Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen menee torstaina hernekeittopäivänä buffettiin syömään hernekeittoa ja maksaa siitä 12 e?

Vierailija
21.10.2023 |

ei mitään järkeä, hernaripurkinkin saa lidlistä 1, 40 e ison sellaisen

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei joka päivä voi olla leikepäiväkään. Muutenhan lounaan hinta nousisi 15€:n ja ylikin.

Käyn mielelläni syömässä hernekeiton, jotta lounaspaikka pysyy pystyssä ja voisi jatkossakin tarjota lohta tai leikettä kerran viikossa.

Vierailija
22/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin hauskoja aina nää aloitukset. Näet niinku jonkun ihan eri tavalla elävän ihmisen pään sisään. Tavallisena keskituloisena työssäkäyvänä sitä ei ole osannut edes miettiä, että jonkun mielestä lounaalla hernekeiton syöminenkin on tuhlailevaista rahankäyttöä 😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ne piirtää kenellä on liitua.

Mistä liidusta puhut??

Purkkihernekeitosta

Vierailija
24/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Yleensä lounasbuffetissa on muutakin syötävää kuin se soppa. On varsinainen pääruoka + salaatti + leivät + jälkkäri + kahvi. Ainakin niissä on missä minä käyn.

Nyt oli kyse ihmisistä JOTKA SYÖVÄT VAIN SEN HERNEKEITON

Vierailija
25/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän voisi samalla kysyä että millainen työnantaja maksaa työntekijälle joka päivä koko päivän palkan, jos työntekijä ei ole joka päivä yhtä tuottava?

Vierailija
26/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ihminen, joka haluaa syödä parempaa hernekeittoa, kuin purkkihernari. 

Joka haluaa syödä myös salaattibuffetista. 

Aloitus tekee ihan selväksi ettå tämä henkilö SYÖ VAIN SEN HERNEKEITON!!!

Vierailija
27/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Itse maksan 7 euroa, kylkeen tulee salaattia, kahvi, leipää ja pannukakkua hillon sekä kermavaahdon kera. Teeppä nuo itse.

Jos se hernekeitto vielä olisi syötävää se pannukakku ei ikinä ja kahvista tulisi mahanpuruja  

Vierailija
28/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Voisin itse heittää vastakysymyksen, että mikä ihmeen hernekeittopäivä...? Onko se aloittajan mielestä joku virallinen päivä...?

Mutta vastaan kysymykseen, että sosiaalinen ihmistyyppi, joka haluaa tehdä muutakin elämässään kuin nyhjöttää kotona oman tutun hellan ja keittiönpöydän ääressä, menee buffettiin ja maksaa hernekeitostaan 12 euroa.

Itse olen keski-ikäinen ja käyn eläkeläisvanhempieni seurassa buffetissa syömässä aika ajoin. Monesti rupattelumme pöydässä ruokailun lomassa herättää hilpeyttä naapuripöydissäkin. Tunnelma ylipäänsä on aika kiva näissä buffetpaikoissa.

Sivusta mainitsen, että kyllähän ainakin puolivirallisesti torstai on hernekeittopäivä. Ja siihen kuuluu myös pannari.

<

Jo Vanha Testamentti mainitsee hernekeiton. Jaakob antoi Eesaulle leipää ja hernekeittoa 1. Moos. 25:34. Eesau luopui jopa esikoisoikeudestaan tuon hernekeittokulhollisen takia! Hernekeitto on aina maistunut ihmisille vähän turhankin hyvin.

Vierailija
29/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tässähän voisi samalla kysyä että millainen työnantaja maksaa työntekijälle joka päivä koko päivän palkan, jos työntekijä ei ole joka päivä yhtä tuottava?

Sellainen jonka mielestä etätyöt on ihan ok. 

Vierailija
30/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän 200€ joka kuukausi kun otan omat eväät töihin.enkä käy ruokalassa syömässä.

Vierailija
31/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ne piirtää kenellä on liitua.

Mistä liidusta puhut??

Hevosella pääsee ja ....

Vierailija
32/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Sellainen ihminen on lounasruokalan suosikkiasiakas.

Hernekeitto on halpaa tehdä ja katetta tulee. Tosin enpä ole lounaspaikoissa hyvään hernekeittoon vielä törmänneeni.

Myös joku kinkkukiusaus on tuollainen kateruoka.

Pari viikkoa sitten lähilounaspaikassa oli lihapiirakka nakilla tarjolla ja 12 euroa. 

Lihapiirakka tukusta muutamia kymmeniä senttejä ja nakki samoin. 

Aika kallista, lihapiirakka nakilla 12 euroa. Oikea hinta 6 euroa...

Vierailija
33/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain laitostunut henki - ja sitähän on suurin osa Suomen kansasta. Ei yhtään hajua, mikä on hyvää, maistuvaa, tyylikästä tmv. Kunhan se on halpaa ja ympärillä on iso lauma muita hymistelemässä ”onpa hyvää”. Muuta ei tarvita. Suomi on laitos.

Vierailija
34/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä lasagnea? Näin paikallisen lounasruokalan pitäjän hakevan ison kasan Lidlin valmislasagneja. Seuraavana päivänä lasagnea listalla. Lounaan hinta 9.90. 

Vierailija
35/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku tekisi pitkään hauduttaen soppatykillä hernekeittoa ja toisi tykkinsä vaikka markkinoille, olisin valmis maksamaan siitä, syömään paikanpäällä ja vielä ostamaan kotiinkin. Voisi olla jopa kasvishernekeitto, eikä mitään läskinpaloja. Se vetäisi tapahtumana ainakin täällä pääkaupunkiseudulla.

Kun en ole tällaista tavannut, keittelen itse ja pakastan. Purkki sellaista en syö, enkä osta.

Jos jostain saisi ostaa mykykeittoa...

Vierailija
36/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvin mahdollinen ja herkullinen vaihtoehto on tehdä itse hernekeitto yön yli liotetuista kuivaherneistä. Opettelee vielä maustamaan sen oikein.

Vierailija
37/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Säästän 200€ joka kuukausi kun otan omat eväät töihin.enkä käy ruokalassa syömässä.

Se on kieltämättä ärsyttävän kallista, jos syö ruokalassa tai vastaavassa lounaansa. Sääli, koska minä kyllä söisin valmiin lounaan joka päivä mielelläni. Suomalaiset totuteaan jo kouluaikana siihen, että joku tekee ruoan.

Vierailija
38/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jos joku tekisi pitkään hauduttaen soppatykillä hernekeittoa ja toisi tykkinsä vaikka markkinoille, olisin valmis maksamaan siitä, syömään paikanpäällä ja vielä ostamaan kotiinkin. Voisi olla jopa kasvishernekeitto, eikä mitään läskinpaloja. Se vetäisi tapahtumana ainakin täällä pääkaupunkiseudulla.

Kun en ole tällaista tavannut, keittelen itse ja pakastan. Purkki sellaista en syö, enkä osta.

Jos jostain saisi ostaa mykykeittoa...

Minä taas kaipaisin itse tehtyyn hernekeittoon lisää laadukasta lihaa ja vähemmän lientä eli tukevuutta saisi olla enempi. Jotkut hernekeitot ovat melkein herneen makuista mehua.

Vierailija
39/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Omat eväät saa ilmeisesti ilmaiseksi? Mistä kaupasta?

Vierailija
40/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli monesti syötyä kun oli liikkuva työ ja lounastauko. Ei päässyt aina toimistolle syömään omia eväitä jos työt oli kaukana sieltä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi