Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä mun ruokavaliossa lihottaa? Esimerkki

Vierailija
17.10.2023 |

Olen 175 cm pitkä ja painan nykyään jo 90 kg. En tajua mistä kilot ovat tulleet, mielestäni ruokavalioni on ihan ok. Tässä esimerkki päivän ruoista:

Aamulla kahvia ja pari ruisleipää

Välipala yksi ruisleipä, tomaattia, sipulia. Ehkä ohut kinkkuleike ja raejuustoa.

Päivällinen kanaa, riisiä ja vihanneksia.

Iltapala banaani, kaksi ruisleipää, 1-2 kananmunaa, proteiinirahka.

Miten tällä on voinut lihoa niin paljon? Pari saunakaljaa viikossa on turhia mutta ei ne tuota kalorimäärää niin drastisesti nosta. Onkohan meillä miehilläkin vaihdevuodet? Olen 54 v. Lenkkeilan ja nostan painoja.

Kommentit (180)

Vierailija
61/180 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan unohtanut luetella ne työpaikan taukohuoneella syödyt pullat ja keksit sekä työpisteen laatikon salanaposteltavat. Puhumattakaan niitä muutamaa suklaapalaa iltaisin. Ja muutamaa pitsaslaissia yöpalana kun hiukoo. Ja oikeasti aloitit aloituksessa mainitsemasi kaltaisen ruokavalion eilen. Mutta juu, en kyllä keksi mikä tuossa lihottaa.

Vierailija
62/180 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos stressihormoni kortisoli on korkealla, kaikki junttaantuu kiinni ja juurikin keskivartalolle. Oletko uneton, liian raskaassa tai vuorotyössä, raskaassa elämäntilanteessa tms?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/180 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Plussakokoiset naiset syö yksinkertaisesti aivan liikaa ja siksi he ovat lihavia. Ap valehtelet syömisistäsi, mitä vähemmän syöt niin sitä enemmän laihdut. Meneekö monta suklaapatukkaa päivässä mutta et kehtaa sanoa tai syötkö pikaruokaa päivittäin?

Ap on käsittääkseni mies mutta minä olen samanpainoinen nainen. Minä en ole syönyt kuin tummaa tai vegaanista(yl. kaurasuklaa 60 g) suklaata 20 vuoteen. 3 viikkoa sitten ostin kaurasuklaan mutta tuolla se vieläkin on, ei tee edes mieli. Pikaruokaakaan en ole 30 vuoteen syönyt sillä olen kasvissyöjä.

Tänään olen syönyt aamu: kauralatte, 3 ruisleipäviipaletta sipaisu becel kevyt, tomaattia

lounas: borssikeitto 0.6 annosta(jämät)

välipala: jogurttia 0,5 dl (jämät)

toinen välipala: omena

päivällinen: pieni annos perunamuusia, 4 lihapullan kokoista papupyörykkää

Miks pitää selittää? Miks et vaan tee asialle jotain??

Vierailija
64/180 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiinirahka sisältänee keinomakeutusaineita ym shaibaa jotka sekoittaa elimistön? Miksei tavallista rahkaa ja marjoja?

Riisi pois, tilalle perunaa. Jos syöt nuudeleita niin lopeta se.

Banaani pois ja tilalle vaikka porkkana.

Vierailija
65/180 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Liikunta nostaa painoa myös. Yksi palstalta kertoi tuon ja totesin sen todeksi oman kokemukseni kautta. Se syy liittyi jotenkin nesteytykseen. Liikunnan tuottaman painon nousu on vain väliaikaista, että lepopäivinä painon pitäisi laskea.

Nyt oli kyllä täyttä aivoripulia tuo.

Eikä ollut. Urheilun yhteydessä painokin alkaa nousee. Jos minä löydän netistä tuosta tietoa niin sinäkin löydät ja todellakin itse olen kokenut tuon.

Vierailija
66/180 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihottaako siis riisi? Kyseessä on tumma täysjyväriisi.

Vierailija
67/180 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

alat tekemään päivittäin vaikka viikon ajan ruokapäiväkirjaa fineli:n sivuille. Laitat sinne ihan jokaisen suupalan ja sitten katsot mitä ja miten paljon on tullut syötyä

Vierailija
68/180 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kaikki lihottaa, missä on kaloreita, edellyttäen että nautitut kalorit on suuremmat kuin kulutetut kalorit.

Vierailija
69/180 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Varmaan et ruisleipää ilman päällisiä syö, juustoa ja kinkkua reilusti eikös juu. Mulle sanottiin jo 30 vuotta sitten jos haluut laihtua niin älä syö banaaneita ja viinirypäleitä. Toimii edelleen.

Alapeukuttajat eivät näköjään tiedä, että yhdessä banaanissa on noin 5-6 sokeripalan verran sokeria. Syö jokapäivä yksi banaani niin se on 7x viikossa n. 40 sokeripalaa. Viinirypäleissä on vielä enemmän sokeria kuin banaaneissa. Mutta kukin tavallaan, jos sokeri kerran maistuu. 

Banaanissa oleva sokeri ei ole lainkaan verrattavissa valkoiseen sokeriin eikä se sokeri edes ole samaa sokeria. Banaani on todella terveellinen hedelmä syödä.

Sokeri on sokeria vaikka nimi on sakkaroosi, glukoosi ja fruktoosi ja sitä on paljon banaanissa. Aivan sama vaikutus kun vetäiset ne 5-6 sokeripalaa naamaasi. Banaani päivässä niin kyllä suoli on koko ajan käymistilassa. Banaani ei ole kovinkaan terveellinen. Älä yritä syöttää minulle pajunköyttä.

Vierailija
70/180 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt 5 kokonaista leipää päivässä?? 

Painosi johtuu täysikasvuiseksi kasvamisesta.

Vierailija
71/180 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Peruna pitää ihmisen kylläisenä pidempään kuin riisi tai pasta, ei siis ole niin äkkiä nälkä. Lisäksi perunasta saa muutakin kuin hiilareira, etenkin jos voi syödä kuorineen.

Riisille parempia korvaajia on myös esim ohrahelmet tai pitkäjyväinen kaura.

Vierailija
72/180 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanomalla että kaikki sokeri on samaa ja pahasta ihmiselle on sama kuin sanoisi että kaikki rasva on samaa ja pahaksi ihmiselle. 

Täällä taas joku ketohullu jakaa valheita. 

Vierailija
73/180 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Varmaan et ruisleipää ilman päällisiä syö, juustoa ja kinkkua reilusti eikös juu. Mulle sanottiin jo 30 vuotta sitten jos haluut laihtua niin älä syö banaaneita ja viinirypäleitä. Toimii edelleen.

Alapeukuttajat eivät näköjään tiedä, että yhdessä banaanissa on noin 5-6 sokeripalan verran sokeria. Syö jokapäivä yksi banaani niin se on 7x viikossa n. 40 sokeripalaa. Viinirypäleissä on vielä enemmän sokeria kuin banaaneissa. Mutta kukin tavallaan, jos sokeri kerran maistuu. 

Banaanissa oleva sokeri ei ole lainkaan verrattavissa valkoiseen sokeriin eikä se sokeri edes ole samaa sokeria. Banaani on todella terveellinen hedelmä syödä.

Aivopesty olet ja hyvin. 

Vierailija
74/180 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Peruna pitää ihmisen kylläisenä pidempään kuin riisi tai pasta, ei siis ole niin äkkiä nälkä. Lisäksi perunasta saa muutakin kuin hiilareira, etenkin jos voi syödä kuorineen.

Riisille parempia korvaajia on myös esim ohrahelmet tai pitkäjyväinen kaura.

Bataatti on paljon parempi vaihtoehto kuin peruna tai riisi. 

Vierailija
75/180 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta painonnosto, niin kevenet. Ruokahalusi vähenee, kun sinulla on vähemmän lihasmassaa, joka energiaa vaatii.

Vierailija
76/180 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ap tässä, kävin googlaamassa Vaasan ruispalan kalorimäärää tässä ja se vaihtelee. Oli kaikkea 50-100 kalorin väliltä, ehkä noin 73 kcl oli keskimääräinen tulos. Ja juu, käytän Becelin kevyttä oliiviöljymargariinia sen päällä ja kevytjuusto (noin 8 %) ja tomaatti eli ei näistä pitäisi kauheasti kai tulla.

Ehkä sellainen 100 kcl on sitten tuo yksi ruisviipale ja päälliset.

Juon lasillisen maitoa ja mehua päivittäin, se jäi tässä sanomatta. Mehu on sellaista jossa on 4 kcl, vaihdoin sen tuohon.

En koe syöväni paljon mutta pitänee tarkistaa nuo annoskoot. Syön tosiaan vain yhden lämpimän ruoan päivässä.

Yksi kevytjuustoviipale on 26 kaloria. Annos beceliä, todella ohuesti, on 34 kaloria. Noista päällisistä jo yksistään tulee vähintään 60 kaloria. Siihen leipä, n. 72 kaloria viipale. 132 kaloria per leipä. Jos käytät 2 viipaletta ja normaalin määrän beceliä (eli ei sitä hiuksen ohutta kerrosta, nousee yhden leivän kalorit jo 192 kaloriin. Viidestä leivästä tulisi 660-960 kaloria päivässä, eli saman verran kuin jos söisit valmispitsan pakasteesta. Tuo leivän syönti on siis oikeasti sulla sellainen energian lähde, josta saat enemmän kaloreita kuin jos söisit terveellisen päivällisen (300-500 kaloria). Ehdottomasti tuo nyt aisoihin ja oikeaa ruokaa tilalle. Sen yhden tai kaksi leipää voi syödä aamu tai iltapalalla, mutta ei puputtaa pitkin päivää ruoan tilalla. Kuitua saa paremmin vihanneksista. 

Vierailija
77/180 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Lopeta painonnosto, niin kevenet. Ruokahalusi vähenee, kun sinulla on vähemmän lihasmassaa, joka energiaa vaatii.

Lihas lähtee helpommin kuin läski, eli problem solved.

Vierailija
78/180 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miksi anna tahallasi väärää tietoa? 

Vierailija
79/180 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda painojennosto lenkkeilyyn.

Vierailija
80/180 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Miksi anna tahallasi väärää tietoa? 

EI siinä ole mitään väärää. Ap haluaa olla kevyempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä