Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen menee torstaina hernekeittopäivänä buffettiin syömään hernekeittoa ja maksaa siitä 12 e?

Vierailija
21.10.2023 |

ei mitään järkeä, hernaripurkinkin saa lidlistä 1, 40 e ison sellaisen

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Säästän 200€ joka kuukausi kun otan omat eväät töihin.enkä käy ruokalassa syömässä.

Se on kieltämättä ärsyttävän kallista, jos syö ruokalassa tai vastaavassa lounaansa. Sääli, koska minä kyllä söisin valmiin lounaan joka päivä mielelläni. Suomalaiset totuteaan jo kouluaikana siihen, että joku tekee ruoan.

Suomalaiset syö todella paljon kotona verraten Italiaan, Ranskaan, jenkkeihin, aasian maihin...

Vierailija
62/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Voisin itse heittää vastakysymyksen, että mikä ihmeen hernekeittopäivä...? Onko se aloittajan mielestä joku virallinen päivä...?

Mutta vastaan kysymykseen, että sosiaalinen ihmistyyppi, joka haluaa tehdä muutakin elämässään kuin nyhjöttää kotona oman tutun hellan ja keittiönpöydän ääressä, menee buffettiin ja maksaa hernekeitostaan 12 euroa.

Itse olen keski-ikäinen ja käyn eläkeläisvanhempieni seurassa buffetissa syömässä aika ajoin. Monesti rupattelumme pöydässä ruokailun lomassa herättää hilpeyttä naapuripöydissäkin. Tunnelma ylipäänsä on aika kiva näissä buffetpaikoissa.

Sivusta mainitsen, että kyllähän ainakin puolivirallisesti torstai on hernekeittopäivä. Ja siih

Vähän eri herneet tuolloin käytössä eli tuskin oli jalostajan soppaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei aavistustakaan. Itse olen särppinyt pienen määrän hernekeittoa viimeksi peruskoulussa. Pitää olla melkoinen nälänhätä, että suostuisin sitä syömään.

Ai tällaisiakin löytyy jotka eivät pidä hernekeitosta, hassua...

Vierailija
64/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset joilla on rahaa.

Vierailija
65/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Sellaiset joilla on rahaa.

Näin juuri. Ei mitään väliä, mitä se soppa maksaa, kun talot ja autot on jo maksettu. Siellä ravintolassa on käytävä silloin kun siiihen vielä pystyy.

Vierailija
66/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskä maksaa

Vierailija
67/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on asiasta ihan selvä käsitys. Hän on ihminen, jonka tekee mieli hyvää hernekeittoa torstaina ja hänellä on varallisuutta sen verran, että voi maksaa siitä 12 euroa. Mutta hänellä ei ole aikaa, eikä haluakaan keitellä soppaansa itse,

Vierailija
68/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lounaspaikassa keittolounas on 8,90e, sisältää keiton, salaatin, leipää, juomat+kahvin. Hernaripäivänä pannarin tai letut hillolla, muutoin kahvin kanssa on suklaata ja keksejä.

Vierailija
69/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Useimmiten se ruokalan hernekeitto on paikan päällä tehtyä eikä mitään halpistölkkikeittoa. Oletko ap edes syönyt koskaan tuoretta itse tehtyä hernekeittoa? 

Tässä meidän lounasruokalan ihanan itsetehdyn hernekeiton valmistusaineet:

vettä, kuivattuja herneitä, saattaa sisältää pieniä määriä GLUTEENIA, sianlihaa (sisältää sianlihaa [Suomi], rypsiöljyä, jodioitua suolaa), palvilapakuutioita (sisältää sianlihaa [Suomi], vettä, lihaproteiinia, jodioitua suolaa, muunnettua maissitärkkelystä, happamuudensäätöaineita E262, stabilointiaineita E450, dekstroosia, askorbiinihappoa, savuaromia, säilöntäainetta E250), sipulia, sinappia (sisältää vesi, sokeri, SINAPINSIEMEN, etikka, jodioitu suola, rypsiöljy, väri E150a, säilöntäaine E211, valkopippuri), jodioitua suolaa, meiramia, valkopippuria

Valmiskeitto on heittämällä parempaa.

Vierailija
70/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ne piirtää kenellä on liitua.

Mistä liidusta puhut??

Siitä mitä sinulla ei ole. 

Vierailija
71/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitteellinen ihminen. Keittolounas on käytännössä aina selvästi halvempi. 7,50 € maksoi edellisen kerran kun kävin. 

Vierailija
72/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istu purkkeines kotona .Itse haluan istua laadukkaamin ja saada kivan ympäristön. Maksan siitä mielellään. 

Vierailija
73/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen välillä itse hernekeittoa ja pannaria, joista osan pakastan. Välillä käyn lounasruokalassa hernekeittopäivänä. Purkkihernaria en oikein saa enää syötyä.

Vierailija
74/74 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi