Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8339)
"Joo, tietenkään kukaan mies ei osaa itse pestä vaatteitaan kun sinun tuttu ei muka osaa. Olet sä naurettava."
Kyse ei useinkaan ole siitä, etteikö mies osaa, vaan siitä, että hän ei halua. Hän odottaa täysihoitolapalveluita omassa kodissaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei tollanen pelleily mitään auta, se on varma että sinä se periksi annat.Sinä ja sun naurettava lakkos..
Noh, ei nyt antanut kuitenkaan periks...
Vierailija kirjoitti:
Naisoletettujen asunnot ihan tutkitusti epäsiistimpiä. Ei kannattaisi paljon huudella.
Ihan sama, jos itekseen asuvat. Lasten kanssa meno on sit ihan toinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisoletettujen asunnot ihan tutkitusti epäsiistimpiä. Ei kannattaisi paljon huudella.
Ei, se palstalla pyörineen huoltomiehen väite ei ole mikään tutkimus.
Kyllä se oli ihan oikea tutkimus jota sitten sekä isännöitsijän ja ehkä myös huoltomiehen huomiot tukivat. Johan tuo sinun lapsellinen vääristelykin tukee siivottomuutta naisilla. Onhan se varmaan noloa olla sottapytty aikuisena.
Kumma, että tuosta tutkimuksesta ei ikinä ole tullut linkkiä. Laitapa sinä, kun kerran tiedät sen.
Kyllä ne linkit silloin oli esillä. Kerropa sinä mikä vimma sinulla on yrittää peitellä naisten siivottomuutta? Oletko itsekin sikapossu?
Henk. koht. ihan sama, missä siivossa kukin elää yksin.
Olen lukenut tämän ketjun kokonaan, enkä ole nähnyt tutkimusta sinkkujen kotien siivosta. Oliko ihan tieteellinen sellainen?
"Joo, tietenkään kukaan mies ei osaa itse pestä vaatteitaan kun sinun tuttu ei muka osaa. Olet sä naurettava."
Minä tiedän, että pyykinpesu sujuu oikein hyvin myös miehiltä. Meillä mies hoitaa pääosin pyykkäyksen.
Eri asia on, kuinka moni pyykkinsä hoitaa. Tämän ketjun mukaan on miehiä, jotka eivät pyykkää, eivätkä osaa perustella, miksi eivät niin tee.
Hohhoijaa! Ei tätä jaksa enää seurata.
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei useinkaan ole siitä, etteikö mies osaa, vaan siitä, että hän ei halua. Hän odottaa täysihoitolapalveluita omassa kodissaan.
Todellisuudessa te kuvittelette paljon muutakin mitä miehet muka odottavat, että saatte sitten uhriutua ja haastaa riitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama, jos itekseen asuvat. Lasten kanssa meno on sit ihan toinen.
Ei se kyllä ole ihan sama. Siisti ihminen on aina siisti eli sottapytystä ei ole äidiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellisuudessa te kuvittelette paljon muutakin mitä miehet muka odottavat, että saatte sitten uhriutua ja haastaa riitaa.
Ap:n mies odotti täysihoitopalvelua omassa kodissaan. Sielläpähän nyt odottelee ihan yksinään.
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei kiinnosta sun marttyyri tilitykses.
Tällä hetkellä oot varmaan jo palannut luutun varteen koska olet syntynyt siihen, ja rätti käteen sitten vaan
Aika montaa kiinnostaa😅 1.5k aloituksessa yläpeukkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n mies odotti täysihoitopalvelua omassa kodissaan. Sielläpähän nyt odottelee ihan yksinään.
Tuokin on kuvittelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuokin on kuvittelua.
No emme tiedäkään, joko uusi parempi kodinhoitaja on löytynyt, sillä risteilyllä ei onnea ollut, mutta nykytilannetta emme tiedä. Ehkä kuukausi yksin on saanut jo innostumaan kodinhoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuokin on kuvittelua.
Väitätkö, ettei tällaista tapahdu? Kyllä tapahtuu. On lukemattomia miehiä, jotka elävät kuin Rooman keisarit omassa kodissaan tikkua ristiin panematta. Se alkaa yleensä silloin, kun nainen jää hoitamaan lasta kotiin ja jatkuu, vaikka nainen palaa työelämään. Sitten ihmetellään, kuinka naiset ovat aloitteellisia 70 % avioeroista. Uskon, että tämä on yksi yleisimmistä syistä eroihin pettämisen ja alkoholismin lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuokin on kuvittelua.
Noh, kuvittelua ei ollut kuitenkaan se, ettei mies mitään kodissa tehnyt. Et ihan sama, mitä ap kuvitteli tai ei, laiskamatona eli koko "mies".
Ap myönsi, että on itse toiminut alunperin väärin. Tästä nostan hänelle hattua. Ei mitään turhaa selittelyä. Mutta ei ole kenenkään tehtävä kasvattaa aikuista ihmistä. Jokainen on vastuussa omasta tekemisestä tai tekemättömyydestään.
Lopputulos on vähän surullinen, mutta ehkä kaikille paras.
Kotona tehdään kaikki suunnilleen puoliksi, mutta meillä on iso piha, mökki ja vene. Näihin liittyvät kaikki työt jäävät minulle. Ei puhettakaan, että vaimo tulisi keväällä maalaamaan myrkkymaaleja veneen pohjaan, mutta tykkää silti istua kyydissä. Veneessä ja mökissä on vessat, jotka minä aina siivoan, koska enemmän käytän niitä. Kaatuneet puut pilkon minä. Polttopuut kannan sisään minä. Auton renkaat vaihdan minä. Näitä ei huomioida. Mutta jos menen lakkoon, kärsin siitä yksin, eikä muita kiinnosta, jos veneen pohja on täynnä levää. No, polttopuita ne ehkä hakisi.
Vierailija kirjoitti:
Kotona tehdään kaikki suunnilleen puoliksi, mutta meillä on iso piha, mökki ja vene. Näihin liittyvät kaikki työt jäävät minulle. Ei puhettakaan, että vaimo tulisi keväällä maalaamaan myrkkymaaleja veneen pohjaan, mutta tykkää silti istua kyydissä. Veneessä ja mökissä on vessat, jotka minä aina siivoan, koska enemmän käytän niitä. Kaatuneet puut pilkon minä. Polttopuut kannan sisään minä. Auton renkaat vaihdan minä. Näitä ei huomioida. Mutta jos menen lakkoon, kärsin siitä yksin, eikä muita kiinnosta, jos veneen pohja on täynnä levää. No, polttopuita ne ehkä hakisi.
Haluaisitko tilanteeseen muutosta? Mitä tapahtuis, jos otat asian vaimosi kanssa puheeksi? Onnistuisko yhdessä tekeminen?
Meillä minä olen aina halunnut tehdä yhdessä, mutta puolisoni ei. Ja sit väkisin ei voi, koska siitä tulee sit helposti riitaa ja kiukkua. Mutta jos onnistuis, olisin siitä onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Ei tollanen pelleily mitään auta, se on varma että sinä se periksi annat.Sinä ja sun naurettava lakkos..
No auttoi pääsemään eroon turhasta painolastista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tämä perhe edes elossa enää, jos kukaan ei ole tehnyt siellä yhtään mitään, ei edes ruokaa?? Kohta äiti on 4 kuukautta ollut lakossa. Ja koska perheestäkään kukaan ei tee mitään, on tilanne hälyyttävä. On siellä varmaan siivotonta. On meitä moneksi. Kas kun äiti ei kommentoi voisihan hän antaa elonmerkkejä itsestään jos vielä jaksaa. Vai onko lakko loppunut ja kaikki muutkin uurastavat ilomielin?
Tyypillinen tarina avioliitosta. Nainen raataa töissä 9-10h työmatkoineen, maksaa puolet kuluista ja päälle lasten vaatteet ja kengät, hoitaa lapset ja kodin ja jossakin vaiheessa huomaa elämän olevan yhtä suorittamista ja perheen isästä on tullut yksi miesvauva lisää ja mies elää kuin lapsia ei olisikaan.
Ja nainen laittaa avioeron vireelle ja kun isällä ei ole läheistä kiintymyssuhdetta lapsiin
Niin, hullua tässä tapauksessa oli, et se mies halusi perheen, mutta ei suostunut tekee mitään sen perheen eteen.
Vierailija kirjoitti:
Ihan uskomatonta valitusta, jos joutuu osallistumaan kotitöihin. Kai se on naisenkin koti, vai onko se siis pelkästään naisen koti, ja jos ei muut toimi naisen toiveiden mukaan, niin pitäähän siitä lähteä? Kaikki ovat vain onnellisia siitä lähdöstä, kukaan moisesta tyrannista voi välittää.
Tuottaako tyydytystä tuollainen tahallinen väärinymmärrys?
Se on kaikkien perheenjäsenten koti, joten miksi vain yhden pitäisi tehdä kaikki kotityöt? Ja mitä se kertoo, että ap:n lapset halusivat lähteä äitinsä mukaan?