Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8339)

Vierailija
4781/8339 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän se johtuu, että suomalaisten miesten kanssa parisuhde vaikuttaa enemmänkin, että nainen hoitaa kotona aivan kaiken ja mies vaan homehtuu sohvalla?

Vierailija
4782/8339 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistähän se johtuu, että suomalaisten naisten kanssa parisuhde vaikuttaa enemmänkin kaupankäynniltä ja työsuhteelta?

Mitäpäs kokemusta inkkelillä tästä asiasta olisi? Niin. Ei mitään. Kunhan piti taas tulla leukojaan louskuttamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4783/8339 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tältä keskustelulta otettiin kruunu pois?

Vierailija
4784/8339 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä tämän keskustelun myötä joku muukin kotiorja tajusi tilanteensa ja alkoi vaatimaan muutosta!

Itselläni mies joka tekee kotitöitä ahkerammin ja perusteellisemmin kuin minä. Älkää suostuko orjan asemaan!

Vierailija
4785/8339 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistähän se johtuu, että suomalaisten naisten kanssa parisuhde vaikuttaa enemmänkin kaupankäynniltä ja työsuhteelta?

Kaikissa ihmissuhteissa on kyse kaupankäynnistä, se on vain niin hienovaraista, että et ole ajatellut. Vähiten sitä on äidin ja vauvan välillä, mutta vauvan tyytyväinen tuhina on äidille palkkio. Jos kasvatus onnistuu vauva, oppii vaistomaiseen vastavuoroisuuteen, jos ei palsta saa uuden kirjoittelijan, joka miettii päivästä ja vuodesta toiseen, miksi ei löydä tasoistaan kumppania. 

Vierailija
4786/8339 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpäs kokemusta inkkelillä tästä asiasta olisi? Niin. Ei mitään. Kunhan piti taas tulla leukojaan louskuttamaan.

Peilaat tietysti miehettömyyttäsi haukkumalla inkkeliksi, mutta minulla on ollut naisia aivan riittävästi. Nyt olen jo naimisssa. Olen aina ollut valikoiva naisten suhteen, joten olen välttynyt kaupankäynti- tai työsuhteelta. Pitää huomioida vain kauniita ja fiksuja naisia.

Vierailija
4787/8339 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tämä perhe edes elossa enää, jos kukaan ei ole tehnyt siellä yhtään mitään, ei edes ruokaa?? Kohta äiti on 4 kuukautta ollut lakossa. Ja koska perheestäkään kukaan ei tee mitään, on tilanne hälyyttävä. On siellä varmaan siivotonta. On meitä moneksi. Kas kun äiti ei kommentoi voisihan hän antaa elonmerkkejä itsestään jos vielä jaksaa. Vai onko lakko loppunut ja kaikki muutkin uurastavat ilomielin?

Vierailija
4788/8339 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tämä perhe edes elossa enää, jos kukaan ei ole tehnyt siellä yhtään mitään, ei edes ruokaa?? Kohta äiti on 4 kuukautta ollut lakossa. Ja koska perheestäkään kukaan ei tee mitään, on tilanne hälyyttävä. On siellä varmaan siivotonta. On meitä moneksi. Kas kun äiti ei kommentoi voisihan hän antaa elonmerkkejä itsestään jos vielä jaksaa. Vai onko lakko loppunut ja kaikki muutkin uurastavat ilomielin?

Onhan tuo antanut. Äiti ja lapset asuvat muualla ja elävät normaalisti, isä jäi elämään läävässä.

Vierailija
4789/8339 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peilaat tietysti miehettömyyttäsi haukkumalla inkkeliksi, mutta minulla on ollut naisia aivan riittävästi. Nyt olen jo naimisssa. Olen aina ollut valikoiva naisten suhteen, joten olen välttynyt kaupankäynti- tai työsuhteelta. Pitää huomioida vain kauniita ja fiksuja naisia.

Tietysti, siksihän  trollaat vauva palstalla 24/7 mielummin, kun vietät aikaasi "kauniin,fiksun, ovelle innoissaan sinua vastaan pomppivan vaimosi kanssa."

Ihan miten vaan.

Vierailija
4790/8339 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo antanut. Äiti ja lapset asuvat muualla ja elävät normaalisti, isä jäi elämään läävässä.

Haluaisin lukea ap:n tekstin, mutta en jaksa selata sataa sivua väittelyä. Osaako joku vinkata, missä kohtaa ap about kommentoi tilannetta (viimeisin)?

Vierailija
4791/8339 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkö?  Sepä hyvä.

Vierailija
4792/8339 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin lukea ap:n tekstin, mutta en jaksa selata sataa sivua väittelyä. Osaako joku vinkata, missä kohtaa ap about kommentoi tilannetta (viimeisin)?

Olisikohan edellisellä sivulla viimeisin viesti. Tai sitä edellisellä. Olikohan heillä nyt muutto, olisi kiva edelleen välillä kuulla päivitystä tähän. 

Vierailija
4793/8339 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4764. Hirvee homma. Piti selata jopa edelliselle sivulle.

Vierailija
4794/8339 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen tarina avioliitosta. Nainen raataa töissä 9-10h työmatkoineen, maksaa puolet kuluista ja päälle lasten vaatteet ja kengät, hoitaa lapset ja kodin ja jossakin vaiheessa huomaa elämän olevan yhtä suorittamista ja perheen isästä on tullut yksi miesvauva lisää ja mies elää kuin lapsia ei olisikaan. 

Ja nainen laittaa avioeron vireelle ja kun isällä ei ole läheistä kiintymyssuhdetta lapsiin, kun on ollut itsekin yksi lapsi lisää perheessä,  lapset haluavat asumaan äidin luo, eikä edes lapset koe isäänsä luotettavana ja turvallisena vanhempana, joka pystyi huolehtimaan heistä. 

Jos mies haluaa edes pitää lapsiin suhteet, miehen asenne on muututtuva ja kannettava vastuu vanhempana ja kun lapset jo teini-ikäisiä, myös lapset voivat tehdä saman ratkaisun kuin ap. Ja hylkää isänsä. 

Vierailija
4795/8339 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa ihmissuhteissa on kyse kaupankäynnistä, se on vain niin hienovaraista, että et ole ajatellut. Vähiten sitä on äidin ja vauvan välillä, mutta vauvan tyytyväinen tuhina on äidille palkkio. Jos kasvatus onnistuu vauva, oppii vaistomaiseen vastavuoroisuuteen, jos ei palsta saa uuden kirjoittelijan, joka miettii päivästä ja vuodesta toiseen, miksi ei löydä tasoistaan kumppania. 

Yleensä ihmiset odottavat toisiltaan reilua vastavuoroisuutta. Mutta auta armias jos nainen odottaa sitä mieheltään. Kamalaa kaupankäyntiä!

Vierailija
4796/8339 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki parisuhteet ovat kaupankäyntiä, joko tiedostettua tai tiedostamatonta. Minä saan tuolta ihmiseltä jotain, mitä tarvitsen ja minä pystyn tarjoamaan tuolle ihmiselle jotain, mitä hän tarvitsee. Jos toisesta alkaa tuntua siltä, että antaa enemmän kuin saa, niin tulee se kriisi. 

Vierailija
4797/8339 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän se johtuu, että suomalaisten miesten kanssa parisuhde vaikuttaa enemmänkin, että nainen hoitaa kotona aivan kaiken ja mies vaan homehtuu sohvalla?

Akka otetaan talo siivoaan ja ruokaa laittaan.

Mitähän yrität sanoa? Otat akan, siivoat talon ja laitat ruokaa? Jos näin, kuulostaa hyvältä. Akka saattaa jopa jäädä!

Vierailija
4798/8339 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei kiinnosta sun marttyyri tilitykses.

Tällä hetkellä oot varmaan jo palannut luutun varteen koska olet syntynyt siihen, ja rätti käteen sitten vaan

Vierailija
4799/8339 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahtava ketju! Näinhän se menee nykyään, kuten tässäkin ketjussa on noussut esiin, nimenomaan äitien odotetaan nykyään hoitavan kaikki. Eikä vain kotona, vaan koko yhteiskunta odottaa sitä. Aika harvassa ovat ne kommentit, joissa odotetaan isän nousevan ruoriin, tai no odotettiin, kerta ero tulossa. 

Mutta minua vähän kyllä häiritsi, miten monissa kommenteissa odotettiin teinien käyvän esim. siellä kaupassa ja kokkaavan ruokaa, tai että äiti lopettaisi lakkonsa, se isä unohtui täysin jonnekin.

Tuli tästä ketjusta mieleen seuraamani blogin kirjoitus: https://voipiipnyttaas.blogspot.com/2023/11/olen-aiti-teen-siis-kaiken-…

Ap, ota yhteyttä tuon blogin pitäjään! Haluaisin niin lukea tiivistelmän tästä tapauksesta hänen kirjoittamaan, pakko myöntää, etten ihan joka sivua jaksanut lukea, kun niin paljon saman toistoa ja vapaamatkustajia riehumassa ketjussa. 

Mutta tsemppiä uuteen elämään!

Vierailija
4800/8339 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mahtava ketju! Näinhän se menee nykyään, kuten tässäkin ketjussa on noussut esiin, nimenomaan äitien odotetaan nykyään hoitavan kaikki. Eikä vain kotona, vaan koko yhteiskunta odottaa sitä. Aika harvassa ovat ne kommentit, joissa odotetaan isän nousevan ruoriin, tai no odotettiin, kerta ero tulossa. 

Mutta minua vähän kyllä häiritsi, miten monissa kommenteissa odotettiin teinien käyvän esim. siellä kaupassa ja kokkaavan ruokaa, tai että äiti lopettaisi lakkonsa, se isä unohtui täysin jonnekin.

Tuli tästä ketjusta mieleen seuraamani blogin kirjoitus: https://voipiipnyttaas.blogspot.com/2023/11/olen-aiti-teen-siis-kaiken-…

Ap, ota yhteyttä tuon blogin pitäjään! Haluaisin niin lukea tiivistelmän tästä tapauksesta hänen kirjoittamaan, pakko myöntää, etten ihan joka sivua jaksanut lukea, kun niin paljon saman toistoa ja vapaamatkustajia riehumassa ketjussa. 

Mutta ts

Oikeasti yhteiskunta on huolissaan siitä, että naiset suuresta ulinastaan huolimatta eivät tee juuri mitään. Eivät kotona, eivätkä työpaikoillaan. Kaikki aika menee tyhjänpäiväisyyksiin kuten esim. netissä pyörimiseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi