Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8310)

Vierailija
321/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En ymmärrä miestä, jonka mielestä vaimo ei osaa tankata omaa autoaan ja joka käy tankkaamassa lastensakin autot. Onko vaimo ja jälkikasvu vajaamielistä porukkaa vai kyykyttääkö mies heitä? Samoin autojen siivous kuuluu heille, jotka niitä käyttää. Jos tykkää likaisesta autosta, niin sen kun ajaa sellaisella.

No mutta kun jollain täytyy tehdä itsensä tärkeäksi ja saada tunne, että on pomo. Miehinen mies. Osaa nääs tehdä polttopuita ja tankata puhtaan auton. Mieletön alfa.

Vierailija
322/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

🙄 Joku puhuu täällä tietotekniikan asentamisesta ja että se on verrattavissa kotitöihin. Olen 16v hoitanut nuo itse naisena ja oman koneenkin kasannut. Siihen meni osien tultua 3h kun tuli muutama ongelma. Ohjelmat päivittyy itsestään ja aina jos ongelmaa on tuut niin netistä löytyy monimutkaisiin ongelmiinkin vastaukset. Ei mene kuin 30min ehkä pari kertaa vuodessa. Ei lainkaan verrattavissa kotitöihin. 

Jep, minunkaan mielestäni tietokoneen asennus/korjaustyöt eivät ole kotitöitä,koska niitä pitää tehdä niin harvoin. Joillain miehillä on vissiin niin vähän vastuuta että pitää ihan keksimällä keksiä mitkä hommat kuuluvat heille. Myös renkaidenvaihto ei ole kotityö,kun se tehdään 2 kertaa vuodessa.

Renkaidenvaihto on kotityö muiden joukossa, mutta siihen menee aikaa valmisteluineen puolisen tuntia. Eli kuinka monta kauppareissua, imurointia tai pyykkivuoroa voi yhdellä renkaidenvaihdolla perustella? Minullakin puoliso vaihtaa renkaat. Sinä päivänä teen kaikki päivän ruuat ja siivoan jäljet, mahdollisesti käyn myös kaupassa. Enemmän minulla menee näihin askareisiin aikaa kuin hänellä niin mitä erillisvapauksia siitä pitäisi saada?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin akat alkaa passaa.

Sit ne passaa vuosia.

Sit ne alkaa monkumaan että kauheeta kun joutuu passaamaan.

V...ko aloit passaamaan alunperinkään???

Vierailija
324/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ehdotin akalle, että haluaisiko muuttaa jonnekin siistimpään huusholliin . Saas nähdä, naama venähti ja jäi suuu auki, oli vielä illalla kasvimaalla pöllästelemässä. En ole vielä tilannut uutta eukkoa.

Vierailija
325/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa suurin kysymys on se, että onko tämä vuonna 1989 vihitty mies nyt sitten ap:n mies... :D

Uljaana tulee puolustamaan "kotitöitä".

Menisikö jotenkin näin:

* Katon maalaus vs. villasukkien ja lapasten neulonta?

* Polttopuut talveksi vs. ikkunoiden pesu ja verhojen, mattojen, liinojen ym. vaihto?

* Ruohon ajaminen kerran viikossa vs. kylppärin ja vessojen siivous?

* Tietokoneen asennus vs. kuivausrummun ja pesukoneen puhdistus?

* Auton tankkaus vs. ostoksien jääkaappiin nostelu?

Mihin verrataan imurointi, moppaus, pölyjen pyyhintä, lakanoiden vaihto, pyykinpesu, tiskikoneen täyttö ja tyhjennys, vuoteen sijaaminen, pyykkien kääntely, kaappien siivous, lasten harrastuksista huolehtiminen, lasten kouluasioista huolehtiminen, lasten vaatteiden hankkiminen, lasten terveydenhuollosta huolehtiminen, synttärit, joulut, juhannukset, pääsiäiset jne., ruokahuolto, kauppa, vieraiden kestitseminen, vatsataudit, flunssat, kaatuneet maitolasit, yleisesti lasten kanssa oleminen, joululahjojen hankinnat...

Mitä näitä nyt on. Saa siinä perkules ränniä putsata ja kiiltävää ja siivottua autoa jonkin kerran tankatakin raavas suomimies, että keksii joka hommalle vastinetta.

Kannatan listaan sitä saranoiden rasvausta. Myös ovenkahvojen ruuveja voi muka kiristää ja ikkunoiden tiivisteiden voiteluun saa upotettua aikaa myös. Pihasoran voisi ehkä myös seuloa... 

Vierailija
326/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ensin akat alkaa passaa.

Sit ne passaa vuosia.

Siksi, että reppanoita kohtaan on alussa jokin hoivavietti, millä koittaa tukea toisen jaloilleen?

Vierailija
327/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

🙄 Joku puhuu täällä tietotekniikan asentamisesta ja että se on verrattavissa kotitöihin. Olen 16v hoitanut nuo itse naisena ja oman koneenkin kasannut. Siihen meni osien tultua 3h kun tuli muutama ongelma. Ohjelmat päivittyy itsestään ja aina jos ongelmaa on tuut niin netistä löytyy monimutkaisiin ongelmiinkin vastaukset. Ei mene kuin 30min ehkä pari kertaa vuodessa. Ei lainkaan verrattavissa kotitöihin. 

Jep, minunkaan mielestäni tietokoneen asennus/korjaustyöt eivät ole kotitöitä,koska niitä pitää tehdä niin harvoin. Joillain miehillä on vissiin niin vähän vastuuta että pitää ihan keksimällä keksiä mitkä hommat kuuluvat heille. Myös renkaidenvaihto ei ole kotityö,kun se tehdään 2 kertaa vuodessa.

Niin, no kuinka paljon aikaa sinulla menee tietokoneen asennukseen ja niiden renkaiden vaihtoon? Joitakin tunteja kuukaudessa jos on oikein rämä kone? Ymmärrätkö, että niihin perinteisesti "naisten töihin" miellettyihin kotiaskareisiin menee lapsiperheessa joitain tunteja joka päivä? Eli vaikka kuinka haluat paukuttaa henkseleitä siitä, että olet buutannut tietokoneen pari kertaa, niin sillä et nyt vain voi kuitata omaa osaasi kotitöistä.

Vierailija
328/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi sama ja kyllästyin raatamaan hikipäässä perheelle elatuksen.

Irtisanouduin töistä ja nyt lojutaan muijan kanssa molemmat kotona,eikä muijan kutale tee kotona oikeastaan yhtään mitään.ruuatkin on nykyään eineksiä ja valittaa ettei ole enää rahaa kunnon ruokaan? Sanoin hänelle,että pitäiskö hänen menmä töihin johonkin niin minä voin kyllä kokkailla ja siivoilla kotona päivät pitkät. No tämähän siitä riemastui ja on nyt mökötellyt kohta viikon.

Vierailija
329/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mulla kävi sama ja kyllästyin raatamaan hikipäässä perheelle elatuksen.

Irtisanouduin töistä ja nyt lojutaan muijan kanssa molemmat kotona,eikä muijan kutale tee kotona oikeastaan yhtään mitään.ruuatkin on nykyään eineksiä ja valittaa ettei ole enää rahaa kunnon ruokaan? Sanoin hänelle,että pitäiskö hänen menmä töihin johonkin niin minä voin kyllä kokkailla ja siivoilla kotona päivät pitkät. No tämähän siitä riemastui ja on nyt mökötellyt kohta viikon.

Anna mököttää. Eihän mököttäminen varmaan estä millään sinun siivoamista, ruuanlaittoa tai vaikkapa pakastimen sulattamista. Voit leipoa, pestä ikkunoita, puunata kylppärin sekä vessan ja häärätä ihan täysillä. Kirjoittamastasi päätellen puolisosi antaa sinulle täyden tuen siihen.

Nauti, kun voit. Kohta et ehdi panostaa enää täysillä kotitöihin, jos pääset työkkärikursseille. Nyt onkin hyvä aika tehdä kunnon joulusiivous!

Kotityöiloa!

Vierailija
330/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän noista miehistä kuoriutuu vaikka mitä kotitalouskoneita kun ne laittaa kiertoon ja löytävät uuden naisen. Ei siis ole kyse etteivätkö osaisi, vaan silkka laiskuus syynä. Mieheni veli on uudella kierroksella ja on nykyisin niin touhukas kotitöissä, alkanut leipomaankin. 

Vierailija
331/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan se tehonnut?

Vierailija
332/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kyllähän noista miehistä kuoriutuu vaikka mitä kotitalouskoneita kun ne laittaa kiertoon ja löytävät uuden naisen. Ei siis ole kyse etteivätkö osaisi, vaan silkka laiskuus syynä. Mieheni veli on uudella kierroksella ja on nykyisin niin touhukas kotitöissä, alkanut leipomaankin. 

Miksi mies (tai nainen) saa jossakin suhteessa enemmän aikaan ja toisessa vaikuttaa laiskalta? Löytyisikö syy ihan siitä suhteesta ja esim. vuorovaikutuksesta suhteessa?

Vierailija
333/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Minä osaan nuo kaikki ja jos joku yrittäisi "opettaa" minulle yhtään mitään, löytäisi itsensä sinkkuna tuotapikaa.

--------------------------------------------------------

Tuolla asennevammalla oletkin varmaan jo sinkku/vanhapiika valmiiksi, joten voit vapaasti jatkaa valitsemallasi ylimielisellä asenteella.

Muistutan vain aina välillä näppärästi rouvaa ja jälkikasvua, että ei ne puut metsästä itsestään siirry puuvajaan kun ovat ensin kuivuneet ulkona, auto ei huollu & tankkaudu itsestään, teinien autot ei tankkaudu itsestään. Jos autot on hyvällä kelillä kuraiset ja siellä on roskaa sisällä niin en tankkaa niitä.

Nyt kaikki tuntuu taas toimivan (toistaiseksi).

Kyllä lapset ja naisetkin ymmärtävät, että kaikki työt jaetaan kaikkien kesken niin kukaan ei ylikuormitu.

Kiitos vain, on jälkikasvua ja mies joka pitää minua

Mikä edes on vanha piika? Me sinkut ollaan oman elämämme herroja/rouvia eikä kenenkään piikoja, toisin kuin lapsiperheelliset. 

Vierailija
334/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen teineistä pesee omat pyykkinsä, tarvitsi kyllä alkuun ohjeistusta mutta neuvoin tietysti kun nätisti pyysi. Toinen on vielä löytänyt kaapin perältä vaatetta, mutta pyykkivuori kasvaa. Sama miehellä. Pyykkäävä teini tekee nyt myös ruokaa, mutta vain itselleen ja minulle (tuon ainekset kaupasta ja opetan kun haluaa tehdä jotain mitä ei vielä osaa). Meidän on vain tarvinnut jemmata yhdet tiskatut astiat itsellemme. Toinen teini elää nuudeleilla ja pakastepizzalla, on opetellut hakemaan niitä kaupasta kun kotona olleet oli syöty. Mies käy päivisin lounaalla ja syö illat sipsejä ja karkkia.

Alkaa olla sotkuista. Lievästi sanottuna kireä tunnelma. Saunaa kukaan ei viikonloppuna kysellyt.

ap

Vierailija
335/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ensin akat alkaa passaa.

Sit ne passaa vuosia.

Siksi, että reppanoita kohtaan on alussa jokin hoivavietti, millä koittaa tukea toisen jaloilleen?

Meillä meni niin päin, että mies oli aluksi osallistuva ja hiljalleen alkoi laiskottelemaan. Kunnes ei enää tehnyt mitään ja annoin monoa takamukselle. 

Vierailija
336/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Olen miettinyt samaa ja nyt teen sen. Vaimo saa hoitaa itse kauppareissut, tankata ja korjata ja huoltaa oman autonsa, pestä omat pyykkinsä sekä tehdä tarvittavat pihatyöt sekä remontit. Unohtamatta tietotekniikka asennuksia.

Tarkemmin kun mietin niin mihin ihmeeseen minä tuollaista vetelehtivää ja saamatonta perässä vedettävää riesaa tarvitsen? On helpaompaa heittää se ulos ja vaihtaa sellaiseen joka osaa tehdä jotakin.

Aika harvan miehen itsetunto kestää naista, joka osaa kaikki ns. miesten hommat. Ainakin miehellä on tarve tulla siihen viereen kyttäämään ja neuvomaan ja sitähän minä en esimerkiksi kestä. Siksi asun yksin ja tapailen miestä joka asuu yksin. Kumpikin tekee kotonaan hommat omaan tapaansa ja ei tarvitse riidellä.339

Entä naisen itsetunto kun mies hoitaa lapsen niin että se on tyytyväisempi kuin naisen hoidossa? Ei tule mitään, eihän mies osaa edes vaippaa vaihtaa oikealla tavalla. 

Vierailija
337/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

.

.

Entä naisen itsetunto kun mies hoitaa lapsen niin että se on tyytyväisempi kuin naisen hoidossa? Ei tule mitään, eihän mies osaa edes vaippaa vaihtaa oikealla tavalla. 

Ei haitannut pätkääkään, että lapsi on tyytyväinen ja hyvin hoidettu. Se haittasi, että kun minä olin äitiyslomalla ja hoitovapaalla, niin kotityöt kuuluivat kotona olevalle lapsen hoidon ohessa. Kun mies jäi hoitovapaalle, riittikin pelkkä lapsesta huolehtiminen ja kotityöt piti hoitaa yhdessä.

Vierailija
338/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Näihin miehen tekemiin ja luettelemiin "kotitöihin" sopii hyvin sanonta: LAISKA TÖITÄÄN LUETTEL

Jaajaa, kukas niitä töitä alkoikaan ihan ensin luetella? Ettei vaan naisoletettu? Minusta on naisen omaa tyhmyyttä, jos ei pysty tai osaa delegoida kodissa ja sen ulkopuolella tehtäviä yhteisiä perheen töitä.

Vierailija
339/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaajaa, kukas niitä töitä alkoikaan ihan ensin luetella? Ettei vaan naisoletettu? Minusta on naisen omaa tyhmyyttä, jos ei pysty tai osaa delegoida kodissa ja sen ulkopuolella tehtäviä yhteisiä perheen töitä.

Mutta jos mies ei suostu tekemään niitä delegoituja töitä siksi, että hän tekee ne hirveän raskaat työt kuten renkaiden vaihdon? Sitä paitsi miksi naisen pitäisi ylipäänsä delegoida, kun ne työt kuuluu yhteisesti molemmille tai koko perheelle?  Miksei mies voi delegoida naiselle ja lapsille?

Vierailija
340/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Olen miettinyt samaa ja nyt teen sen. Vaimo saa hoitaa itse kauppareissut, tankata ja korjata ja huoltaa oman autonsa, pestä omat pyykkinsä sekä tehdä tarvittavat pihatyöt sekä remontit. Unohtamatta tietotekniikka asennuksia.

Tarkemmin kun mietin niin mihin ihmeeseen minä tuollaista vetelehtivää ja saamatonta perässä vedettävää riesaa tarvitsen? On helpaompaa heittää se ulos ja vaihtaa sellaiseen joka osaa tehdä jotakin.

Aika harvan miehen itsetunto kestää naista, joka osaa kaikki ns. miesten hommat. Ainakin miehellä on tarve tulla siihen viereen kyttäämään ja neuvomaan ja sitähän minä en esimerkiksi kestä. Siksi asun yksin ja tapailen miestä joka asuu yksin. Kumpikin tekee kotonaan hommat omaan tapaansa ja ei tarvitse riidellä.339

Entä naisen itsetunto kun mies hoitaa lapsen niin e

No meillä mies oli yli vuoden hoitovapaalla molempien lasten kanssa ja minä kävin töissä, ei ollut riitaa kotitöistä eikä lasten hoidosta mutta liitto päättyi eroon kymmenen vuoden päästä. t. se miesten hommatkin osaava

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi