Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8310)

Vierailija
341/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

.

.

Entä naisen itsetunto kun mies hoitaa lapsen niin että se on tyytyväisempi kuin naisen hoidossa? Ei tule mitään, eihän mies osaa edes vaippaa vaihtaa oikealla tavalla. 

Ei haitannut pätkääkään, että lapsi on tyytyväinen ja hyvin hoidettu. Se haittasi, että kun minä olin äitiyslomalla ja hoitovapaalla, niin kotityöt kuuluivat kotona olevalle lapsen hoidon ohessa. Kun mies jäi hoitovapaalle, riittikin pelkkä lapsesta huolehtiminen ja kotityöt piti hoitaa yhdessä.

Meillä tietyt kotityöt kuuluivat sille joka oli kotona lasten kanssa. Kun mies jäi ensimmäisen kanssa hoitovapaalle, hän sanoi että noi perushommathan hoitaa tunnissa ja lopun aikaa voi laiskotella. En sanonut mitään eikä mieskään sitten ikinä enää toistanut tuota ajatelmaa.

Vierailija
342/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Syy, miksi jätin ex-mieheni. Jos liitto olisi jatkunut, niin poikanikin olisivat oppineet siihen, että äiti vain tekee kaiken, mies ei mitään. 

Meillä oli sama tilanne kotona kun olin teini, mutta sen sijaan että olisin olettanut äireen passaavan käytin omia aivoja ja autoin kotitöissä. Näin aikuisena ollut hyvä ominaisuus, yksikään nainen ei ole saamattomaksi haukkunut. Mies91

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ex mies yritti myös tuota miesten työt vs naisten työt. No, aloin tekemään kotitöitä vain kun mieskin teki. Jos mies meni leikkaamaan ruohon, minä imuroin tms. Ja minä olisin mielelläni tehnyt nuo pihatyöt. Nyt asun yksin omakotitalossa lasten kanssa ja teen kaikki työt. Eikä ne juuri lisääntynyt. Ehkä tunnin viikossa. Toki lapsille olen opettanut kotitöitä. Tiskaavat omat lautaset, kun konetta ei nyt ole, viikkaavat pyykkinsä ja vie likaiset vaatteet koriin. 

Mutta hyvä jos ap:n teineistä edes toinen on oppinut jotain. Ehkä ne muutkin siitä vielä havahtuu, tai sitten ei. Mies voi olla se vaikein. Mistä se toinen teini rahaa saa pitsoihin? Isältään? Ja kuinkahan kauan miehellä budjetti riittää syödä ulkona päivittäin. Pidä huoli että maksaa kuitenkin kulut niinkuin ennenkin. 

Vierailija
344/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kyllähän noista miehistä kuoriutuu vaikka mitä kotitalouskoneita kun ne laittaa kiertoon ja löytävät uuden naisen. Ei siis ole kyse etteivätkö osaisi, vaan silkka laiskuus syynä. Mieheni veli on uudella kierroksella ja on nykyisin niin touhukas kotitöissä, alkanut leipomaankin. 

Niin tämä! Ystäväni ex ei heidän parisuhteensa aikana juurikaan kotitöitä tehnyt, hyvä kun lapsia malttoi välillä hiukan hoitaa. Sekin marinan kanssa kun olisi ollut omiakin harrastuksia, niitä muuten oli paljon. Ystävä uupui ja palkinnoksi mies halusi eron. 

Uudessa suhteessa uudet tuulet, kotityöt maittaa eri tavalla, leivonta sujuu ja on osallistuva isä uusille lapsille. Tosin vanhempia, edellisen suhteen fiksuja ja osaavia lapsiaan ei hyväksy sellaisina kuin ovat. Se on sääli.

Vierailija
345/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on fiksu, mä sain keskenmenon kun tein yksin kaikki hommat ja nyt otan tilaa itselleni. Että kannattaa puhua ja kuunnella itseään ennen kuin on liian myöhäistä. 

Vierailija
346/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kyllähän noista miehistä kuoriutuu vaikka mitä kotitalouskoneita kun ne laittaa kiertoon ja löytävät uuden naisen. Ei siis ole kyse etteivätkö osaisi, vaan silkka laiskuus syynä. Mieheni veli on uudella kierroksella ja on nykyisin niin touhukas kotitöissä, alkanut leipomaankin. 

Niin tämä! Ystäväni ex ei heidän parisuhteensa aikana juurikaan kotitöitä tehnyt, hyvä kun lapsia malttoi välillä hiukan hoitaa. Sekin marinan kanssa kun olisi ollut omiakin harrastuksia, niitä muuten oli paljon. Ystävä uupui ja palkinnoksi mies halusi eron. 

Uudessa suhteessa uudet tuulet, kotityöt maittaa eri tavalla, leivonta sujuu ja on osallistuva isä uusille lapsille. Tosin vanhempia, edellisen suhteen fiksuja ja osaavia lapsiaan ei hyväksy sellaisina kuin ovat. Se on sääli.

Kuinkahan kauan jaksaa esittää osallistuvaa miestä?

Vierailija
347/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mulla kävi sama ja kyllästyin raatamaan hikipäässä perheelle elatuksen.

Irtisanouduin töistä ja nyt lojutaan muijan kanssa molemmat kotona,eikä muijan kutale tee kotona oikeastaan yhtään mitään.ruuatkin on nykyään eineksiä ja valittaa ettei ole enää rahaa kunnon ruokaan? Sanoin hänelle,että pitäiskö hänen menmä töihin johonkin niin minä voin kyllä kokkailla ja siivoilla kotona päivät pitkät. No tämähän siitä riemastui ja on nyt mökötellyt kohta viikon.

Anna mököttää. Eihän mököttäminen varmaan estä millään sinun siivoamista, ruuanlaittoa tai vaikkapa pakastimen sulattamista. Voit leipoa, pestä ikkunoita, puunata kylppärin sekä vessan ja häärätä ihan täysillä. Kirjoittamastasi päätellen puolisosi antaa sinulle täyden tuen siihen.

Nauti, kun voit. Kohta et ehdi panostaa enää täysillä kotitöihin, jos pääset työkkärikursseille. N

Enhän minä raaskitse eukko kullan töitä viedä,jos minä hoitaisin kaikki hänen työnsä niin mistä hän sitten enää valittaisi? Ja ennen kuin edes aloitat vänkäämään jotakin, niin muista että se valittaminen ja nalkuttaminenkin on naisten hommia.

Ps. Kyllä mä sua niin paljon rakastaisin,mutta kun ei kädet yllä ympärille 🤗

Vierailija
348/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs äiti, jolla siis teini-ikäiset lapset ja hyväkuntoinen aviomies, vuokrasi muutamaksi kuukaudeksi huoneen. Ilmoitti muuttavansa väliaikaisesti muualle - en tiedä kertoiko osoitetta. Syy oli se, että kukaan ei korvaansa lopsauttanut, kun äiti pyysi muuta perhettä osallistumaan. Siinä teki tietysti virheen, kun ei jo alakouluikäisiä lapsiaan opettanut tekemään helppoja ruokia tai siivoamaan omaa huonettaan. Meidän perheessä tehtiin sellainen kokeilu, että vuorollaan jokainen perheenjäsen kokkasi sunnuntailounaan. Meitä oli juuri sopivasti neljä, että ei tullut kenellekään vuoroa liian usein. 

Vierailija
349/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En ymmärrä miestä, jonka mielestä vaimo ei osaa tankata omaa autoaan ja joka käy tankkaamassa lastensakin autot. Onko vaimo ja jälkikasvu vajaamielistä porukkaa vai kyykyttääkö mies heitä? Samoin autojen siivous kuuluu heille, jotka niitä käyttää. Jos tykkää likaisesta autosta, niin sen kun ajaa sellaisella.

No mutta eikö aivan sama päde myös muihin kotitöihin? Jos tykkää petaamattomasta sängystä, sitten ei petaa. Jos tykkää tiskivuorista, sitten ei tiskaa. Jos tykkää villakoirista, sitten ei imuroi. Se joka ei tykkää näistä, voi sitten hoitaa hommat haluamallaan tavalla. Mikä tässä on ongelma?

Vierailija
350/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

En ymmärrä miestä, jonka mielestä vaimo ei osaa tankata omaa autoaan ja joka käy tankkaamassa lastensakin autot. Onko vaimo ja jälkikasvu vajaamielistä porukkaa vai kyykyttääkö mies heitä? Samoin autojen siivous kuuluu heille, jotka niitä käyttää. Jos tykkää likaisesta autosta, niin sen kun ajaa sellaisella.

No mutta eikö aivan sama päde myös muihin kotitöihin? Jos tykkää petaamattomasta sängystä, sitten ei petaa. Jos tykkää tiskivuorista, sitten ei tiskaa. Jos tykkää villakoirista, sitten ei imuroi. Se joka ei tykkää näistä, voi sitten hoitaa hommat haluamallaan tavalla. Mikä tässä on ongelma?

Ei noita voi verrata. Koti on helposti terveydelle vaarallinen, jos ei siivoa. Roinat ja roskakasat on paloturvallisuusriski. Hyvin äkkiä koti alkaa näyttää siltä kuin ohjelmassa Himohamstraajat. Siihen puuttuu sitten jo viranomaiset ja lastensuojelu.

Vierailija
351/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ap on fiksu, mä sain keskenmenon kun tein yksin kaikki hommat ja nyt otan tilaa itselleni. Että kannattaa puhua ja kuunnella itseään ennen kuin on liian myöhäistä. 

Keskenmeno oli jumalan siunaama ja hyvä asia,sillä jumalakin näki että olisit laiska ja kelvoton äiti.

God bless you 🤗

Syö pääsi sääliö

Vierailija
352/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Keskenmeno oli jumalan siunaama ja hyvä asia,sillä jumalakin näki että olisit laiska ja kelvoton äiti.

God bless you 🤗

Ehkä vähän offtopic,mutta ole aina ihmetellyt ihmisten kohkaamisesta ja höpöttämistä jostain keskenmenosta kun kuitenkin 90% naisista on myönteisiä abortin suhteen.

Mikä ero niissä muka on?

Ihan sama, kun yksi mies on mgtow ja toinen yksinäinen, kun ei löydä puolisoa.

Vierailija
353/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei noita voi verrata. Koti on helposti terveydelle vaarallinen, jos ei siivoa. Roinat ja roskakasat on paloturvallisuusriski. Hyvin äkkiä koti alkaa näyttää siltä kuin ohjelmassa Himohamstraajat. Siihen puut

Suurempi turvallisuusriski ne roskakasat on autossa kuin kotona.

Vierailija
354/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ehkä vähän offtopic,mutta ole aina ihmetellyt ihmisten kohkaamisesta ja höpöttämistä jostain keskenmenosta kun kuitenkin 90% naisista on myönteisiä abortin suhteen.

Mikä ero niissä muka on?

Ai olet tyhmä. Abortin varmaankin tekee nainen, joka ei halua saada lasta. Keskenmenoaan suree nainen, joka olisi halunnut saada sen lapsen.

Vierailija
355/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen taas pitäisi kyetä kotitöihin ilman eri ilmoitusta siitä, mitä, milloin ja miten pitäisi tehdä. 

Mistä tällaisia miehiä mahtaa löytyä?

Vierailija
356/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei noita voi verrata. Koti on helposti terveydelle vaarallinen, jos ei siivoa. Roinat ja roskakasat on paloturvallisuusriski. Hyvin äkkiä koti alkaa näyttää sil

Ei kannata autossa syödä tai juoda, niin roskakasojakaan ei tule. Kotona tuo on jo vaikeampaa.

Vierailija
357/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miehen taas pitäisi kyetä kotitöihin ilman eri ilmoitusta siitä, mitä, milloin ja miten pitäisi tehdä. 

Meitä tuollaisia miehiä on ihan riveiksi asti kunhan löytyisi vain sellaisia naisia jotka ovat kaiken vaivan arvoisia..

Jos totta puhun niin riittää että naisella on hyvä Bärsse 🍑❤️

Vierailija
358/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jaajaa, kukas niitä töitä alkoikaan ihan ensin luetella? Ettei vaan naisoletettu? Minusta on naisen omaa tyhmyyttä, jos ei pysty tai osaa delegoida kodissa ja sen ulkopuolella tehtäviä yhteisiä perheen töitä.

Mutta jos mies ei suostu tekemään niitä delegoituja töitä siksi, että hän tekee ne hirveän raskaat työt kuten renkaiden vaihdon? Sitä paitsi miksi naisen pitäisi ylipäänsä delegoida, kun ne työt kuuluu yhteisesti molemmille tai koko perheelle?  Miksei mies voi delegoida naiselle ja lapsille?

Ei ole ensimmäinen eikä varmaan viimeinenkään kerta, kun täällä ajatellaan, että nainen on perheen projektipäällikkö ja mies apulainen jolle delegoidaan tehtäviä. Tulee mieleen joku jouluketju, missä naisen tehtävänä oli delegoida siivoukset ja ruuat miehelle ja anopeille, kun taas miehen tehtävänä oli sytyttää ulkotulet.

Vierailija
359/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen nainen ehdollistaa perheensä omaan passaamiseensa, ja sitten uhriutuu kun perhe on ehdollistunut.

Vierailija
360/8310 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Meitä tuollaisia miehiä on ihan riveiksi asti kunhan löytyisi vain sellaisia naisia jotka ovat kaiken vaivan arvoisia..

Jos totta puhun niin riittää että naisella on hyvä Bärsse 🍑❤️

En ikimaailmassa haluaisi seurustella ihmisen kanssa, joka pitää minua pelkkänä per see nä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi