Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen menee torstaina hernekeittopäivänä buffettiin syömään hernekeittoa ja maksaa siitä 12 e?

Vierailija
21.10.2023 |

ei mitään järkeä, hernaripurkinkin saa lidlistä 1, 40 e ison sellaisen

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita halvempiakin hernaripurkkeja saatavana. Taitaa ihan 79 sentilläkin irrota...

Vierailija
2/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa.

Haastattele lounaspaikan pitäjiä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne piirtää kenellä on liitua.

Vierailija
4/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mistä liidusta puhut??

Vierailija
5/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyvät. Osa lounassetelillä, moni ihan omilla rahoillaan. Siihen 12e keittoonkin saa sen ison salaattipöydän ja leivät ja yleensä jälkkärinä on herkullinen pannukakku. Ihan hyvä diili.

Vierailija
6/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mistä liidusta puhut??

Sellaisesta, jolla piirretään.

Vierailija
7/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä lounasbuffetissa on muutakin syötävää kuin se soppa. On varsinainen pääruoka + salaatti + leivät + jälkkäri + kahvi. Ainakin niissä on missä minä käyn.

Vierailija
8/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten se ruokalan hernekeitto on paikan päällä tehtyä eikä mitään halpistölkkikeittoa. Oletko ap edes syönyt koskaan tuoretta itse tehtyä hernekeittoa? 

Vierailija
9/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käy muutenkin joka päivä tai ainakin usein lounasravintolassa, niin miksipä sitä hernekeiton vuoksi skippaisi? Varsinkin, jos tykkää hernekeitosta, niin kuin monet suomalaiset tykkäävät. Ei se tölkkihernari oikein ole relevantti vaihtoehto ihmiselle, jolla on tapana syödä lounasravintolassa.

Vierailija
10/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ruokalan hernarissa on riistaa joukossa. Herkkua. 

Vierailija
11/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin itse heittää vastakysymyksen, että mikä ihmeen hernekeittopäivä...? Onko se aloittajan mielestä joku virallinen päivä...?

Mutta vastaan kysymykseen, että sosiaalinen ihmistyyppi, joka haluaa tehdä muutakin elämässään kuin nyhjöttää kotona oman tutun hellan ja keittiönpöydän ääressä, menee buffettiin ja maksaa hernekeitostaan 12 euroa.

Itse olen keski-ikäinen ja käyn eläkeläisvanhempieni seurassa buffetissa syömässä aika ajoin. Monesti rupattelumme pöydässä ruokailun lomassa herättää hilpeyttä naapuripöydissäkin. Tunnelma ylipäänsä on aika kiva näissä buffetpaikoissa.

Vierailija
12/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Voisin itse heittää vastakysymyksen, että mikä ihmeen hernekeittopäivä...? Onko se aloittajan mielestä joku virallinen päivä...?

Mutta vastaan kysymykseen, että sosiaalinen ihmistyyppi, joka haluaa tehdä muutakin elämässään kuin nyhjöttää kotona oman tutun hellan ja keittiönpöydän ääressä, menee buffettiin ja maksaa hernekeitostaan 12 euroa.

Itse olen keski-ikäinen ja käyn eläkeläisvanhempieni seurassa buffetissa syömässä aika ajoin. Monesti rupattelumme pöydässä ruokailun lomassa herättää hilpeyttä naapuripöydissäkin. Tunnelma ylipäänsä on aika kiva näissä buffetpaikoissa.

Sivusta mainitsen, että kyllähän ainakin puolivirallisesti torstai on hernekeittopäivä. Ja siihen kuuluu myös pannari.

Vierailija
13/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen ihminen on lounasruokalan suosikkiasiakas.

Hernekeitto on halpaa tehdä ja katetta tulee. Tosin enpä ole lounaspaikoissa hyvään hernekeittoon vielä törmänneeni.

Myös joku kinkkukiusaus on tuollainen kateruoka.

Pari viikkoa sitten lähilounaspaikassa oli lihapiirakka nakilla tarjolla ja 12 euroa. 

Lihapiirakka tukusta muutamia kymmeniä senttejä ja nakki samoin. 

Vierailija
14/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, joka haluaa syödä parempaa hernekeittoa, kuin purkkihernari. 

Joka haluaa syödä myös salaattibuffetista. 

Vierailija
15/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tölkkikeiton saa kyllä jopa alle eurolla. Monen mielestä sellainen hernesoppa ei kuitenkaan ole kunnon hernesoppaa. Itse tehty hernekeitto vaatii paljon aikaa. Ei siis ihme, jos joku haluaa maksaa siitä.

Ja missä vain on ilmainen soppatykki, sinne saapuu aina monia hernekeiton ystäviä.

Itse syön erittäin harvoin hernekeittoa, koska en ole iso fani itse tehdyn enkä tölkkisopan suhteen. En todellakaan viikottain, enkä edes kuukausittain syö hernaria, vaan on monta kuukautta välissä. Onpa ollut vuosiakin välissä. Se om lähinnä sellaista hätävararuokaa, jota aniharvoin tekee muuten vaan mieli.

Vierailija
16/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Sivusta mainitsen, että kyllähän ainakin puolivirallisesti torstai on hernekeittopäivä. Ja siihen kuuluu myös pannari.

Nimenomaan puolivirallisesti, ei siis virallisesti. Hernekeittoperinne taitaa juontaa armeijaan tai ainakin johonkin menneen ajan Marttakerhoon.

Vierailija
17/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksan 7 euroa, kylkeen tulee salaattia, kahvi, leipää ja pannukakkua hillon sekä kermavaahdon kera. Teeppä nuo itse.

Vierailija
18/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellinen ilmanpilaaja.

Vierailija
19/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Nimenomaan puolivirallisesti,

Kyllä perinne on vanhempi. Se johtuu paastoperinteestä. Kun perjantaisin paastottiin, niin torstaisin syötiin - sen ajan mittareilla - raskasta ja ravintotiheää ruokaa, joka usein oli hernekeitto.

Vierailija
20/74 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Todellinen ilmanpilaaja.

😂 Suoli tottuu herneisiin ja papuihin, jos niitä käyttää säännöllisesti. Sitten ei niin pilaa ilmaa eikä oloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi