Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8339)
"Monissa perheissä miestä syytetään, ettei tämä "tee mitään" kun nainen tekee kotityöt ennen kuin mies ehtii ja sitten nainen saa syyn valittaa."
Omalle kohdalle on osunut tuollainen nainen. Oli jonkin aikaa työttömänä ja päivät kotona. Hän halusi jakaa kotityöt puoliksi, vaikka minä tein pitkää päivää. Kuuntelin muutaman kuukauden naputusta, ettei hommat jakaannu puoliksi ja kamelin selkä katkesi, kun olin lähtenyt aamulla klo 5:30 töihin ja palasin kotiin n. klo 20. Nainen oli uhrautunut ja pessyt koneellisen astioita, sekä laittanut ne puhtaana kaappeihin. Kehtasi nussuttaa, ettei hän jaksa tällaista elämää, että joutuu tekemään "kaikki" kotityöt. Samalla viikolla sanoin, että rupee etsimään itsellesi asuntoa, tämä riitti minulle. Tuskin oli ainoa nainen, joka kävelee ns. valmiiseen pöytään, eli miehen omistamaan asuntoon ja alkaa pomottamaan miestä kotitöillä liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Myös toinen teineistä kyseli saunaa, mutta ei hänkään jaksanut käydä laittamassa lämpiämään. Huomenna pitäisi käydä kaupassa hakemassa viikon ruuat, saapa nähdä osaako mies raahata itse itsensä Prismaan.
ap
Eipä sähkösaunassa paljoa töitä ole, jos sen laittaa päälle. Se joka on kotona saa laittaa saunan hyvissä ajoin päälle, muita ajatellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös toinen teineistä kyseli saunaa, mutta ei hänkään jaksanut käydä laittamassa lämpiämään. Huomenna pitäisi käydä kaupassa hakemassa viikon ruuat, saapa nähdä osaako mies raahata itse itsensä Prismaan.
ap
Eipä sähkösaunassa paljoa töitä ole, jos sen laittaa päälle. Se joka on kotona saa laittaa saunan hyvissä ajoin päälle, muita ajatellen.
Nykypäivän naiselle liian suuri tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisoletettujen asunnot ihan tutkitusti epäsiistimpiä. Ei kannattaisi paljon huudella.
Ei, se palstalla pyörineen huoltomiehen väite ei ole mikään tutkimus.
Kyllä se oli ihan oikea tutkimus jota sitten sekä isännöitsijän ja ehkä myös huoltomiehen huomiot tukivat. Johan tuo sinun lapsellinen vääristelykin tukee siivottomuutta naisilla. Onhan se varmaan noloa olla sottapytty aikuisena.
Niin, apn miea on se sottapytty ja se on noloa. Aikuinen mies.
Tietääkseni tuo kyseinen mies ei ole voinut kertoa omaa versiota tapahtumista. Monissa perheissä miestä syytetään, ettei tämä "tee
Kyllästyin pussaamaan persettä lähdin v-i-t-t-u-u-n ( nimenomaan uutta pillua )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä ketjuja lukiessa, tunnen vahvaa myötätuntoa, ja suruakin, niitä miehiä kohtaan, joilla on kotona laiska akka. Ja samalla tunnen suurta onnellisuuden ja helpottuneisuuden tunnetta jo nuorena tehdystä ratkaisusta elää elämäni aasialaisen vaimon kanssa. Nuorena mietin tulisinko katumaan ratkaisuani. Mutta nyt 40 plus ikäisenä olisin katkerana katunut, jos en olisi valinnut nykyistä onnellista elämää aasialaisen nuoren kaunottaren kanssa.
Mutta miten sun nuori kaunotar kokee sinut, kun joutuu laiskan keski-ikäisen miehen kanssa elämään?
Musta on jännää, miten tuo mies on ikääntynyt nuoresta keski ikäiseksi, mutta nuorena valittu vaimo on yhä nuori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä ketjuja lukiessa, tunnen vahvaa myötätuntoa, ja suruakin, niitä miehiä kohtaan, joilla on kotona laiska akka. Ja samalla tunnen suurta onnellisuuden ja helpottuneisuuden tunnetta jo nuorena tehdystä ratkaisusta elää elämäni aasialaisen vaimon kanssa. Nuorena mietin tulisinko katumaan ratkaisuani. Mutta nyt 40 plus ikäisenä olisin katkerana katunut, jos en olisi valinnut nykyistä onnellista elämää aasialaisen nuoren kaunottaren kanssa.
Mutta miten sun nuori kaunotar kokee sinut, kun joutuu laiskan keski-ikäisen miehen kanssa elämään?
Musta on jännää, miten tuo mies on ikääntynyt nuoresta keski ikäiseksi, mutta nuorena valittu vaimo on yhä nuori.
Palstamammojen mukaanhan mies vanhenee naisiin verrattuna paljon nopeammin. Nelikymppisen miehen siittiöt ovat palstamammojen mukaan joko täysin liikuntakyvyttömiä tai sitten niistä syntyy enemmän tai vähemmän vammaisia uusia palstamammoja.
Toisaalta taas perhe-elämän ja parisuhteiden kiihkeimmät asiantuntijat löytyvät palstan vanhoista piioista, joilla ainoa seksuaalinen kosketus on ollut, kun ovat lähestyneet omia lähisukulaisiaan, eli äitiä, isää tai veljeä, joskus jopa setä tai eno on ollut kohteena.
"Ai että mä repesin tälle kommentille. Niin, mies ei vaan ehdi poimimaan kolme viikkoa lojuneita sukkiaan keittiön pöydän alta. Kahvikuppikokoelma olohuoneen pöydällä kasvaa joka päivä, kun ei ole prkl ehtinyt viedä niitä tiskikoneeseen. Imuriin ei kyllä tässä kiireessä ehdi tarttua kolmeen kuukauteen."
Tuon kuvaelman myötä paljastuu karu totuus, miten naiset todellisuudessa suhtautuvat epäsiisteyteen. Käytännössä kolmekin viikkoa löyhkäävät sukat ruokapöydän alla, kahvikuppiröykkiö, eikä kolmen kuukauden pölypalleroarmeija haittaa pätkääkään elämää. Tuollaisesta elämästä kertoo ihan mielellään siskolleenkin, joka taas levittää siivotonta elämää muiden kauhisteltavaksi.
Vierailija kirjoitti:
"Ai että mä repesin tälle kommentille. Niin, mies ei vaan ehdi poimimaan kolme viikkoa lojuneita sukkiaan keittiön pöydän alta. Kahvikuppikokoelma olohuoneen pöydällä kasvaa joka päivä, kun ei ole prkl ehtinyt viedä niitä tiskikoneeseen. Imuriin ei kyllä tässä kiireessä ehdi tarttua kolmeen kuukauteen."
Tuon kuvaelman myötä paljastuu karu totuus, miten naiset todellisuudessa suhtautuvat epäsiisteyteen. Käytännössä kolmekin viikkoa löyhkäävät sukat ruokapöydän alla, kahvikuppiröykkiö, eikä kolmen kuukauden pölypalleroarmeija haittaa pätkääkään elämää. Tuollaisesta elämästä kertoo ihan mielellään siskolleenkin, joka taas levittää siivotonta elämää muiden kauhisteltavaksi.
Kerro vielä, miksi se on naisen tehtävä kulkea miehen perässä poimimassa niitä haisevia sukkia ja kahvikuppiröykkiöitä loputtomiin?
palstalla on kaksi hyvin saman kaltaista ketjua.
Toisessa nainen kertoo kuinka hän meni lakkoon, toisessa nainen valittaa että mies "meni lakkoon" eli piti lomaa perheestään.
Toisessa ketjussa lakkoilijaa kehutaam ja ylistetään, toisessa haukutaan.
Osaatteko selittää millään muulla kuin miesvihalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Monissa perheissä miestä syytetään, ettei tämä "tee mitään" kun nainen tekee kotityöt ennen kuin mies ehtii ja sitten nainen saa syyn valittaa."
Ai että mä repesin tälle kommentille. Niin, mies ei vaan ehdi poimimaan kolme viikkoa lojuneita sukkiaan keittiön pöydän alta. Kahvikuppikokoelma olohuoneen pöydällä kasvaa joka päivä, kun ei ole prkl ehtinyt viedä niitä tiskikoneeseen. Imuriin ei kyllä tässä kiireessä ehdi tarttua kolmeen kuukauteen. Kiirettä pitää niin kovasti, että viime kesänä ulos unohtuneita tikkaita etsitään nyt kissojen ja koirien kanssa lumihangesta, kun oli liian kiire, ettei ehtinyt viedä niitä autotalliin.
Kiirettä pitää tosiaan.
Olet saanut ihan oman tasoisen miehen. Älä vingu.
Kumma miten se huono mies on aina vain naisen tasoinen, mutta miehet ei sitten millään saa itsensä tasoista naista, jos palstan ulinaketjuihin on uskomista. Jokin ei tässä yhtälössä nyt täsmää. 🤔
Mikä siinä on kummaa? Yrität vertailla appelsiineja omenoihin siksi se sun yhtälö ei täsmää.
Katsos kun toisessa tapauksessa taso on toteutunut, se parisuhde on muodostunut. Toisessa kuvitellaan olevansa parempia jolloin parisuhdetta ei muodostu, tasoa pitäisi laskea jotta saa tasoisensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että mä repesin tälle kommentille. Niin, mies ei vaan ehdi poimimaan kolme viikkoa lojuneita sukkiaan keittiön pöydän alta. Kahvikuppikokoelma olohuoneen pöydällä kasvaa joka päivä, kun ei ole prkl ehtinyt viedä niitä tiskikoneeseen. Imuriin ei kyllä tässä kiireessä ehdi tarttua kolmeen kuukauteen. Kiirettä pitää niin kovasti, että viime kesänä ulos unohtuneita tikkaita etsitään nyt kissojen ja koirien kanssa lumihangesta, kun oli liian kiire, ettei ehtinyt viedä niitä autotalliin.
Kiirettä pitää tosiaan.
Ei ollut oma mieheni, vaan siskoni. Mutta tuosta kommentista huomaa taas sen, millaisia tekosyitä miehillä on laistaa kotihommista. Viimeinen kaneettihan on juuri tuo: itsepähän valitsit.
Loppujen lopuksi nämä laiskamadot vaikeuttavat omaakin elämäänsä, kun mitään ei osata pitää järjestyksessä. Sitten alkaakin kyselyrumba: "Tiedätkö missä sejase on, oletko nähnyt sitäjatätä, v* en löydä tuotajasitä." Miten tällaiset henkilöt suoriutuvat työpaikoillaan itseohjautuvasti, kun omassa kodissa ei ole minkäänlaista hallintaa mistään asiasta?
Eli kaikki pitää siivoilla käsi kädessä koska mistäs mies muuten tietäisi mihin nainen on sen tällä kertaa jemmannut.
Tiesitkö että miehet tekevät jo nykyisellään naisia enemmän kun katsotaan kokonaistyöaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Et uskoisi miten paljon metatöitä tuohon vaaditaan. Eihän naisen kapasiteetti tuollaiseen riitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Se laittaa saunan päälle, joka tahtoo saunoa. Ei se tuon kummempaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Meillä ihana vaimoni soittaa usein, kun olen matkalla kotiin, että laittaako hän jo saunan päälle, niin pääsen suoraan saunaan. Hyvä vaimo toimii noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiirettä pitää tosiaan.
Kum
Mikä siinä on kummaa? Yrität vertailla appelsiineja omenoihin siksi se sun yhtälö ei täsmää.
Katsos kun toisessa tapauksessa taso on toteutunut, se parisuhde on muodostunut. Toisessa kuvitellaan olevansa parempia jolloin parisuhdetta ei muodostu, tasoa pitäisi laskea jotta saa tasoisensa.
Eli huonot miehet saavat omantasoisiaan naisia? Onpa jännä, että (omasta mielestään) korkeatasoiset miehet eivät millään saa. Nuo miehet eivät sitten ilmeisesti olekaan niin korkeatasoisia kuin kuvittelevat, vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Meillä ihana vaimoni soittaa usein, kun olen matkalla kotiin, että laittaako hän jo saunan päälle, niin pääsen suoraan saunaan. Hyvä vaimo toimii noin.
Toki. Jos mies olisi hyvä, hän toimisi samoin. Ap:n mies ei saa saunaa päälle edes silloin, kun itse haluaisi saunoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Meillä ihana vaimoni soittaa usein, kun olen matkalla kotiin, että laittaako hän jo saunan päälle, niin pääsen suoraan saunaan. Hyv
Heiluttaako häntää ja hyppii vasten isäntäänsäkin?
Vierailija kirjoitti:
palstalla on kaksi hyvin saman kaltaista ketjua.
Toisessa nainen kertoo kuinka hän meni lakkoon, toisessa nainen valittaa että mies "meni lakkoon" eli piti lomaa perheestään.
Toisessa ketjussa lakkoilijaa kehutaam ja ylistetään, toisessa haukutaan.
Osaatteko selittää millään muulla kuin miesvihalla.
Siinä toisessa ketjussa miehellä oli sivusuhde, eikä mies tosiaankaan hoitanut kodinkotitöitä yksin muiden maatessa, vaan luisti niistäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiirettä pitää tosiaan.
Olet saanut ihan oman tasois
Eli huonot miehet saavat omantasoisiaan naisia? Onpa jännä, että (omasta mielestään) korkeatasoiset miehet eivät millään saa. Nuo miehet eivät sitten ilmeisesti olekaan niin korkeatasoisia kuin kuvittelevat, vai mitä?
Tietysti huonot saavat oman tasoisensa.
Jos korkeatasoinen mies ei saa naista parisuhteeseen niin olet aivan oikeassa, ei se kovin korkeatasoinen ole.
Sama pätee naisiin. Se naisia hakkaava sovinisti joka ei saa astioita tiskikoneeseen on se sun tasosi kun kerran et parempaa saa. Jos ei riitä, kannattaa kehittää itseään tai olla ilman. Niin miehetkin joutuvat tekemään.
Ei ollut oma mieheni, vaan siskoni. Mutta tuosta kommentista huomaa taas sen, millaisia tekosyitä miehillä on laistaa kotihommista. Viimeinen kaneettihan on juuri tuo: itsepähän valitsit.
Loppujen lopuksi nämä laiskamadot vaikeuttavat omaakin elämäänsä, kun mitään ei osata pitää järjestyksessä. Sitten alkaakin kyselyrumba: "Tiedätkö missä sejase on, oletko nähnyt sitäjatätä, v* en löydä tuotajasitä." Miten tällaiset henkilöt suoriutuvat työpaikoillaan itseohjautuvasti, kun omassa kodissa ei ole minkäänlaista hallintaa mistään asiasta?