Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen menee torstaina hernekeittopäivänä buffettiin syömään hernekeittoa ja maksaa siitä 12 e?

Vierailija
21.10.2023 |

ei mitään järkeä, hernaripurkinkin saa lidlistä 1, 40 e ison sellaisen

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ihminen saattaa juoda ravintolassa olutta joka maksaa 12€. Lidlistä saisi tölkin alle eurolla. Mitä järkeä?

Vierailija
42/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kenenkään syömiset sinulle kuuluvat, ap?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernekeitto vai hernekeitto? Niitä on nimittäin ainakin kahta erilaista.

Toinen on tämä perinnekeitto, jota enin suomalaista syö tölkistä, soppatykistä, itse tehtynä jne.

Sitten on sellainen hernekeitto, creme ninon, ransakalainen hernesosekeitto, joka tehdään pakasteherneitä soseuttamalla ja sekaan tulee kuohuviiniä ym. ja joka vasta maltaita maksaakin näissä fine dining -paikoissa.

Vierailija
44/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Säästän 200€ joka kuukausi kun otan omat eväät töihin.enkä käy ruokalassa syömässä.

Ehkä säästät, ehkä et. Teetkö ravintoarvoiltaan vastaavan ja monipuolisen lounaan mukaasi, rentoudutko yksin tai ryhmässä samalla tavalla kuin syöt lounasta? Jos vedät pikaisen ja köyhän eväslounaan, sorrutko sokerin ja rasvan ylensyöntiin välipalaksi? Miten sitten illemmalla, kotiin palattua, kai joku sen iltaruoankin tekee/maksaa ja käyttää aikaa kaupassa käyntiin? Miten arvotat oman vapaa-aikasi?

Vierailija
45/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Säästän 200€ joka kuukausi kun otan omat eväät töihin.enkä käy ruokalassa syömässä.

Omat eväät saa ilmeisesti ilmaiseksi? Mistä kaupasta?

Ostan punalaputettuna 60 prosentin ilta-alesta...

Vierailija
46/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Omat eväät saa ilmeisesti ilmaiseksi? Mistä kaupasta?

Onhan esim. eväsleivät nyt paljon halvempia kuin joku ruokalan ruoka. Tai se, että ottaa annoksen kotona tehtyä ruokaa mukaansa lounaaksi. Ei varmasti maksa likikään sitä, mitä ruokalaan menisi. Itse olen laittanut eväsleipiin samanlaisen täytteen kuin esim. Subwayssä ja ovat tosi edullisia ja täyttäviä lounaaksi.

Vierailija
47/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Hernekeitto vai hernekeitto? Niitä on nimittäin ainakin kahta erilaista.

Toinen on tämä perinnekeitto, jota enin suomalaista syö tölkistä, soppatykistä, itse tehtynä jne.

Sitten on sellainen hernekeitto, creme ninon, ransakalainen hernesosekeitto, joka tehdään pakasteherneitä soseuttamalla ja sekaan tulee kuohuviiniä ym. ja joka vasta maltaita maksaakin näissä fine dining -paikoissa.

Älä sinä siinä viisastele, älypää...

Vierailija
48/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Työssäkäyvät. Osa lounassetelillä, moni ihan omilla rahoillaan. Siihen 12e keittoonkin saa sen ison salaattipöydän ja leivät ja yleensä jälkkärinä on herkullinen pannukakku. Ihan hyvä diili.

Häh? Dyökö joku hernekeiton kanssa salaattia. En oo kuullutkaan saati nähnyt tuollaista.

Vierailija
49/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Voisin itse heittää vastakysymyksen, että mikä ihmeen hernekeittopäivä...? Onko se aloittajan mielestä joku virallinen päivä...?

Mutta vastaan kysymykseen, että sosiaalinen ihmistyyppi, joka haluaa tehdä muutakin elämässään kuin nyhjöttää kotona oman tutun hellan ja keittiönpöydän ääressä, menee buffettiin ja maksaa hernekeitostaan 12 euroa.

Itse olen keski-ikäinen ja käyn eläkeläisvanhempieni seurassa buffetissa syömässä aika ajoin. Monesti rupattelumme pöydässä ruokailun lomassa herättää hilpeyttä naapuripöydissäkin. Tunnelma ylipäänsä on aika kiva näissä buffetpaikoissa.

Kustaa Vaasa määräsi 1500 -luvulla, että kaikkien kansalaisten tuli syödä hernekeittoa torstaisin. 

Vierailija
50/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Työssäkäyvät. Osa lounassetelillä, moni ihan omilla rahoillaan. Siihen 12e keittoonkin saa sen ison salaattipöydän ja leivät ja yleensä jälkkärinä on herkullinen pannukakku. Ihan hyvä diili.

Häh? Dyökö joku hernekeiton kanssa salaattia. En oo kuullutkaan saati nähnyt tuollaista.

Salaattilautasellisen voi syödä esim. alkuruokana.

Vierailija
51/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moderaattori antaa haukkua toista älypääksi, mutta ei julkaise asiallista vastakommenttia. Pitäisikö moderaattorista ilmoittaa?

Vierailija
52/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Voisin itse heittää vastakysymyksen, että mikä ihmeen hernekeittopäivä...? Onko se aloittajan mielestä joku virallinen päivä...?

Mutta vastaan kysymykseen, että sosiaalinen ihmistyyppi, joka haluaa tehdä muutakin elämässään kuin nyhjöttää kotona oman tutun hellan ja keittiönpöydän ääressä, menee buffettiin ja maksaa hernekeitostaan 12 euroa.

Itse olen keski-ikäinen ja käyn eläkeläisvanhempieni seurassa buffetissa syömässä aika ajoin. Monesti rupattelumme pöydässä ruokailun lomassa herättää hilpeyttä naapuripöydissäkin. Tunnelma ylipäänsä on aika kiva näissä buffetpaikoissa.

Kustaa Vaasa määräsi 1500 -luvulla, että kaikkien kansalaisten tuli syödä hernekeittoa torstaisin. 

Taisi määrätä? Ja minkähän ihmeen takia?

Vierailija
53/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä viitsi olla Uuno. Kyllä me finanssialan duunarit syödään lounasravintolassa se alkusalaatti, pääruoka, olkoon sitten vaikka hernekeitto ja jälkkäri+kahvi. Sama juttu kaikki tuntemani toimistotyöntekijät ja myös AMK-opiskelijat.

Vierailija
54/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Moderaattori antaa haukkua toista älypääksi, mutta ei julkaise asiallista vastakommenttia. Pitäisikö moderaattorista ilmoittaa?

Siinä toinen smart ass...

Vierailija
55/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buffetpaikoissa otetaan yleensä vähän kaikkea mitä tarjolla on, koska kaikesta on maksettu. Vaikka on niitä sellaisiakin, jotka eivät kaikkea ota. Omapa on asiansa.

Vierailija
56/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ne piirtää kenellä on liitua.

Mistä liidusta puhut??

Sellaisesta, jolla piirretään.

Mitenkä se liittyy hernekeittobuffettiin?  No toki monessa tai ainakin joissakin paikoissa kirjoitetaan päivän menyy liitutaululle näkyville.

Tarpeeksi moni käy syömässä hernekeittobuffetissa sen sijaan että söisi purkkihernaria niin riittää ravintolalla liitua piirtelemiseen ja kirjottamiseen.

Vierailija
57/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Siinä toinen smart ass...

Tasan ei käy onnen lahjat. Toiset ovat smart assejä, toiset niitä, jotka huomauttavat smarteista.

Vierailija
58/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ihminen, joka maksaa 12 euroa puurosta ja mehukeitosta tai jostain pakastekasviksista ja perunoista kyhätystä sörsselistä...

Vierailija
59/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ehkä eri asia olisi jos joka päivä olisi hernekeittopäivä?

Vierailija
60/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aavistustakaan. Itse olen särppinyt pienen määrän hernekeittoa viimeksi peruskoulussa. Pitää olla melkoinen nälänhätä, että suostuisin sitä syömään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi