Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8339)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tämä perhe edes elossa enää, jos kukaan ei ole tehnyt siellä yhtään mitään, ei edes ruokaa?? Kohta äiti on 4 kuukautta ollut lakossa. Ja koska perheestäkään kukaan ei tee mitään, on tilanne hälyyttävä. On siellä varmaan siivotonta. On meitä moneksi. Kas kun äiti ei kommentoi voisihan hän antaa elonmerkkejä itsestään jos vielä jaksaa. Vai onko lakko loppunut ja kaikki muutkin uurastavat ilomielin?
Tyypillinen tarina avioliitosta. Nainen raataa töissä 9-10h työmatkoineen, maksaa puolet kuluista ja päälle lasten vaatteet ja kengät, hoitaa lapset ja kodin ja jossakin vaiheessa huomaa elämän olevan yhtä suorittamista ja perheen isästä on tullut yksi miesvauva lisää ja mies elää kuin lapsia ei olisikaan.
Ja nainen laittaa avioeron vireelle ja kun isällä ei ole läheistä kiintymyssuhdetta lapsiin
Niin, hullua tässä tapauksessa oli, et se mies halusi perheen, mutta ei suostunut tekee mitään sen perheen eteen.
Tämä on valitettavan yleistä. Naisille opetetaan jo lapsesta asti mitä perhe-elämä on. Meitä kannustetaan siivoamaan, pitämään huolta muista, ja olemaan oma-aloitteisia kaikessa kotiin ja perheeseen liittyvässä. Some on pullollaan vauva/perhe/siivoussisältöä naisille. Perhe-elämän todellisuus tulee taas monille miehille ihan puun takaa.
Arttu p-e-r-k-e-l-e. nyt sinä viimeeseen tempun teit.......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisoletettujen asunnot ihan tutkitusti epäsiistimpiä. Ei kannattaisi paljon huudella.
Ei, se palstalla pyörineen huoltomiehen väite ei ole mikään tutkimus.
Kyllä se oli ihan oikea tutkimus jota sitten sekä isännöitsijän ja ehkä myös huoltomiehen huomiot tukivat. Johan tuo sinun lapsellinen vääristelykin tukee siivottomuutta naisilla. Onhan se varmaan noloa olla sottapytty aikuisena.
Niin, apn miea on se sottapytty ja se on noloa. Aikuinen mies.
Tietääkseni tuo kyseinen mies ei ole voinut kertoa omaa versiota tapahtumista. Monissa perheissä miestä syytetään, ettei tämä "tee mitään" kun nainen tekee kotityöt ennen kuin mies ehtii ja sitten nainen saa syyn valittaa.
P.S. Naiset ovat silti sottaisempia asujia, ihan tutkitusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mahtava ketju! Näinhän se menee nykyään, kuten tässäkin ketjussa on noussut esiin, nimenomaan äitien odotetaan nykyään hoitavan kaikki. Eikä vain kotona, vaan koko yhteiskunta odottaa sitä. Aika harvassa ovat ne kommentit, joissa odotetaan isän nousevan ruoriin, tai no odotettiin, kerta ero tulossa.
Mutta minua vähän kyllä häiritsi, miten monissa kommenteissa odotettiin teinien käyvän esim. siellä kaupassa ja kokkaavan ruokaa, tai että äiti lopettaisi lakkonsa, se isä unohtui täysin jonnekin.
Tuli tästä ketjusta mieleen seuraamani blogin kirjoitus: https://voipiipnyttaas.blogspot.com/2023/11/olen-aiti-teen-siis-kaiken-…
Ap, ota yhteyttä tuon blogin pitäjään! Haluaisin niin lukea tiivistelmän tästä tapauksesta hänen kirjoittamaan, pakko myöntää, etten ihan joka sivua jaksanut lukea, kun niin paljon saman toistoa ja vapaamatku
TUO äijä on kerennyt joka paikkaan siis ? Tai luulee niin :)
Olen koettanut opettaa omille lapsilleni sukupuolesta riippumatta samat kotityöt: pyykinpesun, siivoamisen ja ruuanlaiton, ettei sitten puolisot tule mulle valittamaan, että tuo ei tee kotona mitään.Aikamiestä tai aikuista naista on vaikeampi uudelleen ohjelmoida, joten koettakaa panostaa seuraavaan sukupolveen, niin syntyy onnellisempia perheitä.
Laittakaapa nyt vihdoin linkki tutkimukseen, jossa on todettu, että naiset ovat sottaisempia asujia mitä miehet. Sitä e ole ikinä näkynyt tällä palstalla, ainoastaan miesten väite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisoletettujen asunnot ihan tutkitusti epäsiistimpiä. Ei kannattaisi paljon huudella.
Kyllä se oli ihan oikea tutkimus jota sitten sekä isännöitsijän ja ehkä myös huoltomiehen huomiot tukivat. Johan tuo sinun lapsellinen vääristelykin tukee siivottomuutta naisilla. Onhan se varmaan noloa olla sottapytty aikuisena.
Tietääkseni tuo kyseinen mies ei ole voinut kertoa omaa versiota tapahtumista. Monissa perheissä miestä syytetään, ettei tämä "tee mitään" kun nainen tekee kotityöt ennen kuin mie
Lapsiperheessä ne kotityöt pitää tehdä tehdä heti eikä odottaa joka kolmas kuukausi tulevaa inspiraatiota.
Vierailija kirjoitti:
Kotona tehdään kaikki suunnilleen puoliksi, mutta meillä on iso piha, mökki ja vene. Näihin liittyvät kaikki työt jäävät minulle. Ei puhettakaan, että vaimo tulisi keväällä maalaamaan myrkkymaaleja veneen pohjaan, mutta tykkää silti istua kyydissä. Veneessä ja mökissä on vessat, jotka minä aina siivoan, koska enemmän käytän niitä. Kaatuneet puut pilkon minä. Polttopuut kannan sisään minä. Auton renkaat vaihdan minä. Näitä ei huomioida. Mutta jos menen lakkoon, kärsin siitä yksin, eikä muita kiinnosta, jos veneen pohja on täynnä levää. No, polttopuita ne ehkä hakisi.
Sinulla on siis veneily- ja mökkeilyharrastus, mutta sinusta ne pitäisi nähdä kotitöinä? Vaimo ilmeisesti satunnaisesti lähtee veneelle ja mökille seuraksi, koska kerrot käyttäväsi enemmän niiden vessoja. Muuten ilmeisesti veneilet ja mökkeilet ilman perhettä eli otat vapaata aikaa perheestä paljonkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkseni tuo kyseinen mies ei ole voinut kertoa omaa versiota tapahtumista. Monissa perheissä miestä syytetään, ettei tämä "tee
Korkkarit kattoon ja pillua antamaan.
Vierailija kirjoitti:
annatko h-o-r-o pillua ja pussaatko persettäni.....
Kylläpä sinulla ottaa koville, että ap jätti vapaamatkustajan. Ap tuskin kaipaa uuteen arkeensa miestä pitkään aikaan, ei edes kertakäyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkseni tuo kyseinen mies ei ole voinut kertoa omaa versiota tapahtumista. Monissa perheissä miestä syytetään, ettei tämä "tee mitään" kun nainen tekee kotityöt ennen kuin mie
Miesten logiikkalla se on mahdollinen, että mies on siistimpi, kuin eihän se edes perheen vapaamatkustaja ehdi edes sotkemaan, kun makaa sohvalla, pelaa pelejä, katsoo tv, käy valmiiseen ruokapöytään ja menee valmiiksi lämmitettyyn saunaan jne. niin eihän siinä sotkua hirveästi tule.
Ja tuskin naisetkaan olisi sen sotkuisempia, jos voisi heittäytyä vapaamatkustajan rooliin ja joku huolehtisi lapsista, joita niin kovasti mies halusi, lapsille pitää tehdä 5 ateriaa päivässä, pestä pyykkiä, auttaa läksyissä, siivota lasten sotkuja, huolehdittava lasten hygieniasta jne. jolloin paikat väisttämättä sotkeutuvat ja päälle vielä lasten leikit, harrastukset jne. jotka kuuluvat lapsen kehitykseen. Jos naiset jättämät nämä tekemättä, pian ovella on poliisi ja lasu ja syytetään lasten kaltoinkohtelusta.
Vierailija kirjoitti:
Kotona tehdään kaikki suunnilleen puoliksi, mutta meillä on iso piha, mökki ja vene. Näihin liittyvät kaikki työt jäävät minulle. Ei puhettakaan, että vaimo tulisi keväällä maalaamaan myrkkymaaleja veneen pohjaan, mutta tykkää silti istua kyydissä. Veneessä ja mökissä on vessat, jotka minä aina siivoan, koska enemmän käytän niitä. Kaatuneet puut pilkon minä. Polttopuut kannan sisään minä. Auton renkaat vaihdan minä. Näitä ei huomioida. Mutta jos menen lakkoon, kärsin siitä yksin, eikä muita kiinnosta, jos veneen pohja on täynnä levää. No, polttopuita ne ehkä hakisi.
Tätä lukiessani tuli mieleen lemmikkieläimet - moni lapsi tai nuori haluaa lemmikin ja lupaa hoitaa sen kokonaan. Pitäisikö lapsi vapauttaa kotitöistä, jos hoitaa lemmikkinsä? Pitääkö lemmikinhoito laskea kotityöksi? Entä jos isä rapsuttaa lemmikkiä ohi mennen, lasketaanko se hoidoksi vai pitääkö isän jakaa hoitotyö, koska hän nauttii lemmikistä rapsuttaessaan sitä?
Olisiko vaimosi halunnut veneen, panostiko siihen taloudellisesti? Jos vaimosi ei tulisi veneelle kertaakaan, miltä se tuntuisi?
On se naisille kova paikka kun miehet ovat siistimpiä.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin sinun mielikuvituksessasi. Pidä harhasi ihan rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset sottaisempia mut silti naiset ehtii tehdä ensin😅
Jos tyyppi ei voi pestä edes omia kalsareitaan, vaan ostaa uudet likaisten tilalle, tai ei kyennyt vaihtaa lakanoitaan kuukausiin, on siinä hänen puheenvuoro ollut moneen kertaan.
Toi on puhdasta selittelyä. Jos ei koskaan tee mitään, mut toinen sit tekee, koska on pakko, voi aina sanoa, ettei vaan ehtiny, kun toinen...
Vierailija kirjoitti:
Ei olis. Olis ihanaa, jos mies tekis enemmän ja itse pääsis vähemmällä.
Tämäkään ei ole kilpailu.
"Monissa perheissä miestä syytetään, ettei tämä "tee mitään" kun nainen tekee kotityöt ennen kuin mies ehtii ja sitten nainen saa syyn valittaa."
Ai että mä repesin tälle kommentille. Niin, mies ei vaan ehdi poimimaan kolme viikkoa lojuneita sukkiaan keittiön pöydän alta. Kahvikuppikokoelma olohuoneen pöydällä kasvaa joka päivä, kun ei ole prkl ehtinyt viedä niitä tiskikoneeseen. Imuriin ei kyllä tässä kiireessä ehdi tarttua kolmeen kuukauteen. Kiirettä pitää niin kovasti, että viime kesänä ulos unohtuneita tikkaita etsitään nyt kissojen ja koirien kanssa lumihangesta, kun oli liian kiire, ettei ehtinyt viedä niitä autotalliin.
Kiirettä pitää tosiaan.
Vierailija kirjoitti:
"Monissa perheissä miestä syytetään, ettei tämä "tee mitään" kun nainen tekee kotityöt ennen kuin mies ehtii ja sitten nainen saa syyn valittaa."
Ai että mä repesin tälle kommentille. Niin, mies ei vaan ehdi poimimaan kolme viikkoa lojuneita sukkiaan keittiön pöydän alta. Kahvikuppikokoelma olohuoneen pöydällä kasvaa joka päivä, kun ei ole prkl ehtinyt viedä niitä tiskikoneeseen. Imuriin ei kyllä tässä kiireessä ehdi tarttua kolmeen kuukauteen. Kiirettä pitää niin kovasti, että viime kesänä ulos unohtuneita tikkaita etsitään nyt kissojen ja koirien kanssa lumihangesta, kun oli liian kiire, ettei ehtinyt viedä niitä autotalliin.
Kiirettä pitää tosiaan.
Olet saanut ihan oman tasoisen miehen. Älä vingu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiirettä pitää tosiaan.
Olet saanut ihan oman tasoisen miehen. Älä vingu.
Kumma miten se huono mies on aina vain naisen tasoinen, mutta miehet ei sitten millään saa itsensä tasoista naista, jos palstan ulinaketjuihin on uskomista. Jokin ei tässä yhtälössä nyt täsmää. 🤔