Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8339)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mahtava ketju! Näinhän se menee nykyään, kuten tässäkin ketjussa on noussut esiin, nimenomaan äitien odotetaan nykyään hoitavan kaikki. Eikä vain kotona, vaan koko yhteiskunta odottaa sitä. Aika harvassa ovat ne kommentit, joissa odotetaan isän nousevan ruoriin, tai no odotettiin, kerta ero tulossa.
Mutta minua vähän kyllä häiritsi, miten monissa kommenteissa odotettiin teinien käyvän esim. siellä kaupassa ja kokkaavan ruokaa, tai että äiti lopettaisi lakkonsa, se isä unohtui täysin jonnekin.
Tuli tästä ketjusta mieleen seuraamani blogin kirjoitus: https://voipiipnyttaas.blogspot.com/2023/11/olen-aiti-teen-siis-kaiken-…
Ap, ota yhteyttä tuon blogin pitäjään! Haluaisin niin lukea tiivistelmän tästä tapauksesta hänen kirjoittamaan, pakko myöntää, etten ihan joka sivua jaksanut lukea, kun niin paljon saman toistoa ja vapaamatku
Syytä on ollakin huolissaan. Jos miehistä ei ole paikkaamaan tätä vajetta, niin syntyvyys laskee edelleen, koska itseänsä kunnioittavat naiset eivät enää suostu ilmaisiksi piioiksi. Asia on todellakin merkityksellinen.
Ei tollanen pelleily mitään auta, se on varma että sinä se periksi annat.Sinä ja sun naurettava lakkos..
Vierailija kirjoitti:
Ei tollanen pelleily mitään auta, se on varma että sinä se periksi annat.Sinä ja sun naurettava lakkos..
Ap jätti miesvauvan rypemään sikolätissään ja lähti lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Eipä antanut periksi.
Ihan uskomatonta valitusta, jos joutuu osallistumaan kotitöihin. Kai se on naisenkin koti, vai onko se siis pelkästään naisen koti, ja jos ei muut toimi naisen toiveiden mukaan, niin pitäähän siitä lähteä? Kaikki ovat vain onnellisia siitä lähdöstä, kukaan moisesta tyrannista voi välittää.
Vierailija kirjoitti:
VALI VALI VALI VALI VALITUS olisko se parempi teille AKOILLE että pysytte erossa miehistä kun NE on niin V-I-T-T.U-M.A-I S-I-A teitä kohtaan! Tämäkin keskustelu on taas jonku VOKE lehmän tutkimus muuten tämä olis kuukuppi moden toimesta poistettu ja takuulla jos olisi koskenut naaraita-....
Joko olet muuttanut äitisi luota?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tämä perhe edes elossa enää, jos kukaan ei ole tehnyt siellä yhtään mitään, ei edes ruokaa?? Kohta äiti on 4 kuukautta ollut lakossa. Ja koska perheestäkään kukaan ei tee mitään, on tilanne hälyyttävä. On siellä varmaan siivotonta. On meitä moneksi. Kas kun äiti ei kommentoi voisihan hän antaa elonmerkkejä itsestään jos vielä jaksaa. Vai onko lakko loppunut ja kaikki muutkin uurastavat ilomielin?
Tyypillinen tarina avioliitosta. Nainen raataa töissä 9-10h työmatkoineen, maksaa puolet kuluista ja päälle lasten vaatteet ja kengät, hoitaa lapset ja kodin ja jossakin vaiheessa huomaa elämän olevan yhtä suorittamista ja perheen isästä on tullut yksi miesvauva lisää ja mies elää kuin lapsia ei olisikaan.
Ja nainen laittaa avioeron vireelle ja kun isällä ei ole läheistä kiintymyssuhdetta lapsiin
Niin siinä käy kun oma taso ei teillä riitä parempiin miehiin. Hullua että pitää niitä penskoja kuitenkin porsia ja vasta sitten alkaa laiskotella kotitöiden suhteen.
Jokos oot possupoika siivonnu lättis?
Taitaa sikamiehillä olla kylmä rinki saparon alla, kun noin kovasti taas vinkuvat. Pelottaa näemmä, että tulee lähtö sieltä mukavilta pahnoilta mamman vierestä köllimästä ja joutuu itse lättinsä jatkossa putsaamaan tai sitten elämään sontineen.
Naisoletettujen asunnot ihan tutkitusti epäsiistimpiä. Ei kannattaisi paljon huudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VALI VALI VALI VALI VALITUS olisko se parempi teille AKOILLE että pysytte erossa miehistä kun NE on niin V-I-T-T.U-M.A-I S-I-A teitä kohtaan! Tämäkin keskustelu on taas jonku VOKE lehmän tutkimus muuten tämä olis kuukuppi moden toimesta poistettu ja takuulla jos olisi koskenut naaraita-....
Jo 38 vuotta sitten. Milloin sä ajattelit muuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo 38 vuotta sitten. Milloin sä ajattelit muuttaa?
Keski-ikäinen siis, etkä vieläkään ole kasvanut aikuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Naisoletettujen asunnot ihan tutkitusti epäsiistimpiä. Ei kannattaisi paljon huudella.
Ei, se palstalla pyörineen huoltomiehen väite ei ole mikään tutkimus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se oli ihan oikea tutkimus jota sitten sekä isännöitsijän ja ehkä myös huoltomiehen huomiot tukivat. Johan tuo sinun lapsellinen vääristelykin tukee siivottomuutta naisilla. Onhan se varmaan noloa olla sottapytty aikuisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se oli ihan oikea tutkimus jota sitten sekä isännöitsijän ja ehkä myös huoltomiehen huomiot tukivat. Johan tuo sinun lapsellinen vääristelykin tukee siivottomuutta naisilla. Onhan se varmaan noloa olla sottapytty aikuisena.
Kumma, että tuosta tutkimuksesta ei ikinä ole tullut linkkiä. Laitapa sinä, kun kerran tiedät sen.
Vierailija kirjoitti:
Niin, niiden miesoletettujen luona käy äidit siivoamassa. Minäkin tunnen pari tuollaista naista ja ihmettelen kovasti heidän toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma, että tuosta tutkimuksesta ei ikinä ole tullut linkkiä. Laitapa sinä, kun kerran tiedät sen.
Kyllä ne linkit silloin oli esillä. Kerropa sinä mikä vimma sinulla on yrittää peitellä naisten siivottomuutta? Oletko itsekin sikapossu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, niiden miesoletettujen luona käy äidit siivoamassa. Minäkin tunnen pari tuollaista naista ja ihmettelen kovasti heidän toimintaa.
Siinä tutkimuksessa kumpikin sukupuoli hoitivat siivoukset itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huutonaurua! Niin varmaan. Laitapa nyt se linkki tutkimukseen tänne.
Yksi tuttu nuorimies kertoi tekevänsä kotityöt itse. Hän asui vuokralla samassa kerrostalossa missä äitikin asui. Koska miehellä ei ollut pyykkikonetta, hän vei ne äitinsä pyykkikoneeseen ja laittoi pyykkikoneen päälle. Äiti laittoi pyykit kuivumaan, viikkasi kuivat pyykit ja vei ne pojalleen. Mies oli siinä uskossa, että hän pyykkää omat vaatteensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huutonaurua! Niin varmaan. Laitapa nyt se linkki tutkimukseen tänne.
Yksi tuttu nuorimies kertoi tekevänsä kotityöt itse. Hän asui vuokralla samassa kerrostalossa missä äitikin asui. Koska miehellä ei ollut pyykkikonetta, hän vei ne äitinsä pyykkikoneeseen ja laittoi pyykkikoneen päälle. Äiti laittoi pyykit kuivumaan, viikkasi kuivat pyykit ja vei ne pojalleen. Mies oli siinä uskossa, että hän pyykkää omat vaatteensa.
Joo, tietenkään kukaan mies ei osaa itse pestä vaatteitaan kun sinun tuttu ei muka osaa. Olet sä naurettava.
Nykyään? Ai isätkö tekivät kotityöt 1940-50--luvulla?