Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8328)

Vierailija
2081/8328 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies tarjosi jo rahaa, jotta ottaisin asiakseni yhden ylimääräisen siivous homman kotona kaiken muun lisäksi, kun nyt hankittiin tarvittavat välineet. Ei tajua, ettei voi nyt edes rahalla ostaa siivouspalvelua, koska en yksinkertaisesti jaksa enää mitään. Vaikka kuun taivaalta toisi tai lottomiljoonan, en siitä enää voimaantuisi siivoamaan. 

Siivotonta on, mies viihdyttää itseään suoratoistopalveluilla, pelaa ja somettaa. 

Ja itse olet tällaisen miehen kanssa, koska?

Vierailija
2082/8328 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voikun voisin itsekkin tehdä saman. Tai no olen koittanutkin tehdä, mutta ongelmaksi on tullut se, että kohta täällä sisällä oikeasti on rottia eikä niitä kukaan edes huomaa. Toiseksi kun olen myös se ainut joka käy töissä, niin se että joutuu ostamaan uuden sohvan, keittilön, auton, vaatteen tai ihan minkä vaan joka on mennyt pilalle kun sitä ei ole hoidettu, niin on hieman liian kallista.

Kerran vaimo kaatoi lasillisen vettä patjalle ja ratkaisu ongelmaan oli laittaa siihen paksu peitto päälle. Jos en lopulta olisi puuttunut peliin olisi, a: patja homeessa b: lakanat homeessa c: peitto homeessa ja d: vielä lattiakin homeessa, koska se vtun patja oli lattialla.

Vaimosi ei kuulosta ihan normaalijärjellä varustetulta ihmiseltä. Onko hän kenties (lievästi) kehitysvammainen?

Ovatko kaikki puolisot,

Ei toki kaikki. Mutta jos ei huomaa nurkissa vilisteleviä rottia tai ei reagoi niihin, kaataa vettä patjalle eikä älyä sitä viritellä kuivumaan, tuhoaa muutenkinnomaisuutta,,,  Itse asiassa edes jommankumman teistä pitäisi tajua olla  pitämättä patjaa suoraan lattialla. Sehän kerää kosteutta alleen ja homehtuu, vaikkei siihen mitään kaataisikaan. Elämänhallinta hukassa monella tavalla siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2083/8328 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä, että hyväksyn perinteiset perhearvot ja jos mies huolehtisi "miesten töistä" reippaasti, tekisin minäkin tiskejä ja pyykkejä ihan mielelläni. Meillä oli eksän kanssa iso piha-alue. Jos viikonloppuyönä satoi lunta, ei tullut kuuloonkaan, että mies olisi aamulla noussut lumitöihin. "Ehtii ne myöhemminkin", mies totesi ja käänsi kylkeä. Klo 11 aikaan naapurien miehet olivat jo tehneet kaikki lumityöt... Mikä nykymiehiä vaivaa, että ovat aivan totaalisia passattavia laiskamatoja? 

Jos miehen mielestä lumityöt ehtii tehdä myöhemminkin, niin miksi se on väärä vastaus? Miksi ne lumityöt on tehtävä naisen mielen mukaan? Itse teen lumityöt silloin, kun näen tarpeelliseksi. En siksi, kun naapurissa on tehty jo.

Näissä kommenteissa toistuu jatkuvasti sama kaava: Naisen käsitys asioista on oikea ja mie

Kyllä. Siisteystaso on kunkin oma käsitys. Et vastannut kysymykseen, miksi vain naisen näkemys siisteydestä ym. on aina se, mihin verrataan? Rankasti vääristät kommenttiani. Missä kohdin väitin, että ruokaa ei tehdä koskaan? Missä kohdassa väitin, että koskaan ei siivota. Hyvin yleinen tilanne on se, että miehen mielestä vähempikin riittää ja nainen käsittää tämän kommentin niin, että ei siivota koskaan. Varsin mustavalkoista ajattelua ja erittäin tyypillistä teineille ja naisille.

Vierailija
2084/8328 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä, että hyväksyn perinteiset perhearvot ja jos mies huolehtisi "miesten töistä" reippaasti, tekisin minäkin tiskejä ja pyykkejä ihan mielelläni. Meillä oli eksän kanssa iso piha-alue. Jos viikonloppuyönä satoi lunta, ei tullut kuuloonkaan, että mies olisi aamulla noussut lumitöihin. "Ehtii ne myöhemminkin", mies totesi ja käänsi kylkeä. Klo 11 aikaan naapurien miehet olivat jo tehneet kaikki lumityöt... Mikä nykymiehiä vaivaa, että ovat aivan totaalisia passattavia laiskamatoja? 

Jos miehen mielestä lumityöt ehtii tehdä myöhemminkin, niin miksi se on väärä vastaus? Miksi ne lumityöt on tehtävä naisen mielen mukaan? Itse teen lumityöt silloin, kun näen tarpeelliseksi. En siksi, kun naapurissa on tehty jo.

Näissä kommenteissa toistuu jatkuvasti sama kaava: Naisen käsitys asioista on oikea ja mie

Eli ei ole mitään yleistä siisteystasoa, on vain käsityksiä siitä? Apn miehen käsitys on oikea, koska hän on sitä mieltä? Koskaan ei lakanoita vaihdeta eikä pyykkejä pestä. Uusia kalsareita vaan kaupasta. 

Koskeeko tämä sama myös ruokaa ja tiskejä? Pitää hyväksyä se, ettei joka päivä syödä ja tiskitkin säilyvät likaisina tarvittaessa vaikka useamman viikon...

Jos miehellä (tai naisella) on eriävä näkemys siisteystasosta, voisko ottaa asian puheeksi? Ja ilmaista se taso, johon itse pyrkii. Käydä keskustelu aiheesta. Perustella näkemyksensä vaikka yleisten suositusten avulla. 

Tuo, et vedotaan erilaiseen käsitykseen siisteystasoon, kertoo  siitä, et teinimäisesti perustellaan sillä oma tekemättömyys. Ei siitä, että ottaa vastuun omasta osastaan.

Täällä ei ole yksikään kirjoittaja kertonut, et raivostuttaa, kun mies imuroi vain kerran viikossa ja pesee pyykkiä vain kaksi kertaa viikossa. Nämä stoorit ovat niitä, joissa se toinen osapuoli ei käytännössä osllistu ollenkaan. 

Kaaosta ei synny, kun asiat hoidetaan sopivasti ajallaan. Kaaoksen synnyttyä on aika typerää selitellä erilaisesta siisteystasosta mitään.

Kyllä. Siisteystaso on kunkin oma käsitys. Et vastannut kysymykseen, miksi vain naisen näkemys siisteydestä ym. on aina se, mihin verrataan? Rankasti vääristät kommenttiani. Missä kohdin väitin, että ruokaa ei tehdä koskaan? Missä kohdassa väitin, että koskaan ei siivota. Hyvin yleinen tilanne on se, että miehen mielestä vähempikin riittää ja nainen käsittää tämän kommentin niin, että ei siivota koskaan. Varsin mustavalkoista ajattelua ja erittäin tyypillistä teineille ja naisille.

Vierailija
2085/8328 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä älytöntä passaamista, jos mies ei itse lämmitä saunaa. Miksi ihmessä sinä lämmität toisille saunan? Pyyhitkö myös pyllyt ja niistät niiden nenän? Entä miksi teinit ei tee kotitöitä? Olisko peiliin katsomisen paikka? Miksi et käske teinejä kotitöihin? Eihän se helppoa ole, mutta sitähän se kasvatus tarkoittaa. Jos annat teineille periksi, niin joudut antamaan niille aina periksi. Itse teen joskus niin, että istun teinin sängylle ja sanon, että valvon siivousta tästä, koska muutoin hommat ei etene. Ja istun tässä niin pitkään, kunnes huone on kunnossa. Kyllä nopeasti alkaa siivousta tapahtumaan.

Aloitus on kyllä niin typerä, että en usko sen olevan edes totta. Ja jos se on totta, niin ihan oma vika.

t. 2xisä

Vierailija
2086/8328 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näissä kommenteissa toistuu jatkuvasti

``Kyllä. Siisteystaso on kunkin oma käsitys. Et vastannut kysymykseen, miksi vain naisen näkemys siisteydestä ym. on aina se, mihin verrataan? Rankasti vääristät kommenttiani. Missä kohdin väitin, että ruokaa ei tehdä koskaan? Missä kohdassa väitin, että koskaan ei siivota. Hyvin yleinen tilanne on se, että miehen mielestä vähempikin riittää ja nainen käsittää tämän kommentin niin, että ei siivota koskaan. Varsin mustavalkoista ajattelua ja erittäin tyypillistä teineille ja naisille.``

Kumpaan mainitsemistasi ryhmistä sinä itse kuulut mustavalkoisine ajatteluinesi?

Tässä harmaan sävyä hämmentämään pikku päätäsi: Puolisoni on hyvin siisti, itse olen suurpiirteisempi. Hänen mielestään meillä siivotaan liian harvoin, minun mielestäni sopivasti. Kumpi meistä siis on mies, kumpi nainen?

Vierailija
2087/8328 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävällinen neuvo sinulle: Lue vähintään ketjun avausviesti ennen kuin alat käydä kierroksilla ja heitellä omia kommenttejasi umpimähkään. Kummasti helpottaa keskustelun sisällön ymmärtämistä.

Tää on ihan ilmainen vinkki, jonka avulla voit oppia käymään keskustelupalstoilla rakentavaa keskustelua turhan syljeskelyn sijaan. Ei tarvitse kiittää. 

Vierailija
2088/8328 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä älytöntä passaamista, jos mies ei itse lämmitä saunaa. Miksi ihmessä sinä lämmität toisille saunan? Pyyhitkö myös pyllyt ja niistät niiden nenän? Entä miksi teinit ei tee kotitöitä? Olisko peiliin katsomisen paikka? Miksi et käske teinejä kotitöihin? Eihän se helppoa ole, mutta sitähän se kasvatus tarkoittaa. Jos annat teineille periksi, niin joudut antamaan niille aina periksi. Itse teen joskus niin, että istun teinin sängylle ja sanon, että valvon siivousta tästä, koska muutoin hommat ei etene. Ja istun tässä niin pitkään, kunnes huone on kunnossa. Kyllä nopeasti alkaa siivousta tapahtumaan.

Aloitus on kyllä niin typerä, että en usko sen olevan edes totta. Ja jos se on totta, niin ihan oma vika.

t. 2xisä

Miksi syyllistät ap:tä kasvattamisesta, vaikka kaiken järjen mukaan noillakin teinellä on kaksi vanhempaa? Silti ap:n oma vika, vaikka isä antamassa laiskottelun mailla? Et vaikuta kovin kaksiselta isältä saati puolisolta.

Vierailija
2089/8328 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap kuuluu?

Vierailija
2090/8328 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävällinen neuvo sinulle: Lue vähintään ketjun avausviesti ennen kuin alat käydä kierroksilla ja heitellä omia kommenttejasi umpimähkään. Kummasti helpottaa keskustelun sisällön ymmärtämistä.

Tää on ihan ilmainen vinkki, jonka avulla voit oppia käymään keskustelupalstoilla rakentavaa keskustelua turhan syljeskelyn sijaan. Ei tarvitse kiittää. 

Jaahas, taas tätä naisten harjoittamaa mikrovähättelyä. Et kommentoi itse asiaa, vaan vähättelet henkilöä. Pystytkö vastaamaan varsinaiseen kysymykseen? Pystytkö?

Vierailija
2091/8328 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten ongelma on usein passiivisuus. Annetaan naisen häärätä ja määrätä kaikesta. Aluksi nainen on tyytyväinen, kun saa päättää, lopulta tyytymätön kun joutuu päättämään. Liika, ehkä hyväntahtoinenkin joustavuus kääntyy siten itseään vastaan. 

Yksinkertainen vinkki kaikille mieskollegoille: älä koskaan sano "ihan sama". Äläkä koskaan kysy "mitä tehdään". Kysy mieluummin "mitä mieltä sinä olet, mitä tehtäisiin?". Tässä on valtava ero, nainen kokee, että häntä huomioidaan, eikä päätäntävaltaa silti ole luovutettu yksin naiselle. Sen sijaan kommunikoitte asiasta ja molemmat ovat tyytyväisiä. 

Helppoa, mutta toimivaa :)      

Mä olen myös naisena sitä mieltä,.että älä koskaan sano "ihan sama". Se nimittäin kuulostaa ihan teiniltä, eikä sellaista oikein arvosta, paitsi teininä.

Mun mies heittäytyi lasten syntymän jälkeen just tuollaiseksi "ihan sama, päätä sää"-lapaseksi. Paskinta oli, että esitti myös kaikissa omissa porukoissaan tossun alla olevaa ja yksikin sen kaveri oli todella tympeä minulle, kun olin pirttihirmun maineessa, jota en oikeasti ollut! Yritin saada miehen ihan kaikin keinoin osallistumaan arkisiin asioihin ja myös yhteisistä asioista päättämiseen ja suunnitteluun. Jossain kohtaa vuosien aikana homma vaan lipsui niin, etten enää kysellyt, koska mitään ajatusta ei ikinä ollut tullut. Lapsiperheessä sitä suunniteltavaa, päätettävää ja hoidettavaa kuitenkin riittää ja helpompi oli vaan toimia ripeästi itse ja siirtyä seuraavaan asiaan, kun käydä ensin sitä jaanausta läpi miehen kanssa. Nyt sitten 10-15 vuotta myöhemmin mies on kokenut jonkun voimaantumisen ja kapinoi ihan kaikessa vastaan! Kun kaikki kuulemma tehdään minun tavalla ja hän ei saa koskaan tehdä omalla tavallaan. Ahaaaaa, okei, juujuu...???? Tää on aika jännää... 

Vierailija
2092/8328 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miehen mielestä lumityöt ehtii tehdä myöhemminkin, niin miksi se on väärä vastaus? Miksi ne lumityöt on tehtävä naisen mielen mukaan? Itse teen lumityöt silloin, kun näen t

Jaahas, taas tätä naisten harjoittamaa mikrovähättelyä. Et kommentoi itse asiaa, vaan vähättelet henkilöä. Pystytkö vastaamaan varsinaiseen kysymykseen? Pystytkö?

Hauskaa, miten tällä palstalla muuttuu naiseksi heti kun vähän näpäyttää palstan vakiukkelia. ;)

Vierailija
2093/8328 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Jaahas, taas tätä naisten harjoittamaa mikrovähättelyä. Et kommentoi itse asiaa, vaan vähättelet henkilöä. Pystytkö vastaamaan varsinaiseen kysymykseen? Pystytkö?*

En ole nainen, mutta voin vastata kysymykseesi heti, kun esität sen uudelleen. Tältä palstalta on nykyään mahdotonta seurata keskustelua, kun tuo lainaussysteemi on sysipaska.

Vierailija
2094/8328 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuneista syistä meidän joulujärjestelyt jäi tänä vuonna miehen vastuulle. Ei meillä tästä mitään kinaa ennenkään ole ollut. Minä olen ollut päävastuussa, mutta yhdessäkin on jotain tehty ja tämä on ollut ok. Mutta siis, kun tästäKIN ketjusta on saanut lukea oletettavasti miesten halveksevia kommentteja "metatyöstä", niin onpa ollut hauska seurata, että ei tuo oma mieheni ainakaan ole niiltä vältynyt. On ääneen pohdiskellut mm. milloin kinkku pitää ostaa, että se ehtii sulamaan ennen paistoa *metatyö*. Mikä olisi paras päivä mennä kauppaan syistä x ja y *metatyö*. Miten jääkaapissa riittää tila, mikä on joulun ajan lämpötila ulkona, voisiko jotain laittaa verannalle kylmälaukkuihin *metatyö*. Jne, jne, jne. 😄 Väitän, että ne jotka sanoo, ettei mitään metatöitä ole olemassakaan, eivät ole ikinä vastanneet mistään suuremmista kokonaisuuksista tai mistään oman navan ympäriltä. 

Vierailija
2095/8328 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies tarjosi jo rahaa, jotta ottaisin asiakseni yhden ylimääräisen siivous homman kotona kaiken muun lisäksi, kun nyt hankittiin tarvittavat välineet. Ei tajua, ettei voi nyt edes rahalla ostaa siivouspalvelua, koska en yksinkertaisesti jaksa enää mitään. Vaikka kuun taivaalta toisi tai lottomiljoonan, en siitä enää voimaantuisi siivoamaan. 

Siivotonta on, mies viihdyttää itseään suoratoistopalveluilla, pelaa ja somettaa. 

Ja itse olet tällaisen miehen kanssa, koska?

Tämä on aina yhtä tympeä kysymys. Ihmiset ovat yhdessä, huonoissakin suhteissa. Usein ne suhteet, joissa ei ole mitään hyvää, päättyy myös. Jossain vaiheessa. Yleensä ne suhteet eivät ole läpimätiä yhteen mennessä. Useat ovat jopa onnellisia alkuun ainakin.

Saattaa olla monessa mielessä mukava ja kiva ihminen, vaikka ei kotitöitä tekiskään. Saattaa olla, et alkuun tekee, mut sit ei jossain vaiheessa enää jne. 

Kun aiheena on kotityöt, silloin yleensä puhutaan niistä. Harvemmin tässä yhteydessä avataan suhdetta sen enempää. Se kun ei varsinaisesti kuulu aiheeseen. 

Kysyessäs, miksi olet yhdessä tällaisen lusmun kanssa, et kyl oikeasti edes halua vastausta. Haluat ilmaista ylimielisesti mielipiteesi kyseisen kirjoittajan ulostuloon. Se on vain muotoiltu kysymyksen muotoon. Mielestäni ärsyttävin tapa ilmaista mielipide.

Eri

Vierailija
2096/8328 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainauksesa ei näe, kenen kommenttiin vastasi. 

Yleistät kuitenkin paljon. Jos kerran tyypillistä naisille ja teineille, minkäs asialle sit voi? Mitään yhteisymmärrystä mahdoton saavuttaa. Onneksi te miehet järjellänne ymmärrätte tämän, vaikka mitenkään ei tiedän järki riitä ongelman ratkaisuun. 

Tosiasia on kuitenkin se, että perheissä, joissa molemmat osallistuu suht tasapuoleisesti, pariskunnat ovat onnellisempia ja riitoja on vähemmän. Tämä tutkittu jossain. 

Tuo marmatus erilaisista siisteystasoista on yleensä sen lusmun selitys sille, miksi ei tee. Sitten kun lusmu jää yksin, eikä tavat muutu, ei voi enää puhua "siisteys"tasosta. Kaaostaso on oikeampi termi. Tästä just joku täällä kirjoitti, kuin kamalassa kunnossa exän koti on.

Vierailija
2097/8328 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin taso ja aikataulu siivouksessa on oltava, ettei synny sitä kaaosta. Naiset hallitsevat kokonaisuuksia paremmin, pystyvät laskemaan, että

"Jos tuo astiakasa on tuossa vielä huomisaamuna, pöydällä ei pysty suorittamaan asiaa x kohtuullisessa ajassa. Jos pyykkiä ei pestä, niin ne odottavat siellä joka tapauksessa ja ensi viikolla on sitä, tätä ja tuota menoa, jolloin pyykkiä ei ehdi pesemään ja lakanatkin pitäisi jossain kohtaa vaihtaa-> lisää pyykkiä. Sirpa-Irmelin toppapukukin täytyisi pestä.

Omalla kohdallani eniten vitutusta aiheutti se, että mies ei huomioinut ikinä lasten ruoka- tai päiväuniaikoja, jos oli ruorissa. Ruoka viivästyi- nälkäkiukku- lapsi ei syönyt- ei näin ollen myöskään nukkunut päikkäreitä- nukahti kuudelta-heräsi kolmelta aamuyöllä-rytmi päiväkausia sekaisin . Ja minä sitten valvoin.

Ennakointi. 

Tietysti, jos tykkää säntäillä aamulla töihin lähtiessä puhtaiden kalsareiden perässä, kuluttaa aikaa tavaroiden etsimiseen sotkusta ja niin edelleen, niin ei kai siinä mitään. Minä kyllästyin sellaiseen elämään ja tein ratkaisuni.

Vierailija
2098/8328 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkkini on apn miehen toiminnasta. Eli siitä, mistä tämä keskustelu on saanut alkunsa. Apn mies ei koskaan pese pyykkejä, ostaa vain uusi kalsareita. Eikä ole vaihtanut lakanoita. Heillä siis eri käsitys siisteystasosta. Onko se mielestäsi ainoa ongelma heidän kohdalla, se eri käsitys siisteystasosta? 

Ehdotukseni tuossa oli, että asiasta keskusteltais. Sillai aikuismaisesti. Se muuten onnistuu myös teinien kanssa. Eivät ole typeriä. Kokemusta on. Ja tasoa pohdittaia yhdessä esim. virallisten suositusten valossa. Oliko se jotenkin liikaa vaadittu? Enkö naisena ymmärrä sen ehdotuksen kohtuuttomuutta?

Vierailija
2099/8328 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. 2xisä

No, se oli aloitus. Hänhän siinä just kertoo, et on toiminut typerästi, eikä enää aio. Paljon kehitystä tapahtunut heidän kotona. On se keksittyä tai ei. Mut ero tulossa ja teinit tekevät kotitöitä.

Kuulostaa ihan kamalalta tuo tyyli, et istut vahtimassa toisen siivousta. Todella ahdistavaa. Ei mitään luottoa siis omiin lapsiin? Lapsilla ei varmaan luottoa isään. 

Parhaiten meillä oppi, kun yhdessä tehtiin. Sitten sai valita, tehdäänkö yhdessä vai tekeekö yksin. Mitään vartiointia ei tarvittu, eikä vastenmielisyyttä kotitöitä kohtaan syntynyt.

Vierailija
2100/8328 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miehen mielestä lumityöt ehtii tehdä myöhemminkin, niin miksi se on väärä vastaus? Miksi ne lumityöt on tehtävä naisen mielen mukaan? Itse teen lumityöt silloin, kun näen t

Ja sinä vähättelet koko sukupuolta! Pystytkö itsekään pysymään asiassa? Kommentoimaan itse tapausta dissaamatta naisia (ja teinejä). 

Eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan