Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8310)

Vierailija
361/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kyllähän noista miehistä kuoriutuu vaikka mitä kotitalouskoneita kun ne laittaa kiertoon ja löytävät uuden naisen. Ei siis ole kyse etteivätkö osaisi, vaan silkka laiskuus syynä. Mieheni veli on uudella kierroksella ja on nykyisin niin touhukas kotitöissä, alkanut leipomaankin. 

Niin tämä! Ystäväni ex ei heidän parisuhteensa aikana juurikaan kotitöitä tehnyt, hyvä kun lapsia malttoi välillä hiukan hoitaa. Sekin marinan kanssa kun olisi ollut omiakin harrastuksia, niitä muuten oli paljon. Ystävä uupui ja palkinnoksi mies halusi eron. 

Uudessa suhteessa uudet tuulet, kotityöt maittaa eri tavalla, leivonta sujuu ja on osallistuva isä uusille lapsille. Tosin vanhempia, edellisen suhteen fiksuja ja osaavia lapsiaan ei hyväksy sellaisina kuin ovat. Se on sääli.

Ootas vaan niin kyllä se tässä uudessa suhteessakin laiskistuu. 

Vierailija
362/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mulla kävi sama ja kyllästyin raatamaan hikipäässä perheelle elatuksen.

Irtisanouduin töistä ja nyt lojutaan muijan kanssa molemmat kotona,eikä muijan kutale tee kotona oikeastaan yhtään mitään.ruuatkin on nykyään eineksiä ja valittaa ettei ole enää rahaa kunnon ruokaan? Sanoin hänelle,että pitäiskö hänen menmä töihin johonkin niin minä voin kyllä kokkailla ja siivoilla kotona päivät pitkät. No tämähän siitä riemastui ja on nyt mökötellyt kohta viikon.

Anna mököttää. Eihän mököttäminen varmaan estä millään sinun siivoamista, ruuanlaittoa tai vaikkapa pakastimen sulattamista. Voit leipoa, pestä ikkunoita, puunata kylppärin sekä vessan ja häärätä ihan täysillä. Kirjoittamastasi päätellen puolisosi antaa sinulle täyden tuen siihen.

Nauti, kun voit. Kohta et ehdi panostaa enää täysillä k

En tiedä kuka on keksinyt tuon idiotismin, että naiset tykkää valittaa. Ei tykkää. Valittaminen on seurausta siitä, että jokin on huonosti ja se asia vaatii korjaamista. Naiset tykkää että heitä kohdellaan hyvin, niin ettei ole mitään valittamisen aihetta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miehen taas pitäisi kyetä kotitöihin ilman eri ilmoitusta siitä, mitä, milloin ja miten pitäisi tehdä. 

Mistä tällaisia miehiä mahtaa löytyä?

Meiltä, mutta en siitä luovu. Hyvästä täytyy pitää huolta 😉.

Mutta meillä ei jaotella töitä sukupuolen mukaan. Molemmilla pysyy kirves kädessä yhtä hyvin kuin tiskiharjakin. Molemmilla on mieluisat tehtävät, mies haluaa leikata nurmikon, minä taas mankeloin lakanat mieluummin. 

Huvittaa nämä miestentöiden luettelijat. Mitähän niitäkin mahtaa olla, mihin nainen ei pysty, jos vaan kiinnostusta riittää. Se onkin sitten eri asia, riittääkö kiinnostus, jos toinen lusmuaa kotitöistä puoli vuotta yhden renkaanvaidon takia. Ja senkin parhaassa tapauksessa teetti liikkeessä.

Vierailija
364/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olen tehnyt vaimolleni (vihitty 1989) pari kertaa pienen opetuksen kun hän alkaa napisemaan; vaatteista, jotka eivät heti siirry pesukoneeseen,  tiskopöydälle jääneestä puurokattilasta, keskellä tallin lattiaa ' lojuvasta' moottorisahasta ym. niin lähden mökille viikoksi loka-marraskuun vaihteessa. 

Mun puhelinliittymä ei toimi mökillä, joten vaimoni joutuu soittamaan läheiseen maalaistaloon, josta tulevat kertomaan minulle, että vaimollani on tärkeää asiaa.

Asia on aina se, että talo kylmenee, ei ole lämmintä pesuvettä, auton huoltovalo palaa ja hän ei uskalla enää ajaa kesärenkailla. Laitoin luonnollisesti mökille lähtiessäni lämminvesiboilerista virrat pois, koska sen voi myös lämmittää takassa tulta polttamalla. No seuraavaksi vaimo valittaa ettei ole takkapuita, johon vastaan muka yllättyneenä, että moottorisaha on siinä keskellä tallin lattiaa eli kun avaat tallin oven niin et voi olla näkem

Tämän luettuani en voi kun ihmetellä, että mikä teitä pitää yhdessä? Älkää hyvät ihmiset tuhlatko omaa elämäänne tämmöiseen pakkaan. Huh huh.

Vierailija
365/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Myös toinen teineistä kyseli saunaa, mutta ei hänkään jaksanut käydä laittamassa lämpiämään. Huomenna pitäisi käydä kaupassa hakemassa viikon ruuat, saapa nähdä osaako mies raahata itse itsensä Prismaan.

ap

Idiootti

Vierailija
366/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Luoja, että tälläiset ap:n kaltaiset ihmiset ovat rasittavia. Luulevat olevansa korvaamattomia. Nyt kun muu perhe huolehtii itse enemmän tarpeistaan, ei se kuitenkaan tule riittämään tälle marttyyrille.

Erittäin hyvin sanottu... ja luulee vielä että olisi säilyttämisen arvoinen

Vierailija
367/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Miehen taas pitäisi kyetä kotitöihin ilman eri ilmoitusta siitä, mitä, milloin ja miten pitäisi tehdä. 

Mistä tällaisia miehiä mahtaa löytyä?

Meitä tuollaisia miehiä on ihan riveiksi asti kunhan löytyisi vain sellaisia naisia jotka ovat kaiken vaivan arvoisia..

Jos totta puhun niin riittää että naisella on hyvä Bärsse 🍑❤️

En ikimaailmassa haluaisi seurustella ihmisen kanssa, joka pitää minua pelkkänä per see nä. 

Tarkennus: en ikimaailmassa haluaisi seurustella ihmisen kanssa, jolla on rima niin alhaalla, että pelkkä hyvä perse riittää. 

Vierailija
368/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa inisevät miehet ovat ihan parhautta. :D Ei se sattumaa ole, että varsinkin nuoret naiset katoavat maakunnista kasvukeskuksiin ja syntyvyyskäyrät senkun laskevat. Aina vain harvemmassa edes tuolla peräkylien junttiloissa ne naiset, joita kiinnostaa hyysätä mieslasta ja sekös näitä inisijöitä sitten harmittaa. Suurin osa vielä niin köyhiä, ettei ole varaa shoppailla edes thaivaimoa tai muuta kehitysmaavaimoa kodinkoneeksi.

Vierailija
369/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaimo on tosi laiska tekemään yhtään mitään. Hän on vuorotöissä. Usein viikonloput töissä tai bilettämässä kavereiden kanssa, arkisin vapailla. Joskus olisi mukava yllätys nähdä astiat pestynä tms.

Vierailija
370/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen kaiken ja paljon miehenikin kanssa myös miesten töitä ja laitan ruokaa tyttäreni kahdelle pojalle useasti viikossa mutta olen onnellinen kun elän ja saan olla heidän kanssaan kädet ovat aivan risat mutta leivonkin joskus pullaa ja leipää joista tykkäävät. Ihania poikia kun saa syöttää ja isoja vahvoja sekä fiksuja. Lisäksi kalastan merellä kesät talvet ja meillä syödään hyvin. Olen työtön mutten siitä enää jaksa välittää.

Vierailija
371/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän säkin kuvittelet tietäväsi.... ällöttävää feministisontaa. Se että sinun elämänkokemus osoittaa näin, kertoo vain sen että olet epäonnistunut valinnassasi suvunjatkamiskumppanin osalta.

T. Mies ja isä, joka tekee kaikkia mainitsemiasi asioita.

Vierailija
372/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Eli ette käyneet saunassa, koska mies tai teini ei saaneet aikaiseksi lämmittää sitä?

Näin siinä kävi. Minun ei tehnyt mieli saunaan, joten muutkaan eivät menneet koska on niin stanan työlästä ottaa korillinen laudeliinoja ja löylykiulu pois lauteilta, vääntää kytkintä ja pistää ovi kiinni.

ap

Hyvä hyvä! Pysy lujana kostossasi noille vihaamillesi ja halveksumillesi miehellesi ja lapsillesi! Go girl!

Vierailija
373/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Olen miettinyt samaa ja nyt teen sen. Vaimo saa hoitaa itse kauppareissut, tankata ja korjata ja huoltaa oman autonsa, pestä omat pyykkinsä sekä tehdä tarvittavat pihatyöt sekä remontit. Unohtamatta tietotekniikka asennuksia.

Tarkemmin kun mietin niin mihin ihmeeseen minä tuollaista vetelehtivää ja saamatonta perässä vedettävää riesaa tarvitsen? On helpaompaa heittää se ulos ja vaihtaa sellaiseen joka osaa tehdä jotakin.

Aika harvan miehen itsetunto kestää naista, joka osaa kaikki ns. miesten hommat. Ainakin miehellä on tarve tulla siihen viereen kyttäämään ja neuvomaan ja sitähän minä en esimerkiksi kestä. Siksi asun yksin ja tapailen miestä joka asuu yksin. Kumpikin tekee kotonaan hommat omaan tapaansa ja ei tarvitse riidellä.339

Entä naisen itsetunto kun mies hoitaa lapsen niin e

Mikäs sen mukavampaa. Itselläni ei ole lapsia, koska koen kaiken näkemäni perusteella äidin roolin niin turhauttavaksi. Pelkkää jatkuvaa työtä ja hyvin vähän arvostusta. Jos mieheni hoitaisi lapsen, niin perustaisin mielelläni perheen. Mies voisi minun puolestani jäädä vaikka koti-isäksi, minä tienaan tarpeeksi ja pidän työstäni oikein paljon.

Vierailija
374/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista miten jotkut eivät osaa antaa perheelleen arvoa, vaan alentuvat lapselliseen teatteriin kaikessa marttyyriudessaan.

Vierailija
375/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kyllähän noista miehistä kuoriutuu vaikka mitä kotitalouskoneita kun ne laittaa kiertoon ja löytävät uuden naisen. Ei siis ole kyse etteivätkö osaisi, vaan silkka laiskuus syynä. Mieheni veli on uudella kierroksella ja on nykyisin niin touhukas kotitöissä, alkanut leipomaankin. 

Miksi mies (tai nainen) saa jossakin suhteessa enemmän aikaan ja toisessa vaikuttaa laiskalta? Löytyisikö syy ihan siitä suhteesta ja esim. vuorovaikutuksesta suhteessa?

Meillä kyse on itsepäisyydestä. Mies jankkaa, että ei varmasti tee minun kanssani, koska olen joskus pyytänyt jotakin. Hän tekee vaan kuulemma, jos haluaa.

Sanoo myös, että jos lähtisi ja hankkisi uuden kumppanin, tekisi mielellään kaikki kotityöt ja hoitaisi lapsetkin.

Salaa hymyilin ajatukselle, mutta yritin pitää pokan puolisoni edessä. Niitä uhmaikäisen uhoamisia...

Vierailija
376/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

En ymmärrä miestä, jonka mielestä vaimo ei osaa tankata omaa autoaan ja joka käy tankkaamassa lastensakin autot. Onko vaimo ja jälkikasvu vajaamielistä porukkaa vai kyykyttääkö mies heitä? Samoin autojen siivous kuuluu heille, jotka niitä käyttää. Jos tykkää likaisesta autosta, niin sen kun ajaa sellaisella.

No mutta eikö aivan sama päde myös muihin kotitöihin? Jos tykkää petaamattomasta sängystä, sitten ei petaa. Jos tykkää tiskivuorista, sitten ei tiskaa. Jos tykkää villakoirista, sitten ei imuroi. Se joka ei tykkää näistä, voi sitten hoitaa hommat haluamallaan tavalla. Mikä tässä on ongelma?

Kahden aikuisen kodissa ei olekaan mitään ongelmaa. Toinen osapuoli toki saattaa lähteä suhteesta, mikäli hän on ainoa, joka siivoaa. Jos perheessä taas on lapsia, niin tiettyjen asioiden täytyy olla kunnossa, koska muutoin voi tulla ongelmia sosiaaliviranomaisten kanssa.

Vierailija
377/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ap on fiksu, mä sain keskenmenon kun tein yksin kaikki hommat ja nyt otan tilaa itselleni. Että kannattaa puhua ja kuunnella itseään ennen kuin on liian myöhäistä. 

Keskenmeno oli jumalan siunaama ja hyvä asia,sillä jumalakin näki että olisit laiska ja kelvoton äiti.

God bless you 🤗

Ehkä vähän offtopic,mutta ole aina ihmetellyt ihmisten kohkaamisesta ja höpöttämistä jostain keskenmenosta kun kuitenkin 90% naisista on myönteisiä abortin suhteen.

Mikä ero niissä muka on?

Keskenmenossa lapsi olisi ollut toivottu ja abortissa taas ei. Aika yksinkertainen asia ymmärtää, mutta ethän sinä toki mitään tyhmyydellesi voi.

Vierailija
378/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Surullista miten jotkut eivät osaa antaa perheelleen arvoa, vaan alentuvat lapselliseen teatteriin kaikessa marttyyriudessaan.

Minusta on vielä surullisempaa kun jotkut eivät osaa antaa perheelleen arvoa vastaan sanovat itsensä irti koko perheestä ja elävät kuin vaimoa ja lapsia ei edes olisi.

Vierailija
379/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mulla kävi sama ja kyllästyin raatamaan hikipäässä perheelle elatuksen.

Irtisanouduin töistä ja nyt lojutaan muijan kanssa molemmat kotona,eikä muijan kutale tee kotona oikeastaan yhtään mitään.ruuatkin on nykyään eineksiä ja valittaa ettei ole enää rahaa kunnon ruokaan? Sanoin hänelle,että pitäiskö hänen menmä töihin johonkin niin minä voin kyllä kokkailla ja siivoilla kotona päivät pitkät. No tämähän siitä riemastui ja on nyt mökötellyt kohta viikon.

Anna mököttää. Eihän mököttäminen varmaan estä millään sinun siivoamista, ruuanlaittoa tai vaikkapa pakastimen sulattamista. Voit leipoa, pestä ikkunoita, puunata kylppärin sekä vessan ja häärätä ihan täysillä. Kirjoittamastasi päätellen puolisosi antaa sinulle täyden tuen siihen.

Nauti, kun voit. Kohta et ehdi panostaa enää täysillä k

Laihduta hyvä mies, niin pääset lähemmäs ja raajasikin riittävät paremmin.

Vierailija
380/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Toinen teineistä pesee omat pyykkinsä, tarvitsi kyllä alkuun ohjeistusta mutta neuvoin tietysti kun nätisti pyysi. Toinen on vielä löytänyt kaapin perältä vaatetta, mutta pyykkivuori kasvaa. Sama miehellä. Pyykkäävä teini tekee nyt myös ruokaa, mutta vain itselleen ja minulle (tuon ainekset kaupasta ja opetan kun haluaa tehdä jotain mitä ei vielä osaa). Meidän on vain tarvinnut jemmata yhdet tiskatut astiat itsellemme. Toinen teini elää nuudeleilla ja pakastepizzalla, on opetellut hakemaan niitä kaupasta kun kotona olleet oli syöty. Mies käy päivisin lounaalla ja syö illat sipsejä ja karkkia.

Alkaa olla sotkuista. Lievästi sanottuna kireä tunnelma. Saunaa kukaan ei viikonloppuna kysellyt.

ap

Hyvä ap! Lapsettomana sinkkuna täällä heilutan mielikuvituspompomeja ja kannustan projektissa.

Töissä katselen päivittäin asiantuntijatehtävissä työskenteleviä mieslapsia, jotka eivät saa likaista kahvikuppiaan tiskikoneeseen. Kaikki, mikä ei ole suoraan ojennettu lautasella vastuuksi korkealla palkalla, jää tekemättä. Ja silti kuvittelevat olevansa työpaikan kantavia voimia ja kerrassaan korvaamattomia. Hirveä marina, jos joutuu tekemään mitään epämieluisaa, ja vapaaehtoisia vastuutehtäviin kyseltäessä tuijottelevat kattoon. Ainoa kaksilahkeinen tiskikoneen täyttäjä on toimari, ja asenne pitkälti selittääkin, miten on asemaansa päätynyt.

Jos ap:n projektilla saadaan edes toinen teineistä pelastettua yhteiskuntakelpoiseksi, on se täysin kannattava. Palkitsee myös varmasti opin kohteen elämänmittaan, kun tunne omasta osaamisesta ja kyvykkyydestä yhdistyy oma-aloitteisuuteen ja vastuunkantoon. Toistetaan: Hyvä ap! Koskaan ei ole liian myöhäistä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi