Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Syömisestä raskaana!!!

Vierailija
01.09.2008 |

Onko sikiölle jotain haittaa jos äiti syö TODELLA huonosti? Olen nyt 8. viikolla ja ruokavalioni muodostuu lähinnä hedelmistä ja näkkäristä. Auttakaa! Olen niin hirveän huolissani!!!!!!!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin ensin että olet joku uusi neitsyt Maria, joka on herneen syömisestä tullut raskaaksi.

Syötkö huonosti koska voit pahoin? Mä itse olen syönyt koko raskauden aika kehnoa ruokaa, koska pahoinvointi on ollut melkoinen. Kaikki lääkärit on sanoneet että vauva kyllä ottaa omansa vaikka äidin varastoista, eli sikäli mitään suurta huolta ei pitäisi olla. Koeta kuitenkin vähän monipuolistaa ruokavaliotasi, vai eikö se onnistu millään ilveellä?

Vierailija
2/24 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta suurempi ongelma on se, että olemme vähän aikaa sitten muuttaneet ulkomaille, jossa ruoka on sen verran erilaista etten saa sitä yksinkertaisesti alas :( Olen muutenkin aina ollut huono syömään, joten minulla ei varmaan kauheasti ole mistä ottaa :(

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nyt peruselintarvikkeita saa suunnilleen joka puolelta maailmaa. Jotain proteiinipitoista sun pitäisi kyllä syödä, punaisesta lihasta saisit myös rautaa. Luulisi sitä lihaa sieltäkin löytyvän, vai kuinka? Teetkö itse ruokasi vai oletko einesten varassa? Vai asutko ehkä anoppisi luona, kokkaako hän sinulle? Voisit siinä tapauksessa hienovaraisesti sanoa, että voit pahoin ja kaipaisit tosi yksinkertaisia juttuja, kuten paistettua lihaa ilman kastiketta tms.

Vierailija
4/24 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä täällä linjoilla on joku "paikallinen", joka osaa auttaa ja antaa vinkkejä noissa ruokajutuissa.

Vierailija
5/24 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ihan mieheni kanssa kahdestaan ja kokkaan itse meidän ruuat. Punaista lihaa en ennen raskauttakaan ole oikein pystynyt syömään. Harmittaa sekin, että kaupoista ei löydy mitään muuta leipää kuin pelkkää vehnäjauhomössöä. Ajattelinki lähteä tutkimusmatkalle jauhohyllyjen väliin löytyisikö jotain kuitupitoista että saisi itse leivottua leivät. Lisäksi kaikki on täällä JÄRKYTTÄVÄN sokerista! Saa nähdä minkalainen sekasikiö meille tulee jos tulee ollenkaan... :(

ap

Vierailija
6/24 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun peruselintarvikkeita nyt saa kaupasta ihan missä päin maailmaa vaan, niin ainoa selitys sille, ettet saa ruokaa alas tuntuisi olevan se, ettet osaa kokata ja elät eineksillä, tai että joku, jolle et uskalla esittää toiveita suoraan, kokkaa puolestasi. Mikäli et voi erityisen pahoin ja jaksat laittaa ruokaa, en oikein ymmärrä miksi elät pelkällä näkkileivällä ja hedelmillä...

Vierailija
7/24 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelma on siinä, että en tiedä mitä taaltä saa koska peruselintarvikkeetkin on sen verran erilaisia! Eineksiä en ole koskaan käyttänyt enkä tule käyttämäänkään! Ne on ällöttäviä!!! Ja mikä ihmeen päähänpinttymä teillä on siitä, että joku kokkaa minulle? En ymmärrä! Asun kahdestaan SUOMALAISEN mieheni kanssa! En voi erityisen pahoin, mutta olen erityisen väynyt!!

ap

Vierailija
8/24 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jo täysi-käinen?

Vierailija
9/24 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyrrääkö sun hormonit vähän liian lujaa vai oletko kipakka hätikkö ihan muutenkin? Ihan turhaan kimpaannut. Tuossa edellisessä viestissä selvitin, miksi ajattelin että mahdollisesti olisit saattanut asua vaikkapa anoppisi luona.

Mitä eroa voi olla vaikka punaisissa linsseissä Suomessa ja ulkomailla? Tai kanankoivissa? Riisissä? Itsekin asun ulkomailla ja löydän kyllä tarvitsemani tuotteet kaupasta. Tietty on sitten viilit, talkkunat, mämmit sun muut, joita ei löydä kuin Suomesta. Jos olet väsynyt, tee miehellesi ostoslista ja käske kauppaan.

Vierailija
10/24 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerro nyt, mikä se sellainen maa on, josta ei löydy muuta syötäväksi kelpaavaa, kuin näkkäri ja hedelmät.

Vierailija
11/24 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä teen syömisen kanssa. Olen niin väsynyt ja varmasti huonosti syöminen väsyttää vielä lisää. Poden järkyttävän huonoa oloa syömättömyydestäni! Pelkään, että "tapan" meidän pikkuisen, mutta en vain voi asialle mitään. Joudun tarkaann harkitsemaan mitä saan kurkusta alas. Eikä asiaa yhtään helpota se, että sitä ei yleensä ole saatavissa.. :(

ap

Vierailija
12/24 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä ihmeen päähänpinttymä teillä on siitä, että joku kokkaa minulle? En ymmärrä! Asun kahdestaan SUOMALAISEN mieheni kanssa! En voi erityisen pahoin, mutta olen erityisen väynyt!!

ap

Vierailija
13/24 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vaan aika kaukaa haetulta tuo, ettei muka voisi - oli sitten missä päin maailmaa tahansa - syödä muuta kuin hedelmiä ja näkkäriä...Asenteesi ruokaan tuntuu näiden viestien perusteella tosi kummalliselta ja tuo "kaikki on täällä niin järkyttävän sokerista" kuulostaa varsinkin tosi hälyyttävältä. Saati sitten tuo morkkis, jota tunnet "syömättömyydestäsi".

IHAN JOKA MAASTA saavat normaalit ihmiset peruselintarvikkeita, joista voi kokata perusruokaa. Kasviksia, kanaa, riisiä, pastaa, lihaa ym. löytyy kyllä joka puolelta maailmaa (siis olettaen, että asutte normaalissa kaupungissa, ette missään kehitysmaan tuppukylässä). Miten muka et voi tehdä itsellesi ravitsevaa ja monipuolista lämmintä ateriaa kanasta, kalasta, lihasta tai kasviksista joka päivä??

Jotain hyvin kummallista on nyt asenteessasi syömistä kohtaan, mutta onneksi edes tiedostat syöväsi väärin. Nyt kun olet raskaana, on entistä tärkeämpää laajentaa ruokavaliota! Ei sitä vaaleata pullaleipää tarvitse alkaa mössätä; kuituja saat kyllä siitä näkkäristäkin, ja hedelmäthän ovat sinänsä hyvää ravintoa, mutta lihaa, kalaa, kasviksia ja maitotuotteita tarvitsee ainakin lisätä ravintoosi!

Nyt mars kauppaan ja alat syödä eri tavalla (tai sitten hankit jotain apua, jos et kertakaikkiaan pysty siihen!)...

Vierailija
14/24 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka peruselintarvikkeita on, niitä ei välttämättä löydä vieraassa kaupassa ja oudoilla nimillä. Ja siinä on usein muutakin järjestettävää, joten ei ole ihme, että syömisen ja ruokahuollon suhteen iskee lievä masennus.

Leipätarvikkeita kannattaa katsella luomu- ja terveyskaupoista. Ainakin Britanniassa ruisjauhot ja muu kuitupitoinen tavara löytyy noista. Ja venäläinen/puolalainen jne leipomo tekee usein aika suomalaistyyppistä ruisleipää. Sämpylään voi käyttää mysliä, sitä saa usein ihan tavallisista tavarataloista.

Sinuna ostaisin jonku perus vitamiinipilleripurkin. Katso vaan, että siinä ei ole A-vitaminia ja tupla-annos foolihappoa on plussaa. Samoin rautaa saa olla reilusti. Saat varmaan tutuilta Suomestakin, jos et asuinmaastasi löydä.

Rautaa saa myös vihreistä vihanneksista, pinaatti on erityisen hyvä. Leivo vaikka sämpylään, jos et tykkää paljaaltaan. Proteiinia saa palkokasveista ja vaaleastakin lihasta.

Vierailija
15/24 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin: näkkäriä ei saa kovin monesta maasta. Ruotsista tai Saksasta saa, ja niistä löytyy kyllä kaikkea muutakin peruselintarviketta.

Toiseksi: kasviksia, lihaa, kalaa ja maitoa löytyy joka maasta, ellette nyt ihan kehitysmaassa asu. Niistä saa tehtyä vaikka mitä.

Kolmanneksi: erittäin monet naiset eivät saa alkuraskauden aikana juuri mitään alas. Minä sain mandariineja, vesimelonia ja viiliä. Raskaudet olleet normaaleja 3 kpl) ja lapset terveitä ja hyvinvoivia. En ollut hiukkaakaan huolissani ruokavalioni vuoksi enkä tiedä ketään, jonka raskaus olisi päättynyt tai lapselle ollut haittaa niukasta ruokavaliosta alkuraskaudessa. Ap:n hysteria on outoa.

Vierailija
16/24 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattavat vain olla erilaisessa pakkauksessa. Joku ehdotti vitamiineja, mutta niiden kansaa olisin sillä tavalla varovainen, että ainakin jotkut vitamiinit erityisesti tyhjään vatsaa otettuna aiheuttavat pahoinvointia, jota tuskin kaipaat enempää.

Kuulostaa vaan aika kaukaa haetulta tuo, ettei muka voisi - oli sitten missä päin maailmaa tahansa - syödä muuta kuin hedelmiä ja näkkäriä...Asenteesi ruokaan tuntuu näiden viestien perusteella tosi kummalliselta ja tuo "kaikki on täällä niin järkyttävän sokerista" kuulostaa varsinkin tosi hälyyttävältä. Saati sitten tuo morkkis, jota tunnet "syömättömyydestäsi".

IHAN JOKA MAASTA saavat normaalit ihmiset peruselintarvikkeita, joista voi kokata perusruokaa. Kasviksia, kanaa, riisiä, pastaa, lihaa ym. löytyy kyllä joka puolelta maailmaa (siis olettaen, että asutte normaalissa kaupungissa, ette missään kehitysmaan tuppukylässä). Miten muka et voi tehdä itsellesi ravitsevaa ja monipuolista lämmintä ateriaa kanasta, kalasta, lihasta tai kasviksista joka päivä??

Jotain hyvin kummallista on nyt asenteessasi syömistä kohtaan, mutta onneksi edes tiedostat syöväsi väärin. Nyt kun olet raskaana, on entistä tärkeämpää laajentaa ruokavaliota! Ei sitä vaaleata pullaleipää tarvitse alkaa mössätä; kuituja saat kyllä siitä näkkäristäkin, ja hedelmäthän ovat sinänsä hyvää ravintoa, mutta lihaa, kalaa, kasviksia ja maitotuotteita tarvitsee ainakin lisätä ravintoosi!

Nyt mars kauppaan ja alat syödä eri tavalla (tai sitten hankit jotain apua, jos et kertakaikkiaan pysty siihen!)...

Vierailija
17/24 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeta syödä vaikka väsyttäiskin ja olo on huono. Olo helpottuu vasta kun on syöny, noilla viikoilla ei munkaan oikeen mitään mieli tehny..

Leipä toisaaltaa oli ainut joka piti nälän poissa eikä "haissu" heti pahalle!!!

Ja reippaasti sinne kauppaa vaikka sankirjan kanssa tutustumaan.

Vierailija
18/24 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein säikähdin, kun aloitte epäilemään syömishäiriötä! Voiko se olla sitä? Nuorempana minulla on ollut vuosia kestänyt ongelma syömisen kanssa josta luulin jo päässeeni eroon. En yksinkertaisesti pystynyt syömään mitään! Ongelma ratkesi kun tapasin nykyisen mieheni. Voisiko se olla puhjennut uudestaan??? Toivottavasti ei! Se oli aivan kamalaa!!!

ap

Vierailija
19/24 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt otat itseäsi niskasta kiinni ja haet rohkeasti apua siihen. Tsemppiä!

Vierailija
20/24 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja leipää. Leivo vaikka itse leipää. Ja käytä maitotuotteita. Ei se ruokahalu välttämättä ole kovin hyvä alkuraskaudesta. Jos ei ala helpottamaan, mene lääkäriin. Onnea!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän