa hyvän tuulen. Toivottavasti olet vaimollesi kivempi ihminen, täällä annat itsestäsi todella ikävän kuvan

Vierailija
5479/8334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja edelleen se pienenpieni kotityö on miehille liikaa? Tai ainkin tälle palstaurholle, joka seliseliselittelee. Tää on aina yhtä huvittavaa/omituista, ettei ne kotihommat ole naiselle yhtään mitään, mut osalle miehistä ihan liikaa. Ja sit pitää haukkua miehet, jotka kodeissansa hommiloi tekee. Ja haukkua naiset, jotka vaativat miehiltä tekoja ja haukkua naiset, joiden miehet mitään tekee. Ihan sama mitä kukin tekee, kaikki pitää haukkua. Kaikki. Aina. Ja sit kiukutella, kun hänen aasiatar mainitaan. Mahtaa olla raskasta elämä.

Vierailija
5480/8334 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ei. Meillä maksetaan perheen kulut yhdessä ja tehdään kotityöt yhdessä. Jos toisella on tilapäisesti vaikeaa tehdä osuutensa, toinen tekee enemmän. Liittoa on kestänyt jo pari vuosikymmentä, että eiköhän kumpikin ole ihan tyytyväinen. Minä ainakin olen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi