Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8334)
"Kukaan ei ole vaatinut miestä tekemään kaikkia kotitöitä, eikä maksaman kaikkea. Mikäs se sinun käsitys on, kun vaimosi tekee 1-2 työtä ja hoitaa kotona kaiken? Sinulla hyötysuhde vaimoosi. Meillä se on tasa-arvoinen."
Nyt korkki kiinni siellä!
Vaimoni on tehnyt aina vain yhtä työtä. Sanoin joskus, että jotkut aasialaiset tekevät jopa kahtakin työtä, koska haluavat saavuttaa jotain. Osa auttaa sukulaisiaan kotimaassan tai sitten heillä on jokin hankinta kiikarissa. Eli ovat erittäin ahkeria teihin pieruperseisiin verrattuna.
Vaimoni ei myöskään tee kotona kaikkia kotitöitä, vaan meillä tehdään sen mukaan miten kukin on kotona ja jaksaa tehdä. Mä teen välillä edelleen keikkahommaa, eli voin olla vaikka viikkoja poissa kotoa, niin luonnollisesti kotityöt tekee vaimo. Hän on toki siitä ihana, että koska tietää millaista mun keikkahomma on, hän hellii ja "passaa/palvoo" minua, kun saavun kotiin rankan työrupeaman jälkeen. Muutenkaan meillä ei käskytetä ja nipoteta, vaan kaikki soljuu luonnollisesti ilman tehtävälistoja.
Teillähän menee 95% hyvästä kodinhoitoajasta aivan hukkaan, kun käytte länkyttämässä esim. minulle. Eli teette ikään kuin synninpäästön itsellenne, kun koti on kuin sikolätti, eikä nappaa siivoilla, mutta käynpäs mollaamassa erästä miestä, jonka itsevarmat ja aina oikeassa olevat kommentit ärsyttävät niin, ettei pierukaan aina tule kuin normaalisti pärähtäisi hitusen kosteutta mukanaan.
Kyllä meillä vaimon kanssa on ihan rakkaussuhde ja kunnioitus puolin ja toisin on korkealla. Teidän luonteella se on varmasti aika vaikeaa, ellei täysin mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
"Kukaan ei ole vaatinut miestä tekemään kaikkia kotitöitä, eikä maksaman kaikkea. Mikäs se sinun käsitys on, kun vaimosi tekee 1-2 työtä ja hoitaa kotona kaiken? Sinulla hyötysuhde vaimoosi. Meillä se on tasa-arvoinen."
Vaimoni on tehnyt aina vain yhtä työtä. Sanoin joskus, että jotkut aasialaiset tekevät jopa kahtakin työtä, koska haluavat saavuttaa jotain. Osa auttaa sukulaisiaan kotimaassan tai sitten heillä on jokin hankinta kiikarissa. Eli ovat erittäin ahkeria teihin pieruperseisiin verrattuna.
Vaimoni ei myöskään tee kotona kaikkia kotitöitä, vaan meillä tehdään sen mukaan miten kukin on kotona ja jaksaa tehdä. Mä teen välillä edelleen keikkahommaa, eli voin olla vaikka viikkoja poissa kotoa, niin luonnollisesti kotityöt tekee vaimo. Hän on toki siitä ihana, että koska tietää millaista mun keikkahomma on, hän hellii ja "passaa/palvoo" minua, kun saavun kotiin
rankan työrupeaman jälkeen. Muutenkaan meillä ei käskytetä ja nipoteta, vaan kaikki soljuu luonnollisesti ilman tehtävälistoja.
Teillähän menee 95% hyvästä kodinhoitoajasta aivan hukkaan, kun käytte länkyttämässä esim. minulle. Eli teette ikään kuin synninpäästön itsellenne, kun koti on kuin sikolätti, eikä nappaa siivoilla, mutta käynpäs mollaamassa erästä miestä, jonka itsevarmat ja aina oikeassa olevat kommentit ärsyttävät niin, ettei pierukaan aina tule kuin normaalisti pärähtäisi hitusen kosteutta mukanaan.
Kyllä meillä vaimon kanssa on ihan rakkaussuhde ja kunnioitus puolin ja toisin on korkealla. Teidän luonteella se on varmasti aika vaikeaa, ellei täysin mahdotonta.
Vaimosi on taatusti erittäin onnellinen siitä, että olet viikkojakin poissa kotoa. Muita onnen aiheita hänen elämässään ei nähtävästi olekaan. Säälittää ja surettaa, naisparka. 😢
Vierailija kirjoitti:
Vaimoni ei myöskään tee kotona kaikkia kotitöitä, vaan meillä tehdään sen mukaan miten kukin on kotona ja jaksaa tehdä. Mä teen välillä edelleen keikkahommaa, eli voin olla vaikka viikkoja poissa kotoa, niin luonnollisesti kotityöt tekee vaimo. Hän on toki siitä ihana, että koska tietää millaista mun keikkahomma on, hän hellii ja "passaa/palvoo" minua, kun saavun kotiin rank
Ihan vastikään väitit, että vaimo tekee kaikki kotityöt ja sinä autat jos ehdit.
"Ihan vastikään väitit, että vaimo tekee kaikki kotityöt ja sinä autat jos ehdit."
En väittänyt, vaan koska täällä on todella vihaisia ja mt-ongelmaisia naisia, kuten sinä, niin ette tajua mitä oikeasti luitte. Sanoin jotain siihen suuntaan, että koska vaimo on enemmän kotona, hän tekee enemmän ja koska minä voin olla paljon poissa kotoa, niin enhän minä ole "sotkemassakaan".
Autan ihanaa vaimoani hyvin mielelläni kuten nytkin parina viimeisenä päivänä. Hän oli eilen töissä ja sai levätä töiden jälkeen. Tänään hän on saanut katsella leffoja lasten kanssa (sohvalla, mutta hän ei piereskele), kun mä olen keskittynyt kotitöihin, poislukien sitä, että koska te pölvästit menette täysin jumiin, ettekä osaa länkyttää kunnolla keskenänne, niin käyn aina välillä heittämässä teille "evästä", että jaksatte länkyttää ja tietenkin turautella kunnon pieruja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimoni ei myöskään tee kotona kaikkia kotitöitä, vaan meillä tehdään sen mukaan miten kukin on kotona ja jaksaa tehdä. Mä teen välillä edelleen keikkahommaa, eli voin olla vaikka viikkoja poissa kotoa, niin luonnollisesti kotityöt tekee vaimo. Hän on toki siitä ihana, että koska tietää millaista mun keikkah
Ihan vastikään väitit, että vaimo tekee kaikki kotityöt ja sinä autat jos ehdit.
No, hänhän kirjoitti, että ``meillä tehdään sen mukaan miten kukin on kotona ja jaksaa tehdä``. Hän ei ole juurikaan kotona, ja kun on, ei todellakaan jaksa tehdä, joten totta kai hänen vaimonsa joutuu tekemään kaiken. Siksihän hän on hakenut vaimon Aasiasta, että asiat soljuvat sopuisasti hänen mielensä mukaan eikä vaimo pullikoi ja perää tasapuolisuutta kuin mikäkin suomalainen mamma. EIKÄ varsinkaan vaimon elimistö saa toimi kuten terveellä ihmisellä vaan miehen omien, erittäin itsekkäiden ja epäterveiden mieltymysten mukaisesti. Eihän tuollaiseen kyykytykseen yksikään länsimainen nainen suostuisikaan.
Vierailija kirjoitti:
"Ihan vastikään väitit, että vaimo tekee kaikki kotityöt ja sinä autat jos ehdit."
En väittänyt, vaan koska täällä on todella vihaisia ja mt-ongelmaisia naisia, kuten sinä, niin ette tajua mitä oikeasti luitte. Sanoin jotain siihen suuntaan, että koska vaimo on enemmän kotona, hän tekee enemmän ja koska minä voin olla paljon poissa kotoa, niin enhän minä ole "sotkemassakaan".
Autan ihanaa vaimoani hyvin mielelläni kuten nytkin parina viimeisenä päivänä. Hän oli eilen töissä ja sai levätä töiden jälkeen. Tänään hän on saanut katsella leffoja lasten kanssa (sohvalla, mutta hän ei piereskele), kun mä olen keskittynyt kotitöihin, poislukien sitä, että koska te pölvästit menette täysin jumiin, ettekä osaa länkyttää kunnolla keskenänne, niin käyn aina välillä heittämässä teille "evästä", että jaksatte länkyttää ja tietenkin turautella kunnon pieruja.
No mutta, vastahan sinä haukuit naisen, joka kertoi rötvänneensä sohvalla ja miehensä tehneen kotityöt. Mitäs sinä kirjoititkaan essu päällä hääräävästä miehestä? Ei se mitään positiivista ollut.
Vierailija kirjoitti:
Omien sanojesi mukaan olet nössö lapanen essu päällä.
Vierailija kirjoitti:
Kiistät siis kirjoittaneesi tämän pari päivää sitten viimeksi esillä olleen tekstin? Autan kotitöissä sen minkä ehdin ja jaksan.
Tämä tämäniltainen teidän raivoaminen pitää taas näyttää vaimon kavereille. :D
Saavat taas realistista kuvaa suomalasista naisista.
Mutta "asiaan":
"No, hänhän kirjoitti, että ``meillä tehdään sen mukaan miten kukin on kotona ja jaksaa tehdä``. Hän ei ole juurikaan kotona, ja kun on, ei todellakaan jaksa tehdä, joten totta kai hänen vaimonsa joutuu tekemään kaiken. Siksihän hän on hakenut vaimon Aasiasta, että asiat soljuvat sopuisasti hänen mielensä mukaan eikä vaimo pullikoi ja perää tasapuolisuutta kuin mikäkin suomalainen mamma. EIKÄ varsinkaan vaimon elimistö saa toimi kuten terveellä ihmisellä vaan miehen omien, erittäin itsekkäiden ja epäterveiden mieltymysten mukaisesti. Eihän tuollaiseen kyykytykseen yksikään länsimainen nainen suostuisikaan."
Kyllä mä kotonakin olen ja riippuu aika paljon vuodenajasta ja maailmantilanteesta miten hyviä keikkoja on tyrkyllä. Pikkurahan takia ei viitsi lähteä mihinkään ja omaa erikoisosaamista on syytä pitää arvossaan. Silloin, kun olen Suomessa, teen vähän mitä lystään, mutta yleensä kuitenkin jostain mistä tulee aika vaivattomasti pätäkkää.
Suomalainen vaimohan saattaisi olla aivan katastrofi kaltaiselleni siinä mielessä, että vaikka te puhutte isolla mölinällä ja mylvinällä vahvuudesta ja itsenäisyydestä, mutta tähän mennessä moni keikka olisi mennyt aivan vituralleen, kun avuton suomalainen nainen ei olisikaan pärjännyt yksin "vahvuudestaan" huolimatta ja olisi ollut pakko keskeyttää helvetin rahakas komennus jonkun aivan typerän jutun takia.
Tuo oli hyvä maininta, että aasialainen nainen ei pullikoisi kuten suomalainen nainen. Se on totta ja onhan se aivan mahtavaa keskustela mistä tahansa asiasta, kun nainen ei ole vaistomaisesti sotajalalla, vaan yhdessä päädytään kompromissiin, jos näkemyksissä on isoja eroja. Yleensä kyllä vaimoni ehdotukset ovat niin hyviä, ettei niistä tarvitse sen kummemmin keskustella.
Ette usko miten mahtavaa on rakastaa naista, joka on Nainen! Kävin äsken sanomassa vaimolle että voitko laittaa pauselle, minä haluan sanoa jotain. Hän keskeytti leffan katsomisen ja annoin todella pitkän ja herkän suukon hänelle sanoen hiljaa hänelle, että rakastan sua todella paljon.
Muistathan kuitenkin opettaa tyttärellesi viehkeää lantion keinutusta, että hänkin saa joskus miehen?
Millainen aikuinen mies kuvittelee olevansa kotitöissä joku apulainen? Autan kotitöissä. Jakakaa ne nyt puoliksi niin teet muutakin kuin vähän auttelet kun jaksat.
Vierailija kirjoitti:
Muistathan kuitenkin opettaa tyttärellesi viehkeää lantion keinutusta, että hänkin saa joskus miehen?
Hän on niin fiksu, että saa aivan muilla avuin fiksun ja älykkään miehen. Osaa kyllä tanssia todella hyvin ja on selvästi perinyt musikaalisuutta suvusta. Vaimon kotimaassa on aivan eri meininki, eli siellä lauletaan ja soitetaan hyvin paljon. Appiukko on paikallinen stara. Minäkin olen lahjakas musikaalisesti, mutta täällä Suomessa sen sijaan, että kannustettaisi jotenkin, pyritään lapsesta saakka jotenkin jarruttamaan, ettei vaan kukaan pääsisi elämässä eteenpäin luontaisilla kyvyillään. Tämä jarraaminen siis 80-luvulla. Saattaa olla toki vaikutusta sillä, kun opettaja soitti väärin ja soitin saman kappaleen pianolla oikein hänen jälkeensä ja sain muilta oppilailta raikuvat aplodit. :D
Sinun kannattaisi miettiä mahdollisia omia erityistaitojasi, jos niitä olisi. Olet ehkä vähän liian vanha yrittämään tehdä vaikutusta miehille vartalollasi, koska veikkaan että olet jo siinä iässä, että nuorena ehkä omaavasi litteä vatsa ja pullea perse ovat vaihtaneet jo paikkaansa.
Aiemmin kerroit, miten työsi on niin raskasta ettet jaksa tehdä kotona mitään. Nyt kerrot, että saat työstäsi vaivattomasti pätäkkää. Aika iso ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on niin fiksu, että saa aivan muilla avuin fiksun ja älykkään miehen. Osaa kyllä tanssia todella hyvin ja on selvästi perinyt musikaalisuutta suvusta. Vaimon kotimaassa on aivan eri meininki, eli siellä lauletaan ja soitetaan hyvin paljon. Appiukko on paikallinen stara. Minäkin olen lahjakas musikaalisesti, mutta täällä Suomessa sen sijaan, että kannustettaisi jotenkin, pyritään lapsesta saakka jotenkin jarruttamaan, ettei vaan kukaan pääsisi elämässä eteenpäin luontaisilla kyvyillään. Tämä jarraaminen siis 80-luvulla. Saattaa olla toki vaikutusta sillä, kun opettaja soitti väärin ja soitin saman kappaleen pianolla oikein hänen jälkeensä ja sain muilta oppilailta raikuvat aplodit. :D
Sinun kannattaisi miettiä mahdollisia omia erityistaitoja
Tyttärestäsi on kasvamassa suomalainen nainen. Oletko aivan varma että hän on fiksu eikä samanlainen pieruperse kuin kaikki muutkin suomalaiset naiset?
Ja ajattele, siitä tytöstä saattaa tulla samanlainen patalaiska palstamamma kuin isästään! Ja ehkä pojasta tulee ahkera aasialainen kodinkone.
Ai jumaliste, tämä aasialaisterrieri puudelivaimoineen on kyllä palstan parasta viihdettä! 🤭
Vierailija kirjoitti:
Vaimoni ei myöskään tee kotona kaikkia kotitöitä, vaan meillä tehdään sen mukaan miten kukin on kotona ja jaksaa tehdä. Mä teen välillä edelleen keikkahommaa, eli voin olla vaikka viikkoja poissa kotoa, niin luonnollisesti kotityöt tekee vaimo. Hän on toki siitä ihana, että koska tietää millaista mun keikkahomma on, hän hellii ja "passaa/palvoo" minua, kun saavun kotiin rank
Eli teettekin kotihommia tasapuolisesti kykyjenne ja jaksamisienne mukaan? Kuten me monet muutkin, jotka asiasta olemme täällä kertoneet. Mitä ihmettä sitten länkytät? Olet siis samaa mieltä, kuin me muut tässä ketjussa. Essu päällä tossukkana puuhastelet kotihommia, kuten meidän ihanat miehet.
"Tämä tämäniltainen teidän raivoaminen pitää taas näyttää vaimon kavereille. :D
Saavat taas realistista kuvaa suomalasista naisista."
Onko ne kaikki vaimon kaverit samasta maasta kuin hänkin? Yhtä tynnyrissä eläviä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimoni ei myöskään tee kotona kaikkia kotitöitä, vaan meillä tehdään sen mukaan miten kukin on kotona ja jaksaa tehdä. Mä teen välillä edelleen keikkahommaa, eli voin olla vaikka viikkoja poissa kotoa, niin luonnollisesti kotityöt tekee vaimo. Hän on toki siitä ihana, että koska tietää millaista mun keikkah
Tällä nää jutut muuttuu koko ajan.
Suun pesu saippualla olisi varmasti tarpeen tuolle pierufetisistille ja hänen vaimolleen. Nimittäin jos pierua ei päästä ulos oikeaa reittiään, se imeytyy takaisin verenkiertoon ja tulee ulos suun kautta: ``Päästä pieru vapaaksi tai vaarana on "pieruhengitys". Tieto siitä, että pieru voi paeta elimistöstä suun kautta voi kuulostaa paitsi järkyttävältä myös erikoiselta. Asiantuntijat kuitenkin vahvistavat asian olevan totisinta totta. Jos pidättelet pierua liian pitkään, se voi imeytyä takaisin verenkiertoosi ja poistua uloshengityksen mukana, brittilääkäri Karan Rajan kertoo. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/laakari-paljastaa-tasta-syysta-pier…
Kuvitelkaa, mille noiden hengitykset mahtaa haista! 🤢 😷
Tai sitten tuo kotityranni on aiheuttanut vaimolleen suolitukoksen: ``Jos joku siis väittää, ettei koskaan piere, hän valehtelee. Toinen mahdollinen syy kaasuttomuudelle on Rajanin mukaan suolitukos, joka on vaarallinen ja välitöntä hoitoa vaativa sairaus.``