Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä mun ruokavaliossa lihottaa? Esimerkki

Vierailija
17.10.2023 |

Olen 175 cm pitkä ja painan nykyään jo 90 kg. En tajua mistä kilot ovat tulleet, mielestäni ruokavalioni on ihan ok. Tässä esimerkki päivän ruoista:

Aamulla kahvia ja pari ruisleipää

Välipala yksi ruisleipä, tomaattia, sipulia. Ehkä ohut kinkkuleike ja raejuustoa.

Päivällinen kanaa, riisiä ja vihanneksia.

Iltapala banaani, kaksi ruisleipää, 1-2 kananmunaa, proteiinirahka.

Miten tällä on voinut lihoa niin paljon? Pari saunakaljaa viikossa on turhia mutta ei ne tuota kalorimäärää niin drastisesti nosta. Onkohan meillä miehilläkin vaihdevuodet? Olen 54 v. Lenkkeilan ja nostan painoja.

Kommentit (180)

Vierailija
101/180 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tänään syönyt:

yhden leivän, päällä 2 meetvurstiviipaletta, ei margariinia

3 kuppia kahvia kauramaidolla

Thaikuutio

Kanaa, riisiä ja punajuurta

2 tacoa joiden sisällä oli falafelia, korianteria ja tomaattia

Nyt syön karkkia. 

En liho tällä ruokavaliolla. Olen hoikka. 

Vierailija
102/180 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti, melkoista vouhotusta ruisleivästä ja päällisistä. 175 cm MIES, ei ole mikään ongelma vaikka saisi ruisleivästä sen jopa 800 kcal päivässä. Eikä kukaan normaali ihminen pärjää ruoka-annoksella, joka on 300-500 kcal, jos se on päivän ainoa ruoka, saati että yksi banaani päivässä ketään lihottaisi. 

Mä sanoisin, että Ap syö liian vähän. Aloituksesta ei myöskään selviä aterioiden välit. Säännöllinen syöminen 3-4 tunnin välein, ja ehkä vähän pienempi iltapala, proteiinirahka tavalliseksi rahkaksi+marjoiksi/hedelmiksi ja syöt sen jo jossain vaiheessa päivällä, 8% juusto rasvaisemmaksi, keinotekoiset makeutusaineet pois ja kannattaa lisätä vedenjuontia. Ymmärrän, että tyhjällä vatsalla ei pysty nukkumaan (hyi minua, normaalipainoisia naista, joka silloin tällöin yöllä herätessään nousee syömään, vieläpä sen täällä kovasti parjatun banaanin),eli pidä kiinni iltapalasta. Ennemmin koita venyttää vähän aamiaista, ettet syö sitä heti herättyäsi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/180 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nainen 170 cm ja hoikka, vaikka juon päivitttäin litran kokista ja syön mitä tykkään! Jos alkaisin laskea kilokaloreita - olen kokeillut - ajattelisin varmaan enemmän ruokaa, ja lihoaisin...

Vierailija
104/180 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei tuon ruokamäärän pitäisi lihottaa kun vielä harrastaa liikuntaa. Olen 175cm syön enemmän ja kaikkea myös vaikka kermajäätelöä, mutta pätkäpaastoan iltapäivästä  aamuun 12-16 h. Siihen tottuu ajan myötä.

Huomaamattomasti voi tulla kaloreita sokeria sisältävistä limuista ja mehuista. Kaloreita saa jäätelöstä, majoneesistä, sipseistä, rasvassa uitetuissa ranskanperunoista, viinasta, kermasta, leivoksista jne.

Viinassakin on vähemmän kaloreita kun ruisleivässä. Olut on taas sitten ihan eri asia, vaikka siinäkin on kaloreita vaan puolet perus mehujen kaloreista. Tosin tulee yleensä juotua reilusti enemmän kun mehua.

Vierailija
105/180 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mä olen nainen 170 cm ja hoikka, vaikka juon päivitttäin litran kokista ja syön mitä tykkään! Jos alkaisin laskea kilokaloreita - olen kokeillut - ajattelisin varmaan enemmän ruokaa, ja lihoaisin...

Kokis on niin hyvää. Jumalten nektaria. T. Toinen hoikka 

Vierailija
106/180 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso you tubesta Secret eaters. Sieltä löydät syyn lihoamiseen 

Vierailija
107/180 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile vhh tai keto ruokavaliota. 

Esim.

-aamulla 3 munan juustomunakas, rasvakahvi ja riittävästi vettä 

-päivällä proteiinia (liha, kala, kana...) jonka kanssa esimerkiksi kukkakaali "riisiä" tai kesäkurpitsa "pastaa". Ruoan teossa saa käyttää voita ja riittävästi vettä ja sen mukana elektrolyyttijauhe 

-illalla sama ku päivällä.

Pois leivät ym hiilari mössöt, olut... siis kokonaan. Useimmat kypsytetyt juustot 0 gr hiilihydraatteja/100 gr. Kermassa jotain 4 gr/100 gr. Eli saat nauttia ruoasta joka täyttää ja pitää nälän loitolla. Ei tule "himoja".

Pidä hiilihydraatit about 20 gr/pvä, juo tarpeeksi ja ota elektrolyytit joka päivä niin elektrolyytti tasapaino pysyy ok. 

Katso netistä keto before after kuvia.

Tsemppiä 👍

Vierailija
108/180 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Et varmaankaan ole 54 vuotias tai vanhempi. Aineenvaihdunta alkaa hidastumaan ikääntyessä.

Vierailija
109/180 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömällä hedelmiä pitää esim makeanälän poissa. Ei missään nimessä kannata hedelmiä poistaa ruokavaliosta. Saa myös muita elintärkeitä hivenaineita ynnämuita. 

Yleisemmin ihmiset syövät paljon ruokaa kun ovat puutostilassa. Nämä "älä syö hedelmiä" aina johtaa sellaisiin. 

Vierailija
110/180 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Joskus tuntuu, että voisin elää kokiksella. Juon sitä ennen aamiaista, ja aamiaisen kanssa... En tarvitse puuroa ollenkaan.

Vierailija
111/180 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokis pitää makeannälän poissa. Sillä voi monesti korvata myös hedelmät.

Vierailija
112/180 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Esim.

-päivällä proteiinia (liha, kala, kana...) jonka kanssa esimerkiksi kukkakaali "riisiä" tai kesäkurpitsa "pastaa". Ruoan teossa saa käyttää voita ja riittävästi vettä ja sen mukana elektrolyyttijauhe 

Pois leivät ym hiilari mössöt, olut... siis kokonaan. Useimmat kypsytetyt juustot 0 gr hiilihydraatteja/100 gr. Kermassa jotain 4 gr/100 gr. Eli saat nauttia ruoasta joka täyttää ja pitää nälän loitolla. Ei tule "himoja".

Pidä hiilihydraatit about 20 gr/pvä, juo tarpeeksi ja ota elektrolyytit joka päivä niin elektrolyytti tasapaino pysyy ok. 

Tsemppiä 👍

Syö näin jos haluat sydarin 5v päästä 🤣

Vierailija
113/180 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Joskus tuntuu, että voisin elää kokiksella. Juon sitä ennen aamiaista, ja aamiaisen kanssa... En tarvitse puuroa ollenkaan.

Niinpä. Kuka jotain puuroa syö, pyh. Itse syön sitä korkeintaan silloin kun olen flunssassa enkä maista mitään ja haluan jotain lämmintä. 

Vierailija
114/180 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Et saa tarpeeksi proteiinia, et liiku tarpeeksi tai liikut liian yksipuolisesti niin aineenvaihdunta pysähtynyt.. jos siis et ole lihaksikas vaan sellainen taikina vartalo 

Liikunnan vaikutus painoon on hyvin pieni. Alle 10 prosenttia. Proteiinin puute ei lihota. Sen liikasaanti kyllä lihottaa.

No sehän riippuu paljonko liikkuu. Painonhallinta on yhteispeliä saatujen kalorien ja kulutettujen kalorien kanssa. Ei ole mahdollista antaa tuollaisia prosentteja, että paljonko mikäkin vaikuttaa. Täyttä pseudotiedettä väittää moista. 

jos hlö kulutus on 2000kcal/vrk ja hän syö 2400kcal/vrk. Laihtarilla hän laskee syömisen 1900kcal. Painoa tippuu 100kcal/vrk. Eli kilo painoa lähtee parin kuulauden aikana. Jos sama henkilö lisää mukaan tunnin juoksun päivittäin, niin se kuluttaa noin 600kcal. Yhdistettynä paino tippuukin jo kilon verran viikossa! Ja jos henkilö ei haluaisi muuttaa mitään syömisessään, vaan ihan pelkästään lisätä tunnin juoksu entisille ruokailutottumuksilla, niin paino lähtisi laskemaan noin kilon verran kuukaudessa. 

että minkäköhän teorian mukaan liikunnan merkitys esimerkissä on vähäinen ja 20%?

Vierailija
115/180 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä joka väitit ettei mies liho leivällä. Luepa nuo laskelmat leivän energiasisällöstä päällisineen! Laskelmat pitää ihan täsmälleen paikkaansa, leivistä tulee n. 500-900 kaloria päivässä mikä on tosi paljon energiaa tuollaisesta napostelusta. Leipä ei ole mitään oikeaa ruokaa, ja laskelmalla 300-500 kaloria en tarkoittanut että apn pitää pienentää kaloreita ruoasta, vaan lisätä yksi täysi ateria lisää!!! Ap syö nyt vain yhden oikean ruoan päivässä ja sitten pupeltaa leipää päällisineen hirveän kasan ja itse ihmettelee miksi lihoo. Nyt se leipä on hänen suurin energianlähde joka päivä! Ei leipää tarvitse karsia jos ei ole painon kanssa ongelmaa, mutta ei se mitään nollakalori terveysruokaa ole jota voisi syödä koko ajan! 

Vierailija
116/180 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jätä aamupalaleivät pois, tai välipala. Sillä se korjaantuu.

Niin vedät niitä hiilareita ennenkun lenkkeilet. Turha se on vetää mitään banaania iltapalaksi. Vedät sen banaanin mieluummin ennen lenkkeilyä, ja illtapalasta voisi jättää ylimääräiset hiilarit pois ja vaikka kananmunia tilalle. Jos olet urheillut, niin tarvitset enemmän proteiinia ja vähemmän hiilareita päivän päätteeksi.

Vierailija
117/180 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei ole ihan normaalia syödä 5 ruisleipää päivässä. Siirry viipaleisiin.

😂😂

Vierailija
118/180 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kokis pitää makeannälän poissa. Sillä voi monesti korvata myös hedelmät.

Se kokisessa oleva siirappi, vaikka olisi sokeriton on todella pahasta suolistolle ja myös sekoittaa aivojen toimintaa 

Vierailija
119/180 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Syömällä hedelmiä pitää esim makeanälän poissa. Ei missään nimessä kannata hedelmiä poistaa ruokavaliosta. Saa myös muita elintärkeitä hivenaineita ynnämuita. 

Yleisemmin ihmiset syövät paljon ruokaa kun ovat puutostilassa. Nämä "älä syö hedelmiä" aina johtaa sellaisiin. 

Hedelmiä syödään koska niissä on vitamiineja ja mahdollisesti muita ravinteita. Ap ei näköjään saa C-vitamiinia juuri mistään luonnollisesta lähteestä, paitsi banaanista ja siitä mehusta. Jos se nyt edes on mitään mehua, jos siinä ei ole lkaloreita juuri lainkaan.Jotain tyrninmarja tiivistettä voisi harkita.

Vierailija
120/180 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Esim.

Tsemppiä 👍

Miks siihen kahviin pitää rasvaa lisätä? 🤮

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän