Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8328)

Vierailija
2101/8328 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten ongelma on usein passiivisuus. Annetaan naisen häärätä ja määrätä kaikesta. Aluksi nainen on tyytyväinen, kun saa päättää, lopulta tyytymätön kun joutuu päättämään. Liika, ehkä hyväntahtoinenkin joustavuus kääntyy siten itseään vastaan. 

Yksinkertainen vinkki kaikille mieskollegoille: älä koskaan sano "ihan sama". Äläkä koskaan kysy "mitä tehdään". Kysy mieluummin "mitä mieltä sinä olet, mitä tehtäisiin?". Tässä on valtava ero, nainen kokee, että häntä huomioidaan, eikä päätäntävaltaa silti ole luovutettu yksin naiselle. Sen sijaan kommunikoitte asiasta ja molemmat ovat tyytyväisiä. 

Helppoa, mutta toimivaa :)      

Mä olen myös naisena sitä mieltä,.että älä koskaan sano "ihan sama". Se nimittäin kuulostaa ihan teiniltä, eikä sellaista oik

Ihan kuin hän kävisi omaa kasvua uudestaan läpi. Aloitti elämänsä alusta, kun lapset syntyi. Nyt on menossa murrosikä? 

On kyl ärsyttävää, jos joutuu olemaan vanhempi puolisolle myös.

Vierailija
2102/8328 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tiennyt, ettei suomalaiset naiset ole ahkerimmasta päästä, mutta yhdeltä palstalta löytyy yli 100 sivua laiskojen naisten lämmintä itkua. Huikeaa.

Huikeaa on vain sisälukutaidon puutteesta. Ap:han kirjoittaa laiskasta miehestään. Ilmeisesti monella muullakin on sellainen, ainakin toistaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2103/8328 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sattuneista syistä meidän joulujärjestelyt jäi tänä vuonna miehen vastuulle. Ei meillä tästä mitään kinaa ennenkään ole ollut. Minä olen ollut päävastuussa, mutta yhdessäkin on jotain tehty ja tämä on ollut ok. Mutta siis, kun tästäKIN ketjusta on saanut lukea oletettavasti miesten halveksevia kommentteja "metatyöstä", niin onpa ollut hauska seurata, että ei tuo oma mieheni ainakaan ole niiltä vältynyt. On ääneen pohdiskellut mm. milloin kinkku pitää ostaa, että se ehtii sulamaan ennen paistoa *metatyö*. Mikä olisi paras päivä mennä kauppaan syistä x ja y *metatyö*. Miten jääkaapissa riittää tila, mikä on joulun ajan lämpötila ulkona, voisiko jotain laittaa verannalle kylmälaukkuihin *metatyö*. Jne, jne, jne. 😄 Väitän, että ne jotka sanoo, ettei mitään metatöitä ole olemassakaan, eivät ole ikinä vastanneet mistään suuremmista kokonaisuuksista tai mistään oman navan ympäriltä. 

Tämä se onkin jännä kun ajattelee (perinteisesti ja yleistäen), et miehet ovat johtaneet yrityksiä ja heillä on alaisia ja isoja kokonaisuuksia hallittavana. Kotiasioissa ovat ihan kädettömiä, siellä taas naiset hallitsevat monimuuttujaista systeemiä. Vaatii ihan samanlaisia ajatusprosesseja. 

Ja tämä siis edelleen yleistäen.

Vierailija
2104/8328 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tiennyt, ettei suomalaiset naiset ole ahkerimmasta päästä, mutta yhdeltä palstalta löytyy yli 100 sivua laiskojen naisten lämmintä itkua. Huikeaa.

Huikeaa on vain sisälukutaidon puutteesta. Ap:han kirjoittaa laiskasta miehestään. Ilmeisesti monella muullakin on sellainen, ainakin toistaiseksi.

Mä olen nähnyt näitä uhriutujanaisia ja kyllä se laiskuutta usein on. Omalla äidillänikin oli tapana motkottaa ja yrittää saada isäni siivoilemaan into piukeena lauantaisin, vaikka tämä oli painanut koko viikon 10-16h työpäiviä ja oli luonnollisesti aika rättiväsynyt kun tuli lauantaina kotiin.

Vierailija
2105/8328 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas oon yleisesti tiennyt suomalaiset miehet hyviksi miehiksi, mut näköjään mätäpaiseita mahtuu joukkoon. Tervemenoa ahkerien naisten maahan! Varmaan mielellään ottavat yhden ylimielisen passattavan sinne lisää.

Vierailija
2106/8328 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisten vaan pitäisi olla ahkeria? Miksi miehiltä et odota mitään? Miten miesten arvostus voi ikinä nousta, jos saatte vaan lölliä ja ahkerien vaimojen pitää hoitaa, kuin pikkulasta?

Vierailija
2107/8328 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen nähnyt näitä uhriutujanaisia ja kyllä se laiskuutta usein on. Omalla äidillänikin oli tapana motkottaa ja yrittää saada isäni siivoilemaan into piukeena lauantaisin, vaikka tämä oli painanut koko viikon 10-16h työpäiviä ja oli luonnollisesti aika rättiväsynyt kun tuli lauantaina kotiin.

Äitisi oli siis laiska ja uhriutuja, kun halusi isäsi osallistuvan lauantaisin siivoamiseen? Makasiko äitisi koko viikon, kun isäai oli töissä? Nousi sitten vain lauantaisin siivoamaan? Kuka teillä teki ruuan ja siivosi viikolla? 

Vierailija
2108/8328 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

16 tunnin työpäiviä? No nyt on kyllä trollipojalla kovat piipussa 🙂. Ihan on nykyhallituksen märkä päiväuni tuommoinen iskä, joka ei koskaan ehdi olla muualla kuin töissä tai maata röttiväsyneenä raatina toisten passattavana. Mitä tuommoinen mies vaimolla ja lapsilla tekee? (Ai niin, vaimo tarvitaan passaamaan ja paapomaan, lapset sitomaan se vaimo siihen nyrkin ja hellan väliin.)

Vierailija
2109/8328 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harva mies on historian saatossa johtanut yritystä. Vieläkin harvempi on johtanut sitä menestyksekkäästi. Ja häviävän pieni osa miehistä on johtanut menestyksekkäästi isoja yrityksiä, eikä pelkkiä kituuttavia pikkupuljuja.

Kaikki naiset sen sijaan ovat osanneet pyörittää kotia.

Vierailija
2110/8328 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin harva mies on historian saatossa johtanut yritystä. Vieläkin harvempi on johtanut sitä menestyksekkäästi. Ja häviävän pieni osa miehistä on johtanut menestyksekkäästi isoja yrityksiä, eikä pelkkiä kituuttavia pikkupuljuja.

Nykyään kun naisilla on vapaus valita myös ura sen aikuisvauvan paapomisen ja pönkittämisen asemesta, yhä useamman yrityksen johdossa alkaa olla naisia. Ja yhä useampi mies uppoaa, kun ei ole naista kannattelemassa, tukemassa ja passamassa. Surullista mutta totta.

Vierailija
2111/8328 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Minun mies on laiska

- Minun mies on laiskempi

- Mut mun mies on laiskin

- Älä viitti, kyllä mun mies ei tee muuta kun makaa

- Mut mun mies ei nouse edes sängystä ylös

- Te ootte kyllä onnekkaita, mun mies ei viitti edes mennä sänkyyn, röhnöttää vaan sohvalla

- Mitä v...ttua sä meinaat. Meidän miehet ei aina edes tule kotiin

- Älä rätkytä, kyl mä näytän sulle mistä kana kusee

- Saa...tanan akka, älä ala mulle...

- Mun mies kyllä näyttää sun miehelle, kun tosi paikka tulee

- Mut mun miehelle ei pärjää kukaan

- Et edes sä, hahhahhaa

- Jumatsukka muijat, mä kyllä nyt livautan

... jne

Vierailija
2112/8328 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melko toksista feminismiä maailmanhistoriaan peilaten

Vierailija
2113/8328 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä, että hyväksyn perinteiset perhearvot ja jos mies huolehtisi "miesten töistä" reippaasti, tekisin minäkin tiskejä ja pyykkejä ihan mielelläni. Meillä oli eksän kanssa iso piha-alue. Jos viikonloppuyönä satoi lunta, ei tullut kuuloonkaan, että mies olisi aamulla noussut lumitöihin. "Ehtii ne myöhemminkin", mies totesi ja käänsi kylkeä. Klo 11 aikaan naapurien miehet olivat jo tehneet kaikki lumityöt... Mikä nykymiehiä vaivaa, että ovat aivan totaalisia passattavia laiskamatoja? 

Jos miehen mielestä lumityöt ehtii tehdä myöhemminkin, niin miksi se on väärä vastaus? Miksi ne lumityöt on tehtävä naisen mielen mukaan? Itse teen lumityöt silloin, kun näen tarpeelliseksi. En siksi, kun naapurissa on tehty jo.

Näissä kommenteissa toistuu jatkuvasti sama kaava: Naisen käsitys asioista on oikea ja mie

Valittamisella ei ole naisten kohdalla mitään ylärajaa. Jos pesee kolme koneellista pyykkiä viikossa = motkottaa, jos imuroi vain kerran viikossa ja pesee vessat = motkottaa jne. Kun mikään ei riitä. Toki ns. "miesten hommat" siihen sitten vielä päälle kuten lumityöt ja ruuanlaitto.

On kai siinäkin joku raja minkä verran normaalisti perheen arkeen osallistuvan miehen tarvitsee kuunnella tätä jankutusta "minkään tekemättömyydestä" 

Vierailija
2114/8328 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuossa nyt pienellä sarkasmin vivahteella yleistäen. Tän palstan oman trollipojan maailmassa varmaan kaikki miehet kykenee ihan kaikkeen merkittävään, ja naiset ...no ovat sit vaan naisia.

Vierailija
2115/8328 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Minun mies on laiska

- Minun mies on laiskempi

- Mut mun mies on laiskin

- Älä viitti, kyllä mun mies ei tee muuta kun makaa

- Mut mun mies ei nouse edes sängystä ylös

- Te ootte kyllä onnekkaita, mun mies ei viitti edes mennä sänkyyn, röhnöttää vaan sohvalla

- Mitä v...ttua sä meinaat. Meidän miehet ei aina edes tule kotiin

- Älä rätkytä, kyl mä näytän sulle mistä kana kusee

- Saa...tanan akka, älä ala mulle...

- Mun mies kyllä näyttää sun miehelle, kun tosi paikka tulee

- Mut mun miehelle ei pärjää kukaan

- Et edes sä, hahhahhaa

- Jumatsukka muijat, mä kyllä nyt livautan

... jne

Mun mies ei o laiska ja voittaa ihan kaikki. 

Vierailija
2116/8328 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melko toksista feminismiä maailmanhistoriaan peilaten

On totta, ettei ihan kaikki naiset ole hyviä kotitalouksien pyörittäjiä, mutta totta tossa on toinen puoli. Varmasti enämpi osa naisista on pyörittänyt kotitalouksia vs. miehet yritysjohtajina. 

Vierailija
2117/8328 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana.

M - M- rakkaus.

Naisviha.

Vierailija
2118/8328 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä äitisi teki viikolla? En usko pätkään isäsi pitkistä työpäivistä, tai sitten hän on ollut yksinyrittäjä, jolla on huonosti kannattava yritys.

Vierailija
2119/8328 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä, että hyväksyn perinteiset perhearvot ja jos mies huolehtisi "miesten töistä" reippaasti, tekisin minäkin tiskejä ja pyykkejä ihan mielelläni. Meillä oli eksän kanssa iso piha-alue. Jos viikonloppuyönä satoi lunta, ei tullut kuuloonkaan, että mies olisi aamulla noussut lumitöihin. "Ehtii ne myöhemminkin", mies totesi ja käänsi kylkeä. Klo 11 aikaan naapurien miehet olivat jo tehneet kaikki lumityöt... Mikä nykymiehiä vaivaa, että ovat aivan totaalisia passattavia laiskamatoja? 

Jos miehen mielestä lumityöt ehtii tehdä myöhemminkin, niin miksi se on väärä vastaus? Miksi ne lumityöt on tehtävä naisen mielen mukaan? Itse teen lumityöt silloin, kun näen tarpeelliseksi. En siksi, kun naapurissa on tehty jo.

Näissä kommenteissa toistuu jatkuvasti

Keskustelkaa asiasta. Tehkää lista siitä, mitä mielestänne tarttee tehdä. Ja yrittäkää neuvotella molempia suosiva systeemi. Tarpeen vaatiessa ottakaa ohjenuoraksi joku yleinen suositus. 

Jos tämä ei onnistu, kannattaa miettiä liiton tilaa laajemminkin. Jos toinen ei anna mitään arvoa toisen panokselle, on kyse muustakin, kuin kotitöistä. 

Näin siis suosittelen. Muuten joku päivä se hermo vaan menee lopullisesti.

Vierailija
2120/8328 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni mies valittaa, että naiset vaativat liian korkeaa siisteystasoa. Vaativatko naiset liian korkeaa tasoa myös ruokien suhteen? Miehet söisi päivästä toiseen makkaraa ja makaronia, mutta vaimonperkule tekee jotain salaattia ja paistaa broileria.

Siivoaminen sujuu helposti ja nopeasti, kun sen tekee säännöllisesti. Jos joku tykkää hinkata mustaksi menneitä valokytkimiä ja klähmäisiä lattioita, niin siitä vaan. Helpommalla pääsisi, jos sen tekisi useammin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan