Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8329)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkan vielä, että hyväksyn perinteiset perhearvot ja jos mies huolehtisi "miesten töistä" reippaasti, tekisin minäkin tiskejä ja pyykkejä ihan mielelläni. Meillä oli eksän kanssa iso piha-alue. Jos viikonloppuyönä satoi lunta, ei tullut kuuloonkaan, että mies olisi aamulla noussut lumitöihin. "Ehtii ne myöhemminkin", mies totesi ja käänsi kylkeä. Klo 11 aikaan naapurien miehet olivat jo tehneet kaikki lumityöt... Mikä nykymiehiä vaivaa, että ovat aivan totaalisia passattavia laiskamatoja?
Jos miehen mielestä lumityöt ehtii tehdä myöhemminkin, niin miksi se on väärä vastaus? Miksi ne lumityöt on tehtävä naisen mielen mukaan? Itse teen lumityöt silloin, kun näen tarpeelliseksi. En siksi, kun naapurissa on tehty jo.
Ei se kotitöihin haluton ala kotitöitä tekemään, vaikka tehtäisiin millaisia työlistoja tahansa. Hetken vaikutus toki voi olla, jos sanoo, että se on ero, jos kotitöitä ei jaeta reilusti. Parissa viikossa tilanne palaa silloinkin lähes aina entiselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin harva mies on historian saatossa johtanut yritystä. Vieläkin harvempi on johtanut sitä menestyksekkäästi. Ja häviävän pieni osa miehistä on johtanut menestyksekkäästi isoja yrityksiä, eikä pelkkiä kituuttavia pikkupuljuja.
Kaikki naiset sen sijaan ovat osanneet pyörittää kotia.
Melko toksista feminismiä maailmanhistoriaan peilaten
Siis se että kerron faktan, että erittäin harva mies on johtanut menestyvää yritystä tai tehnyt yhtään mitään muutakaan merkittävää?
Vain marginaalinen osa miehistä on tehnyt muuta kuin käynyt töissä ja ollut muiden komennettavana. Eikä muuhun olisi ollut kykyäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin harva mies on historian saatossa johtanut yritystä. Vieläkin harvempi on johtanut sitä menestyksekkäästi. Ja häviävän pieni osa miehistä on johtanut menestyksekkäästi isoja yrityksiä, eikä pelkkiä kituuttavia pikkupuljuja.
Nykyään kun naisilla on vapaus valita myös ura sen aikuisvauvan paapomisen ja pönkittämisen asemesta, yhä useamman yrityksen johdossa alkaa olla naisia. Ja yhä useampi mies uppoaa, kun ei ole naista kannattelemassa, tukemassa ja passamassa. Surullista mutta totta.
Minusta se ei ole surullista. Ei herätä mitään tunteita. Miehetkin ovat vastuussa itsestään.
Meillä naisilla muuten on nykyään vapaus valita siksi, että muut naiset ovat taistelleet meille sen vapauden. Ja miehet taistelivat vastaan. Taistelevat edelleen, kuten tämäkin ketju todistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kun naisilla on vapaus valita myös ura sen aikuisvauvan paapomisen ja pönkittämisen asemesta, yhä useamman yrityksen johdossa alkaa olla naisia. Ja yhä useampi mies uppoaa, kun ei ole naista kannattelemassa, tukemassa ja passamassa. Surullista mutta totta.
Minusta se ei ole surullista. Ei herätä mitään tunteita. Miehetkin ovat vastuussa itsestään.
Meillä naisilla muuten on nykyään vapaus valita siksi, että muut naiset ovat taistelleet meille sen vapauden. Ja miehet t
Naiset joutuvat usein yhä valitsemaan uran tai äitiyden. Ja valitsipa kummin tahansa, niin siitä syyllistetään, puhumattakaan, jos valitsee molemmat. Naiset tarvitsisivat miehen, joka hoitaa arjen ja lapset uraa luodessaan, samoin miehet ovat tarvinneet sellaisen naisen kautta historian. Mutta nämä miehet, joilla on munaa tuohon ovat harvinaisempia kuin yksisarviset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko toksista feminismiä maailmanhistoriaan peilaten
älä jaksa, oma trollauspstauksesihan tuo on. Nyt sitten palaat pöyristelemään omalle oksennuksellesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkan vielä, että hyväksyn perinteiset perhearvot ja jos mies huolehtisi "miesten töistä" reippaasti, tekisin minäkin tiskejä ja pyykkejä ihan mielelläni. Meillä oli eksän kanssa iso piha-alue. Jos viikonloppuyönä satoi lunta, ei tullut kuuloonkaan, että mies olisi aamulla noussut lumitöihin. "Ehtii ne myöhemminkin", mies totesi ja käänsi kylkeä. Klo 11 aikaan naapurien miehet olivat jo tehneet kaikki lumityöt... Mikä nykymiehiä vaivaa, että ovat aivan totaalisia passattavia laiskamatoja?
Jos miehen mielestä lumityöt ehtii tehdä myöhemminkin, niin miksi se on väärä vastaus? Miksi ne lumityöt on tehtävä naisen mielen mukaan? Itse teen lumityöt silloin, kun näen t
Jos näin on, turha sitä kai on sit räpiköidä? Joko alistuu tilanteen edessä tai sitten eroaa.
Meillä kyllä on tapahtunut muutosta suuntaan ja toiseen. Nykyään mies tekee aika kohtuullisesti. Joskus aikoinaan ei tehnyt.
Ap, missä olet ,mitä kuuluu. Onko kukaan perheestä aktivoitunut ja millä tavalla vai ei?
"Ihan kuin hän kävisi omaa kasvua uudestaan läpi. Aloitti elämänsä alusta, kun lapset syntyi. Nyt on menossa murrosikä?
On kyl ärsyttävää, jos joutuu olemaan vanhempi puolisolle myös."
Ärsyttävää, kun nämä lainaukset ei toimi, mutta päättelin tämän kommentin olevan aiempaan viestiini. Joka tapauksessa: hyvin sanottu! Mulla on just tuollainen tunne, että käy nyt läpi jostain syystä väliin jäänyttä murrosikää, tai siis sen murrosiän tunnepuolta. Ja arvaapa kuinka monesti olen sanonut, että minusta tuntuu kuin joutuisin olemaan äitisi, ja se on nöyryyttävää. 😏
Vierailija kirjoitti:
"Ihan kuin hän kävisi omaa kasvua uudestaan läpi. Aloitti elämänsä alusta, kun lapset syntyi. Nyt on menossa murrosikä?
Ärsyttävää, kun nämä lainaukset ei toimi, mutta päättelin tämän kommentin olevan aiempaan viestiini. Joka tapauksessa: hyvin sanottu! Mulla on just tuollainen tunne, että käy nyt läpi jostain syystä väliin jäänyttä murrosikää, tai siis sen murrosiän tunnepuolta. Ja arvaapa kuinka monesti olen sanonut, että minusta tuntuu kuin joutuisin olemaan äitisi, ja se on nöyryyttävää. 😏
Toinen mitä olen miettinyt, on jonkinlainen miesten vaihdevuodet, ikää hänellä on 46.
Vierailija kirjoitti:
Olen tiennyt, ettei suomalaiset naiset ole ahkerimmasta päästä, mutta yhdeltä palstalta löytyy yli 100 sivua laiskojen naisten lämmintä itkua. Huikeaa.
Miten ihmeessä tällaiseen päätelmään pääsit? Millä perusteella nämä viestit kertovat naisten laiskuudesta? Vai tarkoitatko, että nainen on laiska jos se ei tee joka ikistä työtä kotona? Kokkaa kaikki päivittäiset ruuat, siivoaa päivittäin, kerää kaikki jätetyt vaatteet pitkin lattioita ja vie pesukoneeseen? Tiskaa kaikki astiat joka ruokailun jälkeen? Asenteesi on kieltämättä huikea. Pöyristyttäväkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen mitä olen miettinyt, on jonkinlainen miesten vaihdevuodet, ikää hänellä on 46.
No onhan se tosiasia, että miehilläkin ne on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä älytöntä passaamista, jos mies ei itse lämmitä saunaa. Miksi ihmessä sinä lämmität toisille saunan? Pyyhitkö myös pyllyt ja niistät niiden nenän? Entä miksi teinit ei tee kotitöitä? Olisko peiliin katsomisen paikka? Miksi et käske teinejä kotitöihin? Eihän se helppoa ole, mutta sitähän se kasvatus tarkoittaa. Jos annat teineille periksi, niin joudut antamaan niille aina periksi. Itse teen joskus niin, että istun teinin sängylle ja sanon, että valvon siivousta tästä, koska muutoin hommat ei etene. Ja istun tässä niin pitkään, kunnes huone on kunnossa. Kyllä nopeasti alkaa siivousta tapahtumaan.
Aloitus on kyllä niin typerä, että en usko sen olevan edes totta. Ja jos se on totta, niin ihan oma vika.
t. 2xisä
Miksi syyllistät ap:tä kasvattamisesta, vaikka kaiken järjen mukaan noillakin teinellä on kaksi vanhempaa? Silti ap:n oma vika
Jos vanhempi ei saa teiniä töihin, niin se on sen vanhemman vika.
Tutkimuksien mukaan naiset ei kykene ajattelemaan samanaikaisesti montaa asiaa yhtään miehiä paremmin. Tämä on tutkittu fakta. Mutta palstan raivofeministeille vain tunne merkitsee, ei tosiasiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
Ja vaikka osaisikin kauppaan, osaako tuoda sieltä kaiken sen mitä tarvitaan, myös määrällisesti oikein ja kaiken sen mikä on ihan loppu (esim. wc-paperi, ketsuppi, suodatinpussit).
- sivusta
Ei sen ole pakko tuoda kaupasta muuta kuin pizza itselleen.
Suurin ongelma näissä on se, että kun mies tekee, niin nainen piippaa vieressä että väärin meni. Miksi mies tekisi mitään uudestaan?
Koska ei ole viisivuotias lapsi kuten sinä, vaan lastensa isä, aikuinen ja täysivaltainen. Ja ei välttämättä halua lastensuojelua tai poliisia vahtimaan kädettömyyttään.
Aikuisuus on hiukkasen vaativampaa kuin te pikkupojat kuvittelette.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne naapurien miehet ole nykymiehiä?
Ne oli todennäköisesti kahdeksankymppisiä pappoja, tottuneet hoitamaan työt ajallaan eivätkä makoilemaan kaiket päivät. Elävät pitempään kuin "nykymiehet", joilla on sipsipötsi jo parikymppisenä ja nivelrikko nelikymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Pirttiote kuntoon.
Juntti-incel-terminologinen vastine "lyö akka hiljaiseksi". Eipä sulla taida naisia jonossa olla.
Vierailija kirjoitti:
Olen tiennyt, ettei suomalaiset naiset ole ahkerimmasta päästä, mutta yhdeltä palstalta löytyy yli 100 sivua laiskojen naisten lämmintä itkua. Huikeaa.
Missä maassa esimerkiksi on ahkerampia ja mistä tiedät tämän? Miten suomalaiset miehet? Ovatko he ahkeria kuitenkin?
Vierailija kirjoitti:
Voikun voisin itsekkin tehdä saman. Tai no olen koittanutkin tehdä, mutta ongelmaksi on tullut se, että kohta täällä sisällä oikeasti on rottia eikä niitä kukaan edes huomaa. Toiseksi kun olen myös se ainut joka käy töissä, niin se että joutuu ostamaan uuden sohvan, keittilön, auton, vaatteen tai ihan minkä vaan joka on mennyt pilalle kun sitä ei ole hoidettu, niin on hieman liian kallista.
Kerran vaimo kaatoi lasillisen vettä patjalle ja ratkaisu ongelmaan oli laittaa siihen paksu peitto päälle. Jos en lopulta olisi puuttunut peliin olisi, a: patja homeessa b: lakanat homeessa c: peitto homeessa ja d: vielä lattiakin homeessa, koska se vtun patja oli lattialla.
Erikoinen huusholli ja erikoinen suhde. Miksi sinä roikut siinä, kun et ilmeisesti mitään hyvää siinä näe? Pelkäätkö, ettet saa sitäkään vähää pllua, jos eroat. Juoko vaimosi vai onko hän vain mielisairas ja hoidon tarpeessa?
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, taas tätä naisten harjoittamaa mikrovähättelyä. Et kommentoi itse asiaa, vaan vähättelet henkilöä. Pystytkö vastaamaan varsinaiseen kysymykseen? Pystytkö?
Sulla on jotain häikkää päässä. Mene lääkäriin. Ilmainen neuvo, ole hyvä. Pidä sitä vaikka joululahjana.
Minä olin tietoinen vain yhdestä lapsesta.
Hänkään ei ole kanssasi kasvanut / kasvatettu.
Ootko joku yliopistotason kasvattaja.
Mitä sä kasvatat kotona.